Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:15

fohadie schreef:
Misschien niet de aardbeien. Heb je drop gegeten wat je anders niet doet? Of iets anders?

Ik heb geen drop of iets anders raars gegeten, reden dat ik er ook niet echt achter kon komen.

Badeendje schreef:
Heb je anti-zonnebrandcrème gebruikt in je gezicht de afgelopen paar weken? Daar kreeg ik cystes van!

In de eerste instantie dacht ik daar ook aan hoor! Totdat ik dat een paar dagen niet had gedaan, net als overigens twee of drie weken geen aardbeien. En die heb ik dit weekend wel gegeten en toen was het weer raak. Aangezien het een redelijk bekende allergie/intolerantie is ga ik daar vanuit.

Bowo schreef:
Kruisbesmetting is voor zover ik weet alleen aan de orde als je varkensvlees bijvoorbeeld snijd en met hetzelfde mes je boterham en dan een allergische reactie krijgt van je boterham omdat daar resten varkensvlees opzitten.

Je kan wel voor meerdere dingen allergisch zijn, ook zonder dat die dingen een verband hebben

Ik bedoelde een kruisreactie, had het even niet helemaal helder :o

Myrsky schreef:
Varkensvlees heeft ook de eigenschap andere allergieën te versterken, dus dat je in eerste instantie niet allergisch daarvoor bent, maar dat je ergens anders allergisch voor bent en die reactie verergert wordt. Stoppen met varkensvlees haalt dan de versterker weg waardoor je symptomen minder worden.
Of je bent gewoon voor beide allergisch.

Ik heb doe heel erg summier met varkensvlees. Echt heel af en toe (hooguit een á twee keer per half jaar) en dan ook in zeer kleine mate. Dan gaat het om een worstje op een feestje bijvoorbeeld. Omdat ik het wel echt heel erg lekker vind. :j
Dus ik verwacht niet dat wat jij noemt bij mij gaande is geweest, maar ik vind het wel interessant om te weten!

poes schreef:
Ben je al bij een dermatoloog geweest jannine? Bij mij werden daar gelijk zaken als voeding als oorzaak compleet van tafel geveegd (als trigger kon wel).

Jaren geleden... Voeding was niet de oorzaak, parfum, make up, overdaad aan suiker, allemaal grote onzin. "Er zit gewoon een foutje in de opbouw van je huid."
Ik geloof niet dat je organen allemaal los van elkaar werken, bestaat niet in mijn ogen. Vond de dermatoloog wel en die wilde me op roaccutane zetten. :roll:
Toen ben ik zelf maar eens wat dingen gaan proberen, het eerste was varkensvlees en dat was geslaagd. Ik at zelf eigenlijk nooit veel aardbeien, maar omdat ik zoveel mogelijk koolhydraat beperkt eet, beperk ik me ook tot berry-fruit. En dat eet ik dan wel eens met slagroom. Doe meestal een dag of 3 á 4 met een bakje van 500 gram.
En daarmee begon ik ergens eind mei, toen ook mijn huid ineens een ramp leek te worden. %)

Maar dermatoloog heb ik dus weinig vertrouwen in :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:41

Schemerdier schreef:
Wat is het verschil tussen krenten en rozijnen? Ik dacht dat krenten de nltalige benaming was voor rozijnen... Maar door een bericht waar beiden genoemd werden (niet op bokt) raak ik weer in de war :+

Rozijnen zijn van blauwe druiven en krenten zijn van witte druiven :)
Krenten zijn dus iets lichter.

Edit: ik heb even gegoogled en ik denk het al m’n hele leven verkeerd :')
Citaat:
Rozijnen zijn zongedroogde druiven. De smaak is karamelachtig door reacties van enzymen, suikers en aminozuren tijdens het drogen. Door druiven in de schaduw te laten drogen ontstaan een lichtere kleur en goudgele rozijnen ontstaan door behandeling met zwaveldioxide, gevolgd door mechanische droging. Krenten zijn ook gedroogde druiven maar worden gemaakt van het kleinere, donkere druivenras raisins de Corinthe. Door meer schil en minder vruchtvlees zijn ze wat zuurder dan rozijnen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:10

Waarom hebben sommige vrouwen van Nederlands elf tal en andere landen 2 broeken aan

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:13

Hoe kan het toch... Dat je een vak leert... Jaren lang me tje neus in de boeken, stages, verslagen, performance assessments, HBO titel, vervolgcursussen en niet te vergeten: jaren ervaring.
Maar als er dan iets in je familie gebeurt waar jouw expertise perfect van pas komt... Neemt niemand iets van je aan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:18

Misschien dragen ze dat als boxer? Of bang dat hun broek per ongeluk word uitgetrokken of kapot gescheurd. Heb het wel af en toe zien gebeuren bij voetbal.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:24

moonsparkle schreef:
Misschien dragen ze dat als boxer? Of bang dat hun broek per ongeluk word uitgetrokken of kapot gescheurd. Heb het wel af en toe zien gebeuren bij voetbal.

Maar niet alle vrouwen hebben het

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:26

Pandameisje schreef:
moonsparkle schreef:

Maar niet alle vrouwen hebben het

Toch ook niet alle vrouwen dragen hetzelfde ondergoed :')maar helemaal zeker weet ik het niet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:45

Pandameisje schreef:
Waarom hebben sommige vrouwen van Nederlands elf tal en andere landen 2 broeken aan

Slidingbroekje! Dan doet sliden minder pijn!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 00:03

Hutcherson schreef:
Hoe kan het toch... Dat je een vak leert... Jaren lang me tje neus in de boeken, stages, verslagen, performance assessments, HBO titel, vervolgcursussen en niet te vergeten: jaren ervaring.
Maar als er dan iets in je familie gebeurt waar jouw expertise perfect van pas komt... Neemt niemand iets van je aan.

Dat heb ik me jaren afgevraagd... Ben er mee gestopt. Ze willen het gewoon niet weten en als ze het wel vragen dan proberen ze me daarna toch te overtroeven... Daar pas ik voor.

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 00:46

Jannine: roaccutane is vuil spul ja. En als je met voeding uitsluiten er komt is dat zeker beter.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:18

Hutcherson schreef:

Ik ben ook op zoek naar een antwoord op deze vraag :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:21

Pandameisje schreef:

Dat is een slidingbroekje, mannen dragen die ook. Zorgt ervoor dat je wat makkelijker over het veld glijdt omdat het anders vrij stroef is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:51

Kan je met een vliegen rijdeken ook springen?Zonder wordt mijn ruin lek geprikt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:58

Wie heeft er ervaring met Walopleidingen? Hoelang duurt het voordat je met de cursus kan beginnen als je ingeschreven bent? Is een online cursus. Bij loi en nti kreeg ik boeken thuis gestuurd maar nu na een week ingeschreven nog steeds geen link oid om te starten. Misschien meervmensen op Bokt die ervaring hebben met deze opleider?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:19

Wij hebben dit “merkje” staan op een houten deur, weet iemand waar dit van is/ wat dit betekend? Is het bijvoorbeeld een kenmerk voor handwerk of juist een machinaal/ merkteken? Welk merk is dit?

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:47

Ik word via LinkedIn nogal eens benaderd voor vacatures, zonder dat ik hierin geïnteresseerd ben.
Ik ben vast niet de enige, dus ik vraag me af; Reageren jullie hierop en zo ja? Hoe?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:49

Hangt ervan af hoe serieus het is, hoe persoonlijk het is, of je erom gevraagd hebt...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:50

In het begin wel maar ik doe het niet meer. Blijf aan de gang, krijg er meerdere per week.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:56

Sheran schreef:
Hangt ervan af hoe serieus het is, hoe persoonlijk het is, of je erom gevraagd hebt...

Het is serieus, persoonlijk en niets in mijn profiel geeft aan dat ik er om vraag.
Ik heb nota bene onlangs nog geplaatst dat ik blij ben na een paar jaar werken via een uitzendbureau dat mijn laatste opdrachtgever nu mijn werkgever is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:56

Century schreef:
In het begin wel maar ik doe het niet meer. Blijf aan de gang, krijg er meerdere per week.

Oke ik heb namelijk al een paar genegeerd, ik vind het best asociaal eerlijk gezegd.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:32

Janine1990 schreef:
Century schreef:

Oke ik heb namelijk al een paar genegeerd, ik vind het best asociaal eerlijk gezegd.

Ik reageer ook nooit :=

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:56

Janine1990 schreef:
Century schreef:

Dat ze jou benaderen of dat je niet terug reageert?
In het geval van het laatste: ik vond het in het begin lastig niet te reageren, maar dat zijn ze echt wel gewend, ik denk dat 90% niet hun oproepjes beantwoord. Ik heb er niet om gevraagd 'lastig gevallen te worden', dus dat ik geen energie steek vind ik meer dan terecht :) En in jouw geval, als je ook nog aangeeft goed op je plek te zitten, helemaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:04

Century schreef:
Janine1990 schreef:

Dat ze jou benaderen of dat je niet terug reageert?
In het geval van het laatste: ik vond het in het begin lastig niet te reageren, maar dat zijn ze echt wel gewend, ik denk dat 90% niet hun oproepjes beantwoord. Ik heb er niet om gevraagd 'lastig gevallen te worden', dus dat ik geen energie steek vind ik meer dan terecht :) En in jouw geval, als je ook nog aangeeft goed op je plek te zitten, helemaal.

Mij benaderen... Ik zie dat het er een beetje stom staat.
Kijk, dat je via via wordt doorgegeven begrijp ik nog. Maar zomaar een wildvreemde benaderen omdat diegene toevallig die functie heeft... Nah... sorry...

Maar zoals jij het schrijft heb ik het nog niet bekeken, bedankt! Ik laat het lekker zo.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:50

Ik heb het hele idee van LinkedIn nooit zo goed begrepen. Waarom hebben jullie een linkedin?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:52

Love_Rosie schreef:
Ik heb het hele idee van LinkedIn nooit zo goed begrepen. Waarom hebben jullie een linkedin?

In de eerste instantie omdat het van school moest. :')
Maar het is opzich wel prettig om een netwerk in dat opzicht te hebben die je dus kent (ik accepteer geen verzoeken van mensen die ik dus niet ken) wanneer je werk zoekt.

Soms word mijn profiel wel heel vaak bekeken door jonge mannen... Dan vraag ik me wel af of die het niet zien als een verkapt tinder ofzo :') Al heb ik van die mannen nog nooit een bericht gehad. Dus misschien valt het mee :P