Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 18:32

Ik ga even op je account kijken Granoek! Misschien ligt het aan je foto’s?

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:41

Ik vind het geen armoe als mensen zulke items kopen uiteraard, vind het zelf armoe om voor een euro al die moeite te doen. Wat Pmarena ook zegt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:44

Hier gaat het gelijk op, ik verstuur er een en haal er ook een op dus dan heb ik een goede reden om te gaan. :))

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:49

Ik heb overigens gewoon wat kastruimte voor Vinted spullen. Wat te koop staat, en wat ik nog te koop moet zetten. Als ik dan weer even tijd vind om er een bups op te zetten dan ben ik zo een paar 100 euro rijker, het tikt best wel aan *\o/*

Ellende is dat het zo lastig is om de tijd er voor te vinden want er komt dan steeds wat tussen weet je wel. Vooral het uitzoeken wat een goede vraagprijs is vind ik best veel tijd kosten. Opzoeken wat iets gekost heeft, of het nu nog nieuw te koop is en voor welke prijs. Of het al op Vinted staat (of iets soortgelijks) en voor welke prijs. Dat vind ik het meeste gedoe altijd.

Zo heb ik nu weer een hele hoop mooi spul liggen dat je op zich best wel vlotjes online kan gooien qua foto's en omschrijving, maar die prijs uitzoeken die je er dan voor moet vragen daar zit ik dan weer tegenaan te hikken :=

roxiie

Berichten: 7841
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:55

Mijn verkopen lopen momenteel niet echt.
Gister toevallig een spijkerbroek met kaartjes voor €2 verkocht.
Maar verder zet het niet echt zoden aan de dijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 07:05

Ik heb net heel veel spullen er spotgoedkoop op staan (tussen €1 en €5) en heb daar al aardig wat mee kunnen verdienen hoor. Maar mijn bundelkorting staat dan meestal niet zo bijster hoog. Hoe vlot de verkoop gaat, dat wisselt een beetje. Ene keer paar pakjes tegelijk, dan weer een poosje stil. Het ligt iig niet in de weg en ook hier aparte plek in de dressing waar die kledij ligt.
Voor €2 heb ik een rol inpakpapier waar ik toch zeker wel een mooi aantal pakjes mee kan maken. Dan plakband heb ik een keer een aantal rollen ineens gekocht voor €3 en de labels print ik weleens op het werk :o
De verplaatsing naar de pakketpunten doe ik sowieso meerdere keren per week tot dagelijks, want ik moet er ofwel langs naar werk ofwel naar stal. Dus dat kan ik geen onnodig verbruik van brandstof noemen.

Voor mezelf kijk ik er wel graag naar wat specialeren items, maar op zich koop ik eigenlijk niks op vinted. Ik wil net de kast leegmaken, niet bijvullen.

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:02

Ik verkoop boeken op vinted en nu komt m'n eerste verkoop eraan. Een meisje uit België wilt een boek en ze zegt dat ze Postnl niet kan aanvinken en dat ze graag thuisbezorgd wilt hebben. Nou zegt ze dat we het ook buiten vinted om kunnen doen maar we elkaar wel moeten kunnen vertrouwen dat we eerlijk onze taken doen :+ ik vind het nogal verdacht en vreemd want ik heb vaker met Postnl naar België gestuurd wat gewoon thuis geleverd werd? Is dit een poging tot oplichting?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:04

Heb jij PostNL wel aangevinkt?

Ik zou buiten Vinted om niets verzenden.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:06

thirteenn schreef:
Ik verkoop boeken op vinted en nu komt m'n eerste verkoop eraan. Een meisje uit België wilt een boek en ze zegt dat ze Postnl niet kan aanvinken en dat ze graag thuisbezorgd wilt hebben. Nou zegt ze dat we het ook buiten vinted om kunnen doen maar we elkaar wel moeten kunnen vertrouwen dat we eerlijk onze taken doen :+ ik vind het nogal verdacht en vreemd want ik heb vaker met Postnl naar België gestuurd wat gewoon thuis geleverd werd? Is dit een poging tot oplichting?


Jazeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:12

thirteenn schreef:
Ik verkoop boeken op vinted en nu komt m'n eerste verkoop eraan. Een meisje uit België wilt een boek en ze zegt dat ze Postnl niet kan aanvinken en dat ze graag thuisbezorgd wilt hebben. Nou zegt ze dat we het ook buiten vinted om kunnen doen maar we elkaar wel moeten kunnen vertrouwen dat we eerlijk onze taken doen :+ ik vind het nogal verdacht en vreemd want ik heb vaker met Postnl naar België gestuurd wat gewoon thuis geleverd werd? Is dit een poging tot oplichting?


Wat voor boeken verkoop je? :)

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:28

Giolli schreef:
Heb jij PostNL wel aangevinkt?

Ik zou buiten Vinted om niets verzenden.

Ja als het goed is wel, zal even dubbelchecken maar als t goed is staan Postnl en DHL aan.

@moestuin Young adult en wat romans/thrillers (al staat nog niet alles online)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:29

Dan zou ik er niet aan beginnen. Misschien is het geen oplichter, maar ik zou het niet willen uit proberen. Tenzij ze eerst het geld wilt overmaken natuurlijk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:16

thirteenn schreef:
Giolli schreef:
Heb jij PostNL wel aangevinkt?

Ik zou buiten Vinted om niets verzenden.

Ja als het goed is wel, zal even dubbelchecken maar als t goed is staan Postnl en DHL aan.

@moestuin Young adult en wat romans/thrillers (al staat nog niet alles online)


Je mag altijd hier een linkje plaatsen van jou profiel! :) Ik ben eventueel wel geïnteresseerd.

maessie

Berichten: 5783
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:31

In België is het toch ook gewoon B-post dan ofzo toch? Dat het hier vertrekt met postnl en daar bezorgt wordt met B-post.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:35

Nee hoor postnl levert hier zelf met PostNL busjes. Ik zou sowieso alleen versturen als ze eerst geld overmaakt

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:04

Moestuin schreef:
thirteenn schreef:

Ja als het goed is wel, zal even dubbelchecken maar als t goed is staan Postnl en DHL aan.

@moestuin Young adult en wat romans/thrillers (al staat nog niet alles online)


Je mag altijd hier een linkje plaatsen van jou profiel! :) Ik ben eventueel wel geïnteresseerd.

Geen idee hoe ik dat linkje vind, maar mijn gebruikersnaam is mirthheee :+ :+

petra8
Berichten: 1146
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:26

thirteenn schreef:
Ik verkoop boeken op vinted en nu komt m'n eerste verkoop eraan. Een meisje uit België wilt een boek en ze zegt dat ze Postnl niet kan aanvinken en dat ze graag thuisbezorgd wilt hebben. Nou zegt ze dat we het ook buiten vinted om kunnen doen maar we elkaar wel moeten kunnen vertrouwen dat we eerlijk onze taken doen :+ ik vind het nogal verdacht en vreemd want ik heb vaker met Postnl naar België gestuurd wat gewoon thuis geleverd werd? Is dit een poging tot oplichting?



Ik woon in België en kan bij jou alleen UPS aanvinken als bezorgdienst

maessie

Berichten: 5783
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:39

Ah ok dat wist ik niet Granouk, dan ligt t daar in elk geval niet aan!

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:30

petra8 schreef:
thirteenn schreef:
Ik verkoop boeken op vinted en nu komt m'n eerste verkoop eraan. Een meisje uit België wilt een boek en ze zegt dat ze Postnl niet kan aanvinken en dat ze graag thuisbezorgd wilt hebben. Nou zegt ze dat we het ook buiten vinted om kunnen doen maar we elkaar wel moeten kunnen vertrouwen dat we eerlijk onze taken doen :+ ik vind het nogal verdacht en vreemd want ik heb vaker met Postnl naar België gestuurd wat gewoon thuis geleverd werd? Is dit een poging tot oplichting?



Ik woon in België en kan bij jou alleen UPS aanvinken als bezorgdienst

Oke in dat geval: dit pas je toch aan bij verzenden toch? Waar je je pakketje mee kan verzenden? Want ik heb hier bijvoorbeeld geen UPS in de buurt zitten. :+ Ik voel me behoorlijk digibeet nu.

petra8
Berichten: 1146
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:40

Onder mijn instellingen kun je naar verzending gaan en zie je alle bezorgdiensten.

Ik heb vanuit Nederland al meerdere pakjes met verschillende bezorgdiensten in Belgie laten bezorgen. Vandaag nog iets gekocht via Vinted wat met DHL bezorgd gaat worden.

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:50

petra8 schreef:
Onder mijn instellingen kun je naar verzending gaan en zie je alle bezorgdiensten.

Ik heb vanuit Nederland al meerdere pakjes met verschillende bezorgdiensten in Belgie laten bezorgen. Vandaag nog iets gekocht via Vinted wat met DHL bezorgd gaat worden.

Daar staan bij mij standaard UPS en Postnl aan en ik heb ook DHL aangezet. UPS kan ik blijkbaar niet uitzetten..

petra8
Berichten: 1146
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:54

Maar kun je andere bezorgdiensten als Mondial en Homerr ook aanklikken?
De meeste pakjes worden volgens mij via Mondial verstuurd.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 18:07

Is natuurlijk helemaal niet zeker of dat een poging tot oplichting is.
Wel vind ik het altijd best zeikerig als mensen het buiten Vinted om willen doen :o

thirteenn

Berichten: 2088
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:36

petra8 schreef:
Maar kun je andere bezorgdiensten als Mondial en Homerr ook aanklikken?
De meeste pakjes worden volgens mij via Mondial verstuurd.

Ja, maar die zitten niet in de buurt. Nu blijkt ze DHL wel aan te kunnen klikken dus ik ben benieuwd. Ze blijft zeggen hoe dringend ze het boek nodig heeft :+

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:11

thirteenn schreef:
Ik verkoop boeken op vinted en nu komt m'n eerste verkoop eraan. Een meisje uit België wilt een boek en ze zegt dat ze Postnl niet kan aanvinken en dat ze graag thuisbezorgd wilt hebben. Nou zegt ze dat we het ook buiten vinted om kunnen doen maar we elkaar wel moeten kunnen vertrouwen dat we eerlijk onze taken doen :+ ik vind het nogal verdacht en vreemd want ik heb vaker met Postnl naar België gestuurd wat gewoon thuis geleverd werd? Is dit een poging tot oplichting?


In Nederland kan je UPS en Postnl als optie Niet uitzetten.

En het kan zijn dat zij vanuit België geen postnl kan aanklikken?

Maar ik zou haar in dit geval verzoeken om voor een andere verzendoptie te kiezen en niet buiten Vinted om.