[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:42

Duhelo, prachtig reuzekind heb je :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:44

<3

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:47

Mkango schreef:
Josien: het is natuurlijk ook een beetje wat je verwacht. Voor mij was een groot deel van de ervaring ook gewoon het rijden op een Belgisch trekpaard. Ik was samen met een vriendin, dus het was gewoon een gezellig dagje uit in een mooie omgeving die we in de Randstad niet zoveel hebben. :) Van mijn part hadden we twee uur alleen maar gestapt, dan had ik het nog fantastisch gevonden — buitenrijden staat voor mij niet gelijk aan veel actie. Als ik hard wil gaan, klop ik wel even aan op Duindigt om een paar renpaarden uit te rijden. :))

ik denk ook dat omgeving ook super veel doet! Wanneer je er nooit komt kijk je je ogen uit :D .
Het is ook niet zo dat ik het niet leuk vond hoor, inderdaad heel gezellig met een vriendin gekletst tijdens de rit!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:53

Josien_ schreef:
Maar ik zou denk ik geen uren rijden om 2 uur op een trekpaard te gaan stappen.

Same :P Ik woon in de Randstad en dan vind ik dat juist als ik er heel veel geld en tijd aan besteed om een ritje te maken het echt leuk moet zijn, in de zin van wat meer actie. In slakkentempo rondstappen kan prima ook hier in het dorp, zonde van die mooie, lange, rechte bospaden om niet wat harder te gaan! ;)

Komt ook doordat ik een tikje te groot ben om renpaarden voor de lol uit te rijden, ze zouden zo'n ultimate handicap jockey niet op prijs stellen vrees ik :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:07

Oh ik vond veel stap juist heerlijk en chill. Er word ook gedraaft en een galopje gedaan. Maar ik geniet ook enorm van de omgeving, de vogeltjes, de ervaring die het rijden op zo’n paard geeft etc.

Alleen maar hard gaan is gewoon mijn ding niet en daar zijn dit ook de paarden niet voor. Gelukkig genoeg plekken voor buitenritten en voor ieder wat wils.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:08

Mars schreef:
Oh ik vond veel stap juist heerlijk en chill. Er word ook gedraaft en een galopje gedaan. Maar ik geniet ook enorm van de omgeving, de vogeltjes, de ervaring die het rijden op zo’n paard geeft etc.

Alleen maar hard gaan is gewoon mijn ding niet en daar zijn dit ook de paarden niet voor. Gelukkig genoeg plekken voor buitenritten en voor ieder wat wils.

Ik kon het vele stappen ook wel waarderen. Ze hadden me van te voren nog gewaarschuwd dat die van mij hoog opgooide maar ik had nooit verwacht dat ik zo op en neer zou vliegen. Kon de draf amper doen zonder gelanceerd te worden en heb alle gallop stukken mezelf aan het zadel moeten vasthouden want ik kreeg het niet uitgezeten. _O-

Is ook een erg grote stap natuurlijk als je zelf al klein bent en normaal op E ponys of paarden van max. 165 rijdt. :=

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:34

Ik lees hier steeds de titel verkeerd. Namelijk: Geen geklier, het is kindvrij hier #4. Dat rijmt. :+

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:36

KarenQ schreef:
Ik lees hier steeds de titel verkeerd. Namelijk: Geen geklier, het is kindvrij hier #4. Dat rijmt. :+

Ja maar nu rijmt die toch ook?
Geen geklier,
Veel plezier,
Hier is kindvrij #vier

(M’n dyslexie/ dyscalculie heeft er ook lang over moeten doen voordaf ik hem snapte 8)7 )

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:38

Gaaf dier Duhelo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:45

Ik heb eigenlijk het perfecte paard voor Marlinde, maar helaas zit ik wat ver weg wegens Belgenland :) Zit pit genoeg in maar heeft al meermaals dik zijn strepen verdiend met mensen die vertrouwen kwijt zijn, al begeleider van onzekere ruiters met hun eigen paard, begeleider/houvast voor jonge paarden etc.
Zit je niet stevig, dan gaat hij zich daaraan aanpassen en zal eerder stilvallen dan gaan lopen. Bomproof ook (of nouja, 99% maar dan nog moet er al héél wat gebeuren eer hij "de benen neemt") en qua formaat 1m65.

Kwam vanochtend op mijn werkplek, vroeg de arts van dienst of er veel "blijters" op consult verwacht werden. Blijkbaar dag voordien veel kinderen op gesprek gehad of waar ingreepjes bij moesten gebeuren en het waren stuk voor stuk huilers waar moeder en vader veel te pamperig mee waren. "het zijn verdorie kinders, geen suikerpopjes. Ze zijn toch niet stuk als je er eens in prikt" :')

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:34

Oh die trekpaarden <3
Ik ben ook geen geld, maar zo'n rustig ritje vind ik wel lekker.

Vroeger eens met mijn vriendin een rit met eigen paarden gedaan in de dintelse gorse (natuurgebied) van ongeveer 4 uur. Ik was redelijk dood na die 4 uur :=
Toen haakte er heel veel af tijdens de rit omdat hun eigen paarden toch niet zo braaf waren dan ze zelf dachten.
Ik heb zo genoten van die rit. Ook een flinke galop (die van mij ging lang niet zo hard als de kwpners etc) en degene die niet durfden gingen een andere route.

Momenteel iets minder held met galopperen, maar een normaal galopje vind ik wel erg leuk.

Ik ga ook wel eens naar de Belgische kust, dat is voornamelijk relaxed. Als de gids zegt "gallopppttttje" gaat de hele meut heel rustig zonder dat je wat hoeft te doen en ook weer terug.
Dat is letterlijk meeliften. Normaal zou me dat niet zo trekken maar het is echt een fijne rit.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:15

Ik vind het zó grappig dat we in onze dagelijkse koffiemeet altijd even vragen hoe het met iedereen gaat, en dat er dan ALTIJD geklaag over de kinderen komt. _O- En dan roep ik altijd aan het einde 'Maar het is het allemaal waard...' <3 <3

Heerlijk! {:}

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:51

Captain schreef:
Ik vind het zó grappig dat we in onze dagelijkse koffiemeet altijd even vragen hoe het met iedereen gaat, en dat er dan ALTIJD geklaag over de kinderen komt. _O- En dan roep ik altijd aan het einde 'Maar het is het allemaal waard...' <3 <3

Heerlijk! {:}

Hahaha :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:58

Was gister hier een buurkindje urenlang aan het janken en gillen buiten, die kreeg z'n zin niet. Ik zei sarcastisch tegen m'n vriend: "het is toch jammer dat je kinderen niet meer mag slaan eigenlijk, dan zou je dit soort dingen veel minder hebben." Hij, vader van 2: "Nah, dan gaan ze weer huilen omdat ze geslagen worden... Beter gewoon helemáál afmaken." Zo lekker nuchter :=

En toen zijn oudste zoon nog op de crèche zat vond hij het heerlijk om andere ouders te shockeren, ook. A was een heerlijk rustig kind en andere ouders zeiden dan: "pas maar op hoor, als ie wat ouder wordt gaat dat over!" waarna mijn vriend ze doodleuk aankeek en zei: "oh nee hoor, want met die leeftijd kan ik hem slaan." Ouders over de zeik, leiding van de crèche dubbel van het lachen (die kende hem langer dan vandaag). Man naar m'n hart, dit 8-)

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:58

Ik heb gister nog heel hard gelachen met een stalgenoot. We hebben allebei wat pech met onze paarden waardoor we wat meer dierenartsen kosten en zorgen hebben gehad. Maar uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat het het allemaal waard is “want je krijgt er zo veel voor terug” _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:01

En toch zeg ik in zo'n soort periode wel eens; wat was het handig geweest als ik dammen als hobby had gehad :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:05

Haha, hoe vaak ik de uitspraak "De volgende keer koop ik gewoon een fiets" al heb gedaan... :+

Ik snap mensen met kinderen nu wel iets meer hoor. Als je er logisch over nadenkt is een paardenhobby ook gewoon heel bijzonder. Het kost veel tijd, klauwen met geld, en je maakt je altijd druk want is hij kreupel? Geef ik wel het goede voer? Rijd ik hem wel correct? Vind hij het wel leuk?

En toch zouden we niet zonder kunnen want het geeft ook hele mooie momenten.

Denk dat dat met kinderen net zo is. En dan op een ander level, want iets van je eigen vlees en bloed. Dus nog heftiger.

Dus nee bedankt! :))

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:18

Dat is ook zo.
Maar het vervelende vind ik wel vaak dat je opmerkingen krijgt van jij kunt ze nog verkopen oid.

En ik geloof best dat eigen vlees en bloed intenser zal zijn, als het goed is.
Maar zo veel als ik van mijn dieren houd gaat ook diep. Eigenlijk TE diep.
En daar is dan vaak echt geen inlevingsvermogen in.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:21

"Het maar een hond/kat/paard."

Nee. Gewoon, nee.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:22

Ik heb zonder problemen vrijdag vrij gekregen van m'n werk omdat m'n kat geopereerd moet worden en ik hem zelf graag op wil halen bij de dierenarts. Mijn manager heeft er totaal niet moeilijk over gedaan, zo fijn.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:36

Ik heb calamiteitenverlof gehad toen mijn paard acuut kreupel was (ataxie symptomen), geplande DA afspraken doet mijn manager sowieso nooit moeilijk over. Maar ik probeer het uiteraard zoveel mogelijk buiten werktijden om te plannen :o

Niettemin nu dat mijn paard ingeslapen is merk ik dat ik er 0,0 behoefte aan heb om dit met de meeste niet-paardenmensen om me heen te delen, zulke botte reacties dat je dan krijgt... Tja, had ik hem niet beter naar de slager kunnen brengen n >;) Of "het is maar een paard" uiteraard.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:39

VuurVleugels schreef:

Nee. Gewoon, nee.

Het is maar een kind. Je hebt er al eerder een gemaakt, maak dan een nieuwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:43

Captain schreef:
Haha, hoe vaak ik de uitspraak "De volgende keer koop ik gewoon een fiets" al heb gedaan... :+

Ik snap mensen met kinderen nu wel iets meer hoor. Als je er logisch over nadenkt is een paardenhobby ook gewoon heel bijzonder. Het kost veel tijd, klauwen met geld, en je maakt je altijd druk want is hij kreupel? Geef ik wel het goede voer? Rijd ik hem wel correct? Vind hij het wel leuk?

En toch zouden we niet zonder kunnen want het geeft ook hele mooie momenten.

Denk dat dat met kinderen net zo is. En dan op een ander level, want iets van je eigen vlees en bloed. Dus nog heftiger.

Dus nee bedankt! :))
Of wat dacht je van 's winters als het koud is, regent en je die ˆ#$%$%!$ bok ergens achteraan uit de wei moet halen? _O- Bovendien is het rationeel gezien natuurlijk ook compleet gekkenwerk: op een dier gaan zitten dat tien keer zwaarder is dan jij en ook nog een mind of its own heeft. Bij mijn laatste val werd ik echt gelanceerd en landde ik op m'n hoofd, en toch stap je de volgende dag gewoon weer op alsof er niks gebeurd is. :')

fleurtjeuh schreef:
VuurVleugels schreef:

Nee. Gewoon, nee.

Het is maar een kind. Je hebt er al eerder een gemaakt, maak dan een nieuwe
En een kind maken is dan nog gratis. :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:03

Fly_high schreef:
Ik heb calamiteitenverlof gehad toen mijn paard acuut kreupel was (ataxie symptomen), geplande DA afspraken doet mijn manager sowieso nooit moeilijk over. Maar ik probeer het uiteraard zoveel mogelijk buiten werktijden om te plannen :o

Niettemin nu dat mijn paard ingeslapen is merk ik dat ik er 0,0 behoefte aan heb om dit met de meeste niet-paardenmensen om me heen te delen, zulke botte reacties dat je dan krijgt... Tja, had ik hem niet beter naar de slager kunnen brengen n >;) Of "het is maar een paard" uiteraard.

Als ze kinderen hebben reageren met dat die kinderbillentjes van vlinder vast ook lekker smaken, maar je het ook smaakloos vind om daarnaar te vragen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:10

DuoPenotti schreef:
Dat is ook zo.
Maar het vervelende vind ik wel vaak dat je opmerkingen krijgt van jij kunt ze nog verkopen oid.

En ik geloof best dat eigen vlees en bloed intenser zal zijn, als het goed is.
Maar zo veel als ik van mijn dieren houd gaat ook diep. Eigenlijk TE diep.
En daar is dan vaak echt geen inlevingsvermogen in.

Hier hetzelfde idd... Inlevingsvermogen is soms idd een beetje rot... Nu hebben we op werk veel dierenliefhebbers, dat scheelt wel wat. Mensen vergeten soms hoeveel een dier voor sommigen betekenen. Voor kinderen krijg je zorgverlof of iets, of is het normaal dat je thuis blijft als die niet lekker zijn, voor een dier is dat helemaal niet vanzelfsprekend. Maar goed. Dan neem ik wel vrij. Ik haal het wel weer een keer in ofzo als ik in de knel kom met verlofdagen.

Pff, over kopzorgen om dieren gesproken... As we speak zit ik daar ook aan te denken, verlof op te nemen... ik heb echt zoveel werk liggen dus eigenlijk kan het niet, maar de zorgen om mijn beesten stijgt mij momenteel wat te ver boven het hoofd nu ik net mijn jonge kat heb moeten achterlaten bij de dierenarts omdat hij opgenomen moest worden... totaal niet verwacht. Ik hoop zo dat het een virusje is ofzo, maar ik ben zo bang dat het meer is... Ik kan me totaal niet focussen... Het stapelt een beetje teveel op, paard gaat niet goed, 1.5 week geleden m'n andere kat moeten laten inslapen... Pff, wat een zorgen...