[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:25

Anoniem schreef:
quera schreef:
Vandaag weer _/-\o_

Ohhhh dat gevoel is zo raar! Als ze het van te voren tegen je zeggen denk je, ja oke, goed dat ik het weet. En TOCH dacht ik ohwwwwwww helluppp ik pies echt in mn broek!

Dat effect heb ik vaker gehoord, maar ik herken het niet. En ik krijg toch echt minimaal 2 keer per jaar een MRI, meestal met contrastgaldonium door het infuus (soms vinden ze dit niet nodig en kunnen ze genoeg zien zonder extra contrast). Ik krijg er alleen een hele koude arm van.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:29

Wij hebben het over een ct met jodium

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:35

Aangezien jullie van luguber houden en we de medische hoek ingedoken zijn...heeft hier iemand weleens een operatie op zichzelf meegekeken? Ik heb zelf alleen operaties onder volledige narcose gehad (en ook MRI's zonder contrastvloeistof), dus ik heb nooit mee kunnen kijken. Mijn broer wel, bij zijn knieoperatie. Ruggenprik, gordijntje voor, en via scherm live meekijken. Volgens hem was het net als gewoon tv kijken, want je voelt natuurlijk niks.

Dit is trouwens wel een grappig experiment (niet eng of vies), je denkt dat de nephand je eigen hand is:https://www.youtube.com/watch?v=MG22iFL-VgE

Ik heb zelf ook nog een metalen plaat op mijn sleutelbeen zitten, en de huid is daar zo dun dat je hem perfect kan zien zitten. Je ziet/voelt ook makkelijk waar er wel of geen schroeven zitten :o Vinden sommigen ook niet prettig om te zien.

Dioxide

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:38

Ja! Toen ik aan mijn tenniselleboog geopereerd werd had de chirurg alles zo gepositioneerd dat ik goed beeld had op de wond danwel via een spiegel. Rete interessant! :D

Leuk detail: toen ik een jaar of 3 was, waren mijn ouders me kwijt. Bleek ik voor de tv in een wasmand te zitten, kijken naar een open hart operatie.

Is er altijd in gebleven, die fascinatie voor medische onderzoeken en operaties.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:43

quera schreef:
Wij hebben het over een ct met jodium

Ah ok, dacht dat dat ook jodiumhoudend spul was met vergelijkbare bijwerkingen. ook bij mijn CT voor diagnose heb ik dat niet gehad.
Ik had een goudschaaltje/implantaatje in mijn ooglid om mijn oog beter te laten sluiten. Die werd door mijn lichaam afgestoten, dus kwam steeds beter zichtbaar aan de oppervlakte. Zelfs de hechtingen waarmee het op het weefsel plaatje vast zat waren zichtbaar.
Arts zei toen: wil je dat ik hem er uit haal of wil je wachten tot hij vanzelf door de huid komt zetten. Getver haal er maar snel uit dan...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:48

Kesje schreef:
Aangezien jullie van luguber houden en we de medische hoek ingedoken zijn...heeft hier iemand weleens een operatie op zichzelf meegekeken? Ik heb zelf alleen operaties onder volledige narcose gehad (en ook MRI's zonder contrastvloeistof), dus ik heb nooit mee kunnen kijken. Mijn broer wel, bij zijn knieoperatie. Ruggenprik, gordijntje voor, en via scherm live meekijken. Volgens hem was het net als gewoon tv kijken, want je voelt natuurlijk niks.

Dit is trouwens wel een grappig experiment (niet eng of vies), je denkt dat de nephand je eigen hand is:https://www.youtube.com/watch?v=MG22iFL-VgE

Ik heb zelf ook nog een metalen plaat op mijn sleutelbeen zitten, en de huid is daar zo dun dat je hem perfect kan zien zitten. Je ziet/voelt ook makkelijk waar er wel of geen schroeven zitten :o Vinden sommigen ook niet prettig om te zien.
Ik zelf niet. Maar op YouTube staat er een filmpje van een violist die, tijdens zijn harsen operatie 'moet' spelen, zo kunnen de artsen zijn acctiviteit in de gaten houden.

Bizar om te zien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:50

Niet mn eigen operaties, wel kleine ingrepen zoals moedervlek verwijderen.

Maar tijdens mijn eindstage als we het rustig hadden mocht ik naar het OK.
Blinde darmen, galblazen, borstvergrotingen, staaroperaties (freaky maar heel interessant met die kleine instrumenten) pijnbestrijding dus ruggeprikken, 1 keizersnede en een bovenbeenamputatie.

Die laatste vond ik echt ontzettend gaaf.
Als het bij ons rustig was moest ik wel eens helpen op andere afdelingen en deze patiënt lag dus op een andere afdeling.
Toen de arts vertelde dat ze een amputatie zou ondergaan heb ik aan mn eigen afdeling gevraagd of ik mocht kijken op die dag.

Schijnbaar heeft mn moeder wel op tv een keer mijn operaties gezien (achillespeesverlenging) maar ik niet.

Ik wilde altijd verpleegkundige op de SEH worden.
Heb ook meegelopen (mn oom was baas van de SEH en polikliniek) dus hartaanvallen, pinnen verwijderen, een sterelisatie van een man, pukkels/ moedervlekken verwijderen, een man met een spijker dwars door zn hand.

Paar jaar later via de man van een collega nogmaals meeglopen op een SEH. Steekpartijen, zelfmoordpoging en een onwelwording.

Heb ook jarenlang EHBO gedaan en werk nu dus met terminale cliënten :+
Laatst bijgewerkt door Onali op 07-03-19 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:54

Ja, heel stom, ik kan echt van alles zien, qua operaties, en het interesseert me niets.

Maar ik heb een keer een moedervlek laten weghalen, en toen ik de pleister weghaalde om te kijken of hij al dicht was, begon hij te bloeden. En ik viel flauw :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:55

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:56

_O-

Ik had een vriendin/ stalgenoot die er ook niet tegenkon.
Dus bij enten of evt. andere DA dingen moest iemand anders haar tinker vasthouden :')

Enige waar ik slecht tegenkan is gebroken botten en het knarsen ervan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:59

Gini schreef:
https://www.demorgen.be/buitenland/groo ... -bfa8ebce/

140 kinderen gedood puur omdat het wat langer regende dan verwacht. Dat er dus ooit een tijd en een plek geweest is waar dit soort offers perfect normaal gevonden werd om te doen.

Wat dacht je van de albino's in Afrika, die worden afgestaan door hun families en beschermd tegen de bijgelovigen.
Want hun gemalen botten bezitten toverkracht :roll:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:02

Onali schreef:
Gini schreef:

140 kinderen gedood puur omdat het wat langer regende dan verwacht. Dat er dus ooit een tijd en een plek geweest is waar dit soort offers perfect normaal gevonden werd om te doen.

Wat dacht je van de albino's in Afrika, die worden afgestaan door hun families en beschermd tegen de bijgelovigen.
Want hun gemalen botten bezitten toverkracht :roll:

En dat was helaas niet in 1450, maar gewoon recent :oo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 20:04

Gini schreef:

Dit is nieuw voor je?

Ik kan helaas niet het hele artikel lezen, maar ik vind dit soort dingen altijd reuzeinteressant.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:11

Niet nieuw, wel luguber, toch?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:15

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:36

Onali schreef:
_O-

Ik had een vriendin/ stalgenoot die er ook niet tegenkon.
Dus bij enten of evt. andere DA dingen moest iemand anders haar tinker vasthouden :')

Enige waar ik slecht tegenkan is gebroken botten en het knarsen ervan.

Herkenbaar :+

Oooh kan ook niet tegen knarsende botten trouwens. Maar echt, ik kan de meest bloederige zaken zien, maar ik viel flauw van een stomme moedervlek :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:04

https://youtu.be/hCRpuTRA7-g

Niet perse luguber, maar wel controversieel.
Documentaire over euthanasie in België.
Ik vind het heel mooi dat dit daar zo kan. Iedereen zou zelf mogen beslissen wanneer hij/zij sterft

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:46

Ailill schreef:
Ik zal dan maar niet vertellen hoeveel spinnen en insecten je per jaar, gemiddeld, naar binnen werkt tijdens je slaap :')

Dat is een hoax.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:51

Nabster schreef:
Ailill schreef:
Ik zal dan maar niet vertellen hoeveel spinnen en insecten je per jaar, gemiddeld, naar binnen werkt tijdens je slaap :')

Dat is een hoax.
Ik heb het een den lijve ondervonden, werd wakker van wat gekriebel in mijn mond en beet zo een langpootvlieg dood.

Geluid zal ik nooit meer vergeten :o

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:54

Ik heb ooit wel eens gedroomd nat kattenvoer te eten, nou, de smaak waar je dan mee wakker wordt is ook niet te zuinig......

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:07

Ik heb ook op OK mogen meekijken. Was een gastric bypass en bij iemand anders een tijdelijk stoma weghalen.
Die geur als ze dingen dichtschroeien :+

Geen operatie, wel een open wonde na een slag van mijn jonge merrie indertijd. Heeft me in de lies geraakt. Als ik in zithouding kwam of rechtop vanuit liggen kon ik door het gat mijn bot en spieren zien. Was een opening formaat €2 muntstuk. Ze hebben me zo 7u op de SEH laten liggen "want niet dringend".
Uiteindelijk bleek 2 weken later zenuwschade, 1 totale spierruptuur en 1 voor 2/3 en zo'n 8 maanden later bij controle ook nog een avumsiefractuur thv bekken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:19

Ook luguber, maar niet online op te zoeken...

Mijn zoontje zat ooit eens met zijn pink tussen een raam, zo'n ouderwets stalen kozijn.. Kind huilen, bloed overal. Kon niet veel zien dan bloed en weefsel. Hop naar de buren voor hulp, daar eerste hulp gebeld. Voordat we terecht mochten zei de buurvrouw, ik let wel even op, maak jij de vensterbank thuis alvast maar schoon.
Dus ik erheen, doekje gepakt. En ineens zie ik iets in het glasgordijn hangen?
Bleek het bovenste vingertopje van mijn zoon te zijn, inclusief nagel :Y)
En ik kan heel veel hebben, maar die aanblik was wel even smerig, zo'n lichaamsdeel van je eigen kind, hangend in een gordijn.. Ik heb er nog altijd foto's van, van het vingertopje.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:08

Die willen wij natuurlijk wel zien :j

Is het uiteindelijk goed afgelopen? Konden ze het topje er weer aanzetten?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:10

Ik zal morgen eens zoeken naar een foto.
Nee helaas niet, was ook bizar hoe we geholpen werden.. Maar een dag later konden we terug voor een operatie. Gelukkig kon het nagelbed terug gezet worden en ziet het er nu wel uit als een redelijk normale vinger!

Edit, gevonden. Proberen of spoiler lukt.. Voor de tere zieltjes :Y)

Spoiler:
Afbeelding

En tijdens herstelproces

Spoiler:
Afbeelding