Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Gaat wel om wat meer hè? Als alle ouders van die 900 leerlingen een gesprek hebben.
Ik heb 30 leerlingen. Dat zijn toch tussen de 30 en 60 (soms zelfs nog meer) extra.
En dat dus voor alle collega’s
Shadow0 schreef:Lenaatje, die ouders laat je toch niet tegelijk komen? En waarom zou je trouwens met alle ouders gesprekken in persoon hebben? Als het prima gaat met leerlingen en ouders hebben ook geen dringende vragen, dan is een telefoontje of desnoods mailtje toch ook al goed?
Coby: ja, dat snap ik wel, daar heb je af en toe ook wel echt menselijke afstemming nodig. Maar ik zou me er dus met een goede indeling van de klas eigenlijk niet te druk om maken. Gewoon een opstelling maken met ruime afstand, dan ben je al een heel eind. Een klaslokaal geeft best wat ruimte.
Shadow0 schreef:Ik kan trouwens niet vinden waarop het RIVM nou baseert dat er meer mensen zijn die zich zonder klachten laten testen. Ik denk dat er gewoon echt heel veel mensen zijn met onduidelijke verkoudsheidklachten: 14 dagen geleden zaten we nog in een hittegolf, de scholen zijn weer overal begonnen... het lijkt mij echt volkomen aannemelijk dat heel veel mensen die zich melden ook daadwerkelijk (lichte) klachten hebben, en zich als keurig burger gewoon aanmelden omdat ze hun collega's/klasgenoten/patienten/anderen niet aan willen steken.
Shadow0 schreef:Ik kan trouwens niet vinden waarop het RIVM nou baseert dat er meer mensen zijn die zich zonder klachten laten testen. Ik denk dat er gewoon echt heel veel mensen zijn met onduidelijke verkoudsheidklachten: 14 dagen geleden zaten we nog in een hittegolf, de scholen zijn weer overal begonnen... het lijkt mij echt volkomen aannemelijk dat heel veel mensen die zich melden ook daadwerkelijk (lichte) klachten hebben, en zich als keurig burger gewoon aanmelden omdat ze hun collega's/klasgenoten/patienten/anderen niet aan willen steken.
Volgens mij was het streven voor het najaar 70.000 tests per dag. Daar zijn ze nog niet...
purny schreef:Pas op met kaarsen aansteken als je net je handen hebt gedesinfecteerd:
De Texaanse Kate Wise heeft zware brandwonden opgelopen toen ze een kaars aan wilde steken, terwijl ze net haar handen had gedesinfecteerd. Ook het flesje handgel vatte daardoor vlam en explodeerde. Met tragisch gevolg. Binnen een fractie van een seconde stond Kates gezicht in lichterlaaie.
Ad.nl
Sizzle schreef:Lenaatje, zeker als er voldoende ruimte is zou ik me juist om ouders weinig zorgen maken. Deze wonen immers in huis bij die leerlingen waar je al dagelijks mee in contact komt. De kans dat de ouders besmet zijn en de leerling niet is echt heel gering. Bij mooi weer kun je wellicht ook gewoon ergens buiten afspreken? Is er een reden dat het perse in een lokaal moet met dichte ramen?
daffieduck83 schreef:Er schijnen ook mensen te zijn die getest willen worden, bijvoorbeeld omdat ze een kwetsbaar familielid willen ondersteunen of voor pleziertjes en die daarom bij het aanmelden voor een test zeggen dat ze lichte klachten hebben, maar dat in werkelijkheid niet hebben.
Bij mij 1e werkweek ook weer overleefd. Afstand houden van leerlingen is meestal wel mogelijk, alleen soms in de pauzes/leswisseling te krap om echt 1,5 meter afstand te houden bij langslopen. Met directe collega's lukt het helaas niet altijd. Dus dit weekend mijn ouders maar even niet ontmoeten.
lenaa_tje schreef:Maar zebrastreep school is een voorbereiding op het beroep. Jij zou met met je jou opleiding terecht kunnen komen op.. jij moet kennis maar ook ervaring hebben met verschillende beroepen. Dit wat jij zegt is precies wat de zorgen zijn van mbo’s ( en werkgevers!) hoe kunnen zijn ervoor zorgen dat jullie voorbereid zijn op de werkelijkheid, je beroep.
Van bepaalde doelgroepen kun je bepaalde dingen niet verwachten, vervelend maar waarheid. Het is met stages al ontzettend ingewikkeld juist door lijntjes wel kort te houden zorg je ervoor dat je stage plekken wel mogelijk maakt, als er al een bepaald realistisch beeld van de functie is kan een werkgever er eerder voor kiezen wel een stage toe te laten. Dat jij de doelgroep niks vindt kan maar het is wel een doelgroep waar jij met je opleiding mee kan werken.
Moeten ze dan op je diploma zetten dat je bepaalde competenties niet beheerst? Dat jij over 10 jaar denkt ik wil wat anders doen maar dat je dat niet kan met je diploma omdat je een jaar school hebt gehad in de Corona periode.
Belangrijkste is dat jij toch afstand hebt gehouden van de doelgroep? Jij hebt toch geen intensief contact gehad met deze cliënten? Jullie als onderdeel van de opleiding zijn de proffesionals, niet de doelgroep, je cliënten. Vervelend dat het niet binnen je straatje past maar inlevingsvermogen is ook belangrijk binnen jou opleiding. Door jou en je klasgenoten mee te nemen naar zoiets zorg je daar ook voor.
Dat met de qr codes is vervelend naar heeft niks met Corona te maken. Verder is de Mac situatie jou verantwoordelijkheid en niet die van school.
Dat van de ventilatie kan je vragen lijkt mij? Alles wordt ook gecontroleerd en het kan prima dat jullie een automatisch systeem hebben.
safina schreef:Misschien toch eens bedenken hoe je met die dingen om wilt gaan, Zebrastreep? Want je gaat tijdens je opleiding nog veel mensen treffen die geen afstand houden. Medestudenten, clienten/patienten etc. Geen afstand van elkaar, maar ook soms geen afstand tot jou. Dus je zult daar een weg in moeten vinden waarin je je grenzen stelt als het nodig is, maar niet op alle slakken zout legt. Anders ga je echt een a-relaxte tijd tegemoet met veel nare gevoelens en spanning.
Sheran schreef:Maar een school kan toch handhaven?