fohadie schreef:Misschien niet de aardbeien. Heb je drop gegeten wat je anders niet doet? Of iets anders?
Ik heb geen drop of iets anders raars gegeten, reden dat ik er ook niet echt achter kon komen.
Badeendje schreef:Heb je anti-zonnebrandcrème gebruikt in je gezicht de afgelopen paar weken? Daar kreeg ik cystes van!
In de eerste instantie dacht ik daar ook aan hoor! Totdat ik dat een paar dagen niet had gedaan, net als overigens twee of drie weken geen aardbeien. En die heb ik dit weekend wel gegeten en toen was het weer raak. Aangezien het een redelijk bekende allergie/intolerantie is ga ik daar vanuit.
Bowo schreef:Kruisbesmetting is voor zover ik weet alleen aan de orde als je varkensvlees bijvoorbeeld snijd en met hetzelfde mes je boterham en dan een allergische reactie krijgt van je boterham omdat daar resten varkensvlees opzitten.
Je kan wel voor meerdere dingen allergisch zijn, ook zonder dat die dingen een verband hebben
Ik bedoelde een kruisreactie, had het even niet helemaal helder

Myrsky schreef:Varkensvlees heeft ook de eigenschap andere allergieën te versterken, dus dat je in eerste instantie niet allergisch daarvoor bent, maar dat je ergens anders allergisch voor bent en die reactie verergert wordt. Stoppen met varkensvlees haalt dan de versterker weg waardoor je symptomen minder worden.
Of je bent gewoon voor beide allergisch.
Ik heb doe heel erg summier met varkensvlees. Echt heel af en toe (hooguit een á twee keer per half jaar) en dan ook in zeer kleine mate. Dan gaat het om een worstje op een feestje bijvoorbeeld. Omdat ik het wel echt heel erg lekker vind.

Dus ik verwacht niet dat wat jij noemt bij mij gaande is geweest, maar ik vind het wel interessant om te weten!
poes schreef:Ben je al bij een dermatoloog geweest jannine? Bij mij werden daar gelijk zaken als voeding als oorzaak compleet van tafel geveegd (als trigger kon wel).
Jaren geleden... Voeding was niet de oorzaak, parfum, make up, overdaad aan suiker, allemaal grote onzin. "Er zit gewoon een foutje in de opbouw van je huid."
Ik geloof niet dat je organen allemaal los van elkaar werken, bestaat niet in mijn ogen. Vond de dermatoloog wel en die wilde me op roaccutane zetten.

Toen ben ik zelf maar eens wat dingen gaan proberen, het eerste was varkensvlees en dat was geslaagd. Ik at zelf eigenlijk nooit veel aardbeien, maar omdat ik zoveel mogelijk koolhydraat beperkt eet, beperk ik me ook tot berry-fruit. En dat eet ik dan wel eens met slagroom. Doe meestal een dag of 3 á 4 met een bakje van 500 gram.
En daarmee begon ik ergens eind mei, toen ook mijn huid ineens een ramp leek te worden.

Maar dermatoloog heb ik dus weinig vertrouwen in