Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 07:57

Noisy schreef:
chanicha schreef:
Nou LadyMadonna hier nog een!
Ik moest voor mijn werk via de A27 Utrecht naar de A12 richting Driebergen, hele korte invoegstrook was dat en ik hield iedere keer mijn hart vast!
Heb daar een keer een militaire colonne gehad en kon gewoon de invoegstrook niet op :=

Dan rij je toch verder op de vluchtstrook,daar is ie voor.

Mijn mening: Ik vind dat er bij je rijbewijs een slipcursus moet zitten. 9 van de 10 automobilisten weten niet wat ze moeten doen als ze in een slip of aquaplaning situatie terecht komen

Dat kan daar niet het is zo’n invoegstrook die tegelijk een uitvoegstrook is om van snelweg te wisselen, en hij gaat gelijk de bocht om, dus als je m mist kan je pas 20km verder de snelweg af :')
Met zo’n colonne heb je dan gewoon pech denk ik :+
Zelf nooit problemen gehad daar eigenlijk.

Noisy

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:01

Oh, ja die combinatie ken ik, die hebben we hier ook ee aantal

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:04

Ja dikke vette pech :=
Ik kon weer bij mijn oude werk beginnen en ben toen weggegaan in Driebergen omdat ik iedere keer via de snelweg daarheen moest, dat is gekomen na een ongeluk dat ik had gehad.
Daarbij was het onregelmatig werk en ik ben een blinde kip in het donker en helemaal als er ook nog een wegafzetting is met die knipperende lichtjes :')
Ik rij nu alleen kleine bekende stukjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:10

Als je gewoon veilig en enigszins voorspelbaar op de openbare weg rijdt is er niks aan de hand toch, en geen reden om te zeggen dat een minder flitsende weggebruiker de weg niet op zou mogen. Inderdaad gewoon rekening met elkaar houden :j Iedereen heeft wel dingen waar die minder goed in is, zou wat zijn als alleen de beste mensen maar ergens gebruik van mogen maken :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:12

Bloodymary schreef:
Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.

Autorijden is autorijden en als je dat niet altijd en overal kan ben je er blijkbaar niet geschikt voor.

Niet mee eens. Mn moeder durft ook niet overal en onder alle omstandigheden te rijden maar haar auto is haar onafhankelijkheid. Ze kan ermee om boodschappen en in de buurt naar kennissen en familie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:13

Over de gouden eeuw: de benaming berust vooral op de economische voorspoed en de bloeitijd van de schilderkunst. Daarom vind ik het bijzonder dat uitgerekend een museum de term schrapt. Datzelfde museum had in de jaren zestig een grote tentoonstelling 'armoede in de Gouden Eeuw'. Een expositie 'Hollandse misdragingen in de Gouden Eeuw' zou de boodschap beter overbrengen.

Over slechte bestuurders : flauwekul, wie 's nachts slecht ziet en daarom niet rijdt, kan toch overdag normaal rijden? Vroeger had ik geen enkel probleem met rijden in het donker, tegenwoordig doe ik het liever niet, dat is niet omdat ik van een goede automobilist opeens veranderd ben in een slechte.
Laatst bijgewerkt door mysa op 15-09-19 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:16

pmarena schreef:
Als je gewoon veilig en enigszins voorspelbaar op de openbare weg rijdt is er niks aan de hand toch, en geen reden om te zeggen dat een minder flitsende weggebruiker de weg niet op zou mogen. Inderdaad gewoon rekening met elkaar houden :j Iedereen heeft wel dingen waar die minder goed in is, zou wat zijn als alleen de beste mensen maar ergens gebruik van mogen maken :=

Het gaat niet om de beste zijn, maar om een stukje zekerheid. Het wordt hier compleet ontkend, maar onzekere chauffeurs kunnen ook gevaarlijke situaties creëren, net zoveel als asociale chauffeurs.

Al gaat het natuurlijk wel om een machine die best wat schade aan kan richten, dus om alleen de besten er in te zetten is eigenlijk niet zo’n slecht idee. :')

En de auto is iemands afhankelijkheid dat is ook een beetje overdreven, er zijn tegenwoordig elektrische fietsen, daar kun je ook een eind mee op weg. Mijn moeder vermaakt zich daar mateloos mee.
Zij heeft geen auto meer omdat mijn vader dit jaar is overleden en zij rijdt liever niet omdat ze het eng vindt, dus heeft ze ook geen auto. Slimme vrouw.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 15-09-19 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:19

Onzeker maakt imo niet uit, zolang je maar
Citaat:
veilig en enigszins voorspelbaar op de openbare weg rijdt is er niks aan de hand toch
en niet ineens op de snelweg stil gaat staan of ineens onverwacht een hele rare kant op slingert ofzo :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:21

pmarena schreef:
Onzeker maakt imo niet uit, zolang je maar
Citaat:
veilig en enigszins voorspelbaar op de openbare weg rijdt is er niks aan de hand toch
en niet ineens op de snelweg stil gaat staan of ineens onverwacht een hele rare kant op slingert ofzo :=

Oh, maar dat zou niet de eerste keer zijn! :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:23

Nee die zitten er ook bij :D

Maar op zich is dat wel iets dat een keer kan gebeuren natuurlijk, daar moet je als weggebruikers ook rekening mee houden....of je nu zelf wel of niet heel handig / ervaren bent...dit soort situaties houden je lekker scherp :P

Of je wordt er juist onrustig van en gaat dan de volgende keer onzekerder op pad omdat je toch een beetje vrees hebt voor rare acties van andere weggebruikers. Het blijft gewoon oppassen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:33

Niobe schreef:
Het gaat niet om de beste zijn, maar om een stukje zekerheid. Het wordt hier compleet ontkend, maar onzekere chauffeurs kunnen ook gevaarlijke situaties creëren, net zoveel als asociale chauffeurs.

Al gaat het natuurlijk wel om een machine die best wat schade aan kan richten, dus om alleen de besten er in te zetten is eigenlijk niet zo’n slecht idee. :')

En de auto is iemands afhankelijkheid dat is ook een beetje overdreven, er zijn tegenwoordig elektrische fietsen, daar kun je ook een eind mee op weg. Mijn moeder vermaakt zich daar mateloos mee.
Zij heeft geen auto meer omdat mijn vader dit jaar is overleden en zij rijdt liever niet omdat ze het eng vindt, dus heeft ze ook geen auto. Slimme vrouw.

Mijn moeder heeft ook een elektrische fiets, maar die gebruikt ze uiteraard niet 's avonds. Elektrische fietsen zijn pas gevaarlijk in het verkeer! Kan ze beter in 'n auto zitten en daar een krasje op rijden dan geschept worden door een motorvoertuig terwijl ze op die fiets zit.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:36

Ik hoop maar dat het bij een krasje blijft dan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:37

pmarena schreef:
Nee die zitten er ook bij :D

Maar op zich is dat wel iets dat een keer kan gebeuren natuurlijk, daar moet je als weggebruikers ook rekening mee houden....of je nu zelf wel of niet heel handig / ervaren bent...dit soort situaties houden je lekker scherp :P

Of je wordt er juist onrustig van en gaat dan de volgende keer onzekerder op pad omdat je toch een beetje vrees hebt voor rare acties van andere weggebruikers. Het blijft gewoon oppassen.

Ja precies, dat is ook zo!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:38

Noisy schreef:
chanicha schreef:
Nou LadyMadonna hier nog een!
Ik moest voor mijn werk via de A27 Utrecht naar de A12 richting Driebergen, hele korte invoegstrook was dat en ik hield iedere keer mijn hart vast!
Heb daar een keer een militaire colonne gehad en kon gewoon de invoegstrook niet op :=

Dan rij je toch verder op de vluchtstrook,daar is ie voor.

Mijn mening: Ik vind dat er bij je rijbewijs een slipcursus moet zitten. 9 van de 10 automobilisten weten niet wat ze moeten doen als ze in een slip of aquaplaning situatie terecht komen

Dan moet die er wel zijn, en bij avelingen (Gorinchem) is die er dys niet...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:09

Ik rij trouwens ook liever niet in het donker hoor. Omdat ik dan toch vaak moe ben, en best last heb van de lampen van tegenliggers. Niet die ouderwetse donkergele maarja die zijn er amper meer, het zijn bijna allemaal van die felle schijnwerpers tegenwoordig :=

Vindt het erg intensief rijden in het donker dus als het niet hoeft, dan liever niet :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:41

Heb je al zo'n bril met gele glazen pmarena? Dat geeft een stukje rust voor je ogen, ook bij regenachtig weer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:56

Gisteren ging iemand midden op een rotonde stil staan om na te denken. Een dag ervoor ben ik met mijn fiets gesneden op dezelfde rotonde omdat iemand mij op de rotonde inhaalde en dan vlak voor mij met veel te hoog tempo er meteen weer afging (ook nog zonder knipperen).
Zulke mensen verdienen best een extra paar lessen op eigen kosten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:00

Ja zo'n gele bril wel eens geregeld en ligt nog ergens maar echt heel prettig rijden vind ik dat toch ook niet, ik word er ook extra slaperig van op 1 of andere manier als ik achter zo'n bril zit :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:02

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:05

Op een rotonde vind ik sowieso dat mensen gewoon altijd hun knipperlicht aan moeten zetten. Zodat je bij elke afslag ziet of ze er af willen of de rotonde willen blijven volgen. Die auto's die zeg maar rechtdoor gaan op de rotonde en dan niet knipperen als ze er af gaan, zorgen imo voor veel onduidelijkheid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:09

Yep, heel irritant.
Al durfde ik er in ons vorige dorp niet op te vertrouwen als hij wel aan was. Daar kwam een afrit van de snelweg op de rotonde uit en dagelijks waren daar mensen die niet doorhadden dat hun knipperlicht naar rechts nog aan was en dan daarmee 3kwart de rotonde mee doorstuurde :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:12

Dat is ook linke soep ja! Als die mensen het in hun systeem zouden hebben om gewoon linksaf te knipperen op de rotonde zolang je er niet vanaf wilt, dan zou je daar ook vanaf zijn, want in de situatie die je omschrijft hebben ze in hun beleving dan helemaal geen knipperlicht aan gezet neem ik aan :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:50

Bloodymary schreef:
Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.

Autorijden is autorijden en als je dat niet altijd en overal kan ben je er blijkbaar niet geschikt voor.

Wat een onzin. Ik vermijd bij voorkeur het centrum van Amsterdam bijvoorbeeld, liever parkeer ik erbuiten en ga ik met het OV verder. Dito als Rotterdam of andere drukke steden. Moet ik mijn rijbewijs dan ook maar inleveren?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:01

Wat een aannames zeg!
Ik kan goed autorijden, durf alleen geen onbekende wegen te rijden, ik zie ‘s nachts slecht, zogenaamd, dus doe ik dat niet!
Moet ik dan ook maar mijn rijbewijs inleveren?
Makkelijk oordelen vanuit je eigen positie Bloodymary maar ben blij dat ik weet wat ik wel of niet kan en never dat ik mijn rijbewijs inlever zoals jij oppert.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:13

Daarom is het ook een unpopulair opinion :-)