Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:12

Tyrcanol schreef:
Ik heb juist meer gezeik met post nl. Dan DHL...

Ik moet zeggen dat ik de pakketten aanmeld via Myparcel (is alleen voor zakelijke) maar nog niet 1x gezeur gehad terwijl ik ze daarna gewoon op het postkantoor afgeef.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:19

kiki1976 schreef:
Tyrcanol schreef:
Ik heb juist meer gezeik met post nl. Dan DHL...

Ik moet zeggen dat ik de pakketten aanmeld via Myparcel (is alleen voor zakelijke) maar nog niet 1x gezeur gehad terwijl ik ze daarna gewoon op het postkantoor afgeef.

Met Myparcel gaat het idd prima, enige is als ik pakketten op vrijdag of zaterdag afgeef deze vaak pas woensdag bezorgt worden, op andere dagen komen ze wel de volgende bezorgdag aan.

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:28

Nee daar heb ik geen last van om eerlijk te zijn.
Het enige wat ik wel vreemd vind is dat er in het ene deel van NL de pakketten wel op maandag bezorgd worden en het andere deel niet.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:32

kiki1976 schreef:
Nee daar heb ik geen last van om eerlijk te zijn.
Het enige wat ik wel vreemd vind is dat er in het ene deel van NL de pakketten wel op maandag bezorgd worden en het andere deel niet.

Denk ook dat het aan het soorteercentrum ligt hier, mijn pakketten gaan via zwolle en daar zijn altijd veel meer problemen dan de andere punten, dus denk wat daarom een deel van de pakketten wel op maandag bezorgt worden en een deel niet

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:34

Hier komt er helemaal niks meer op maandag, geen pakketjes, geen brievenbuspost -O-

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:43

Shirley schreef:
Hier komt er helemaal niks meer op maandag, geen pakketjes, geen brievenbuspost -O-

Hier ook niet, maar nu woon ik ook niet in een groot dorp of stad.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:45

Pakketten worden hier aan de deur worden de ene keer wel geleverd en de andere keer niet (door post.nl)
Maar gewone brievenbuspost krijgen we hier ook niet op maandag. Maar volgens mij is dat landelijk.

En als ik het goed gehoord heb op de radio willen ze daar tzt nog een extra dag ervan af gaan halen dat er post bezorgd word.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:50

Het enige wat hier op maandag op de mat ligt is de krant. Zo jammer :c

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:53

birte schreef:
kiki1976 schreef:

Met Myparcel gaat het idd prima, enige is als ik pakketten op vrijdag of zaterdag afgeef deze vaak pas woensdag bezorgt worden, op andere dagen komen ze wel de volgende bezorgdag aan.

Als je ze vrijdag na half 6 brengt, gaan ze idd niet meer mee. In het weekend haalt de postbode niks op bij de winkels. Je pakket gaat dan dus op maandag pas richting het sorteercentrum ;)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:00

xSwanHeart schreef:
birte schreef:

Als je ze vrijdag na half 6 brengt, gaan ze idd niet meer mee. In het weekend haalt de postbode niks op bij de winkels. Je pakket gaat dan dus op maandag pas richting het sorteercentrum ;)[/quote

Wij hebben hier een zakelijk punt waar ze wel komen halen op vrijdag en zaterdag tot kwart over 6 kan ik nog terecht, kan ook aan de code zien dat de pakketten wel naar het sorteercentrum zijn, maar daar krijt die steeds "Manco collectie" dan gebeurd er dus niets

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:01

Het magische moment is aangebroken... Ik heb op dit moment preciés 500 boeken of verkocht, of gereserveerd voor verkoop in de hele nabije toekomst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:02

*\o/* *\o/* *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:04

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:11

Haha!!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:36

Hahah Shirley die is leuk!

Goed gedaan Vjestagirl

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:40

Goed bezig!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:42

Weer een leuke. Een mailtje krijgen met ik bied dit voor je...
Terwijl het hoogste bod bij de advertentie aardig wat hoger is... :roll:

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:42

Morgen beginnen met een aantal advertenties te plaatsen, geen idee of het wat gaat worden. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:14

Zo, nu de boeken weg en betaald zijn kan ik hier vertellen hoe het is gegaan met de maffe koopster die dacht dat mijn wereld om haar draaide, of - zoals ik haar nu noem - bat crap crazy lady.

Voorafgaande aan het verhaal van haar moet je weten dat ik al een week leuk contact heb met een koper. Vriendelijke man die ook al een stuk of 15 boeken gereserveerd had. Op zaterdag avond nog gezellig mee zitten mailen, en op zondag ook nog ff contact mee gehad totdat hij om 3 uur iets anders ging doen.

Rond half 4 werd ik 'ontdekt' door iemand. Die reserveerde boeken vervolgens sneller dan dat ik ze erop kon zetten, als ik er 1 op gezet had, had zij er 3 gereserveerd. Prima ik heb graag dat mensen dat doen +:)+ . Ook eventjes mee gemaild, en ze kwam doodnormaal en vriendelijke over.
Totdat ze rond 5en wilde gaan koken en eten. Toen kreeg ik een mailtje met
Hoi weer, ze hebben hongerrrrrrr thuis, ik zal EERST moeten gaan koken hier.
Wil je wachten dan op me tot strakjes?????
Want ze blijven roepen: honger.
Laat je dat even me weten aub.?
Ben dan om 7 uur terug om verder te zoeken bij je.
Goed?"

Ehrm nou nee? Dus ik mailde terug dat ik door zou gaan met online zetten, en dat ze dan wat te zien had als ze terug zou komen, want dat ik om 7 uur zou gaan eten.
Volgende mailtje:
"Haha, jammer, want zag er ook een paar die al op gereserveerd staan? Gaat dat niet meer ????
Wacht je dasn even met andere toezeggen aub.
Ga rond 7 weer kijken he.
Eet jij ook lekker, dankje, vr. groet"

Nogmaals: nee. Net mailtje terug geschreven dat ik werk volgens het principe "wie het eerst komt, wie het eerst maalt".

Skip forward naar een uur of kwart over 7. Inmiddels is de eerste koper ook weer terug. Die stuurt mij een mailtje dat er iemand is geweest met dezelfde interesse (bat crap crazy lady) en dat hij dus geen bestellingen meer heeft. Heb hem geantwoord dat ik nog ongeveer 30 boeken moest, en dat als hij daar wat van hebben wilde hij snel moest zijn, omdat zij ook zat te azen.

Uit de laatste 30 boeken heeft hij er 3 gereserveerd, zij een stuk of 6. Maar: daar zat 2 boeken overlap tussen. Hij had eerder gemaild dan zij, dus ik heb de boeken voor hem gereserveerd. Dat heb ik aan haar laten weten...

Toen kreeg ik een hele stapel mailtjes dat ze dat echt niet leuk vond, en dat ze zich zo op de boeken verheugd had, en dat ik beloofd had om te wachten.
Ik een aantal keren netjes uitgelegd dat hij sneller was en daarom de boeken kreeg.
"Maar had je zo gevraagd even te wachten???? Dar ben ik echt niet blij mee, ik had je gevraagd toch even te wachten, zit je koortachtig te volgen hoor."
Weer uitgelegd dat het 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' is, dat ik nooit beloofd heb om te wachten etc.
"En ik was nog wel zooooo snel, echt niet leuk Je had even kunnen wachten toch op me?
Ik kan niet toveren, sneller kon niet"

Toen ben ik haar gaan negeren. Er kwamen nog 5 mailtjes binnen dat ze het niet leuk vond, en dat ze me had gevraagd om te wachten, en dat ze wel €5,- wilde geven voor het boek... En uiteindelijk snapte ze het en heeft ze alleen nog €15,- op een boek van €25,- geboden en is ze even stil geworden.

Mijn grote fout zat erin dat ik haar een mailtje stuurde over de afhandeling. Ik had haar stapel boeken voor me liggen en die ging duidelijk meer wegen dan 10 kilo. Dan zou haar man het wel op komen halen. Prima, maar ik geef onder geen enkele voorwaarde mijn adres! Ik heb voorgesteld dat we elkaar op een parkeerterrein zouden treffen wat vlak bij mijn huis is, onder het mom van parkeerkosten uitsparen (ik woon in de binnenstad).
Toen heb ik nog (letterlijk!) 15 mailtjes gehad over de exacte plek, tijd, hoe haar man eruit ziet, het telefoonnummer van haar man enz. enz. enz. gehad.

Dus ik hield net mijn hart vast toen ik die boeken weg ging brengen... En om 10 voor 11 stopt er een auto met een hele vriendelijke, doodnormale man erin, die mij keurig het geld geeft en de boeken meeneemt, geen gedoe, geen gezeur, gewoon: klaar.

Mán wat ben ik blij dat ik van haar af ben, ze heeft me 50 (!!!) mailtjes gestuurd in totaal...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:23

Hihihihi en arme man, vraag me af hoevaak zij hem gebeld heeft om optijd te zijn, of ie ze al had en hoe ze er uit zagen oh ja en of jij misschien nog meer boeken er op zou zetten of en of..

Pfff 'gelukkig' ben je nu (tijdelijk) van dr af

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:33

Hier iemand die mij steeds overbied met 1 cent.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:34

Marjan hoe is het afgelopen met die oplichter?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:37

Nog niks van gehoord maar de lijst met mensen die onder verschillende namen zijn opgelicht wordt steeds groter helaas. "gelukkig" ben ik voor 'maar' 45 euro het schip in gegaan, anderen voor soms wel 200 euro.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:45

Héél bijzonder vjestagirl.
Wat zal jij blij zijn dat het afgehandeld is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:50

Vjesta, kan me voorstellen dat je lichtelijk het idee kreeg dat er een of andere vage gek uit zou stappen die meteen asiel bij je zou aanvragen ofzo. OMG je zal er met zo eentje getrouwd zijn!! Wat MarjanB zegt, hoeveel mailtjes/appjes/smsjes zou manlief elke dag niet krijgen.... _O- _O- _O-