Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:3 oktober wordt het Leids Ontzet gevierd. De bevrijding van Leiden in 1574 door de watergeuzen van de Spanjaarden.
Het verhaal gaat dat de Spanjaarden zo snel weg vluchten dat er nog een pot warme hutspot in de stellingen werd gevonden. Vandaar dus![]()
Hoewel het uiteraard de vraag is of het verhaal klopt en ten tweede of de hutspot zoals toen bekend ook dezelfde is als nu bekend.
In Leiden wordt dat altijd heel groot gevierd op 2 en 3 oktober.
https://nl.wikipedia.org/wiki/3_oktoberfeest
Tancreda4 schreef:Streekproducten zijn leuk! Kaas is ook lekker, maar geen komijnenkaas. Dat vind ik echt gruwelijk smerig![]()
Worst eet ik niet zoveel (droge enzo).
Stampot.... Zuurkool, dat is echt lekker. Zelf maak ik nooit stampot, veelte veel gedoe met aardappelen enzo. Ik denk dat ik sinds ik hier woon (inmiddels 7 jaar) geen aardappel meer heb gekookt. Ik krijg af en toe een portie stampot van mijn moeder mee
mariekeoo schreef:oee ik ben wat stil geweest! sorry daarvoor. Ben me voorbereiden aan een operatie die komen gaat. Spannend spannend, ben nog nooit onder narcose geweest.
Ik las iets over een boekenlegger, nee daar heb ik niet zoveel mee. Boeken lees ik niet zoveel, enkel en alleen medische boeken of waargebeurde medische verhalen etc.
Ik ben opzoek naar een hele zachte kruik.
candalisa schreef:Even snel tussendoor succes met je kleintje vandaag AB!
marleen_88 schreef:candalisa schreef:Even snel tussendoor succes met je kleintje vandaag AB!
Van mij ook! Hopelijk heb je je zoontje snel in je armen.
marleen_88 schreef:Ik heb geen talenknobbel helaas.
Zitten hier nog meer liefhebbers van droge worst en oude kaas?
Apple schreef:3 oktober wordt het Leids Ontzet gevierd. De bevrijding van Leiden in 1574 door de watergeuzen van de Spanjaarden.
Het verhaal gaat dat de Spanjaarden zo snel weg vluchten dat er nog een pot warme hutspot in de stellingen werd gevonden. Vandaar dus![]()
Hoewel het uiteraard de vraag is of het verhaal klopt en ten tweede of de hutspot zoals toen bekend ook dezelfde is als nu bekend.
In Leiden wordt dat altijd heel groot gevierd op 2 en 3 oktober.
https://nl.wikipedia.org/wiki/3_oktoberfeest