Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Er komen straks ook een paar mensen achter dat Arachnofobie uit het Grieks komt en niet uit het Latijn...
Arachnè was een meisje dat de godin Athene uitdaagde omdat ze vond dat ze beter kon weven dan zij. Uiteindelijk kwam het tot een weefduel waarin Arachnè Athena versloeg. Uit woede veranderde Athena haar in een spin en moest ze haar hele leven weven.
shirleyp schreef:Sheran schreef:Er komen straks ook een paar mensen achter dat Arachnofobie uit het Grieks komt en niet uit het Latijn...
Arachnè was een meisje dat de godin Athene uitdaagde omdat ze vond dat ze beter kon weven dan zij. Uiteindelijk kwam het tot een weefduel waarin Arachnè Athena versloeg. Uit woede veranderde Athena haar in een spin en moest ze haar hele leven weven.
Hihi, goed bezig! Ik dacht ik bluf me er even doorheenHeb ik op het verkeerde paard gewed! Maar de rest van mijn theorie is wel correct toch? Woord uit elkaar trekken en daar de betekenis van afleiden?
Frensie schreef:Spirit schreef:Ik (en meerdere andere Nederlandse studenten daar met mij) eerst ook niet.Blijkt dat het 'tis te zeggen betekent.
Ik snap niet wat er hilarisch aan is...?
Horsii_mine schreef:Ik kan trouwens ook geen analoge klok lezen. Ook al had ik daar vroeger altijd bijles in
Ik weet wel hoe het moet, maar het lukt gewoon niet