[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spekkie01

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:21

Mijn kerel zit nu op zee, bij halifax canada in de buurt. Hun zijn bijna 4 en een halve week al onderweg en dus gegarandeerd niet ziek.

Het probleem is echter de aflossing. Die mogen niet landen in canada en dan aan boord vanuit nederland. Zo als het er nu naar uit ziet, zit ie dus tot minstens 28 april aan boord en misschien zelfs wel langer.

Ik zit hier dus wel remi te zijn, maar ben aan de andere kant stiekem blij dat hij veilig zit. Hij geeft ook aan dat het voor hun heel raar voelt, als een ver van ons bed show, toen hij weg ging was er nog niks loos en nu is overal de pleuris uitgebroken.

Doordat hij altijd 6 maanden per jaar weg is vind ik het al fijn dat we geen koters hebben, maar nu helemaal, ik zou denk ik moordneigingen krijgen. En nu heb ik vooral heul veul netflixtijd en boeklees tijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:23

Netflixtijd en boekenleestijd, yay *\o/*!

In mijn geval kippenrenbouwtijd :)).

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:26

Hihihi, geen kipjes hier, maar ik heb vanmorgen wel mijn indoorvijver bijgevuld en door het mooie weer zijn de vissen en de schildpad nu al flink actief. Zo leuk om naar te kijken met een bakkie thee op het terras in de kas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:28

Spekkie01 schreef:
Hihihi, geen kipjes hier, maar ik heb vanmorgen wel mijn indoorvijver bijgevuld en door het mooie weer zijn de vissen en de schildpad nu al flink actief. Zo leuk om naar te kijken met een bakkie thee op het terras in de kas.

Oooh vissen <3.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 00:14

Oh kippen, die lijken me enig om te hebben!! Weet niet waarom maar ik vind ze zoiets liefs en koddigs hebben!

Wij genieten nu nog extra van onze kindvrijheid, wát een zegen dat we voor dit leven gekozen hebben. En wat kan ik stiekem gniffelen om de klagende mamabrigade :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 00:20

Mars schreef:
Oh kippen, die lijken me enig om te hebben!! Weet niet waarom maar ik vind ze zoiets liefs en koddigs hebben!

Wij genieten nu nog extra van onze kindvrijheid, wát een zegen dat we voor dit leven gekozen hebben. En wat kan ik stiekem gniffelen om de klagende mamabrigade :D

Jaaa, ik wil ze al zo lang <3. Zal morgen een foto van de ren maken. Morgen gaan we ook het hok in elkaar zetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 01:36

Kipjes <3
Laatst liep er eentje met zo'n pluimpjeskop op straat. Geen idee hoe het ras heet maar hij zag eruit als een ontplofte plumeau :+

Varekaj, het lijkt me een lastige keus zeg! Luister vooral naar je gevoel :(:)

Mars: Hier wordt ook gegniffeld dus je bent niet de enige :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:52

Cayenne schreef:
Kipjes <3
Laatst liep er eentje met zo'n pluimpjeskop op straat. Geen idee hoe het ras heet maar hij zag eruit als een ontplofte plumeau :+

Ik denk een kuifhoen, heb ik ook 1 gehad. Zwart met een witte plumeau. We noemden haar Geertje Wilders :') Gelijk een grote bek toen ze aankwam en sindsdien had iedereen de pik op d'r... Toen dacht ik dat ze misschien beter bij de geiten kon wonen, vond zij van niet. Dat is haar duur komen staan, ze ging aan de wandel en is een lekker maaltje voor de vos in ons bos geworden :')

San wat ga je voor kipjes halen? Ik heb er hier al 9 en ga morgen nog 3 Marans erbij halen, dan heb ik 3 verschillende kleuren eitjes straks, lichtbruin, blauw en donkerbruin :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:59

Varekaj schreef:
For the record: hij is 6 maanden/jaar thuis. Daar kiezen we inderdaad samen voor. Ook daarom dat ik maar 30u werk normaal, om samen toch tijd samen te hebben. Als hij thuiskomt na 6-8 weken is die vaak "op". Hij werkt immers altijd minstens 12u/dag en 7/7 en dan dus in "lockdown modus". De periode die er nu ongewenst in coronatijd bijkomt heeft effectief fikse impact voor die mannen.

De eerste week na thuiskomst moet hij vaak volledig acclimatiseren: van nachtwerk terug naar dagregime en vooral bijslapen.
Ook mijn werkritme ligt nu compleet overhoop. Ik ben nu zogenaamd 3 dagen thuis maar als een collega naar de covid afdeling moet wordt ik dit weekend gebeld en zwieren ze alles weer helemaal overhoop.
Dat wandelingetje plannen is nu dus lang niet zo evident en die "maar 8u" vreten immens veel tijd. Bij een gesplitste dienst ben ik tussendoor 4u vrij, waarvan ik al 1u verlies aan verplaatsing/omkleden.

Het lijkt eenvoudig. Helaas is het dat niet

Ik krijg het idee dat jij een bepaalde richting op gaat, volg je gevoel en doe wat voor jouw goed voelt.
Niemand leeft jullie leven en wat jullie belangrijk vinden.

De vriend kan een grote jongen zijn maar het stoort mij als werk belangrijker is dan de thuissituatie.
Het is niet zo dat ts stopt met werken.
Ik herken het dat je zonder kinderen vaak de opvuller bent van de planning aangezien je super flexibel bent.
Maar er zijn gewoon grenzen.
Beetje rekening houden met elkaar is niks mis mee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:02

Mars schreef:

Hahah idd Mars. Ik moest er niet aan denken om nu kinderen om me heen te hebben. Denk dat er best wel wat scheidingen komen na de coronatijd en in december een nieuwe lichting :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:43

Cayenne schreef:
Kipjes <3

Een zijdehoen? Die zijn wel leuk :D.

Wij gaan de kipjes volgende week ophalen.

Prairy schreef:
Cayenne schreef:
Kipjes <3

Ik denk een kuifhoen, heb ik ook 1 gehad. Zwart met een witte plumeau. We noemden haar Geertje Wilders :') Gelijk een grote bek toen ze aankwam en sindsdien had iedereen de pik op d'r... Toen dacht ik dat ze misschien beter bij de geiten kon wonen, vond zij van niet. Dat is haar duur komen staan, ze ging aan de wandel en is een lekker maaltje voor de vos in ons bos geworden :')

San wat ga je voor kipjes halen? Ik heb er hier al 9 en ga morgen nog 3 Marans erbij halen, dan heb ik 3 verschillende kleuren eitjes straks, lichtbruin, blauw en donkerbruin :D

Geert Wilders _O-.

Het worden Sussex columbia en Koningsbergers, twee van de een en twee van de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:14

@jesito: ik ben opvuller voor waar zieken vallen en binnenkort voor diegene die mogelijks naar de covid-afdeling gaat. Tot nu toe is er maar 1 collega waar "problemen" zijn ivm komen werken die toevallig ook kinderen heeft. Al de rest loopt even hard de benen uit het lijf :)

Werk is geen prioriteit maar die flexibiliteit wordt wél enorm gewaardeerd hoor. Het is nu in deze situatie alleen enorm lastig om het goede evenwicht te vinden. Was er geen lockdown geweest, dan zat ik ook niet met het dilemma :P

Ze geven prachtig weer dit weekend. Ben benieuwd hoeveel volk er op de been gaat zijn de komende dagen. Wij gaan bewust maandag pas een nieuwe route wandelen, we verwachten dat het dan lekker rustig gaat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:20

Veel vrees ik.. wij gaan vandaag naar onze volkstuin. Lekker buiten en voldoende afstand. Morgen de moestuin aan huis op orde brengen. Wandelen doen we wel weer na het weekend. Al blijft het mooi weer..

Het journaal gister over thuiswerken met kinderen. Weet je ook eens hoe stront irritant je blagen zijn :')

San, leuk kipjes! Wij hebben er ook 13 <3 En onder ons woonkamerraam wonen nog stuk of 15 legkippen. Ze zijn zo leuk!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:06

Dit kwam voorbij op de Facebook-pagina van Engelse collega's.

Ik moest er om grinniken.

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:11

Ja, zijdehoen! Even gegoogled en dat zijn ze.
Briljante beestjes zeg! :D

Geert Wilders _O- Ik heb de kuifhoen ook even gegoogled en dat lijkt me idd passend 8-)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:52

Echt leuk San, plaats je foto’s van je kipjes?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:10

Helaas hebben niet alleen ouders zelf last van hun kids die thuisblijven. Mijn onderbuurkrijsje mag nu elke dag keihard kindermeezingtv meeblèren als moeders geen zin meer heeft om op te voeden, zo irritant :roll: 8)7.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:32

Er zit een vader in de trein met een kind. (Goed, het zal wel een essentiele reis zijn...)
Maar dat kind doet een spelletje op zijn vaders smartphone MET HET GELUID MAXIMAAL AAN
Zoveel ergernis kan ik niet aan. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:37

Wij zijn rondje dorp gaan doen. Van kinderen geen last, wel een groepje wielerterroristen voor wie de regels blijkbaar niet gelden.
Een korte rit zal het wel niet geweest zijn aangezien de voorste riep dat hij het hier allemaal niet kende en de gps gaf er de brui aan.

Je kon zo op alle gezichten in de buurt aflezen wat ze ervan vonden.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:12

Op weg naar mijn paard kom ik langs meerdere parken, grasveldjes en speelplaatsen, en gewoon OVERAL kinderen waarvan de ouders en zelfs opa's en oma's samenklonteren om gezellig te keuvelen.
Ik begrijp dat het lekker weer is, en dat het allemaal onwijs vreemd en lastig is nu, en dat ouders inmiddels op hun tandvlees lopen, MAAR HOU DAN AFSTAND!

Mn schoonouders willen volgende week graag gaan gourmetten met 10 man, terwijl ze zelf dus in de risicogroep vallen en mn schoonvader in de zorg werkt.
nu zijn ze persoonlijk beledigd omdat wij het niet zo'n strak plan vinden :')

Edit: belangrijke toevoeging:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:09

Nou, alsnog een paar gezinnen gezien die van hun kroost af willen vandaag.

De ene waren met de kinderen aan het fietsen in het midden van de straat, naast het fietspad. Kon geen auto langs, in geen van beide richtingen. Ik hing er stapvoets achter, tegenligger die uit de bocht kwam knalde er bijna vol overheen. Goddank reed ie niet de toegestane 50km/u maar een stuk langzamer.

Verderop, groot kruispunt. Ik heb groen en wil afslaan naar rechts, uit de baan die ik in wil rijden komt met loeiende sirenes een MUG aangevlogen. Gaat een moeder tegen de richting in en vol door rood voor fietsers/voetgangers met haar kinderen oversteken. Hand omhoog naar die MUG alsin "stoppen jij".
Ik wens niet te herhalen welke gebaren en taal uit die auto kwam.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:38

Varekaj schreef:

De ene waren met de kinderen aan het fietsen in het midden van de straat, naast het fietspad. Kon geen auto langs, in geen van beide richtingen. Ik hing er stapvoets achter, tegenligger die uit de bocht kwam knalde er bijna vol overheen. Goddank reed ie niet de toegestane 50km/u maar een stuk langzamer.

Verderop, groot kruispunt. Ik heb groen en wil afslaan naar rechts, uit de baan die ik in wil rijden komt met loeiende sirenes een MUG aangevlogen. Gaat een moeder tegen de richting in en vol door rood voor fietsers/voetgangers met haar kinderen oversteken. Hand omhoog naar die MUG alsin "stoppen jij".

Wat is een MUG?

Mijn beelddenkbrein ziet nu zo'n steekinsect met zwaailicht en sirene voor zich, maar da's vast niet goed...?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:43

Femke_Tweety schreef:
Varekaj schreef:

Wat is een MUG?

Mijn beelddenkbrein ziet nu zo'n steekinsect met zwaailicht en sirene voor zich, maar da's vast niet goed...?

Medisch ondersteuning volgens mij, een soort ambulance maar zonder vervoer mogelijkheid, dus alleen de dokter.

Jammer dat de natuurlijke selectie niet op dat soort moeders toegepast wordt. Niet alleen de koters in gevaar brengen (dat zijn dan de bonus punten) maar vooral degene die er overheen rijden en er de rest van hun leven last van hebben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:59

MarcoBorsato schreef:
Britta31 schreef:
Nog een maand met de kinderen :( :+

Je hebt ze zelf zo afgebakken. Kom op.

Haha, zei van de week tegen een vriendinnetje nog dat ze nu de vruchten plukt van haar consequente opvoeding :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:48

Je hebt gelijk prairy :j