Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:02

Wat hebben ze zelf een haan?!

Nou ja zeg!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:05

Het zou fijn zijn dat deze kwestie eindelijk eens afgesloten kon gaan worden. Dat er drukte is en achterstand bij de rechtbank oké maar na zo vaak en zo veel uitstel wordt het toch wel eens tijd dat deze zaak op de rol komt te staan.
Hoop voor jullie dat het dan met de rest van dit soort pesterijen ook tot einde komt als ze de zaak verliezen. Bij winst schat ik de buren in dat ze dan zoveel energie er van krijgen dat ze dingen blijven verzinnen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:06

DP, ik vind er nogal een verschil inzitten tussen voer lossen in de nacht (wat in principe prima overdag zou kunnen) en buitengebiedgeluiden, zoals blerende koeien, kraaiende hanen of loonwerkers die tot laat door moeten gaan om overal het gras binnen te krijgen voordat het gaat regenen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:10

Inderdaad wat Rocamor zegt, voor sommige dingen kan je best begrip opbrengen, net als dat je aan sommige zaken wat kunt doen door simpel even mee te denken. Voer lossen kan prima overdag en hoeft niet 's nachts te worden gedaan, net als het leeg zuigen van een mestput.
Een kraaiende haan zou ik prima vinden maar als je merkt dat het beest een wekker heeft die bijv. al om 3 uur afgaat kan je dat prima opvangen door wat kleine aanpassingen dat de overlast minder is.
Een blaffende hond 's nachts vind ik wel ergerlijk, vooral als dat beest urenlang blijft doorgaan zonder dat er dan een keer naar om gekeken wordt waarom hij zo lang aan een stuk blijft blaffen. De hond van onze oude buren begon wat te dementeren en heel soms had die een nacht dat hij maar bleef blaffen, buren deden dan de deur van het hok dicht en het was klaar. Kleine moeite groot plezier naar de buren toe.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:16

Die vrachtwagens lopen op veel plaatsen nu eenmaal in 2 ploegendiensten om uit de kosten te komen.
Dus ja word er wel eens om 24.00 gelost, of in de ochtend om 6 uur. Het is zelden s 'nachts om 2 uur. Of er moeten stukken geweest zijn.
Dan kun je wel zeggen dat kan overdag, maar dat is mooi kletsen voor een burger die zijn bedrijf niet draaiende hoeft te houden.
vergeet niet dat de klagers meestal de mensen zijn die er kort wonen.

Toen onze buren nog varkens hadden hoorden wij ze ook wel eens in de nachtelijke uren lossen, je word wakker...ooh voer lossen en ja valt in slaap. En ik ben een lichte slaper.

Voer hebben die beesten nodig, dus hoort van mij bij de plattelandsgeluiden.
Die haan is meestal hobby, kan opgelost worden door een nachthok, dat vind ik veel minder bij de geluiden horen.

BOTtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:22

Maar hun haan heeft gewoon instructies gekregen zn snater te houden natuurlijk... Wauw...
Zonder gein, voor ons als meelezers is het haast niet te bevatten in wat voor een situatie jullie nu (al veel te lang) zitten. Wij winden ons hier op over wat we lezen, laat staan als je er middenin zit.
Nou ja, het kan gewoon niet veel langer op zich laten wachten, hopelijk is het binnen een week (begin oktober?) duidelijk waar je aan toe bent.

Wat ik mij nog afvraag is, als je dit nu vtv had geweten, hadden jullie het huis alsnog gekocht omdat het woongenot nog steeds wel hoog is? Of was je het dan juist niet aangegaan?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 11:28

Ligt er een beetje aan welke dag je mij dat vraagt. Zo'n 95% van de tijd zou ik zeggen dat we het zo weer hadden gekocht. We konden daardoor als starters wel een heerlijke plekje buitenaf bemachtigen. En vervelende buren kan je overal treffen natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:39

En die 5 % word ook wel opgelost, duurt even maar kan me niet voorstellen dat de uitspraak nu weer op zich laat wachten.
Wel een kwestie van hele lange adem hebben, zoals gewoonlijk in ons land.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:44

Ik gun jullie zo dat de issue waarmee dit verhaal begon binnenkort is opgelost en dan hopelijk ook naar jullie tevredenheid.

Dan gun ik jullie nog meer dat de buren dan hun verlies zullen nemen en het hierbij zullen laten.

(Weten ze trouwens zeker dat ze niet hun haan horen die gezellig met die van jullie aan het beppen is?)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:48

Even advocaat van de duivel spreken maar ik denk persoonlijk niet dat het hierna opgelost is, het klinkt als type mensen die geen buitenstaanders toleren en voldoende tijd en zin hebben om op elke slak zout te leggen.

Ik hoop echt dat ik het mis heb maar het zou mij niks verbazen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:57

Dat laatste denk ik helaas ook. Zelfs als ze de rechtszaak verliezen zullen ze weer nieuwe dingen verzinnen.
En de strijd zal nog verbitterder zijn.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:07

Fitzroy schreef:
Dat laatste denk ik helaas ook. Zelfs als ze de rechtszaak verliezen zullen ze weer nieuwe dingen verzinnen.
En de strijd zal nog verbitterder zijn.

Maar dan zitten ze net wat verder weg van de buren :') (wanneer TS wint iig :+ )

Chapeau dat jullie hier al zo lang mee doorgaan. Hoop dat er snel een uitspraak komt. Ben een trouwe meelezer en had niet gedacht dat het zo idioot lang kon duren 8)7

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:10

Aan de andere kant zijn de beste mensen al ruim 56 jaar oud, er komt vanzelf een einde aan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:12

M_D_H schreef:
Aan de andere kant zijn de beste mensen al ruim 56 jaar oud, er komt vanzelf een einde aan.

ligt eraan... 56 is kan nog wel 20 jaar mee op die plek. Als ze willen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:33

Als de uitspraak in het voordeel van Ts uitvalt zijn ze dat stukje grond kwijt en dan kunnen ze het beter bij zichzelf en de familie zoeken. Hadden ze de boel maar goed op papier moeten zetten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:13

Wat bijzonder dat ze over hanen beginnen terwijl ze ze zelf ook hebben, kraait die van hun niet dan? Je zou misschien nog kunnen nakijken of je dieren inderdaad voor overlast zorgen, zoals een camera ophangen of iets met geluid opnemen om te kijken of ze in de nacht herrie maken, hoe laat ze in de ochtend beginnen en hoe hard het is.

Ik vind deze site misschien kan je hier wat mee?
https://aensblog.nl/kraaiende-hanen-wan ... ge-hinder/

Weet niet of je al zo'n specifiek hok voor ze hebt waar ze in de nacht in kunnen (misschien heb ik daaroverheen gelezen, het topic is al zo lang) maar als ze daadwerkelijk geluid produceren dan zou je dat nog kunnen overwegen, misschien niet eens zozeer voor nu, maar ook om in de toekomst dergelijk terugkomend gezeik te voorkomen. Zodat ze ook niet nogmaals gaan beginnen over kippengeluiden als je in de toekomst nog een keer meerdere hanen zou willen houden :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:21

M_D_H schreef:

Fijn dat je met 56 al afgeschreven wordt 8)7 (niet dat ik die leeftijd heb maar het viel me op. )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:35

Fitzroy schreef:
M_D_H schreef:

Fijn dat je met 56 al afgeschreven wordt 8)7 (niet dat ik die leeftijd heb maar het viel me op. )

:roll:
Zo overdreven en snel op de teentjes getrapt :roll:
Ik schrijf niemand af, ik zeg alleen dat er vanzelf een einde aan komt.
Het is niet zo dat er een stel 20 jarige wonen die de intentie hebben om daar nog 60 jaar willen blijven.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:37

Gevoelsmatig verkassen mensen in het buitengebied minder snel, zeker als het het ouderlijk huis is. De vorige bewoner van ons huis heeft er na de 56e verjaardag nog 35 jaar gewoond :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:44

Moonfight schreef:
Rocamor schreef:
Maar TS, jullie zitten toch ook in het buitengebied? Dan valt er toch eigenlijk niet te klagen over dit soort landelijke geluiden?

Klopt helemaal, vooral omdat hun eigen haan net zo hard kraait. Net zoals alle hanen van alle buren in de nabije omgeving.

Maar hoe valt de bewijslast dan dat het net jullie haan/hanen zijn die de overlast veroorzaken voor hun? Voor hetzelfde geld is het hun godseigene haan dan. Moest de politie dan komen meten, dan kan je daar toch geen echt bewijs aan leggen? Of gaat men dan nog analyseren welke haan welk geluid maakte en de meeste decibels produceren?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:45

Onze buren zijn allemaal in de 70.
Waar we het huis van kochten 82.
Al zou je er nog 10 jaar langs wonen. Als ze dit blijven doen lijkt het me verschrikkelijk.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:08

Douce schreef:
Gevoelsmatig verkassen mensen in het buitengebied minder snel, zeker als het het ouderlijk huis is. De vorige bewoner van ons huis heeft er na de 56e verjaardag nog 35 jaar gewoond :D

Klopt inderdaad.
Daarom zeg ik ook: een vooruitzicht van nog 60 jaar zou ik toch wel veel ellendiger vinden, deze mensen zijn toch al 56, ze kunnen er nog lang wonen, maar er komt toch een keer een einde aan. Met nog 60 jaar zou dat einde nog lang niet in zich zijn :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:09

Ach, liever af en toe de politie op bezoek die ook gelijk ziet dat het onzin is, dan buren die zelf de God ganse dag veel geluidsoverlast produceren.

Ik heb ook een gespannen relatie met de buren, maar dit soort gemiep zou ik prima kunnen negeren. Tuurlijk is het irritant, maar ach.

Ik meet met regelmaat meer dan 90dB door de muur heen. En de geluidsinstallatie staat buiten. Dus dan is het buiten in de tuin rustig boven die 100db. Ik kan zelfs met NC koptelefoon op mijn eigen televisie niet altijd verstaan.

Achter is ook een huis met een installatie in de tuin. In de zomer gaan die twee lekker tegen elkaar op lopen bieden. Gevolg? Een mooie grote tuin hebben, maar er nooit in zitten omdat er altijd takke herrie is.

Het repertoire? Als hij het is André Hazes. Als zij het is Bollywood muziek. En achter is het rap. Geen van allen waar ik ook maar enigszins van houd.

Laatst een briefje in de deur, dat ik de vuilniszakken niet meer aan hun kant van de tuin mag zetten omdat ze last hebben van de vliegen. Heb de neiging een briefje terug te sturen “voor elke week dat ik geen geluidsoverlast heb ervaren zal ik ook de zakken daar niet meer neerzetten. Deal?”

Daarmee zeg ik niet dat het gezeik rond die hele schutting niet super poedersuiker is hoor. En hoop snel op goed resultaat. Lees al een tijd in stilte mee. Bizar allemaal. Maar als in de dagelijkse omgang dit alles is. Is daar nog prima naast te wonen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:18

Holy crap, 100 dB is pak 'm beet dezelfde hoeveelheid als bij een gemiddeld concert volgens mij :oo Dat briefje zou ik persoonlijk sowieso doen, maar ook al vaker de politie gebeld? Ik ervaar al zoveel last van m'n bovenburen dat ik begin volgend jaar ga verhuizen, maar ik kom bij lange na niet in de buurt van wat jij beschrijft... :x

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:23

Fitzroy schreef:
M_D_H schreef:

Ik ga vast mijn huis verkopen. Ik ben 58. Rijp voor een flatje.