Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 04:46

Ben altijd zo benieuwd waar hier is :')

Ik werd wakker van een mug.. en nu lig ik te genieten van een deet lucht en een mega luchtvochtigheid. Bleh!

Fireheart

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 04:51

Ah sorry, ik woon vlak bij Den Oever, kop van Noord Holland.
Het is echt een beetje alsof de wereld vergaat nu :')

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 04:52

Nou er is een heel nieuw lijntje ontstaan in het noorden. Hardenberg alleen beetje regen gehad.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 04:55

Oh sterkte dan daar! Klinkt niet best... wil wel ruilen voor een mug?

(Wordt opstandig van wakker liggen en hier in nijmegen alleen wat brave regen gehad)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:02

Je mag wel mijn elektrische vliegenmepper lenen?
Werkt als een trein dat ding :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:11

Godsamme wat een klappen hier (stad Groningen net) :oo Vanuit het niets een enorme flits en een gierende dreun. Kat en ik direct in alle staten _O- Heb voor de zekerheid maar hier en daar wat stekkers eruit getrokken, deze klappen gingen zó hard.

Waren er ook maar een paar, het regent nu stevig maar het onweer trekt door.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:14

Hier in Deventer begint het ook ineens weer keihard te regenen en te onweren. Was vannacht al een keer wakker toen was het alweer aan het broeien ipv de verkoeling van paar uur daar voor

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:17

Fireheart schreef:
Ah sorry, ik woon vlak bij Den Oever, kop van Noord Holland.
Het is echt een beetje alsof de wereld vergaat nu :')

Hier in Alkmaar kwam even een randje over ons heen, meteen klaar wakker :+

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:17

Mierlo, geen druppel

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:21

Noordoostpolder lig ik ook al hele nacht wakker door muggen. Hitte en onweer regen _O-

Nog uur en dan gaat wekker :z

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 05:23

Ik wilde net typen: de wekdienst is er. :')

Hier leek het even op te gaan lijnen met de bui vanaf Flevoland en de bui vanaf Zwolle, maar die van Zwolle is toch wat lelijker. Ik zie 'm vooral flitsen nu, echte venijnige donders pik ik nog niet op vanaf m'n luie positie op de bank. :P Zou wel kunnen, want soms zijn de flitsen ineens behoorlijk fel.

Je kunt wel echt zien dat Noord Nederland lekker aan de plof is.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:33

Ik ben er van ellende maar uit gegaan, het onweerde hier net zo hard dat de ramen er van trilde := oh nu terwijl ik dit typ dus weer.

Mijn katten waren gewoon buiten :wow: die hebben 24/7 toegang tot buiten/binnen via het luik.
Gelukkig zijn ze beide naar huis gekomen <3 eentje echt in de stromende regen dus die was doorweekt, de ander wachtte even tot het minder was.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 05:37

Jij zit er echt middenin qua pleuris inderdaad. Eén van onze chasevrienden woont er pal onder en zegt dat het 't ergste onweer is dat hij heeft meegemaakt. Dat zegt wel wat denk ik. :oo

(Overigens hier een kattenpluis die ondanks het naderende onweer naar buiten is. :') Gelukkig kan hij op genoeg plekken veilig en droog zitten, maar wat een timing haha.)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:41

Texel zelfde als Firehrart. Alleen is t hier veel weerlicht en af en toe wat gedonder. Wel veel goede regen, lekkere motregen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:43

Berdien schreef:
Godsamme wat een klappen hier (stad Groningen net) :oo Vanuit het niets een enorme flits en een gierende dreun. Kat en ik direct in alle staten _O- Heb voor de zekerheid maar hier en daar wat stekkers eruit getrokken, deze klappen gingen zó hard.

Waren er ook maar een paar, het regent nu stevig maar het onweer trekt door.

Ik zat ook even rechtop in bed. Haha. Wat een knallen, alsof de bliksem in sloeg. Hier zo hard dat er enkele auto alarmen en scooter alarmen afgingen

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:45

Hiraeth schreef:
Jij zit er echt middenin qua pleuris inderdaad. Eén van onze chasevrienden woont er pal onder en zegt dat het 't ergste onweer is dat hij heeft meegemaakt. Dat zegt wel wat denk ik. :oo

(Overigens hier een kattenpluis die ondanks het naderende onweer naar buiten is. :') Gelukkig kan hij op genoeg plekken veilig en droog zitten, maar wat een timing haha.)

Ik heb hier ook echt nog nooit zoiets meegemaakt :wow: dit is echt niet normaal!
Net 2 minuten geleden zo’n harde knal dat alles trilde, voelde het helemaal in mijn lichaam.

(Echt fijn he die kattenmonsters die altijd precies op dit soort momenten spoorloos zijn)

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 05:52

Hier op het vakantie adres in Warmenhuizen zit de bui net iets naar boven, we kunnen hier wel het gedonder horen en de flitsen volgen elkaar in rap tempo op, je kunt wel echt horen dat het heel hard gaat in de verte want de donder klinkt heel diep na ondanks dat de bui wat verder weg zit. Net even een stort bui gehad waardoor het zo vochtig is dat ik nu nog meer weg drijf in bed dan ik al deed

Edit: onweer komt nu juist weer steeds dichterbij terwijl buienradar en dergelijke aangeven dat de bui meer noordelijk trekt van ons.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 06:21

Jemig sterkte overal.

Hier vannacht heftige zware regenval klonk venijnig op het tentdoek. Rommel en flits tot grote schrik van de honden ook. Nog steeds warm zo te voelen. Was te warm binnen dan maar de tent in

Stephanie_86Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 06:33

Hier (bollenstreek) heeft letterlijk 10 spetters gehad het is nu behoorlijk benauwd.. bah ze hadden de hele dag regen beloofd en als k nu kijk krijgen we niks

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 06:52

Niks afgekoeld in huis, maar staat ook gewoon geen zuchtje wind. Buiten dikke mist en 22 graden binnen 28/29 graden.
En heb gewoon hele nacht raam aan balkon/galerij kant tegenover elkaar open gehad. -O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 06:55

Alblasserdam 20 graden.. Heerlijk koel door de mist.. Die kan ook mooi weg..
In huis 24.5 prima te doen.

Edit: excuus verkeerde topic...
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 14-08-20 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:00

Het is nu inderdaad heeeeeel vies. Alsof je in de sauna loopt := Heb nog even alles tegenover elkaar open gezet nu het droog is maar aangenaam is anders.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:25

Jeetje die bui in het noorden blijft ook enorm lang hangen zie ik :oo

Voor vandaag staat er ook weer t nodige op de planning zag ik. Ga zo eerst maar even m’n paard doen, dacht lekker te kunnen rijden maar vraag me af of dat wel fijn is nu met deze luchtvochtigheid..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:30

MarjanB schreef:
Ga zo eerst maar even m’n paard doen, dacht lekker te kunnen rijden maar vraag me af of dat wel fijn is nu met deze luchtvochtigheid..

Ja ik dacht ook, vanochtend eerst snel even rijden. West-Friesland heeft wat regen, flitsen en wat knallen gehad (althans dat heb ik in bewuste staat meegekregen, benieuwd of er meer gebeurd is). Dus lekker fris buiten en ook een minder zware bak. Afgelopen weken wilde je na 09.00 uur niks meer doen met het paard, dus lekker op tijd starten

Wat denk je, regent het. :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:04

En dan woon je in het noorden waar de pleuris momenteel uitbreekt en dan trekt het echt precies :') om je heen (Drachten). Droog benauwd, beetje regen en wat rommeltjes gehad das alles ;(

Afbeelding

Flauw hè ;(