Zo ontzettend krom, want ik wil best af en toe een kaasbroodje halen. Alleen ik hoef nooit op het NS gedeelte te komen, alleen bij de GVB. Ik ga niet speciaal inchecken bij de NS, terwijl ik nog gratis reis ook, om bij de kiosk te komen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zo ontzettend krom, want ik wil best af en toe een kaasbroodje halen. Alleen ik hoef nooit op het NS gedeelte te komen, alleen bij de GVB. Ik ga niet speciaal inchecken bij de NS, terwijl ik nog gratis reis ook, om bij de kiosk te komen
The_Cat schreef:goldenarrow schreef:Weet je waar ik nou echt van kan genieten? Als het perron helemaal vol staat en de deur van een nog lege intercity direct voor mijn neus stopt.
Iets met de kleine dingen in het leven
Haha ja, meestal is het dezelfde trein, en dan kan ik altijd al redelijk goed gokken waar de deur gaat zijn, ben ik dan zo blij om dat je als eerste snel de trein op kan
Anoniem schreef:Tenzij je de hema inschiet en dan doorloopt, dan kom je dus achter de poortjes uit zonder in of uit te checken. Daar is niet over nagedacht
Szan schreef:Anoniem schreef:Tenzij je de hema inschiet en dan doorloopt, dan kom je dus achter de poortjes uit zonder in of uit te checken. Daar is niet over nagedacht
Maar je kunt de Hema helemaal niet inschieten zonder door de poortjes te lopen? Dat was de eerste paar weken wel zo, maar nu al heel lang niet meer?

Warboel schreef:Ja dat is op Leiden dus ook zo, alleen Hema, Starbucks, Etos en AH To Go zitten voor de poortjes
Steeds weer mn OV zoeken om uit te checken om even een broodje te halen 
Vroeg me al af hoeveel mensen dat als omzeiling van de poortjes gebruiken
Ik kom vanaf het busstation, dus dan ben ik buiten de poortjes en hoef ik dus niet eerst uit te checken voor ik naar de AH To Go wil, maar soms als er vertraging is wel en dan moet ik eerst weer helemaal m'n OV opzoeken en uitchecken, eten halen, en weer inchecken 
Volgens mij hadden ze die paaltjes beter bovenaan de trap voor de metro kunnen zetten, scheelt enorm veel verwarring voor niet-frequente reizigers op dat station. Warboel schreef:Ja dat is op Leiden dus ook zo, alleen Hema, Starbucks, Etos en AH To Go zitten voor de poortjes
Ik zou namelijk niet weten hoe dat moet, aangezien het station hier doorgang is richting de stad en scholen. Als je poortjes op het perron zou zetten, dan passen er maar drie en dan moet je ook Arriva poortjes gaan maken. Dat wordt echt chaos dan
maava schreef:Ik heb altijd zulle gemengde gevoelens als ik vertraging heb door een aanrijding met een persoon zoals nu. Stom dat ik moet wachten maar ook stom dat er iemand is aangereden(zelfmoord?)
Zou offieel vast staan in steenwijk, de ns zegt reis maar om via groningen. Gelukkig anderen zo gek gekregen dat ik word opgehaald .
. Dan heb je, zowel in België als in Nederland toch echt een groot probleem. Hoe de procedure in België is weet ik niet, maar als het een menselijke fout is mag een machinist meteen een half jaar geen treinen meer rijden. In Nederland moeten ze zsm naar een psychologische keuring en dat is ook echt geen pretje. Dat een trein daarna zsm uit de dienst word gehaald is altijd, de ritgegevens moeten worden verzameld zodat de oorzaak van het door rood rijden zo goed mogelijk kan worden bekeken.
.
(gelukkig niet raak)
purny schreef:De Ov chipkaart is een drama. Wanneer je kaart verloopt moet je een nieuwe halen á 7,50. Saldo overzetten kost ook geld.
En het is een duur systeem. Maar ja het moet maar he. De strippenkaart was fijn en ideaal
