Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:06

Simongek wat een toffe setjes. Vooral de eerste, ik houd ervan! :)

Hier wel overslag rompers gehad als kleine baby, maar sinds hij kon zitten heb ik weer gewone rompers. :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:07

Michelle77 schreef:
Slofjes vraag, Synne heeft lodger katoenen slofjes met soort anti slip. Alleen werkt het anti slip niet fijn, ze glijdt er alsnog mee uit.

Ze loopt ook op blote voetjes, maar als ze een maillot aanheeft is het echt glad.

Zijn leren slofjes stroef genoeg om niet uit te glijden? Ik zie leren slofjes van Mockies, Boumy etc maar zit geen antislip onder.

Ik ben wel content van bobux. Op onze ondergrond glijden ze niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:07

Haha die onderste foto, wat een lachebekkies!

Ik vond overslagrompers niet fijn, raakte in de war met al die knoopjes. :+ Had liever gewone stretch rompers. Maar nu snap ik ze dus misschien vind ik ze bij baby 2 wel fijner.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:09

pmarena schreef:
Oh deze vind ik toch wel heel leuk van CarlijnQ.... :)

[ Afbeelding ]

Ik heb deze besteld.. En die met de 3 gekleurde vakken. Bedoeling is dat ik er 1 houd O:)
Ook de geblokte bomber en korte broek besteld.

Leuke outfits Simongek!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:11

Wij hadden gewone katoen stretch rompers heb wolletjes pas ondekt toen iréne 3 maanden was in maat 68.

Maar bij een volgend kindje zou ik graag een lotusgeboorte wensen dus dat betekent de eerste week niet veel meer aan dan een wolzijde overslagromper omdat de navelstreng er anders niet door past

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:15

Dat moest ik even opzoeken maar dat is niet mijn ding. :o

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:23

Stoere kerels Simon!

Hier had ik voor de eerste dagen overslagrompers, maar het blijft een gefrunnik. En mijn man kan er echt niks mee.

Lotusgeboorte vind ik eigenlijk zo tegennatuurlijk. Alle dieren knagen zo snel mogelijk die navelstreng door en willen van de nageboorte afzijn en wij zouden het er dan nog even een week aan laten bungelen. Lijkt mij ook niet hygiënisch een homp dood vlees aan je baby. :o

Hier heeft oma geshopt. Kwam met hoop petit bateau rompers aanzetten en voor beide dames een jurkje

Voor Julia. En jurk van Jean Paul Gaultier.
Afbeelding
En voor Sophie een petit bateau.
Afbeelding

De Gaultier jurk moest ik even aan wennen, maar nu vind ik hem wel echt tof. Het is wel echt Gaultier. Lekker beetje hysterisch. En super mooi gemaakt en van stof.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:26

Leuk lautje. Ik vind die bovenste echt *\o/* *\o/*

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:27

Wat leuke longsleeves binnen 3x tiny cottons Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En knast by krutter longsleeve , krijg binnenkort dit jurkje van mabokids binnen en volgensmij staat dat heel mooi bij elkaar

Afbeelding
Afbeelding
Rechts op de foto
Afbeelding

Lautje dat jurkje is compleet hysterisch niet mijn ding maar weer zeker dat Julia er mee weg komt benieuwd naar de aan foto
Laatst bijgewerkt door litilaura op 30-01-19 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:27

Voor mij is uitkloppen voldoende. Helaas mag dat de komende bevalling ook niet, omdat ze de placenta er zo snel mogelijk uit willen hebben.
Lotus is mij ook een stapje te ver :o

Leuk dat oma er zo’n lol in heeft om te shoppen voor de dames, Lau. Eerste jurkje is echt mijn smaak niet, tweede vind ik leuk!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:29

Mijn bestelling van tommy kan weer terug.

Vorige week alles te groot. Nu een maat kleiner en dan zijn de broeken weer tekort. :(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:29

Die Gaultier jurk is gaaf! Ik hou daar wel van, zo'n combinatie van klassiek en druk. Ben benieuwd hoe die staat bij Julia!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:32

Britt je moet doen waar je jezelf goed bij voelt maar krijg echt kriebels van uitspraken als 'mag niet' en 'ze willen'

Je mag alles en je moet niks, het is namelijk je recht. Maakt niet uit welke keuzes je maakt omtrent een bevalling ieder z'n ding maar zolang je maar zelf die keuze maakt en niet ziekenhuispersoneel voor jou.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:36

Hier ook geen voorstander van, en dat is nog een understatement.
En inderdaad je hebt zeggenschap maar je bent zelf geen dokter.
Waarschijnlijk zit er wel een medische noodzaak achter waarom dat het zo moet.

Mijn kinderen waren er niet geweest zonder kz. Leuk is anders maar leven en veiligheid van moeder en kind komen op de 1ste plaats.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:37

Nou..ivm veiligheid is het meestal wel fijn wat adviezen op te volgen..

Ik ga lotus ook even opzoeken :-)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:37

Ja jurkje is even wennen. Grappige is dat ik dit zelf zo zou dragen en tot mijn midden 20e zo regelmatig gekleed ging.
Denk dat het aan super leuk en kittig staat. Denk dat hij nog wel te groot is en voor volgende winter kan.

Liti: die longsleeves van tiny zijn leuk! Heb ze hier ook.
Bij mij blijft Tiny veruit het mooiste van stof in gebruik.

Hier wilde ik met Sophie ook graag laten uitkloppen (wilde eigenlijk navelstreng bloed doneren maar dat mag ik niet omdat ik zelf donorweefsel heb ontvangen). Maar dat kon nu ook helaas omdat ze niks deed toen ze er uit werd gehaald en snel naar de kinderarts moest en beademd werd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:39

Oh.. nee..
Lotus lijkt me ook niet wat. Ken jij mensen die er ervaring mee hebben Liti?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:43

pmarena schreef:
Ik vind vooral de kleuren van deze trui zo leuk :+: Maar moet zeggen dat die met die 3 brede strepen ook wel leuk is :)

Past wel aardig bij de shirtjes die ik al een poosje heb liggen :D
Rechts een simpel bedrukt shirtje voor buitenspelen ofzo, links daar zitten echt lapjes en 3D stiksel op, vond ik zo'n leuk shirtje! Mooie zeegroenblauwe petrol kleur ook :)

[ [url=m/DIegNT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overslag rompers leken me heel erg fijn maar ik vond het erg gepruts met het vastmaken van dat eerste lapje zeg maar, met een beweeglijke baby...dat wilde dan ook niet echt lekker glad liggen....maar een romper over dat slappe nekje aantrekken vond ik ook niks, en die kleine ook niet :(:) Dus kwamen al snel uit op eigenlijk alleen maar gebruiken van pakjes uit 1 stuk dat eerste jaar.

Nu ik wol/zijde (katoen) ken zou ik gerust weer rompers gebruiken bij een mini (veel soepeler) maar hier houden we het er lekker bij 1 :j

Mag ik vragen waar je deze shirts en de trui met het busje hebt gekocht? Ik ben nog opzoek naar nieuwe kleding voor onze zoon voor de zomer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:44

Lotus is mijn een brug te ver, maar verder wil ik weer thuis bevallen, spiriwirimuziekje erbij, lichten gedempt, zonder medische ingreep in bad, navelstreng laten uitkloppen etc etc *D

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:45

Klinkt heerlijk lieveli!

Mijn kriebels van laatst over babykleding is te verklaren. Onze kleine krijgt er een broertje of zusje bij <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:49

xMayo schreef:
Klinkt heerlijk lieveli!

Mijn kriebels van laatst over babykleding is te verklaren. Onze kleine krijgt er een broertje of zusje bij <3

En op de achtergrond hoorde je mij vredig vloeken :')

Gefeliciteerd!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:50

Gefeliciteerd!

Als het geen kz geweest waren had ik sowieso in het ziekenhuis bevallen waar alles voor handen is.
Thuisbevallingen geven voor sommige rust maar voor mij complete paniek, pure horror.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:50

xMayo schreef:
Klinkt heerlijk lieveli!

Wat leuk. Gefeliciteerd *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:51

Ik vond het heerlijk. Van wee tot uitdrijving 5 uur en daarna lekker slapen in mijn eigen schone bedje.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:52

Nou ik ben ook op kiind weekend geweest en daar een aantal mensen gesproken die dit gedaan hebben, maar geen ervaring mee in de directe omgeving. Wel volg ik op internet een aantal geboortewerkers die hier informatie over geven en ook bijvoorbeeld kant en klare kruidenmengsels hiervoor verkopen. Weet niet of het een hele lotus wordt, misschien een halve lotus (lees een dag of 2 de navelstreng vast laten zitten)

Owh gefeliciteerd wat leuk mayo!

En lieveli klinkt heerlijk! Iréne is helaas geboren via een keizersnede na een compleet gemedicaliseerde bevalling met synthetische oxytocine en bijbehorende schade. Voor een volgende ga ik voor een vbac en het liefst hbac