Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:50

Na allemaal slechte ervaringen heb ik tot nu toe een positieve

Zag een oornetje op mp en wilde hem heel graag hebben komt niet veel voor! Heb de koper mailtje gestuurd dat ik hem wilde hebben voor haar vp maar dat ik pas over 1.5 week het geld over kon maken. Was geen probleem maar nou zag ik dat het in Nijmegen was daar moet ik volgende week zondag heen en nou kan ik het dan ophalen :D
Dus tot zover is allemaal nog super

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:08

Ik had een slechte en goede ervaring. Had vorige week kaartjes voor een evenement te koop gezet, kreeg veel reacties maar vond dat de eerste ze mocht kopen. Over en weer berichten gestuurd, ging prima. De kaartjes lagen nog bij een familielid van me, die was nog op vakantie maar toen ze weer thuis was heb ik de volgende dag de kaartjes opgehaald. En toen….bleef het stil. Halverwege de week nog een berichtje gedaan, nog geen reactie. Heb nog een paar dagen gewacht zodat ze al met al een week de tijd heeft gehad, toen was ik er klaar mee. Vanmorgen aan iemand anders verkocht en die heeft ze ook al opgehaald, hij blij en wij blij :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:13

Ik was donderdag het rare mens. Ik zou tussen 7 en 8 iets voor mijn moeder ophalen. Dat herinnerde ik me om half 9 := . Ik heb snel die mensen gebeld, en die vonden het gelukkig prima als ik het als og kwam halen. Nog een hele tijd gezellig met dat mens staan kletsen over van alles. Maar man man man wat voelde ik me schuldig...

Gisteren een leuke ervaring. Om 11.15 waren er 2 gratis goudvissen met kom op gezet. Ik heb gemaild om 12.15 en om 15.00 kon ik ze ophalen. De eerste 2 bewoners voor mijn nieuwe vijver zijn dus binnen!! :D :D

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:15

En meteen je goeie daad verricht door die goudvissen een prettige vijver aan te bieden! :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:06

Mischa schreef:
En meteen je goeie daad verricht door die goudvissen een prettige vijver aan te bieden! :j

Idd! Held! Vissen in een kom is zo zielig

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:14

Sow.... volgens mij was ik bijna opgelicht..
ik zoek een bepaalde parfum, die alleen bij Iciparis en Douglas te krijgen is en behoorlijk prijzig is.
Af en toe staat er eens een flacon op Mp, omdat mensen met cadeau hebben gekregen oid.
Nu is het met parfum zo, dat er vreselijk veel namaak in omloop is.
Ik zag een advertentie in de buurt, flacon werd aangeboden, cadeau gekregen.... met bon van Iciparis erbij. Dus ik dacht: dat durf ik wel aan. Geboden en verkoper is akkoord met mijn bod. Mooi dacht ik!
Toch nog maar eens even kijken of ze misschien nog meer interessants te koop heeft, want als ik er dan toch heen ga...
Zie ik nog een stuk of 3 andere flessen parfum te koop staan. Allemaal "cadeau" gekregen, maar "niet mijn geur". Hmmzmz.... Maar die van mij zit toch een duidelijke bon dacht ik zo....
Dus ik klik op een van die andere advertenties en op 2e foto van het andere parfum zie ik ook een bon. Van Iciparis! Met daarop de retour van de parfum die ik wilde en de aankoop van de andere!!!
Naja!!! De bon van "mijn" parfum was van maandag in vestiging A en blijkbaar is die op woensdag (dus 2 dagen later) geretourneerd in vestiging B en is er een ander parfum voor in de plaats meegenomen.
Waarom heb je dan die parfum die je blijkbaar woensdag als heb geretourneerd nu op marktplaats staan??? Toen bedacht ik me: als die van van mijn parfum van maandag is... waarom breng je m dan niet gewoon terug ipv er geld op te verliezen op Mp?

Kortom, zaakje stinkt aan alle kanten! Die verkoper koopt volgens mij merkspul bij verschillende vestigingen van Iciparis, om haar namaak "met originele bon" op Mp aan te kunnen bieden en brengt ze vervolgens weer terug 's ze de foto's heeft gemaakt.... Dat 's toch bizar?!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:50

Liezel1 schreef:
Sow.... volgens mij was ik bijna opgelicht..
ik zoek een bepaalde parfum, die alleen bij Iciparis en Douglas te krijgen is en behoorlijk prijzig is.
Af en toe staat er eens een flacon op Mp, omdat mensen met cadeau hebben gekregen oid.
Nu is het met parfum zo, dat er vreselijk veel namaak in omloop is.
Ik zag een advertentie in de buurt, flacon werd aangeboden, cadeau gekregen.... met bon van Iciparis erbij. Dus ik dacht: dat durf ik wel aan. Geboden en verkoper is akkoord met mijn bod. Mooi dacht ik!
Toch nog maar eens even kijken of ze misschien nog meer interessants te koop heeft, want als ik er dan toch heen ga...
Zie ik nog een stuk of 3 andere flessen parfum te koop staan. Allemaal "cadeau" gekregen, maar "niet mijn geur". Hmmzmz.... Maar die van mij zit toch een duidelijke bon dacht ik zo....
Dus ik klik op een van die andere advertenties en op 2e foto van het andere parfum zie ik ook een bon. Van Iciparis! Met daarop de retour van de parfum die ik wilde en de aankoop van de andere!!!
Naja!!! De bon van "mijn" parfum was van maandag in vestiging A en blijkbaar is die op woensdag (dus 2 dagen later) geretourneerd in vestiging B en is er een ander parfum voor in de plaats meegenomen.
Waarom heb je dan die parfum die je blijkbaar woensdag als heb geretourneerd nu op marktplaats staan??? Toen bedacht ik me: als die van van mijn parfum van maandag is... waarom breng je m dan niet gewoon terug ipv er geld op te verliezen op Mp?

Kortom, zaakje stinkt aan alle kanten! Die verkoper koopt volgens mij merkspul bij verschillende vestigingen van Iciparis, om haar namaak "met originele bon" op Mp aan te kunnen bieden en brengt ze vervolgens weer terug 's ze de foto's heeft gemaakt.... Dat 's toch bizar?!

Heel slinks! Heeft ze van te voren goed over nagedacht. Een echte oplichtster dus

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:56

Ik heb n hele grote vijver en het is mijn idee om er alleen maar vissen in te doen die ik ergens weghaal waar ze verkeerd gehouden worden :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:50

Dat is een hele sluwe manier van oplichting

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:05

Liezel meldt dat aub ook bij mp zelf!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:09

Tja.. ik weet het natuurlijk niet 100% zeker... Misschien heeft die persoon er een logische verklaring voor? Ik vertrouw het iig niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:13

Iemand bied 5 euro inclusief verzenden, maar ik heb een vaste prijs dus wil er 6,50 inclusief voor, krijg ik een berichtje terug dat ik dan tot volgende maand moet wachten want dan is het loon binnen.. Zal wel om een jong iemand gaan denk ik zo.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:27

Oei dat is een doortrapte list! Zeker even melden al is het maar het gevoel dat je hebt MP kan het nog onderzoeken.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:59

Net tweede rijbroek gehaald via mp! Alleen was ik het rare mens haha, ik neem die broek aan 'oh is echt een mooie kleur..' Ik ben nogal awkward aan de deur..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:37

Liezel slim om nog even bij haar andere advertenties te kijken.

Mijn buikkastje staat er nog steeds, kreeg voor het weekend wel een mail dat ze hem echt graag wilde en anders wel geld wilde overmaken.
Ik terug gemaild en nu nog steeds niks gehoord.

Spoiler:
Mocht iemand interesse hebben :')

Ik ben best heel geduldig en aardig voor een verkoper :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:49

Kreeg bod van iemand op een rijbroek,
€5,- en incl verzenden!

Ik heb maar vriendelijk bedankt! :')

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:47

Vandaag een kast opgehaald, de vrouw die hem verkocht moest 5 weken wachten en gister belde degene die hem zou ophalen dat het niet zou lukken. Dus toen ze hem er weer op gezet had, waren wij de 1e die reageerden. Die arme vrouw vroeg ons nog of we hem echt wel op kwamen halen...

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:11

Stamper schreef:
€5,- en incl verzenden!

Nah beetje flauw. 1,50 voor een rijbroek is best veel, daar heb je ze bijna nieuw voor hoor :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:13

Nou ik krijg mijn rijbroeken (met zitvlak) niet door de brievenbus hoor. Tenminste, is me nog niet gelukt
Dus ik zou er geld bij moeten doen. haha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:42

Gruis schreef:
Stamper schreef:
€5,- en incl verzenden!

Nah beetje flauw. 1,50 voor een rijbroek is best veel, daar heb je ze bijna nieuw voor hoor :j

Voor een nieuwe?
No way!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:49

Heb even een vraagje.

Ik heb een advertentie staan met 4 verschillende bitten. Wie ze alle 4 samen koopt krijgt kleine korting. Daarnaast de melding "verzenden bij voorkeur via kiala (€4)". Toen ik dat invulde ging ik dan ook uit van een verkoop binnen eigen land, België dus.
Nu heb ik natuurlijk iemand van Nederland die ze wil overnemen tegen de vraagprijs... aan €4 verzendkosten. Ik heb maar gemaild dat de verzending naar NL €7,50 kost en dan het totaalbedrag.

Ik verwacht echter dat de persoon niet akkoord zal gaan met die meerprijs voor te verzenden. Wat zouden jullie doen? Als ik de verzendkost van €4 aanhou en dan zelf die €3,50 bijleg kan ik de bitten evengoed gratis weggeven -O- Heb ze echt al voor een klein prijsje online gezet omdat ik er gewoon vanaf wil.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:52

Hoeveel winst/verlies maak je totaal?
En anders even eerlijk zeggen dat je bij de verzendkosten uitgegaan bent van eigen land en na nl kost 3.50 meer. En dan kijken wat voor antwoord komt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:54

Waarom zou ze daar niet mee akkoord gaan? Dat is toch logisch dat verzenden naar een ander land wat extra kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:58

Het gaat om 4 bitten (maat 12,5 en 13,5) aan €17,50 excl. verzenden... Allemaal gewone trensbitjes. Dus nog niet eens €5/bitje. Sommige zijn amper gebruikt omdat mijn paard er absoluut niet lekker op liep.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:14

Zou het gewoon aangeven dat je uit ging van verzenden binnen België.
Kans dat ze de verzendkosten opeens te veel vind zit er in.
Voor zo iets zou ik nog durven gaan voor bv. 22,20 euro inclusief verzenden.
Dus 15 voor de bitjes en 7,50 verzenden