Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Oh kippen, die lijken me enig om te hebben!! Weet niet waarom maar ik vind ze zoiets liefs en koddigs hebben!
Wij genieten nu nog extra van onze kindvrijheid, wát een zegen dat we voor dit leven gekozen hebben. En wat kan ik stiekem gniffelen om de klagende mamabrigade
Cayenne schreef:Kipjes![]()
Laatst liep er eentje met zo'n pluimpjeskop op straat. Geen idee hoe het ras heet maar hij zag eruit als een ontplofte plumeau
Varekaj, het lijkt me een lastige keus zeg! Luister vooral naar je gevoel
Mars: Hier wordt ook gegniffeld dus je bent niet de enige
Varekaj schreef:For the record: hij is 6 maanden/jaar thuis. Daar kiezen we inderdaad samen voor. Ook daarom dat ik maar 30u werk normaal, om samen toch tijd samen te hebben. Als hij thuiskomt na 6-8 weken is die vaak "op". Hij werkt immers altijd minstens 12u/dag en 7/7 en dan dus in "lockdown modus". De periode die er nu ongewenst in coronatijd bijkomt heeft effectief fikse impact voor die mannen.
De eerste week na thuiskomst moet hij vaak volledig acclimatiseren: van nachtwerk terug naar dagregime en vooral bijslapen.
Ook mijn werkritme ligt nu compleet overhoop. Ik ben nu zogenaamd 3 dagen thuis maar als een collega naar de covid afdeling moet wordt ik dit weekend gebeld en zwieren ze alles weer helemaal overhoop.
Dat wandelingetje plannen is nu dus lang niet zo evident en die "maar 8u" vreten immens veel tijd. Bij een gesplitste dienst ben ik tussendoor 4u vrij, waarvan ik al 1u verlies aan verplaatsing/omkleden.
Het lijkt eenvoudig. Helaas is het dat niet
Mars schreef:Oh kippen, die lijken me enig om te hebben!! Weet niet waarom maar ik vind ze zoiets liefs en koddigs hebben!
Wij genieten nu nog extra van onze kindvrijheid, wát een zegen dat we voor dit leven gekozen hebben. En wat kan ik stiekem gniffelen om de klagende mamabrigade
Cayenne schreef:Kipjes![]()
Laatst liep er eentje met zo'n pluimpjeskop op straat. Geen idee hoe het ras heet maar hij zag eruit als een ontplofte plumeau
Prairy schreef:Cayenne schreef:Kipjes![]()
Ik denk een kuifhoen, heb ik ook 1 gehad. Zwart met een witte plumeau. We noemden haar Geertje WildersGelijk een grote bek toen ze aankwam en sindsdien had iedereen de pik op d'r... Toen dacht ik dat ze misschien beter bij de geiten kon wonen, vond zij van niet. Dat is haar duur komen staan, ze ging aan de wandel en is een lekker maaltje voor de vos in ons bos geworden
![]()
San wat ga je voor kipjes halen? Ik heb er hier al 9 en ga morgen nog 3 Marans erbij halen, dan heb ik 3 verschillende kleuren eitjes straks, lichtbruin, blauw en donkerbruin
Varekaj schreef:Nou, alsnog een paar gezinnen gezien die van hun kroost af willen vandaag.
De ene waren met de kinderen aan het fietsen in het midden van de straat, naast het fietspad. Kon geen auto langs, in geen van beide richtingen. Ik hing er stapvoets achter, tegenligger die uit de bocht kwam knalde er bijna vol overheen. Goddank reed ie niet de toegestane 50km/u maar een stuk langzamer.
Verderop, groot kruispunt. Ik heb groen en wil afslaan naar rechts, uit de baan die ik in wil rijden komt met loeiende sirenes een MUG aangevlogen. Gaat een moeder tegen de richting in en vol door rood voor fietsers/voetgangers met haar kinderen oversteken. Hand omhoog naar die MUG alsin "stoppen jij".
Ik wens niet te herhalen welke gebaren en taal uit die auto kwam.
Femke_Tweety schreef:Varekaj schreef:Nou, alsnog een paar gezinnen gezien die van hun kroost af willen vandaag.
De ene waren met de kinderen aan het fietsen in het midden van de straat, naast het fietspad. Kon geen auto langs, in geen van beide richtingen. Ik hing er stapvoets achter, tegenligger die uit de bocht kwam knalde er bijna vol overheen. Goddank reed ie niet de toegestane 50km/u maar een stuk langzamer.
Verderop, groot kruispunt. Ik heb groen en wil afslaan naar rechts, uit de baan die ik in wil rijden komt met loeiende sirenes een MUG aangevlogen. Gaat een moeder tegen de richting in en vol door rood voor fietsers/voetgangers met haar kinderen oversteken. Hand omhoog naar die MUG alsin "stoppen jij".
Ik wens niet te herhalen welke gebaren en taal uit die auto kwam.
Wat is een MUG?
Mijn beelddenkbrein ziet nu zo'n steekinsect met zwaailicht en sirene voor zich, maar da's vast niet goed...?