Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:15

xxxmh schreef:
Ik kreeg weer een beetje hoop op 19 juli een weekje naar Frankrijk te gaan en kreeg ik net een mail van klm dat mijn vlucht wordt geannuleerd op de heenreis terwijl ze wel vliegen op Toulouse. Ik word automatisch omgeboekt dus dat maar even afwachten of dat dan nog uitkomt met het de dag aangezien ik een paardrij arrangement heb die die dag ook begint. Anders maar geld terug denk ik en de vakantie annuleren.

Mijn vlucht is omgeboekt naar de ochtend ipv de middag. Zou eerst half 3 vliegen en kwart over 4 aankomen en zou dan 5 uur worden opgehaald maar dat wordt nu dus half 10 vliegen en half 12 aankomen dus als het allemaal doorgaat zou ik dus nog wat uurtjes in Toulouse moeten doorbrengen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:36

LadyMadonna schreef:
Net contact met sunweb gehad. Ik mag kosteloos omboeken, maar een andere datum of een andere bestemming. Annuleren mag ook, dan moet ik nog €94 bij betalen bovenop mijn aanbetaling van €600 -O- .
Toch maar weer 3 weken wachten in de hoop dat hun annuleren

Ik denk niet dat ze Mallorca annuleren.
Ik ga mijn vakantie van Sunweb ombouwen naar volgend jaar denk ik. Ik vind het allemaal iets te onzeker en te spannend.

Rhinocornn

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:44

Ik ben nog aan het afwachten of mijn vlucht naar USA door kan gaan. Tot noch toe is deze niet geannuleerd en hou ik ergens een héél klein beetje hoop dat ik toch mijn vriend nog kan zien deze zomer.
Mijn vlucht is over 6,5 week.
Ik had in oktober al geboekt, via cheaptickets, en helaas geen annuleringsverzekering (mijn eerste keer zelf op reis dus had geen idee dat dat binnen een x aantal dagen/weken moest). Spannende weken zijn het :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:07

Suzanne F. schreef:
LadyMadonna schreef:
Net contact met sunweb gehad. Ik mag kosteloos omboeken, maar een andere datum of een andere bestemming. Annuleren mag ook, dan moet ik nog €94 bij betalen bovenop mijn aanbetaling van €600 -O- .
Toch maar weer 3 weken wachten in de hoop dat hun annuleren

Ik denk niet dat ze Mallorca annuleren.
Ik ga mijn vakantie van Sunweb ombouwen naar volgend jaar denk ik. Ik vind het allemaal iets te onzeker en te spannend.

Daar zit ik nu ook naar te kijken. Hotel waar we nu zouden zitten is Nog niet beschikbaar om voor 2021 te boeken. Sowieso maar 1 accommodatie in/om Chania

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:42

Ik zou omboeken LM. Kans dat ze het annuleren is naar mijn idee klein.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 05:31

Antillen kost nog een hoop extra en hoelang is dat vliegen....Er gaat wel een peuter mee.(10 tot 12 uur?)
Voor de peuter zelf moet het leuk blijven maar voor ook voor de reizigers haha
Wij kunnen in juni niet meer.
Mijn vriend kan van januari tot april en vanaf oktober tot eind november.

Nog even uitzoeken mooi weer en korte reistijd.
En misschien is het na de zomer ook wel wat minder allemaal.

Maar ja afwachten allemaal.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:34

linnie050 schreef:
Antillen kost nog een hoop extra en hoelang is dat vliegen....Er gaat wel een peuter mee.(10 tot 12 uur?)

Volgens mij zijn de Canarische eilanden een goede optie. zonzeker, niet te ver vliegen, all in resorts...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:39

Ik ga dit jaar niet meer in een vliegtuig hoor. Alleen maar met de auto. Geen gedonder met plotseling code oranje en dan opgesloten zitten op bijvoorbeeld een eiland. Snap ook niet dat mensen deze zomer gaan vliegen. :n En wat ik dan helemaal niet snap is dat ze dan gaan janken van de overheid haalt me toch wel terug. Het is nu wachten op zielige verhalen van Sjonnie en Anita die vast zitten op hun "all inclusive resort" in Turkije. Dat het geld op is en dat er dan code oranje is en ze weg willen/moeten. Of dat ze dan geen vlucht terug kunnen krijgen. :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:46

Zou je dan wel terug kunnen reizen met een auto als alles dicht gaat? Kom je dan de grens nog wel over?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:13

_AB_ schreef:
linnie050 schreef:

Volgens mij zijn de Canarische eilanden een goede optie. zonzeker, niet te ver vliegen, all in resorts...

Ik zou juist ver weg blijven van all in resorts!
Als iemand van personeel of gasten besmet is zit je zo 2 weken op je kamer opgesloten. Je kunt beter een kleinschalige B&B of appartement zoeken om dat risico te voorkomen.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:43

Ons plan is/was om 31 juli naar Ierland te vliegen om daar een week te roadtrippen. Nu hopen dat het geel blijft en dan gaan we er gewoon naar toe :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:55

Ik woon in Ierland @Daphx93 en tot nu toe zegt onze regering dat iedereen die binnen komt, 2 weken op een aan de overheid doorgegeven adres in quarantaine moet.... Ik zou daar niet direct op rekenen dat je vanuit de Ierse regering eind juli leuk op vakantie kunt hier...
Verder moeten hier, zoals het nu is, alle hotels en B&Bs tot 20 juli gesloten blijven.
De Ierse regering is écht een stuk strenger dan de NLe regering is.

@Lorette, als jij als Nederlander terug naar huis wil met de auto, mag dat volgens mij altijd: repatriciering. En daar zal de NLe regering ook vast een documentje voor willen tekenen maar zoals ik het lees, gaan ze niet actief bezig om die repatricieringsvluchten op te zetten.
In de afgelopen maanden heeft de regering ook echt moeite gedaan om mensen uit lockdown landen te halen.

Ik hoop echt dat het op deze manier overal door blijft gaan, zodat ik hopelijk voor Kerst :roll: mijn ouders (en oa _Lorette_ :*) kan zien/zij hier kunnen komen. Op het moment zou ik best een vliegtuig in kunnen, maar voel ik me daar echt nog niet lekker bij.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:02

Wij sjonnie en Anita :+ hadden al gereserveerd in januari Elnienjo.
Dus voor de ellende begon via tui
Vandaar dat de keus beperkt is met omboeken of een voucher.

Maart is Gran Canaria nog niet zo met het weer.
Oktober wel beter maar of je dan daar zit of in Turkije....
2 jaar terug naar Gran Canaria geweest.
All inclusief heb je daar niet echt.
En Turkije de resorts zijn top voor kinderen.
Meerdere zwembaden en hoop glijbanen enz.
Vandaar dat wij voor Turkije hadden gekozen.

Ierland wat leuk!
Schotland lijkt mij in de toekomst een keer ook eens mooi.

Eind juli afwachten en dan tui eens gaan bellen wat de opties zijn en dan keuzes maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:10

linnie050 schreef:
Wij sjonnie en Anita :+ hadden al gereserveerd in januari Elnienjo.
Dus voor de ellende begon via tui
Vandaar dat de keus beperkt is met omboeken of een voucher.

Maart is Gran Canaria nog niet zo met het weer.
Oktober wel beter maar of je dan daar zit of in Turkije....
2 jaar terug naar Gran Canaria geweest.
All inclusief heb je daar niet echt.
En Turkije de resorts zijn top voor kinderen.
Meerdere zwembaden en hoop glijbanen enz.
Vandaar dat wij voor Turkije hadden gekozen.

Ierland wat leuk!
Schotland lijkt mij in de toekomst een keer ook eens mooi.

Eind juli afwachten en dan tui eens gaan bellen wat de opties zijn en dan keuzes maken.

Je kan ook boeken voor oktober en het dan direct annuleren. Dan krijg je een voucher voor tot oktober. Had van anderen gehoord dat ze het zo maar gespeeld hadden. :=
Maar Gran Canaria heb je genoeg all inclusive hoor! Ben daar ook ooit All Inclusive geweest. Niks voor mij trouwens maar was prima. Hoefde het toen niet zelf te betalen dus dacht prima. :')

_Lorette_ schreef:
Zou je dan wel terug kunnen reizen met een auto als alles dicht gaat? Kom je dan de grens nog wel over?

Plan is om naar België te gaan. _O- Maar je kan in ieder geval op eigen initiatief terug. Je hoeft niet te hopen op een plek in een vliegtuig (wat iedereen dan wil).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:16

Ik las net dit:

Citaat:
Op een vlucht van Doha naar Athene zijn 12 mensen positief getest op covid-19. Het merkwaardige (of verontrustende) is dat volgens Qatar Airways alle 91 passagiers bij vertrek in Doha negatief waren getest op covid-19. En bij aankomst in Athene waren er opeens 12 positief.

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... tar-flight
https://www.ekathimerini.com/253386/art ... hy-in-doha

Hoe dan ook geeft dit dus aan dat als je reizigers toe laat in je land 2 weken quarantaine geen overbodige luxe is. De besmette personen zouden in landen zonder quarantaine gewoon lekker in het rond gaan lopen besmetten. Ik zou de grenzen nog lekker dicht laten voorlopig. Overigens dacht ik dat er sowieso geen reizigers van buiten de EU welkom waren tot nader te bepalen datum?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:21

Sodera schreef:
Ik hoop echt dat het op deze manier overal door blijft gaan, zodat ik hopelijk voor Kerst :roll: mijn ouders (en oa _Lorette_ :*) kan zien/zij hier kunnen komen. Op het moment zou ik best een vliegtuig in kunnen, maar voel ik me daar echt nog niet lekker bij.

Nou, zeg dat. Anders zien we elkaar nooit meer live! Wij willen wel naar jou toe komen (of in elk geval op afzienbare afstand met de auto, zodat we af kunnen spreken), maar ik zou echt niet weten wanneer dat verantwoord kan.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:58

Onze vlucht naar Canada is gecanceld (23 juli). We hebben er alleen helemaal geen bericht van gekregen en hebben er zelf achteraan moeten gaan om hierachter te komen... De vlucht is namelijk helemaal niet meer te vinden dus we hebben de vluchtmaatschappij (Condor) gebeld en zij gaven aan dat de vlucht inderdaad geannuleerd is. Zij zeiden dat we het te horen hadden moeten krijgen van de website/ reisbureau (Kilroy) waar we de tickets geboekt hebben en daar moeten we ook zijn om ons geld terug te krijgen. Kilroy zegt echter dat het 2-3 maanden duurt voordat ze een refund request behandelen.. Dus ben heel benieuwd hoe dit straks in zijn werk gaat :=

Ergens ben ik wel blij dat het geannuleerd is. Nu hebben we tenminste zekerheid en weten we waar we aan toe zijn. Nu nog maar echt hopen dat we gewoon zonder problemen ons geld terug krijgen..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:04

Nou Eileen wat een gek zeg dat je geen bericht hebt gekregen...
Hoop ook dat het allemaal goed komt.
Is het reisbureau wel aangesloten bij bv ANVR?

Even voor de grap CURAÇAO in maart bekeken stel we boeken om.
Dat is echt te prijzig.

Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:05

Kan me voorstellen dat je blij bent met zekerheid Eileen_. Anders duurt het zo lang voor je weet waar je aan toe bent.

elnienjo schreef:
Ik las net dit:

Citaat:
Op een vlucht van Doha naar Athene zijn 12 mensen positief getest op covid-19. Het merkwaardige (of verontrustende) is dat volgens Qatar Airways alle 91 passagiers bij vertrek in Doha negatief waren getest op covid-19. En bij aankomst in Athene waren er opeens 12 positief.

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... tar-flight
https://www.ekathimerini.com/253386/art ... hy-in-doha

Hoe dan ook geeft dit dus aan dat als je reizigers toe laat in je land 2 weken quarantaine geen overbodige luxe is. De besmette personen zouden in landen zonder quarantaine gewoon lekker in het rond gaan lopen besmetten. Ik zou de grenzen nog lekker dicht laten voorlopig. Overigens dacht ik dat er sowieso geen reizigers van buiten de EU welkom waren tot nader te bepalen datum?
Ik begrijp dat hele testen niet zo goed. Er zijn enorm veel vals negatieve uitslagen dus dan kun je mensen daarna wel toelaten maar je hebt helemaal geen garantie dat ze niets hebben.

Op zich is reizen tussen landen met een vergelijkbare besmettingsgraad en maatregelen natuurlijk niet zo'n probleem. Of ik nou in Nederland of Duitsland op vakantie ga zal niets uitmaken op het risico dat ik besmet raak of dat ik anderen besmet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:09

Nee dat klopt inderdaad.
Je kan overal besmet raken.
Ook als je niet weggaat.
Kinderen op school, je werk of met boodschappen doen.

Het is alleen als je ver weg zit een probleem met de zorg en dat je vast zit op die locatie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:10

linnie050 schreef:

Dat is echt te prijzig.

[ [url=m/Kw2hxX.jpg]Afbeelding[/url] ]

1200 per persoon all in voor 16 dagen vind ik wel meevallen eigenlijk

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:14

Katja schreef:
Op zich is reizen tussen landen met een vergelijkbare besmettingsgraad en maatregelen natuurlijk niet zo'n probleem. Of ik nou in Nederland of Duitsland op vakantie ga zal niets uitmaken op het risico dat ik besmet raak of dat ik anderen besmet.

Het vooraf testen geeft schijnveiligheid want vaak vals negatief.
Maar nu blijken er dus 12 positief getest in Griekenland. In Griekenland moeten ze in quarantaine dus dat is goed. Maar straks gaat men zonder de verplichte quarantaine reizen binnen de EU toestaan. Dat kan toch nooit goed gaan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:19

Rondreizen binnen de EU zie ik eigenlijk niet zoveel problemen in zolang iedereen zich maar aan de regels houdt. En dat is natuurlijk zuur als je dan ziek wordt op vakantie en nergens heen mag. Lastigste lijkt me als jij of je partner echt ziek worden en je dus ook geen boodschappen meer mag doen. Wij hadden bedacht dat we maar een doosje met cupnoodles en dat soort dingen in de auto gooien voor het geval dat :')

elnienjo schreef:
linnie050 schreef:

Dat is echt te prijzig.

Er staat per persoon ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:21

2400 pp is het
Wij zijn met 3 personen.

En dan alle kosten die er nog bijkomen.

Daar kan je een rondreis van maken :')

Ja slim Katja!
Een voorraadje in huis is ook altijd fijn en op vakantie ook.

elnienjo schreef:
linnie050 schreef:

Dat is echt te prijzig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:25

Oh dan heb ik niet goed gekeken 2400 pp is duur ja!