charootje schreef:Wat een eikel Peelie. Heb je een idee waarom hij dat doet ?
Hij is vermijdend gehecht. We hebben elkaar maandag voor de 6e of 7e keer gezien. We hebben toen een gesprek gehad over o.a. onze angsten en in combi met hechtingstijl.
Puntje bij paaltje komt het er op neer dat we allebij bang zijn dat iedereen ons verlaat. Alleen ik werk aan mijzelf om dat te veranderen en hij doet er niks aan.
Hij vertelde eerder al dat hij heeeeeel stabiel is in zijn emoties, geen uitschieters naar boven of beneden. Dat vond ik al vreemd. Want leef je dan wel.
Nu vertelde hij vrijdag dat hij relaties en vriendschappen ziet als business transacties, ofwel noodzakelijk en je haalt er geen plezier uit. (Terwijl hij eerder aangaf niet voor iemands entertainment te willen zijn).
Ik denk dat ik puntje bij paaltje gewoon te dicht bij gekomen ben en dat hij dat niet trekt en dus reageert zoals hij dat waarschijnlijk altijd doet. En dat is weg rennen. Want als hij alleen is en alles zelf doet, dan hoeft hij ook niet bang te zijn dat andere mensen hem kwetsen of teleurstellen.
Dus tjah.... hij is van de zelfontwikkeling, maar niet dit stuk van zijn zelfontwikkeling blijkbaar.
@zonnetje. Daar ben ik in dit geval niet helemaal van overtuigd dat dit hem niet kan zijn. We hebben zo veel gemeen. We kunnen ongelooflijk hard lachen met elkaar, maar het ook over serieuze oliebol hebben (zolang het vooral mijn oliebol is). Ik denk echt dat ik te dicht bij kom en dat hij dat niet kan. Ik wil dat hij zich open steld naar mij zoals ik dat naar hem doe en dat kan/durft hij niet.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 05-11-22 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt