En die vieze mensen die overal pulkjes aan smeren terug te dringen.. echt..ieuw..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:"mogelijk" houdt nog een grote slag om de arm, maar indien het zo zou zijn, is het misschien simpeler te voorkomen door meer je neus te beschermen..
En die vieze mensen die overal pulkjes aan smeren terug te dringen.. echt..ieuw..
Janneke2 schreef:Citaat:Weet je wat ik altijd zo jammer vind van zulke stemmingmakende berichten, dat alleen de negatieve geluiden in de media komen.
In goede tijden hoor je niemand zeggen: wat fijn dat KLM in Nederland ruim 30.000 werknemers heeft die allemaal belasting betalen, of wat fijn dat de staatskas gespekt wordt met premies die KLM daarover betaalde. Weet je hoeveel uitkeringen en toeslagen daarvan betaald kunnen worden?
Niemand heeft het er over dat de winstdeling over 2019 voor de KLM werknemers niet wordt uitgekeerd. Geld van een zeer positief boekjaar blijft nu in de kas.
Voor het uitzend personeel dat is “ontslagen” is gewoon NOW aan te vragen en dat moet via het uitzendbureau zelf.
Dit personeel is al niet meer ingehuurd voordat de Nederlandse regering überhaupt corona maatregelen had genomen omdat er simpelweg geen werk meer voor is.
Het is dus niet zo dat er eerst steun is aangevraagd en daarna deze mensen op straat zijn gezet.
Goed dan.
Even een paar andere geluiden uit de media, waar sommigen kennelijk overheen lezen.
Zoals geluidsoverlast.
Het met voeten treden van de regels door Schiphol.
Luchtvervuiling.
Import van ongewenste, invasieve exoten.
Het is voor mij geen uitgemaakte zaak dat werknemers van KLM en Schiphol per saldo een positieve bijdrage aan de Nederlandse samenleving leveren.
(Let vooral op het woord saldo: ik ben niet principieel tegen vliegtuigen, maar ze vliegen tegen afbraakprijzen. Dwz: de KLM en Schiphol de lusten, de afbraak en de lasten zijn voor anderen.)
Marie_Anne schreef:Wat een onzin, dan zou je nooit kritiek mogen hebben op KLM. Dat de winstdeling niet wordt uitgekeerd lijkt me overigens vanzelfsprekend nu.
Een bonus in deze tijd, zeker als je aanspraak wilt maken op staatssteun, is not done. Punt.
Ik ben me ervan bewust dat er niet specifiek staat dat het om staatssteun gaat nee, zo idioot zijn ze nou ook weer niet. Gelukkig is minister Hoekstra het met me eens:
https://www.ad.nl/politiek/hoekstra-bon ... ~acb85ef6/
MizzMontana schreef:Natuurlijk mag je kritiek hebben, ik vind alleen de manier waarop de media het brengt vaak nog al stemmingmakerij.
Niet alleen Hoekstra maar ook AFKLM is het met je eens, zie punt IV In hun notulen, dat de variabele bonus afhankelijk is van beslissingen van de overheid.
Maar de kop “topman levert salaris in en ziet van bonus af als de staat dat als voorwaarde stelt” is waarschijnlijk niet voldoende clickbait.
Ook twee dingen die in de notulen staan maar die pikt de media er niet uit.
Destination schreef:Cer schreef:"mogelijk" houdt nog een grote slag om de arm, maar indien het zo zou zijn, is het misschien simpeler te voorkomen door meer je neus te beschermen..
Wellicht dus toch een mondkapjesplicht in NederlandHet wordt nu nog verder onderzocht inderdaad, maar het klinkt alvast positief.
Eleeke schreef:Ik blijf het apart vinden . Nergens vind ik in bronnen iets over vegetarisch en Corona. Niet in het engels niet in het Nederlands. Dit klinkt voor dit moment als een hoax.
Dat mensen met weinig spieren of mensen die geen eiwitten eten sneller interen , ja dat klinkt logisch maar de link met vegetariër zijn zie ik niet , en belangrijker , vind ik nergens.
Ik word graag overtuigd ,maar wel met bronnen
Sizzle schreef:Een bonus is toch gericht op je prestatie over het afgelopen jaar?
Hoe heeft het virus daar perse mee te maken?
Ik heb daar weinig tot geen mening over, het is vast wel ergens vast gelegd.
Eleeke schreef:Ik blijf het apart vinden . Nergens vind ik in bronnen iets over vegetarisch en Corona. Niet in het engels niet in het Nederlands. Dit klinkt voor dit moment als een hoax.
Dat mensen met weinig spieren of mensen die geen eiwitten eten sneller interen , ja dat klinkt logisch maar de link met vegetariër zijn zie ik niet , en belangrijker , vind ik nergens.
Sizzle schreef:Een bonus is toch gericht op je prestatie over het afgelopen jaar?
Hoe heeft het virus daar perse mee te maken?
Ik heb daar weinig tot geen mening over, het is vast wel ergens vast gelegd.
bigone schreef:Zullen we weer terug naar covid19 gaan ipv over bonussen te praten? Dat komt einde van het jaar wel weer voorbij.
Ik vind dat onderzoek in Groningen wel degelijk van belang , de receptoren waar dat virus zich het best bij voelt om te vermeerderen zitten vooral in darmen, longen en neus. Dus zorgen dat ze niet in de neus komen is al een goed iets .
Neuskapje aan een bril ? En kinderen ademen heel veel met open mond dus ?
lenaa_tje schreef:Ik zie dit dus echt niet als meerwaarde. Mensen gebruiken die dingen belachelijk slecht. En ik vrees ook dat mensen met een hoestje eerder denken het kan wel.
In verplicht handschoenen dragen zie ik meer.
Echt vooraf waren die mensen die dat deden toch ook smerig. Verandert niet veel.
Sodera schreef:Eleeke schreef:Ik blijf het apart vinden . Nergens vind ik in bronnen iets over vegetarisch en Corona. Niet in het engels niet in het Nederlands. Dit klinkt voor dit moment als een hoax.
Volgens mij komt het uit ervaringen binnen de Nederlandse ziekenhuizen.
Hier zitten blijkbaar allemaal vegetariërs/veganisten die goed over hun voeding nadenken, top!
Maar de gemiddelde vegetariër denkt daar volgens mij helemaal niet zo over na, voldoende eiwitten of vervanging van...
Ik neem aan dat het over zo’n groep mensen gaat.
En ik ken zelf verschillende mensen die vegetariër zijn en hier dus absoluut niet over nadenken, voldoende eiwitten etc. Voor zo’n groep kan ik het me zeker voorstellen.
Ik werk in de diervoeding en vanuit daar weten we ook dat de behoefte van bepaalde aminozuren (bouwsteentjes van eiwitten) énorm verhoogd is tijdens ziekte, dus dat bij mensen, onafhankelijk van je eetpatroon, zo is, is voor mij heel logisch.
Blacky94 schreef:Ook bij mensen is bewezen dat eiwitten het herstel bevorderen. Vooral kwetsbare mensen krijgen bij ons al heel snel een energie en eiwitverrijkt dieet bij ziekte of na een operatie.
Ook alle covid patienten krijgen op dit moment standaard een energie en eiwitverrijkt dieet.
elnienjo schreef:Blacky94 schreef:Ook bij mensen is bewezen dat eiwitten het herstel bevorderen. Vooral kwetsbare mensen krijgen bij ons al heel snel een energie en eiwitverrijkt dieet bij ziekte of na een operatie.
Ook alle covid patienten krijgen op dit moment standaard een energie en eiwitverrijkt dieet.
En heb je er ook al gehad die vroegen naar de vegan variant, of zijn ze als patient toch niet zo kieskeurig?