Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Lorette_ schreef:Nu zoek ik ook een hondenbuggy voor onze senior. Ik zie er 1 in de buurt en geef aan deze voor de vraagprijs te willen hebben. Het is alleen zo dat hij niet meteen opgehaald kan worden en dat ik hem al wel zou moeten betalen. Goed, een aanbetaling zou ik me kunnen voorstellen, maar het hele bedrag? Wat vinden jullie daarvan?
Het gaat natuurlijk ook weer om iemand die minder goed NL spreekt OF gewoon niet zo fijn kan/wil typen en dat geeft me zo weinig vertrouwen.![]()
- Kan de buggy opgehaald worden?
> Maar eerste betalen
- Is betalen bij ophalen ook een optie?
> Nee
Waarom kan het niet even een keer normaal.
Alja schreef:Ik heb weken geleden een lade onder het bed gekocht en betaald, 40 euro en moet nog opgehaald worden
Dinsdag een speelgoed paard gekocht, 125 euro voor betaald en gaan we het weekend ophalen
Ik heb daar niet zoveel moeite mee, dan weet de verkoper ook zeker dat hij/ zij van het item af is
_Lorette_ schreef:Het aankoopbedrag wordt teruggestort, maar de kopersbescherming en transactiekosten ben ik wel kwijt. Mijn nieuwsgierigheid heeft me 1.50 euro gekost. Was er via MP een verzendlabel aangekocht, dan had ik die kosten ook apart terug moeten vragen. Al met al een veel minder goede bescherming dan via Vinted.
Ik had de verkoper al gewezen op onzin van de 800 euro boete en hoe je die kan vermijden, maar het is natuurlijk gewoon een domme smoes, dus daar doet ze niets mee. Er was aangegeven dat het item al verzonden was. Op mijn vraag hoe het dan geannuleerd kon worden kreeg ik alleen de reactie 'makkelijk'. Ik wist toch al dat er niets onderweg was, omdat ze zo raar deed over het verzendlabel via MP en er ook geen t&t werd gedeeld, ondanks alle beloftes dat wel te doen en zo te benadrukken dat de verzending gegarandeerd goed zou gaan (dat weet je nooit als je het niet zelf komt brengen). 1000 rode vlaggen, maar ergens past het niet in een oplichtersverhaal. Want de producten die ze verkoopt kosten 75 cent tot 10 euro en dat zet echt geen zoden aan de dijk. Het zijn ook geen 'te mooi om waar te zijn' prijsjes. Ze had hier nog aan kunnen verdienen door een lege doos op te sturen en aan te geven dat ik het product had ontvangen. Dus ik zit nog steeds met vragen.
Nu rest de vraag: beoordeel ik deze verkoper? Want ik heb al eens meegemaakt dat ik kapotte beenbeschermers had ontvangen (je keek er dwars doorheen, die kant was niet op de foto gezet en het was niet vermeld). Dat vond ik niet netjes en gaf 2 sterren, kreeg ik 1 ster terug. Terwijl ik de deal heel snel gesloten had, vraagprijs had betaald, beleefd ben gebleven, etc. Het heeft me véél moeite gekost om die review te laten verwijderen. Aangezien al mijn andere beoordelingen positief zijn, zit ik daar niet op te wachten. Maar dan laat ik dit 'onbestraft'en waarschuw ik niemand.
Alja schreef:Ik doe het wel als ik iets graag wil
En ik verwacht het ook van de mensen die iets bij mij komen halen en niet op korte termijn kunnen komen, ik reserveer het anders echt niet meer.
Te vaak iets vast gehouden en dat je nooit meer wat hoort van de “ koper”
_Lorette_ schreef:Jammer dat ik nergens kan waarschuwen voor mijn rare verkoper, omdat ik technisch gezien niet ben opgelicht. Maar ze geeft op geen enkele kritische vraag antwoord, is heel kribbig en gepikeerd, en ik ga er echt vanuit dat ik nooit geld terug of spullen had gezien als ik niet voor kopersbescherming had gekozen.
DuoPenotti schreef:https://rechtswinkel.nl/vragen/moet-ik- ... even/77896
Maar die aanbetaling moet wel terug als ze van de koop afzien.
Verbaasd me.