Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mkango schreef:Josien: het is natuurlijk ook een beetje wat je verwacht. Voor mij was een groot deel van de ervaring ook gewoon het rijden op een Belgisch trekpaard. Ik was samen met een vriendin, dus het was gewoon een gezellig dagje uit in een mooie omgeving die we in de Randstad niet zoveel hebben.Van mijn part hadden we twee uur alleen maar gestapt, dan had ik het nog fantastisch gevonden — buitenrijden staat voor mij niet gelijk aan veel actie. Als ik hard wil gaan, klop ik wel even aan op Duindigt om een paar renpaarden uit te rijden.
Josien_ schreef:Maar ik zou denk ik geen uren rijden om 2 uur op een trekpaard te gaan stappen.
Mars schreef:Oh ik vond veel stap juist heerlijk en chill. Er word ook gedraaft en een galopje gedaan. Maar ik geniet ook enorm van de omgeving, de vogeltjes, de ervaring die het rijden op zo’n paard geeft etc.
Alleen maar hard gaan is gewoon mijn ding niet en daar zijn dit ook de paarden niet voor. Gelukkig genoeg plekken voor buitenritten en voor ieder wat wils.
Captain schreef:Of wat dacht je van 's winters als het koud is, regent en je die ˆ#$%$%!$ bok ergens achteraan uit de wei moet halen?Haha, hoe vaak ik de uitspraak "De volgende keer koop ik gewoon een fiets" al heb gedaan...
Ik snap mensen met kinderen nu wel iets meer hoor. Als je er logisch over nadenkt is een paardenhobby ook gewoon heel bijzonder. Het kost veel tijd, klauwen met geld, en je maakt je altijd druk want is hij kreupel? Geef ik wel het goede voer? Rijd ik hem wel correct? Vind hij het wel leuk?
En toch zouden we niet zonder kunnen want het geeft ook hele mooie momenten.
Denk dat dat met kinderen net zo is. En dan op een ander level, want iets van je eigen vlees en bloed. Dus nog heftiger.
Dus nee bedankt!
fleurtjeuh schreef:En een kind maken is dan nog gratis.VuurVleugels schreef:"Het maar een hond/kat/paard."
Nee. Gewoon, nee.
Het is maar een kind. Je hebt er al eerder een gemaakt, maak dan een nieuwe
Fly_high schreef:Ik heb calamiteitenverlof gehad toen mijn paard acuut kreupel was (ataxie symptomen), geplande DA afspraken doet mijn manager sowieso nooit moeilijk over. Maar ik probeer het uiteraard zoveel mogelijk buiten werktijden om te plannen![]()
Niettemin nu dat mijn paard ingeslapen is merk ik dat ik er 0,0 behoefte aan heb om dit met de meeste niet-paardenmensen om me heen te delen, zulke botte reacties dat je dan krijgt... Tja, had ik hem niet beter naar de slager kunnen brengen nOf "het is maar een paard" uiteraard.
DuoPenotti schreef:Dat is ook zo.
Maar het vervelende vind ik wel vaak dat je opmerkingen krijgt van jij kunt ze nog verkopen oid.
En ik geloof best dat eigen vlees en bloed intenser zal zijn, als het goed is.
Maar zo veel als ik van mijn dieren houd gaat ook diep. Eigenlijk TE diep.
En daar is dan vaak echt geen inlevingsvermogen in.