model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bolivia

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:32

Ja toen ik erachter kwam dat ie meer dan 10.000 likes (inmiddels bijna 20.000) op facebook had voelde ik me wel even vereerd :)) Heel leuk om met zo iemand je eerste shoot te doen! Ook gaaf om analoog te werken :j

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:45

Ik lees hier al een paar dagen mee. En ik ben ook opzoek naar modellen om mijn portfolio uit te breiden.
Op het moment heb ik nog niet zo veel in mijn portfolio staan en dit zijn ook gewoon wat standaard shoots, maar om een idee te krijgen: http://ybfotografie.nl/portfolioportret.html
Ik wil de fotoreportage op de Brunsummerheide laten plaatsvinden (Zuid-limburg) dit is vind ik zelf een prachtige locatie! Je hebt er een beekje met een klein bruggetje. Een zandvalkte en heide. Ook is dit gebied erg heuvel achtig en in combinatie met de heide is dat erg mooi en sprookjesachtig.
Ik wil dan ook een sprookjesachtige sfeer in mijn foto's gaan proberen te creëren, een leuk jurkje, gebruik van tegenlicht etc!
Qua modellen heb ik niet zoveel wensen; wel wil ik de modellen het liefst zo qua make up zo naturel mogelijk fotograferen, lange haren zijn ook altijd mooi. Maar qua kapsel maakt het ook niet zoveel uit.
Iemand meenemen (vriend, vriendin, familie etc) mag altijd, graag zelfs! om te helpen met een reflectiescherm etc!
Lijkt je het leuk, stuur me dan een pb met een foto van jezelf en dan regelen we de rest via pb verder!
Aangezien ik voor deze shoot's niet ver hoef te reizen zitten er geen kosten aan verbonden en is het gratis! Na afloop krijg je een aantal foto's op internetformaat die je ook nog eventueel kunt nabestellen voor je portfolio etc!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:31

na in het begin veel meegelezen te hebben ga ik ook maar eens een poging doen
ik ben nog niet helemaal tevreden met mezelf maar hoor van anderen dat ik best een poging kon wagen ,
heb net een mail gestuurd naar een bureau met wat informatie over mezelf en hoop dat ik een leuke mail terug krijg :)
ik val wel buiten de normale maten maar dat komt meer door mijn lengte

denken jullie dat ik uberhaupt kans maak ?
of is de mail zonde van mijn tijd geweest ?
heb oa deze foto ingestuurd

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:33

little_birdy, heb je toevallig ook scherpe foto's zonder bril? Want op deze foto kan je niet goed zien hoe jij eruit ziet!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:37

Bedankt! Dan ga ik toch nog eens de portfolio's bekijken. Sowieso had een fotograaf wel ordinaire bikini foto's en vroeg hij ook gelijk of ik in bikini wilde en dat schrikt mij wat af, maar dat komt vooral door die foto's. Heb nu een aantal berichtjes er bij nog maar vind het moeilijk om te kijken welke ik het beste kan doen. Het zijn allemaal mannen, hoopte op een vrouw :')

edit: Maya, die foto's van jou zijn erg gaaf zeg!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:39

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:45

Heel eerlijk? Ik vind je niet aansprekend genoeg. Je hebt geen 'speciale' contouren in je gezicht o.i.d. Als je al aangeeft dat je niet tevreden met jezelf bent, ga je dat sowieso terug zien op je beelden, hoe vervelend het ook klinkt. Daarnaast vat ik niet helemaal wat je bedoeld met 'buiten de maten' vallen door je lengte? :)

Thanks iedereen! Ben er super blij mee :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:47

Courses, dat je geslaagd bent was dat na die eindbeoordeling die je zo prut vond gaan? :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:00

kijk dat is wel eerlijk !

aangezien ik erg lang ben zal ik nooit in een maat 34 passen zelfs niet als ik graatmager zou zijn mijn skelet zit dan in de weg :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:08

Yep, die eindbeoordeling was het inderdaad.

Ah, op die manier.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:52

little_birdy je lijkt op die foto beetje onzeker, niet echt ik sta hier maar meer, wat doe ik hier.... denk dat je iets te weinig zelfvertrouwen uitstraalt op de foto

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:44

klopt ja ik zit er soms nog mee of mensen me wel accepteren :)
en andere dagen heb ik dat helemaal niet heel lastig
daarom denk ik wel mochten ze wat in me zien dat het me wel veel goed zal doen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:02

Ehm. Nee. Sorry. Maar met zo'n zelfbeeld ben je na 3 dagen echt op 't randje van een depressie. Ik wil je echt nergens van af praten, dit is puur protectie. Ik ben zelf vroeger enorm gepest, houd je altijd wel iets aan over, maar ik wéét van mezelf 'Ik zie er goed uit' en dat straal ik ook uit. Ik heb eigenlijk nooit twijfels, en in 't modellen 'vak' kan je dat ook gewoon niet hebben. Je moet zo enorm sterk in je schoenen staan en ik zou zelf ook niet kunnen leven met elke keer maar afwijzingen omdat ik 3cm te breed ben.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:05

ah zo nou ik zal eens zien waar het schip strand dan :)
als het niet gaat dan gaat het niet

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:47

leuk dat er ineens zoveel reactie is op dit topic! ik wil misschien binnenkort toch ergens een kansje wagen met een mailtje naar een bureau en misschien ergens een testshoot. is er iemand die hier een goed bureau of bedrijf voor weet? ik ben zelf 1,80 en weeg 56 kilo geloof ik val ik dan best in het modellenmaatje toch?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:49

wow dan ben je echt heel licht
dat krijg ik niet voor mekaar haha

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:50

haha jaa eigenlijk iets te licht.. maar ik vind het ook wel prima zo! het gekke is dat ik er niets aan doe ik sport wel regelmatige, ook al de laatste tijd niet door mn reuma maar niet vaak extra hardlopen ofzo en eet echt onwijs veel, gek lichaam heb ik gewoon haha

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:54

Modellenmaat word aangegeven in centimeters (je maten) en niet in hoeveel je weegt :)

Ik ben zelf 1.76, en weeg 54 kilo. Echter ben ik 82-63-82 wat betekent dat m'n waist 3cm te groot is. Ideaal (maximaal) = 90 - 60 - 90 + lengte boven de 1.72 (+/-)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:01

ja klopt ik heb ergens mn heup,taille en borst maat op mn computer staan van laatst toen ik het had opgemeten maar ik kan ze nu zo 1,2,3 niet vinden zal zo nog even zoeken!

EDIT; heup/taille/borst is 82/62/86

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:27

Leuk al die nieuwe mensen :)
Ik zal zo een foto plaatsen (ik zit nu op mijn mobiel).

Qua onzekerheid.. Als je onzeker bent zal ik er niet aan beginnen. De mensen zijn altijd direct tegen je (wat fijn kan zijn , maar waar je depressief van kan worden). Een vriendin van mij was ook model , maa haar taille was 2 cm te groot dus ze hebben gezegt dat ze te dik was. Ze is er mee gestopt, omdat ze het niet aankon terwijl ze eerst niet onzeker was. Ik merk ook nu dat ze er nog steeds last van heeft.
Maar als je gewoon leuke shoots wilt voor FB oid dan zijn er zat TFP fotografen die willen shooten. Dus dat zal je wel kunnen doen!

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:21

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:29

Welke fotograaf was dit Hasina?
Vind vooral de 3de foto niks, maar dat is meer fototechnisch (donker, ruis).

Verder denk ik dat jij wel wat in je mars hebt, alleen dat je nog heel erg veel moet oefenen. Het lichaam heb je wel wat dat betreft, echter straal je nog wel wat onzekerheid uit naar mijn idee :)

Voeg mij anders sowieso even toe op FB, want via Bokt eventuele oproepen enzo dubbel plaatsen vind ik altijd een beetje vervelend :P Dan kan ik je eventueel ook voorleggen aan m'n connecties :D

https://www.facebook.com/Itasimisete

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:40

Fototechnisch zijn ze inderdaad niet zo, maar denk dat je zeker geschikt bent voor modellenwerk! Want ondanks dat de foto's niet echt goed zijn spring je er toch wel uit :j

Inderdaad wat aan je onzekerheid werken, en dan kom je er zeker wel!

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:44

Bedankt ! Leuk om te horen :) !

@Courses ik heb je een pb'tje gestuurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:50

Ik vind je ook zeker een geschikt type voor modellenwerk!

Ik ben hard bezig met mijn "dieet" en gezond worden en blegh, ik wil gewoon een bak chips := Ben ook nog eens kei en keihard gedumpt vorige week dus gewoon een beetje klaar met alles