Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

Shiloh, onwijs veel sterkte en kracht. Ik begrijp volledig je gevoel! :knuffel:

Heel even mijn hart luchten hier.
Sinds afgelopen donderdag zijn we op en af gereden naar dierenarts/dierenziekenhuis met onze hond.
In eerste instantie werd gedacht aan iets in zijn oor. Onder narcose gebracht en dit bleek ook zo te zijn. Oren uitgespoeld en medicatie mee. Echter kreeg hij de dag erna wéér een pijnaanval. Zo erg dat het lijkt op een epileptische aanval, ik zal jullie de beelden en het geluid van letterlijk schreeuwen besparen, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt in heel mijn leven honden houden.

Daarop naar het dierenziekenhuis gegaan waar er werd gedacht aan een nekhernia en waar epilepsie nog niet uitgesloten werd. Een flinke cocktail aan (neurologische) pijnstillers mee en hij mocht weer naar huis. Dit was zaterdag.
Fast forward naar gisteren, en nog 2 pijnaanvallen verder is hij opgenomen in het dierenziekenhuis, wat is het intens moeilijk om je kindje (zo voelt het immers voor ons) achter te moeten laten. Non stop huilen met een gebroken hart.
Hij is daar platgespoten met opiaten en pijnstillers en is de dag/nacht gelukkig doorgekomen zonder pijnaanval. Gisteravond kregen we deze foto vanuit het dierenziekenhuis, dikke tranen weer natuurlijk!
Afbeelding

Vanochtend de neuroloog gesproken die in het weekend niet aanwezig was en daaropvolgend is er een MRI gemaakt. Hierop was een flinke nekhernia te zien en nog wat andere wervels die niet helemaal oke waren maar (nog) geen hernia waren.
Hierop is het besluit genomen hem te laten opereren en dat zal morgen gebeuren.
Inmiddels zitten de kosten op €6K en dat is nog zonder het consult van zaterdag en de behandeling voor zijn oren op donderdag. Een flinke financiële klap maar we gaan het proberen voor hem.

Het is een hond met een heel naar verleden, het is een herplaatser die we bijna 1,5 jaar hebben en hij is weggehaald bij iemand die hem 3 jaar lang 16u per dag in een kleine bench met een deken erover hield omdat zij anders overprikkeld werd. Ondanks zijn verleden is het zo’n lieve hond die je écht veel liefde terug geeft, echt ons kindje :knuffel:

Ik hoop voor nu dat hij de operatie goed doorkomt en zijn herstel spoedig is en dat we dit nooit meer hoeven meemaken.
Laatst bijgewerkt door sanso op Vandaag, 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

prompter

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Ik ga duimen voor hem Sanso!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:10

prompter schreef:
Ik ga duimen voor hem Sanso!

Ik ook !

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:15

Ik duim ook mee!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:22

Mijn duimen draaien ook op volle toeren mee voor je knappe hondje sanso.
Hele dikke knuffel voor hem en een heel voorspoedige operatie en herstel gewenst. :knuffel:

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

Bedankt voor alle lieve reacties.

Ik duim ook mee sanso! Wat een zorgen ook bij jullie.