Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:15

Warboel, op het nieuwe station RAI hebben ze de kiosk ook naar binnen verplaatst. Deze zat eerst buiten zodat iedereen er iets kon kopen, nu MOET je inchecken om er te komen _O- Zo ontzettend krom, want ik wil best af en toe een kaasbroodje halen. Alleen ik hoef nooit op het NS gedeelte te komen, alleen bij de GVB. Ik ga niet speciaal inchecken bij de NS, terwijl ik nog gratis reis ook, om bij de kiosk te komen :+

Warboel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:35

Ja dat is op Leiden dus ook zo, alleen Hema, Starbucks, Etos en AH To Go zitten voor de poortjes _O-

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:36

The_Cat schreef:
goldenarrow schreef:
Weet je waar ik nou echt van kan genieten? Als het perron helemaal vol staat en de deur van een nog lege intercity direct voor mijn neus stopt.

Iets met de kleine dingen in het leven :))

Haha ja, meestal is het dezelfde trein, en dan kan ik altijd al redelijk goed gokken waar de deur gaat zijn, ben ik dan zo blij om dat je als eerste snel de trein op kan

Toen ik nog vaak hetzelfde traject met de trein reed was ik daar een expert in.
Ook precies weten waar je gunstig kunt uitstappen. Hoeveel tijd je heb en precies weten hoe hard je moet lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:37

Op Rotterdam centraal zit in principe ook alles achter de poortjes behalve een starbucks en een ah to go..

Tenzij je de hema inschiet en dan doorloopt, dan kom je dus achter de poortjes uit zonder in of uit te checken. Daar is niet over nagedacht :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:39

Mensen die boos worden omdat ze mijn krantje niet kregen. Na het lezen wilde ik nog de sudoku maken en toen wilde iemand hem al uit mijn handen rukken. Brutale aso.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:39

Anoniem schreef:
Tenzij je de hema inschiet en dan doorloopt, dan kom je dus achter de poortjes uit zonder in of uit te checken. Daar is niet over nagedacht :')

Maar je kunt de Hema helemaal niet inschieten zonder door de poortjes te lopen? Dat was de eerste paar weken wel zo, maar nu al heel lang niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:43

Szan schreef:
Anoniem schreef:

Maar je kunt de Hema helemaal niet inschieten zonder door de poortjes te lopen? Dat was de eerste paar weken wel zo, maar nu al heel lang niet meer?

Volgens mij wel. Zal het maandag 'ff uittesten want het kan ook zijn dat mijn geheugen me in de steek laat nu :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:45

Ik werkte een tijd op Rotterdam toen de poorten dicht gingen. Toen de Hema haar zij-ingang eindelijk afsloot, was het een sport om tussen de poorten en de Hema te staan, om alle mensen die illegaal naar binnen wilde glippen, tegen te houden.

Na een dag werken kon ik de zin "Maar ik hoef alleen even naar de Hema!" niet meer horen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:48

Kan ik me iets bij voorstellen ja :')
Ik meen me wel te herinneren dat ie afgelopen maandag iig wel open stond, die zij-ingang. Ga het maandag toch ff checken :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:54

Warboel schreef:
Ja dat is op Leiden dus ook zo, alleen Hema, Starbucks, Etos en AH To Go zitten voor de poortjes _O-

En ik haal vrij vaak broodjes bij de AH To Go en erger me er dus aan dat er nu 2(!) AH To Go's buiten de poortjes zitten :') Steeds weer mn OV zoeken om uit te checken om even een broodje te halen _O-
Zelfde geld op Gouda, Starbucks en AH to Go ook buiten te poortjes :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:55

Ze zijn nu op station Nijmegen ook poortjes aan het plaatsen. Ik zie het nog niet helemaal voor me, want je kan op 3 plekken het perron op en ze zijn overal bezig, behalve op die 3 plekken :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:13

Paar weken geleden stond die zij ingang van de Hema open :j Vroeg me al af hoeveel mensen dat als omzeiling van de poortjes gebruiken :j

O Iejoorr inderdaad ook zo herkenbaar :') Ik kom vanaf het busstation, dus dan ben ik buiten de poortjes en hoef ik dus niet eerst uit te checken voor ik naar de AH To Go wil, maar soms als er vertraging is wel en dan moet ik eerst weer helemaal m'n OV opzoeken en uitchecken, eten halen, en weer inchecken :')

Op Blaak staan beneden ook 4 paaltjes, om uit te checken bij NS en in te checken bij de RET voor de metro.
Laatst had iemand daar al uitgecheckt voor de trein maar moest wel het station uit, en kwam er boven achter dat er dus dichte poortjes staan. Moest 'ie weer helemaal naar beneden, naar het einde van het perron om weer in te checken en dan weer terug naar de uitgang van het station om door de poortjes te gaan := Volgens mij hadden ze die paaltjes beter bovenaan de trap voor de metro kunnen zetten, scheelt enorm veel verwarring voor niet-frequente reizigers op dat station.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:14

Warboel schreef:

Helaas voor mij zit er buiten het station niks, die kiosk hebben ze gesloopt _O-

Ik vraag me af of er hier in Tiel op het station ooit poortjes gaan komen :)) Ik zou namelijk niet weten hoe dat moet, aangezien het station hier doorgang is richting de stad en scholen. Als je poortjes op het perron zou zetten, dan passen er maar drie en dan moet je ook Arriva poortjes gaan maken. Dat wordt echt chaos dan :+

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:17

Ik heb altijd zulle gemengde gevoelens als ik vertraging heb door een aanrijding met een persoon zoals nu. Stom dat ik moet wachten maar ook stom dat er iemand is aangereden(zelfmoord?)
Zou offieel vast staan in steenwijk, de ns zegt reis maar om via groningen. Gelukkig anderen zo gek gekregen dat ik word opgehaald . O:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:23

Da's ook stom. Denk je als machinist: mooi, Utrecht-Zwolle hebben we gehad, we kunnen door naar het noorden.

Nee hoor -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:24

maava schreef:
Ik heb altijd zulle gemengde gevoelens als ik vertraging heb door een aanrijding met een persoon zoals nu. Stom dat ik moet wachten maar ook stom dat er iemand is aangereden(zelfmoord?)
Zou offieel vast staan in steenwijk, de ns zegt reis maar om via groningen. Gelukkig anderen zo gek gekregen dat ik word opgehaald . O:)

Ja ik snap het, het is ook zo tijdrovend tot het hele proces is uitgeklaard en dan sta je daar maar een beetje te staan.

2 weken terug bestuurder door het rood gereden, dan gaat de trein ook in nood. En dan zit je daar, wachten tot er een andere bestuurder komt (want dezelfde bestuurder mag niet meer verder rijden omdat het grote fout is). Na bijna anderhalfuur rijdt de trein dan verder met een nieuwe bestuurder, om in het eerste station aan te komen en zeggen dat de trein niet meer verder rijdt.. Pff :(

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:22

Oh jakkes, de nachtmerrie van elke machinist, een rood sein missen :(:) . Dan heb je, zowel in België als in Nederland toch echt een groot probleem. Hoe de procedure in België is weet ik niet, maar als het een menselijke fout is mag een machinist meteen een half jaar geen treinen meer rijden. In Nederland moeten ze zsm naar een psychologische keuring en dat is ook echt geen pretje. Dat een trein daarna zsm uit de dienst word gehaald is altijd, de ritgegevens moeten worden verzameld zodat de oorzaak van het door rood rijden zo goed mogelijk kan worden bekeken.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:32

als ik dit lees denk ik: wat is Duitsland toch fijn . Geen gedoe met kaartjes enzo...gewoon je ticket online kopen met flinke korting of op het station. Ik ga over een maand naar oostenrijk met 2 kinderen vanaf meppen (autoafstand auto 900 km enkele reis) voor 76.50 retour. Hele route staat uitgeprint op mijn ticket

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:42

Ja die ov chipkaart met zijn uitwassen is de miskleun van de eeuw.
Nog erger of toch zeker gelijkwaardig erg dan/aan de zorgverzekering.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:14

Mijn frustratie is ook groot met die ov poortjes, eerst kon ik op mijn route snel in en uitchecken (arriva - ns), maar nu moet ik eerst naar de nog werkende paaltjes hobbelen en dan snel naar de trein. Ik moest weer rennen en sprong met een snoekduik die trein nog in, alleen jammer als je dan op je bek gaat omdat je door je enkel gaat :+

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:28

Vanmorgen in de tram zat ik naast iemand die volgensmij de hele fles deet (muggenspul) over zich heen had gegooid :=
Pfff het stonk zo erg!

En toen kwam ik in de trein. Het was best druk en er stonden zelfs een aantal mensen. Toen zag ik dat een vrouw met haar voeten vooruitgestrekt op de andere stoel voor zich zat. Ik heb toen maar gevraagd of ik daar kon zitten. Met een boos gezicht heeft ze haar voeten van de stoel gehaald :n .
En toen tijdens de reis ging ze opeens in haar neus zitten en gooide ze de pulk richting mij!! :r (gelukkig niet raak)
Ik dacht echt dat ik in een of ander verborgen camera programma zat ofzo

Maar ik heb haar echt heel boos aangekeken, ik was te moe om er echt iets van te zeggen. Dat zou ik normaal wel gedaan hebben.

Ik vind die ov kaart juist heel fijn. Hij zit in mijn jaszak en ik haal hem er zo uit en ben ook zo die poortjes door. Perfect! Maar volgensmij ben ik daar wel de enige in :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:13

De Ov chipkaart is een drama. Wanneer je kaart verloopt moet je een nieuwe halen á 7,50. Saldo overzetten kost ook geld.
En het is een duur systeem. Maar ja het moet maar he. De strippenkaart was fijn en ideaal

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:18

Ov chipkaart bevalt mij prima, maar ik reis dan ook gratis en hoef er niks op te zetten.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:21

purny schreef:
De Ov chipkaart is een drama. Wanneer je kaart verloopt moet je een nieuwe halen á 7,50. Saldo overzetten kost ook geld.
En het is een duur systeem. Maar ja het moet maar he. De strippenkaart was fijn en ideaal

Ja, de strippenkaart was echt fijn!
En de gewone treinkaartjes, ohhhh, gelijk voor hele maand bestellen wat ik nodig had, zonder datum, subliem!

Maar wat ik las, in Duitsland gewoon online je kaartje bestellen, helemaal mooi zou zijn, als je de code op je mobile telefoon kunt zetten :-)

Ja snuffie123, ws ben jij de enige :)
Gelukkig maar, is er iemand nog blij ermee

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:25

snuffie123 schreef:
Ik vind die ov kaart juist heel fijn. Hij zit in mijn jaszak en ik haal hem er zo uit en ben ook zo die poortjes door. Perfect! Maar volgensmij ben ik daar wel de enige in :=

Je bent niet de enige. :j