ik had ook gedacht aan een klein bedrag maar doordat hij zo vlakaf reageerde dat hij deze gaat verkoopt vanaf hij de kans heeft, kan ik ook opgelicht worden natuurlijk.. Ophalen door iemand anders is niet mogelijk. Iedereen werkt fulltime hier en ik ben de enige met enige kennis van objectieven waardoor hun deze niet kunnen testen voor mij.
birte
Geplaatst: 14-01-13 21:43
dacht ik ook al aan, een aanbetaling voor stellen, hebben wij ook wel eens laten doen door iemand die heel vaag deed over het ophalen van iets (was te zwaar om te verzenden en ze woonde heel ver weg en had zelf geen auto)
ik had eventueel al zelf gedacht aan een email waarin ik verklaar dat ik zeker om de lens kom, en moest ik dit niet doen hij recht heeft op een bepaald bedrag ofzo.. Hierbij heeft hij zekerheid en kan ik ook niet opgelicht worden?
GamblersCup
Geplaatst: 14-01-13 21:51
Hoe heeft hij zekerheid dan? Hij moet jouw dan toch ook maar gewoon op je mooie blauwe ogen geloven?
birte
Geplaatst: 14-01-13 21:53
Oplichting helemaal uitsluiten kan je nooit, maar je kunt wel controleren of de verkoper ergens geregistreerd staat (kan aan de hand van het rekeningnummer)
door een aanbetaling te doen heeft de verkoper zekerheid dat jij ook daad werkelijk de lens op komt halen, en kom je niet dan heeft hij makkelijk geld verdiend, maar neem aan dat je dat niet laat gebeuren
Elienee
Geplaatst: 14-01-13 21:56
Had net nog een mailtje gestuurd waarbij ik hem bijna smeekte om dit toch te reserveren en verzekerde dat ik zo'n kans niet wou mislopen. Heb via email geen antwoord meer gehad maar hij heeft toch net de advertentie op gereserveerd gesteld. Wat moet ik hier nou weer van denken
Edit: Kreeg net mailtje, ik krijg het voordeel van de twijfel en de lens is dus gereserveerd voor mij!
birte
Geplaatst: 14-01-13 22:23
Dat is heel fijn, nu hopen dat die bevalt
Kentaro
Geplaatst: 14-01-13 23:47
Wat fijn voor je! Hoop alleen wel dat jullie al een prijs afgesproken hadden, want als iemand zo graag wil, drijft dat meest wel de prijs op
Zojuist 2 accu's en een grip voor mijn nieuwe cmamera gekocht voor 105 euro incl verzenden. Alles is nieuw, ik heb het rekeningnummer meerdere malen gechecked op google incl de naam Want een originele accu (want dat zijn ze) zijn te koop in winkels voor 81 euro per stuk, nu dus 30 euro Heb er meteen maar 2 gedaan. Het klinkt heel betrouwbaar, is ook een fotograaf. Dus kijken of goedkoop duurkoop is
birte
Geplaatst: 15-01-13 17:20
De eerste 2 paar schaatsen zijn inmiddels verkocht en opgehaald, beide keren een vader die ze voor zijn dochter koopt zodra de ijsbanen open gaan zal het nog wel sneller gaan, maar voor voorlopig is dit wel erg makkelijk spullen verkopen.
Bij mij schiet het helaas allemaal niet zo op met de verkoop momenteel. Wel een leren halster verkocht aan stalgenootje, die stond nog niet eens online en een slof aan vriendin via fb (stond er ook nog niet op). Rest is een beetje jammer, elke keer kom ik tot een afspraak en zeggen mensen toch af (of laten vooral niets meer weten)..
Straks maar weer eens advertenties opnieuw er op gaan zetten!
Ik kan me er vooral heel erg aan ergeren als mensen iets op mp te koop hebben staan, dan mail je ze met een bod en hoor je nooit weer wat. Dat heb ik de laatste tijd heel vaak. Erg irritant. Of ze zetten een prijs in de advertentie, dan bied je die prijs en dan komen ze er mee; Nee maar dat klopt niet, ik wil er zoveel voor hebben. Pff.
Met verkopen wel goede ervaringen gelukkig tot nu toe
ElizeVdS
Geplaatst: 15-01-13 18:28
Die prijzen op mp zijn soms ook vaag. Dan krijg je het hoogste bod te zien, maar dat is lang niet altijd de vp.
Overigens reageer ik ook niet (altijd) op boden die te ver onder mijn vp liggen. Zet ik er ook (meestal) wel bij, dat ik niet op onzinbiedingen reageer. Onzinbiedingen zijn in mijn geval meestal alles onder 2/3 van mijn vp.
GamblersCup
Geplaatst: 15-01-13 18:32
Wat ik idioot vind is dat vele geen VP erin zetten, maar wel schrijven "geen onzinbiedingen". Bij veel artikelen heb ik (en de helft van de wereld) geen idee wat zoiets nieuw kost, of wat tweedehands een normale prijs is. Dan bied ik gewoon wat ik het waard vind (en dat is mijn goed recht, want dat is wat ik er voor uit zou willen geven, niet meer). En die verkopers zitten hier dan weer te schelden
Ja prijzen zijn weleens lastig inderdaad. Maar als er in de tekst staat dat ze bijvoorbeeld ergens 50 euro voor willen hebben, en vervolgens bied je dus 50 euro en krijg je terug dat ze er 75 voor willen oid, Dat heb ik al een paar keer gehad en daar kan ik me dus enorm aan ergeren Zet dan ook geen 50 in de advertentie.
Ik vind het soms met de nieuwe mp er niet beter op geworden, zeker betreft prijzen.
Vandaag mailde ik naar een winkel (via mp) met een vraag over het product dat ze aanbieden. Netjes met Beste en met viendelijke groeten. Niet meer dan normaal in mijn ogen. Nou het antwoord was heel kort en ik kon er ook nog eens niks mee, maar geen beste/goedemiddag of zo wat af. Als afsluiter stond er alleen gr
Nou op zo'n winkel knap ik dan al gelijk af......
Ben nog steeds opzoek voor een zadel erbij, maar hoeveel mensen er geen boommaat en/of inch maat bijzetten. Bij een enkeling heb ik hierover een mail gestuurd. Nou en dat moet ik toch wel errug lachen hoor. De meest lachwekkende was toch wel (ik vroeg om zowel boommaat en inch maat) "past bij ons op de meeste paarden en de inch maat is standaard vol volwassenen".
iemand die wat te koop heeft op MP, prijs 20,- bieden vanaf 35,-
ja lekker duidelijk ook
NoTrouble
Geplaatst: 15-01-13 20:56
Ik heb mn advertenties gewoon ook maar op de boktmarkt gezet. Heb het idee dat het reageren op elkaar hier op bokt sneller gaat.
Laatst had ik ook iemand gemaild met een bod op een artikel. Krijg ik net antwoord (was bijna 3 weken geleden) dat ze akkoord was en wat mijn adres was. Tja sorry maar nu hoeft et niet meer
Edit; Net een mailtje met een bod van 5,00 euro op mn nieuwe Kingsland Bomber. Pff. Zonde van de tijd maar heb er even een mailtje achteraan gedaan of ze zo vriendelijk wil zijn geen onzinbiedingen te plaatsen omdat dat nogal irritant is. Pff