Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:32

Ik heb vorige week een GoPro hero 5 gekocht. Een behoorlijke gok om dit op afstand te doen en iets wat ik normaal nooit zou doen.
De advertentie stond net niks bij dus ik was wat sceptisch maar heb hem toch een berichtje gestuurd.
Zo afgaand op de eerste indruk een vriendelijke man, een hoop goede recensies en hij wist er veel van, antwoordde op letterlijk al mijn vragen dus super.
Toen eenmaal het geld was overgemaakt (wel via gelijk oversteken) reageerde hij ineens niet zo snel meer en heb ik 2 keer na moeten vragen of hij hem op de post had gedaan.
Eenmaal binnen moest ik weg dus nam ik het pakje mee om bij mijn vriend rustig te kijken.
Hier bleek toch dat meneer wel wat informatie verdraaid had. Dingen gewoon niet klopten, bepaalde instellingen waarvan hij zei dat het er op zat, het er niet op zat, en een deurtje waar achter de oplaad poort zit bleek stuk te zijn (waardoor niet waterdicht).
Gelukkig heb ik een handige vriend en was dat laatste al snel gefixt.
Toen ik hem naar deze dingen vroeg kreeg ik vage antwoorden maar ontkennen deed hij het ook niet.
Uiteindelijk besloten om een recensie achter te laten, meneer gewoon een tevreden recensie te geven, hij had tenslotte ruim de tijd voor me genomen alles te beantwoorden, alleen bij minpunten dus aangegeven betere informatie verstrekken (of hoe dat ook genoemd word). Vervolgens krijg ik een melding dat ik ook een recensie heb. Krijg ik dus een slechte recensie van hem met o.a eerder betalen terwijl ik letterlijk direct na zijn verzoek heb betaald en ook toen bleek dat er wel wat mis was met de camera gewoon vriendelijk ben gebleven en navraag heb gedaan.
Blijkbaar vond hij het toch allemaal te lang duren ofzo terwijl hij zelf had gezegd dat ik maar moest vragen wat ik wilde weten en dat als ik er over na wou denken dat geen probleem was.

Stond een beetje met een mond vol tanden aan het eind van het hele verhaal..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:39

pillow schreef:
ik dacht dat dit topic over rare mensen op MP ging. Nu alweer enkele pagina's over de betaalverzoeken, terwijl dat 10 blz geleden ook al het geval was.

Nou ja, het is gewoon “een dingetje” de wijze van betaling, over de wijze waarop betaald moet worden, bestaat toch wel echt behoorlijk verschil van mening over.
Dus ik denk dat het terugkomend iets is in dit topic.

J0anieke

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:05

Heeft iemand wel eens opgelet hoe dat zit met pakjes afleveren bij PostNL? Hij blijft nu steeds op dat 1e oranje plaatje hangen en hij was donderdag verzonden. Ik ben een beetje bang dat ik ben opgelicht.. Er staan wel afmetingen en een gewicht van het pakje bij. Dan neem ik aan dat die wel is verstuurd toch?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:23

Ze hebben het momenteel druk bij PostNL. Ik wacht ook nog steeds op een brievenbus pakketje dat donderdag is verzonden. Het wordt vanzelf een keer op jouw adres afgeleverd. Geen zorgen dus. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:29

Je hebt toch gewoon een track en trace gehad?
Dan is het pakketje verzonden.

Wat balen van de gopro en de slechte recensie. Moet wel zeggen dat ik die recensies met best wel een korrel zout neem.
Je kunt regelmatig een recensie geven aan iemand met wie je niet eens deal hebt gesloten... en zoals bij jou vind ik ook vaag.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:32

Track & trace heb ik gekregen ja, maar die kun je ook gewoon via de app al krijgen zonder dat je het pakketje hebt afgeleverd...

Ik vind het allemaal een beetje eng eigenlijk.. Die man vroeg ook of ik met een cadeaukaart kon betalen en hem de code door kon sturen van de kaart omdat anders het geld meteen van zijn rekening werd gehaald. Snapte het eerst niet, maar ik denk dat hij in de schulden dan zit oid? Uiteindelijk kunnen betalen met een tikkie met de naam van iemand anders... Eigenlijk hadden alle alarmbellen al moeten gaan rinkelen zou ik zeggen als ik dit bericht van iemand anders zou lezen. :roll:
Hopelijk zijn de zorgen achteraf niet nodig en krijg ik t gewoon binnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:34

Kan inderdaad wel kloppen van de schulden. Onlangs een koets verkocht. Die man wou het voorschot niet overschrijven maar enkel cash komen brengen (3,5 uur enkel met het openbaar vervoer voor hem) Eenmaal hier legde hij uit dat hij in de schuldbemiddeling zit en dat geld dus niet gekend is daar, anders moet hij dat inleveren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:51

DeMolenhoek schreef:
Kan inderdaad wel kloppen van de schulden. Onlangs een koets verkocht. Die man wou het voorschot niet overschrijven maar enkel cash komen brengen (3,5 uur enkel met het openbaar vervoer voor hem) Eenmaal hier legde hij uit dat hij in de schuldbemiddeling zit en dat geld dus niet gekend is daar, anders moet hij dat inleveren.

In feite werk jij dus gewoon mee aan het opzettelijk duperen van zijn schuldeisers. Fraude.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:00

Ja ik vind het ook een beetje gek, maar heb geen idee hoe dat allemaal in elkaar zit...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:08

Ik wilde dat niet zeggen...
Maar zeker iets duurs niet noodzakelijks verkopen aan iemand die in de schuldsanering zit is wel apart.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:10

J0anieke schreef:
Ja ik vind het ook een beetje gek, maar heb geen idee hoe dat allemaal in elkaar zit...

Ze krijgen geld (loon, uitkering etc) daarvan worden door een bewindvoerder de vaste lasten betaald. Ze krijgen leefgeld, en verder gaat alles naar de schuldeisers. Alles wat er meer op hun rekening staat dan hun leefgeld word eraf gehaald en worden schuldeisers van betaald.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:06

En jullie zouden die man naar huis sturen als hij al bij je op de stoep staat?
Ik denk dat de meeste denken, het zal wel goed zijn, verkocht is verkocht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:11

"Opzettelijk meewerken aan" zou ik het toch niet noemen, als je ergens pas achter komt nadat je het geld in je handen hebt. Misschien niet 100% handig en eerlijk, maar niet opzettelijk. Het is dat deze man het zegt, maar meestal weet je niet waar geld vandaan komt. Ik heb gisteren een lampje verkocht, misschien was het drugsgeld, who knows.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:12

Het is ieders eigen verantwoordelijkheid hoe ze met hun geld omgaan lijkt me?

Ik ga toch niet bij iedereen die contant betaalt vragen of ze in de schuldsanering zitten en of het nou wel handig is wat ze doen? Of nog beter, betaal je me wel wit? Want zwart geld neem ik niet aan. :Y)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:22

Misschien had die man zijn oude koest verkocht en wilde ene nieuwe kopen. Of heeft die het geld gekregen van iemand om daar de koets mee te kopen. Who knows maar snap hoed dat die het dan zo wil doen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:24

Amber_anne schreef:
Misschien had die man zijn oude koest verkocht en wilde ene nieuwe kopen. Of heeft die het geld gekregen van iemand om daar de koets mee te kopen. Who knows maar snap hoed dat die het dan zo wil doen

Als hij zijn oude koets verkocht had moest hij dat geld inleveren. Als hij geld van iemand krijgt moet hij dat inleveren. Dat is juist het hele idee erachter.

Don't get me wrong: ik zou ook zoiets hebben van 'verkocht is verkocht', maar ik vind het wel heel zuur als mensen op deze manier hun schuldeisers oplichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:27

Maar dat is wel vaker zo dat iemand iets komt halen dat je denkt :?

Ik heb een keer het verzoek gehad of ik een zadel 2 weken vast wilde houden, ze betaalde 150 aan. Zadel was 500.
Want ze kreeg over 2 weken pas haar loon en had dan pas weer geld.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar als ik geen 500 op de spaarrekening heb dat ik kan missen, komt er geen luxe als een zadel.
Maar goed, 2 weken later heeft ze de rest netjes betaald. Ik heb echt niet gezegd zou je dat wel doen :D
Moeten mensen fijn zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:37

Vjestagirl schreef:
Amber_anne schreef:

Als hij zijn oude koets verkocht had moest hij dat geld inleveren. Als hij geld van iemand krijgt moet hij dat inleveren. Dat is juist het hele idee erachter.

Don't get me wrong: ik zou ook zoiets hebben van 'verkocht is verkocht', maar ik vind het wel heel zuur als mensen op deze manier hun schuldeisers oplichten

Wat ik ook begreep uit zijn verhaal was bijna alles afbetaald, hij was namelijk al een tijdje bezig. Zijn vrouw zou hem bedrogen hebben, scheiding aangevraagd. Het gekende verhaal. Het was ook geen heel groot bedrag en ja, het zal wel gemakszucht zijn van mij, want koets stond al even te koop en flink in de weg.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:51

Nou ja zeg.
Vanmorgen hebben we stoeptegels opgehaald.
Zelf er nog uithalen.
Nou dat dus gedaan.
krijg ik net een berichtje: "vraagje, we missen onze gieter"
Echt gaan we nu beschuldigd worden van het jatten van een gieter?!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:57

_Penotti schreef:
Nou ja zeg.
Vanmorgen hebben we stoeptegels opgehaald.
Zelf er nog uithalen.
Nou dat dus gedaan.
krijg ik net een berichtje: "vraagje, we missen onze gieter"
Echt gaan we nu beschuldigd worden van het jatten van een gieter?!

Terug sturen: dat is vervelend voor u, wat is de vraag?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:59

Ja had ik beter kunnen doen.
Heb geantwoord: Die hebben wij niet gezien en ook niet verzet. We hebben alleen het bankje verplaatst.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:42

Tsjonge, ze zegt toch niet dat je die gieter hebt gejat. Het zou toch kunnen dat ie per ongeluk is meegenomen? Waarom zou je dat meteen pissed zijn. Ik vind juist dat jij een normale reactie gestuurd hebt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:45

Waarom zou je per ongeluk een gieter meenemen?

Ik moet zeggen dat ik wel pissed was hoor.
Kom hij bedoelde het echt wel beschuldigend.

Ik had ook allemaal wat minder nette antwoorden in mijn hoofd hoor :+
Maar dacht, daar schiet ik ook niets mee op. Als me hoogstens echt verdacht maken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:01

Het kan toch ook zijn dat de gieter ergens neergezet is en ze hem niet kunnen vinden. Niet iedereen typt subtiel of meteen duidelijk. Waarom dat meteen zo aangeschoten reageren.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:03

Pfff.... Mensen die bieden vanaf x instellen.

Bied je hun minimale vraagprijs dus, krijg je reactie dat ze er minimaal x voor willen hebben .... Maar dat is dan wel het dubbele van de bieden vanaf prijs :? |o