Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Pandora2 schreef:Italië gaat het paasweekend in lockdown omdat de cijfers weer de verkeerde kant uitgaan.
Maar we zijn nog maar 12 maart...
Italië gaat TOT het Paasweekend in lockdown. Niet pas in het Paasweekend.
Citaat:ROME - De Italiaanse regering heeft bijna heel het land tijdens de paasdagen van 3 tot 5 april in een lockdown geplaatst. Zo blijven dan winkels die niet essentieel zouden zijn net als de horeca dicht. Maar vanaf maandag worden er ook in tal van regio’s weer meer beperkingen opgelegd dan die nu gelden.
MoniqueT schreef:Pandora2 schreef:Italië gaat het paasweekend in lockdown omdat de cijfers weer de verkeerde kant uitgaan.
Maar we zijn nog maar 12 maart...
Ondanks de prima cijfers hier in Spanje is hier nu ook al bekend gemaakt wat de regels zullen zijn tijdens het weekend na 19 maart en de week van Pasen (Semana Santa). Geen provincie-overschrijdend bezoek en niet bij anderen in huis. Buiten max. 4 personen bij elkaar, restaurants 2 aan tafel behalve mensen uit een huishouden.
Duidelijk voor iedereen en alles om te voorkomen dat het weer uit de hand loopt zoals met kerstmis.
Waar het nodig is, worden de maatregelen nog strenger. En bijna iedereen accepteert het, ondanks de 0 besmettingen hier.
MarlindeRooz schreef:Mensen denken aan zichzelf en gaan gewoon naar kantoor. Snelweg is net zo druk ook nog hoor.
Friesfanaat schreef:MarlindeRooz schreef:Mensen denken aan zichzelf en gaan gewoon naar kantoor. Snelweg is net zo druk ook nog hoor.
Niet alleen werknemers in deze. Ken ook mensen waarvan de baas verlangt dat je alsnog naar kantoor komt ondanks dat hun werkzaamheden prima thuis uit te voeren zijn..
Disclaimer: Niet mijn werkgever.
DuoPenotti schreef:Kinderen zijn nu weer naar school, dus zouden de mensen weer meer thuis kunnen werken.
Toch lijkt het daar niet op.
purny schreef:Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je een rits overleggen via de zoom hebt je niet zit te wachten op stuiterende, gillende kinderen en dat je daarom naar kantoor gaat.
Ik heb wel eens een meeting via zoom gehad. Thuis viel een stuk of 5 keer de verbinding weg. Dan ga ik de volgende keer wel op kantoor zitten.
Citaat:In gemeente Zwartewaterland kunnen klanten toch winkelen zonder afspraak: winkeliers hebben 'shoplichten' voor de deur staan. RTV Oost schrijft dat klanten aan een groen of rood bord kunnen zien of ze welkom zijn of niet. Ondernemers willen zo de drempel verlagen om te gaan winkelen, maar wel op een veilige manier. De overheidsregel is dat een klant vier uur van tevoren een afspraak moet maken.
"We hebben het gelijk al gemerkt afgelopen week: als er geen mensen met een afspraak binnen zijn, krijg je toch nog klanten binnen", zegt winkelier Ruben Breman uit Genemuiden tegen de regionale omroep. Hij benadrukt dat alle ondernemers zich aan de coronaregels houden.