Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Apple schreef:3 oktober wordt het Leids Ontzet gevierd. De bevrijding van Leiden in 1574 door de watergeuzen van de Spanjaarden.
Het verhaal gaat dat de Spanjaarden zo snel weg vluchten dat er nog een pot warme hutspot in de stellingen werd gevonden. Vandaar dus![]()
Hoewel het uiteraard de vraag is of het verhaal klopt en ten tweede of de hutspot zoals toen bekend ook dezelfde is als nu bekend.
In Leiden wordt dat altijd heel groot gevierd op 2 en 3 oktober.
https://nl.wikipedia.org/wiki/3_oktoberfeest
Worst eet ik niet zoveel (droge enzo).
Tancreda4 schreef:Streekproducten zijn leuk! Kaas is ook lekker, maar geen komijnenkaas. Dat vind ik echt gruwelijk smerig![]()
Worst eet ik niet zoveel (droge enzo).
Stampot.... Zuurkool, dat is echt lekker. Zelf maak ik nooit stampot, veelte veel gedoe met aardappelen enzo. Ik denk dat ik sinds ik hier woon (inmiddels 7 jaar) geen aardappel meer heb gekookt. Ik krijg af en toe een portie stampot van mijn moeder mee
die zijn lekker snel klaar. mariekeoo schreef:oee ik ben wat stil geweest! sorry daarvoor. Ben me voorbereiden aan een operatie die komen gaat. Spannend spannend, ben nog nooit onder narcose geweest.
Ik las iets over een boekenlegger, nee daar heb ik niet zoveel mee. Boeken lees ik niet zoveel, enkel en alleen medische boeken of waargebeurde medische verhalen etc.
Ik ben opzoek naar een hele zachte kruik.
candalisa schreef:Even snel tussendoor succes met je kleintje vandaag AB!

marleen_88 schreef:candalisa schreef:Even snel tussendoor succes met je kleintje vandaag AB!
Van mij ook! Hopelijk heb je je zoontje snel in je armen.
. Niet allemaal, maar de meeste wel. Ik gebruik soms voorgeschild, maar meestal maak ik voor 2 keer eten en dan heb ik niet genoeg aan zo’n zakje.
Ik vind koken van aardappels vaak te lang
Ik ben echt geen keukenprinses.... HelloFresh helpt mij daar wel ietsjes bij. Voel mij altijd weer zo goed als ik daarmee een echte maaltijd in elkaar heb gezet
Hoewel ik, als ik op mezelf woon en dus zelf moet koken, nóóit aardappelen aanschaf.
Dus misschien ben ik niet de persoon voor aardappelen, met of zonder schil.
marleen_88 schreef:Ik heb geen talenknobbel helaas.
Zitten hier nog meer liefhebbers van droge worst en oude kaas?
(lees: 2/3 van mijn leven) Kan me levendig de smaak van een heerlijk pittig worstje herinneren. Dat was vroeger echt feest.
. Soms neem ik een puntje als hij pepperoni pizza heeft, dat is chemisch genoeg om geen vlees in te herkennen
Maar zelf vlees kopen (of kado krijgen) doe ik per definitie niet meer.
Daar leef ik voor. Sowieso alle pittige kaasjes zijn welkom hier. De enige kaas die ik niet lust is hollandse, jong en belegen

Apple schreef:3 oktober wordt het Leids Ontzet gevierd. De bevrijding van Leiden in 1574 door de watergeuzen van de Spanjaarden.
Het verhaal gaat dat de Spanjaarden zo snel weg vluchten dat er nog een pot warme hutspot in de stellingen werd gevonden. Vandaar dus![]()
Hoewel het uiteraard de vraag is of het verhaal klopt en ten tweede of de hutspot zoals toen bekend ook dezelfde is als nu bekend.
In Leiden wordt dat altijd heel groot gevierd op 2 en 3 oktober.
https://nl.wikipedia.org/wiki/3_oktoberfeest
Nu hoop ik stiekem dat ik Saul krijg, omdat die ook streekproducten leuk vindt. Krijgt ze nog niets nieuws.
Wij eten ook in de zomer stamppot, bijvoorbeeld rauwe andijvie stamppot.
Mocht mijn Santa speciale vegan streekprodcuten weten dan zou dat superleuk zijn