Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:04

Lenaatje, die ouders laat je toch niet tegelijk komen? En waarom zou je trouwens met alle ouders gesprekken in persoon hebben? Als het prima gaat met leerlingen en ouders hebben ook geen dringende vragen, dan is een telefoontje of desnoods mailtje toch ook al goed?

Coby: ja, dat snap ik wel, daar heb je af en toe ook wel echt menselijke afstemming nodig. Maar ik zou me er dus met een goede indeling van de klas eigenlijk niet te druk om maken. Gewoon een opstelling maken met ruime afstand, dan ben je al een heel eind. Een klaslokaal geeft best wat ruimte.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:04

lenaa_tje schreef:
Gaat wel om wat meer hè? Als alle ouders van die 900 leerlingen een gesprek hebben.
Ik heb 30 leerlingen. Dat zijn toch tussen de 30 en 60 (soms zelfs nog meer :') ) extra.
En dat dus voor alle collega’s

Ik dacht dat je ook op de middelbare school lesgaf? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd :oo Of gaat het alleen om je mentorkles?

Ik ben overigens wel blij dat wij ze online gaan doen. Ook al zou het me weinig meer uitmaken als ik ze live zou zien. Ik zie meer dan 300 leerlingen per week in veel te kleine lokalen, dan kunnen die paar ouders er ook nog wel bij. Maar ze komen online :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:30

Shadow0 schreef:
Lenaatje, die ouders laat je toch niet tegelijk komen? En waarom zou je trouwens met alle ouders gesprekken in persoon hebben? Als het prima gaat met leerlingen en ouders hebben ook geen dringende vragen, dan is een telefoontje of desnoods mailtje toch ook al goed?

Coby: ja, dat snap ik wel, daar heb je af en toe ook wel echt menselijke afstemming nodig. Maar ik zou me er dus met een goede indeling van de klas eigenlijk niet te druk om maken. Gewoon een opstelling maken met ruime afstand, dan ben je al een heel eind. Een klaslokaal geeft best wat ruimte.

Wij hebben normaal inderdaad een bijeenkomst met alle ouders en aparte 3 hoeksgesprekken vanuit coaching en leerdoelen stellen met ouders en kinderen.
Dat gaat logischerwijs nu anders maar ouders vinden dit oprecht jammer.
We hebben nu een ouderavond die opgenomen wordt en waar je, je kan opgeven als je als ouders toch op school wil komen. Dan dus in enorme ruimtes (kantine, praktijklokalen, gymzalen) en een Max. Aantal mensen.

Een op een gesprekken gaan nu alleen door vanuit zorg.
Maar die driehoeksgesprekken hebben wel hun meerwaarde.

Op de basisschool is dat toch ook wel normaal? Dat van Coby klinkt mij niet raar in de oren. Alle ouders hebben gewoon een gesprek met de juf of meester (en eventueel net als bij ons de driehoek met kind)
Maar je ziet dan gewoon wel meer mensen dan met alleen kinderen. Kan mij ook voorstellen dat meer juffen/meesters dat op dezelfde dag hebben.

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:55

Wie met kwetsbare in zijn/haar omgeving toch eens een terrasje wil pakken.
Vandaag met mijn moeder en schoonmoeder naar koffiehuis het Blinkerdje in Wijster Drenthe geweest.

Wat had de eigenaresse alles strak geregeld.

Terras zeer ruim, partytenten met paar meter tussenruimte per tent, deur van toiletruimte open, als er iemand naar het toilet wilde, moest je ketting in de doorloop vast maken.
Overal zeep en desinfectie.
En voor de incontinente mensen onder ons, tena op het toilet en maanverband.

Echt een plekje om naar toe te gaan met mensen die er ook eens uit willen en het spannend vinden.
Schoonmoeders is opgenomen in een instelling, die willen we zeker niet aan teveel mensen blootstellen.
Stel je voor dat ze het meeneemt naar de afdeling.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:54

Shadow0 schreef:
Ik kan trouwens niet vinden waarop het RIVM nou baseert dat er meer mensen zijn die zich zonder klachten laten testen. Ik denk dat er gewoon echt heel veel mensen zijn met onduidelijke verkoudsheidklachten: 14 dagen geleden zaten we nog in een hittegolf, de scholen zijn weer overal begonnen... het lijkt mij echt volkomen aannemelijk dat heel veel mensen die zich melden ook daadwerkelijk (lichte) klachten hebben, en zich als keurig burger gewoon aanmelden omdat ze hun collega's/klasgenoten/patienten/anderen niet aan willen steken.

Precies, ik ben er daar bijvoorbeeld een van. Vorige week in Duitsland geweest voor werk in ziekenhuizen, op de terugweg wat last van de airco, bingo stevige verkoudheidsklachten en ziek thuis kunnen blijven van werk. Tja, vrij zeker dat het aan de airco lag maar wel getest met het oog op je burgerplicht :+ En uit respect/voorzorg voor mijn collega's, studie artsen en hun patienten natuurlijk, wel zo netjes.

Tegen de tijd dat ik eindelijk op 3 kwartier afstand rijden een plekje had om getest te worden was ik al aan het staartje van mijn verkoudheid, ja duh logisch als je pas 3 dagen later kunt testen omdat er nergens plek is 8)7 En zo ken ik er meerdere... Ik vind het dus niet gek dat er veel mensen zijn zonder klachten die wel testen, met de huidige doorlooptijd. Met de 48+ uur die de uitslag duurt ben ik nu een week verder en mag ik eindelijk weer de deur uit om boodschappen te gaan doen, het is nogal wat met dat testen hoor :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:35

Twijfelde eerst even of ik mijn ervaring met de eerste schooldag wou delen maar ga het toch doen omdat ik het heel bijzonder vond hoe het ging ( helaas negatief). Het is niet om mijn school in een kwaad daglicht te zetten , maar de corona regels werden totaal niet nageleefd met de introductie.

Goed , we moesten verzamelen bij een dagbesteding voor mensen met een verslaving. Ik had begrepen dat we vanaf daar gewoon direct met een tour door de stad zouden beginnen met de opgedeelde klassen. Maar er zat een beste adder over het gras waar ik best door overdonderd werd en maar gewoon ben meegegaan. We moesten dus naar binnen.... en daar was het alles behalve schoon. Ook veel mensen op elkaar en over de geur ga ik niet eens beginnen. Nu is dat ook totaal niet mijn doelgroep en voel ik mij daar alles behalve prettig. Mensen gingen gewoon bij elkaar zitten ( ik lette wel op mijn afstand , maar genoeg die schijt hadden). En behalve dat hadden ze bedacht om een rondleiding te geven. Stonden we dan met 10 man en 1 werknemer van de dagbesteding in kleine ruimtes. Ik vond het maar heel bijzonder dat in deze tijd dit even geregeld was. En ook voor de mensen die daar komen voor de dagbesteding die juist beschermd moeten worden. Het zijn vaak mensen die ook op straat leven dus ik vindt het raar dat we daar een rondleiding kregen.

De tour hebben we in de auto gedaan. Ik zei ook tegen vriendin van mij dat zij best mee mocht maar meer niet. Anders had ik dus tussen 7 anderen gelopen waarvan de rest toch geen afstand hield. Tja tour hadden ze ook een fout gemaakt met de QR codes die niet bleken te werken. En in de combinatie met slecht weer en te vroeg klaar zijn we bij de mac beland. Weer was ik de enige die op de afstand lette en de rest zo ver kreeg wat we weg moesten want er stond gewoon een rij. Op school zelf was het wel goed geregeld. Heel duidelijke eenrichtingsverkeer en veel plekken om te ontsmetten. Lokalen ruim opgezet en zelf je tafel schoonmaken na afloop. Alleen het lokaal inlopen gebeurd wel zonder afstand omdat mensen geen geduld hebben. Nu gaan we naar een andere locatie en daar hebben ze ook alles compleet opgeknapt. Wel vond ik het raar dat de ventilatie niet echt aanwezig was. Alles zat dicht... Of het gaat via een ingebouwde maar daar merkte ik niks van...

Nu denk ik eigenlijk dat ik over dat eerste had moeten zeggen dat ik dat niet had moeten doen. Maar ik ben zo'n angsthaas dat ik dacht misschien moet ik het even loslaten. Achteraf zijn de zorgen wat begonnen. Maar die rondleiding op de dagbesteding vond ik maar bijzonder....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 03:46

Maar zebrastreep school is een voorbereiding op het beroep. Jij zou met met je jou opleiding terecht kunnen komen op.. jij moet kennis maar ook ervaring hebben met verschillende beroepen. Dit wat jij zegt is precies wat de zorgen zijn van mbo’s ( en werkgevers!) hoe kunnen zijn ervoor zorgen dat jullie voorbereid zijn op de werkelijkheid, je beroep.
Van bepaalde doelgroepen kun je bepaalde dingen niet verwachten, vervelend maar waarheid. Het is met stages al ontzettend ingewikkeld juist door lijntjes wel kort te houden zorg je ervoor dat je stage plekken wel mogelijk maakt, als er al een bepaald realistisch beeld van de functie is kan een werkgever er eerder voor kiezen wel een stage toe te laten. Dat jij de doelgroep niks vindt kan maar het is wel een doelgroep waar jij met je opleiding mee kan werken.
Moeten ze dan op je diploma zetten dat je bepaalde competenties niet beheerst? Dat jij over 10 jaar denkt ik wil wat anders doen maar dat je dat niet kan met je diploma omdat je een jaar school hebt gehad in de Corona periode.
Belangrijkste is dat jij toch afstand hebt gehouden van de doelgroep? Jij hebt toch geen intensief contact gehad met deze cliënten? Jullie als onderdeel van de opleiding zijn de proffesionals, niet de doelgroep, je cliënten. Vervelend dat het niet binnen je straatje past maar inlevingsvermogen is ook belangrijk binnen jou opleiding. Door jou en je klasgenoten mee te nemen naar zoiets zorg je daar ook voor.

Dat met de qr codes is vervelend naar heeft niks met Corona te maken. Verder is de Mac situatie jou verantwoordelijkheid en niet die van school.
Dat van de ventilatie kan je vragen lijkt mij? Alles wordt ook gecontroleerd en het kan prima dat jullie een automatisch systeem hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:04

Shadow0 schreef:
Ik kan trouwens niet vinden waarop het RIVM nou baseert dat er meer mensen zijn die zich zonder klachten laten testen. Ik denk dat er gewoon echt heel veel mensen zijn met onduidelijke verkoudsheidklachten: 14 dagen geleden zaten we nog in een hittegolf, de scholen zijn weer overal begonnen... het lijkt mij echt volkomen aannemelijk dat heel veel mensen die zich melden ook daadwerkelijk (lichte) klachten hebben, en zich als keurig burger gewoon aanmelden omdat ze hun collega's/klasgenoten/patienten/anderen niet aan willen steken.
Volgens mij was het streven voor het najaar 70.000 tests per dag. Daar zijn ze nog niet...

Precies zo is het duis bij mij ook gegaan. Alleen toen ik aan de beurt was voor de test waren de klachten verdwenen waarna ik afgebeld heb. dus tja, waarschijnlijk gewoon verkoudheid. 100% zeker weeet je het nooit.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:24

Er schijnen ook mensen te zijn die getest willen worden, bijvoorbeeld omdat ze een kwetsbaar familielid willen ondersteunen of voor pleziertjes en die daarom bij het aanmelden voor een test zeggen dat ze lichte klachten hebben, maar dat in werkelijkheid niet hebben.

Bij mij 1e werkweek ook weer overleefd. Afstand houden van leerlingen is meestal wel mogelijk, alleen soms in de pauzes/leswisseling te krap om echt 1,5 meter afstand te houden bij langslopen. Met directe collega's lukt het helaas niet altijd. Dus dit weekend mijn ouders maar even niet ontmoeten.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:01

purny schreef:
Pas op met kaarsen aansteken als je net je handen hebt gedesinfecteerd:

De Texaanse Kate Wise heeft zware brandwonden opgelopen toen ze een kaars aan wilde steken, terwijl ze net haar handen had gedesinfecteerd. Ook het flesje handgel vatte daardoor vlam en explodeerde. Met tragisch gevolg. Binnen een fractie van een seconde stond Kates gezicht in lichterlaaie.

Ad.nl

Het is algemeen bekend dat handdesinfectans brandbaar spul is toch? Dat staat iig op iedere fles.
Heb al met succes desinfectiegel gebruikt als aanmaakblokje, toen we een kampvuur wilden maken maar niets beters hadden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:20

Lenaatje, zeker als er voldoende ruimte is zou ik me juist om ouders weinig zorgen maken. Deze wonen immers in huis bij die leerlingen waar je al dagelijks mee in contact komt. De kans dat de ouders besmet zijn en de leerling niet is echt heel gering. Bij mooi weer kun je wellicht ook gewoon ergens buiten afspreken? Is er een reden dat het perse in een lokaal moet met dichte ramen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:28

Sizzle schreef:
Lenaatje, zeker als er voldoende ruimte is zou ik me juist om ouders weinig zorgen maken. Deze wonen immers in huis bij die leerlingen waar je al dagelijks mee in contact komt. De kans dat de ouders besmet zijn en de leerling niet is echt heel gering. Bij mooi weer kun je wellicht ook gewoon ergens buiten afspreken? Is er een reden dat het perse in een lokaal moet met dichte ramen?

We doen het ook gewoon hoor :) maar aangepast aan de regels van de rivm. Maar dat betekend wel voor ons en ons rooster dan het niet haalbaar is om alles door te laten gaan zoals normaal. Dan zouden er iedere avond activiteiten in het gebouw zijn om het allemaal te verdelen qua aantallen wat mag. Dat is niet haalbaar voor onze conciërges. Dus niet alles gaat door. Heeft trouwens ook niet zoveel zin om nog leerdoelen voor de periode te stellen als je pas aan het einde aan de beurt bent. We doen het nu met inzicht van ouders maar dat heeft niet helemaal hetzelfde effect als we zouden willen :+

Ramen zijn bij ons sowieso wel open hoor, dat moet in ons gebouw. Grote ruimtes zijn een eis van onze stichting.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:30

daffieduck83 schreef:
Er schijnen ook mensen te zijn die getest willen worden, bijvoorbeeld omdat ze een kwetsbaar familielid willen ondersteunen of voor pleziertjes en die daarom bij het aanmelden voor een test zeggen dat ze lichte klachten hebben, maar dat in werkelijkheid niet hebben.

Bij mij 1e werkweek ook weer overleefd. Afstand houden van leerlingen is meestal wel mogelijk, alleen soms in de pauzes/leswisseling te krap om echt 1,5 meter afstand te houden bij langslopen. Met directe collega's lukt het helaas niet altijd. Dus dit weekend mijn ouders maar even niet ontmoeten.

Dat eerste schijnt volgens de rivm(of ggd?) dus voor schijnveiligheid te zorgen las ik op de nos blog.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:32

Oh excuus lenaatje, het is Coby die zich daarover zorgen maakte :o
In dat geval was mijn post voor Coby :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:35

Op het ROC waar ik werkte mogen de studenten pas om half 11 beginnen met de les en om 3 uur stoppen, dit i.v.m. niet reizen met het OV in de spits (heeft de gemeente opgedragen) Dit hoorden ze de vrijdag voordat het schooljaar begon, dus de roostermakers moesten dat weekend een geheel nieuw lesrooster maken.
Er mogen maar 6 studenten en 1 docent in een lokaal, de rest van de klas (van meestal 35) krijgt online les.
Alle ventilatie is uit gezet en losse ventilatoren zijn verwijderd. In veel leslokalen kunnen de ramen (niet meer) open.
In kantoren mag maar 1 persoon tegelijk aanwezig zijn, de overige werken thuis.
Ik ben zo blij dat ik met pensioen ben gegaan!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:43

lenaa_tje schreef:
Maar zebrastreep school is een voorbereiding op het beroep. Jij zou met met je jou opleiding terecht kunnen komen op.. jij moet kennis maar ook ervaring hebben met verschillende beroepen. Dit wat jij zegt is precies wat de zorgen zijn van mbo’s ( en werkgevers!) hoe kunnen zijn ervoor zorgen dat jullie voorbereid zijn op de werkelijkheid, je beroep.
Van bepaalde doelgroepen kun je bepaalde dingen niet verwachten, vervelend maar waarheid. Het is met stages al ontzettend ingewikkeld juist door lijntjes wel kort te houden zorg je ervoor dat je stage plekken wel mogelijk maakt, als er al een bepaald realistisch beeld van de functie is kan een werkgever er eerder voor kiezen wel een stage toe te laten. Dat jij de doelgroep niks vindt kan maar het is wel een doelgroep waar jij met je opleiding mee kan werken.
Moeten ze dan op je diploma zetten dat je bepaalde competenties niet beheerst? Dat jij over 10 jaar denkt ik wil wat anders doen maar dat je dat niet kan met je diploma omdat je een jaar school hebt gehad in de Corona periode.
Belangrijkste is dat jij toch afstand hebt gehouden van de doelgroep? Jij hebt toch geen intensief contact gehad met deze cliënten? Jullie als onderdeel van de opleiding zijn de proffesionals, niet de doelgroep, je cliënten. Vervelend dat het niet binnen je straatje past maar inlevingsvermogen is ook belangrijk binnen jou opleiding. Door jou en je klasgenoten mee te nemen naar zoiets zorg je daar ook voor.

Dat met de qr codes is vervelend naar heeft niks met Corona te maken. Verder is de Mac situatie jou verantwoordelijkheid en niet die van school.
Dat van de ventilatie kan je vragen lijkt mij? Alles wordt ook gecontroleerd en het kan prima dat jullie een automatisch systeem hebben.

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik vond het gewoon raar dat we ergens naar binnen gingen met mensen met een zwakkere gezondheid, er geen afstand werd gehouden omdat het daar simpelweg te krap was en wij daar binnen kwamen met een beste groep.

Daarnaast is dit geen stageplek hoor ik doe daarom ook geen opleiding specifieke doelgroepen maar juist specifiek gehandicapten zorg en dan gericht op matig / zwaar. Ik kan gewoon niks met mensen met een licht verstandelijke beperking en verslaafden. Ik heb er wel ervaring mee maar ik had niet het idee dat ik daarin een goede begeleider was dus ik zeg het niet omdat ik al denk oh nee dat wil ik niet.

Daarnaast mis ik niks hoor qua stage. Ik heb de hele corona periode gewoon doorgelopen. De rest van de klas zat zo goed als thuis... Ik had voor de opleiding al 1 jaar ervaring opgedaan dus ik wist precies wat ik wel en niet wou. Dus qua voorbereiding op werk maak ik mij geen zorgen over. Ook omdat ik waarschijnlijk toch op min stageplek kan blijven straks.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:48

Maar jou klasgenoten kunnen dit toch wel een interessante doelgroep vinden?
Ik vind een bezoek aan zo’n instantie ook in Corona tijd door een mbo echt niet raar. Jullie worden voorbereid op de werkelijkheid.
Dat jou klasgenoten geen afstand houden vind ik op jullie leeftijd geen probleem van de school.
Afstand houden van de mensen die je daar bezoekt wel (ook als zij onderling geen afstand houden, dat lijkt mij in die setting niet heel gek)

Edit. Fijn dat je straks op je stageplek kan blijven maar jou opleiding leidt jou wel breder op dan alleen jou specifieke stageplek. Dan zoek je straks wel een andere baan en dan is dat misschien lastig. Ook niet de bedoeling.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 05-09-20 09:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:51

Misschien toch eens bedenken hoe je met die dingen om wilt gaan, Zebrastreep? Want je gaat tijdens je opleiding nog veel mensen treffen die geen afstand houden. Medestudenten, clienten/patienten etc. Geen afstand van elkaar, maar ook soms geen afstand tot jou. Dus je zult daar een weg in moeten vinden waarin je je grenzen stelt als het nodig is, maar niet op alle slakken zout legt. Anders ga je echt een a-relaxte tijd tegemoet met veel nare gevoelens en spanning.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:04

Het hangt qua testen blijkbaar wel van je regio af. Ik had me donderdag ochtend aangemeld voor een test, kon de volgende ochtend terecht (half uur met de auto bij mij vandaan) en kreeg 's avonds al de (negatieve *\%/* ) uitslag. Dat ging dus veel vlugger dan verwacht.

Op de basisschool van mijn kinderen mag je kiezen voor face to face en digitaal oudergesprek. Mijn ex koos voor face to face, zeker de oudste krijg je digitaal even minder makkelijk bij het gesprek (is met kind). Wel maar 1 ouder, triage vragen van tevoren en desinfecterende gel bij de ingang.

Ergens vind ik alles wat ik hoor van het onderwijs ook wel moeilijk te behappen. Ik werk in de kinderopvang. Afstand houden van kinderen is onmogelijk, afstand houden van ouders van mini mensjes vaak ook, want moet toch regelmatig een kind overnemen en ik heb dan echt geen anderhalve meter afstand. Oudergesprekken, zeker voor de kinderen die naar school gaan, liepen ook gewoon door.

Ik begrijp de zorg van leerkrachten wel, maar sommige dingen zijn ook gewoon zoals ze zijn, denk ik een beetje. Zo veilig als kan en voor de rest is het ook een beetje schouders er onder.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:09

Oh zo sta ik er ook in. Maar de zorg ligt bij ons op school vooral bij de collega’s die dus zorg hebben voor iemand. Een meervoudig gehandicapt kind of een partner die net chemo achter de rug heeft. En die mensen met zorgen heb je in alle beroepsgroepen. Maar nu mag de buurvrouw van mijn vader (zorg) administratie taken doen zodat ze minder mensen ziet. Ik vind het knap dat ze dat rond krijgen. Bij ons staan alle ondersteunend personeel + docenten voor de thuis zit collega’s voor de klas. Die dan vanuit huis lesgeven om zo uitval te voorkomen. Best heftig!
Wel fijn van de testcapaciteit bij jullie! Hier zijn 2 collega’s net negatief getest maar wel een week eruit geweest. Erg irritant!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:23

safina schreef:
Misschien toch eens bedenken hoe je met die dingen om wilt gaan, Zebrastreep? Want je gaat tijdens je opleiding nog veel mensen treffen die geen afstand houden. Medestudenten, clienten/patienten etc. Geen afstand van elkaar, maar ook soms geen afstand tot jou. Dus je zult daar een weg in moeten vinden waarin je je grenzen stelt als het nodig is, maar niet op alle slakken zout legt. Anders ga je echt een a-relaxte tijd tegemoet met veel nare gevoelens en spanning.

Op mijn stage is afstand houden onmogelijk door persoonlijke verzorging. Op mijn stage heb ik nergens last van en voel ik mij gewoon veilig ondanks dat er kans is om ziek te worden. Als er cliënten ziek worden komt dat eerder omdat personeel ziek wordt en het over zou brengen. Het is wel geprobeerd om afstand te houden maar dat lukt gewoon simpelweg niet en daar heb ik mij direct bij neer kunnen leggen.

Op school zit ik met mensen die de boel sowieso al niet zo serieus nemen. Klagen omdat ze op stage moeten proberen toch zoveel mogelijk uren te draaien terwijl ze een halfjaar niks hebben gedaan. Maar ik vindt het wel vervelend dat ik bij mensen zit die weken naar het buitenland zijn geweest en die niet de moeite nemen om in quarantaine te gaan terwijl dat wel moet. En dan nog de mensen die zich niet gaan laten testen want die test lijkt ze erg pijnlijk. Dus ik verwacht dat we helaas snel weer thuis komen te zitten...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:31

Als je door je school in zo'n situatie wordt geplaatst met veel mensen bij elkaar, kun je toch om jezelf te beschermen zo'n FFP mondkapje dragen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:32

Maar zebrastreep dat ligt dus aan je klasgenoten en niet aan de school.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:07

Maar een school kan toch handhaven?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:08

Sheran schreef:
Maar een school kan toch handhaven?

Tot op zekere hoogte. Je hebt op die leeftijd echt wel eigen verantwoordelijkheid. Je bent geen kind meer. Dus hoeft iemand daar niet bij te staan als politie agent.
Dat gebeurd op de werkvloer ook niet. Je spreekt mensen aan op eigen verantwoordelijkheid.