Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:26

Het zal toch niet waar schijn dat ze ''spul'' gebruiken dat over de datum zijn? 8)7 . Dat ze er vanuit gaan dat ''tenminste houdbaar tot'' betekent totdat het ''op'' is. :n _-:(

Isegrim

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:31

Ik zou het écht niet weten. Overigens kan dat bij pentobarbital niet zoveel kwaad, dat wordt hooguit geconcentreerder door verdamping. Maar een staat mag zoiets uiteraard niet doen. Ik heb al een journalist benaderd om te vragen of hij via het Amerikaanse equivalent van een WOB-verzoek zou kunnen achterhalen wat de bron is van het middel dat ze nu gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:36

Zoo een leuke abraham kaart gekocht! Zat nog te kiezen tussen deze of een te laat kaart :p deze was vrolijker (:

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:39

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:46

beetje laat, maar ik haal vandaag een kaartje voor hem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:46

Ik zie hem niet? Maar tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:48

Leuk! Ik had ook oproepje gedaan, veel ruzies door gekomen, toch heeft een vriend van mn zusje gedeeld en weer 3 kaartjes :)

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:04

Ik heb vandaag ook pas een kaart en wereldzegel gekocht. Zal wel te laat aankomen, maar goed het gaat om het idee erachter toch? :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:04

takkie_muis schreef:
Ik zie hem niet? Maar tof!

Hij staat in de comments bij een andere oproep. :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:08

pimaude schreef:
Leuk! Ik had ook oproepje gedaan, veel ruzies door gekomen, toch heeft een vriend van mn zusje gedeeld en weer 3 kaartjes :)

Ik ken het probleem. :') Zes mensen hadden op Facebook mijn oproep doorgedeeld en bij een aantal van hen kwamen zeer negatieve reacties. Ik heb me gemengd in de discussies. Had wel steeds overal het laatste woord, op een gegeven moment bleef het stil. Ik zal dat maar als een goed teken beschouwen ofzo. :')

Voor sommige mensen staat het sturen van zo'n kaartje gelijk aan je reet afvegen met het lot van de slachtoffers. Voor mij staat dat helemaal los van elkaar en ik verlies de slachtoffers niet uit het oog. Ik zou zelfs graag contact willen hebben met de nabestaanden, maar ik zou dat contact niet zelf opzoeken, uit angst om oude wonden weer open te rijten.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:14

Dankzij dit topic en jou blog Isegrim eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik ook iemand zou willen schrijven. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik mijn email aan de persoon in kwestie wil beginnen. Hij komt in elk geval in profile over als iemand bij wie ik geen moord als crime kan voorstellen :\

Hoe zijn jullie je mailtjes/brieven begonnen, hoelang voordat jullie bericht terug kregen en hoelang duurt het in de toekomst tot een brief aankomt in Amerika?

Dit is degene die ik zou willen schrijven;
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-142595

Vinden jullie dat hij oprecht overkomt?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:17

Daar kom je vast gauw genoeg achter. Is moeilijk te zeggen vanaf zo'n kort stukje. :)

Ik heb in mijn eerste brief gewoon verteld wie ik was, wat ik deed, waar ik woonde, hobby's, familie etc.

Moeilijk te zeggen hoe lang een brief erover doet. Hangt ook van de mailroom van de betreffende gevangenis af.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:24

Hm, okay!

Ik ben wel een beetje huiverig voor het feit dat mijn adres gegevens erbij komen, maar aangezien hij toch levenslang moet zitten maakt dat het ietsje minder eng, haha.

Is het in elke gevangenis zo erg trouwens.. wat ik op jou blog las isegrim vind ik echt verschrikkelijk. :(

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:28

Nee, dat is zeker niet in elke gevangenis zo. Gelukkig niet. En zelfs in de gevangenis waar Jamie zit, zijn ook 'gewone' gevangenen die op een heel andere manier behandeld worden, die mogen werken (daar ook wat geld aan over houden), die opleidingen kunnen volgen etc.

Ook de Texaanse terdoodveroordeelden mochten vroeger werken en hadden gewoon gezamenlijke maaltijden, recreatie etc. Maar na een ontsnapping (Martin Gurule) zijn alle privileges weggenomen en zitten ze in eenzame opsluiting.

Texas is berucht op dat vlak. Net als bijvoorbeeld Arizona (lees bijvoorbeeld maar eens het Wikipedia-artikel over Joe Arpaio: http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Arpaio).

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:29

Limitless schreef:
Dankzij dit topic en jou blog Isegrim eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik ook iemand zou willen schrijven. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik mijn email aan de persoon in kwestie wil beginnen. Hij komt in elk geval in profile over als iemand bij wie ik geen moord als crime kan voorstellen :\

Hoe zijn jullie je mailtjes/brieven begonnen, hoelang voordat jullie bericht terug kregen en hoelang duurt het in de toekomst tot een brief aankomt in Amerika?

ik ben even zo brutaal geweest om met je mee te kijken, maar volgens mij wil hij niet schrijven met iemand "overseas".

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:44

Daphne_horse schreef:
Limitless schreef:

ik ben even zo brutaal geweest om met je mee te kijken, maar volgens mij wil hij niet schrijven met iemand "overseas".

Ooh, waar zie je dat staan? :( Ik had opgezocht wat hij had gedaan; hij heeft de burgerking overvallen en mensen daar omgebracht -O-

Isegrim, mkay. Ik hoop echt dat er ooit wat aan zal veranderen. Je verhaal heeft me echt heel erg geraakt. Ik ga dat wikipedia ding eens lezen!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:05

Ik heb ook contact met een 'gewone' gevangene in dezelfde gevangenis als waar Jamie zit. Ik kan hem eens vragen of hij mensen kent die erg om contact verlegen zitten. :)

Er zijn best wat gevangenen die helemaal geen contacten hebben en die ook de weg naar zoiets als Writeaprisoner niet weten te vinden. Dat zijn denk ik juist de mensen die het 't hardst nodig hebben.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:26

Door Isegrim's blog ben ik ook geïnteresseerd geraakt in het schrijven met iemand die in de gevangenis zit. Nu heb ik vanavond even rondgekeken op WriteAPrisoner.com, maar het valt me op dat er heel veel gezocht wordt naar méér dan vriendschap (of in de introductie staat nadrukkelijk dat ze daar níet op zoek naar zijn). Ik ben daar helemaal niet naar op zoek, maar dit schrikt me toch een beetje af..

Verder heb ik wel een paar mensen op mijn lijstje staan met wie ik zou willen schrijven, maar kan dat ook via de e-mail? Ik zie wel een knopje om te e-mailen en dat je e-mail dan wordt uitgeprint, maar krijg je dan een reactie in een e-mail of echt een brief?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:32

In dat geval krijg je waarschijnlijk een brief terug.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:33

Ik ben heel anders gaan denken over gevangenen door dit topic. En vind het ook best leuk om te zien hoe sommige echt een 'band' hebben met diegene waarmee ze schrijven. Zoals isegrim(?), lijkt me erg zwaar wat je nu meemaakt maar toch ook wel fijn dat hij zoveel vertrouwen in je heeft en zo? Ik denk dat ik misschien ook wel met een gevangene ga schrijven als ik ouder ben maar ga daar toch nog heel goed over nadenken want lijkt me aan de ene kant toch wel eng...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:24

limitless: ik ben begonnen met een brief over mijzelf, mijn werk/school, mijn dieren, paard, en voor ik het wist had ik 2 kantjes vol. Verstuurd en een superleuke brief terug gekregen en hoppa gespreksstof genoeg!

Ik had voor het eerst 2 personen geschreven maar van de tweede heb ik niets gehoord. Heb hem een mailtje gestuurd vorige week en elke 4e en 20e van de maand worden de mails gegeven dus daar wacht ik nog even op. (:

Afgelopen week ook nog een aantal mensen gemaild omdat de feeling die je krijgt echt super is, en ik echt mijn ei in de brieven kwijt kan. Merk dat Noah dat ook heel erg fijn vind en we gewoon wat aan elkaar hebben.(:

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:27

Als iemand nog een gevangene weet die serieus een penpal zoekt, dan hou ik me aanbevolen. Heb nu al een paar keer een eerste brief gestuurd aan verschillende gevangenen, maar krijg nooit geen reactie terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:39

Zal noah ook vragen of hy mensen weet ! Hij zit nl met 124 mannen in 1 dorm.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:54

Ik heb nog steeds een gevangene in de aanbieding! Broertje van de gene waar ik mee schrijf.
Mijn gevangene zit helaas op death row, zijn broertje die een penpal zoekt komt met ongeveer 3 jr vrij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 00:05

Nissima schreef:
Door Isegrim's blog ben ik ook geïnteresseerd geraakt in het schrijven met iemand die in de gevangenis zit. Nu heb ik vanavond even rondgekeken op WriteAPrisoner.com, maar het valt me op dat er heel veel gezocht wordt naar méér dan vriendschap (of in de introductie staat nadrukkelijk dat ze daar níet op zoek naar zijn). Ik ben daar helemaal niet naar op zoek, maar dit schrikt me toch een beetje af..

Verder heb ik wel een paar mensen op mijn lijstje staan met wie ik zou willen schrijven, maar kan dat ook via de e-mail? Ik zie wel een knopje om te e-mailen en dat je e-mail dan wordt uitgeprint, maar krijg je dan een reactie in een e-mail of echt een brief?

Veel Van hen verlangen inderdaad ook naar wat romantiek :j

Gevangene in een federale gevangenis hebben een speciale email tot hun beschikking en kunnen jou terug emailen :j
Even je mail in de gaten houden of je een corrlinks verzoek binnen krijgt en Dan kan je naar elkaar heen en weer email onder toezicht uiteraard het is niet helemaal prive maar wel sneller dan dat je elke keer op brieven moet wachten...