Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:58

Oeps...

Sorry!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:45

Ik weet inmiddels iets meer, uit de 2 zinnen mailtjes die ik steeds krijg, maar goed niet iedereen is idd een mailer.. ik kreeg te horen dat ze op stal wennekers komt te staan, met de vraag dat we dan wel een afspraak konden maken dat ze even langs wilden komen, kreeg ik als antwoord:

''voor mij is het moeilijk om langs te komen
maar kan u voor 100 procent zeggen dat ze goed thuis krijgt zomers de hele dag op land in de winter 3 4 uurtjes op met me andere paardje van 3.5 jr ''

Maar dan denk ik zelf weer.. hoe moeilijk is het nou om een paar uurtjes van je week vrij te maken, om bij je ''toekomstige'' paardje te gaan kijken.. je moet toch wel eerst zelf zien wat voor vlees je in de kuip hebt.. om het spreekwoordelijk te zeggen. Daarbij komt nog dat waar ik woon, makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken is.. dus auto of OV alles kan......
Wat vinden jullie...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:48

Als diegene al niet eens moeite doet om te komen kijken..
Je wilt toch weten wat voor paard je toekomstige paard word? k zou het niet vertrouwen hoor

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:49

Ik vind het nog steeds raar... Je wilt toch zien wat je krijgt? Of het in ieder geval laten keuren en geen wilde gok doen. Als het alleen een weidemaatje zou zijn, waarom wilde ze dan weten hoe ze liep?

Nu ben ik over het algemeen nooit zo enthousiast over mensen die woorden vergeten in zinnen en 'me' zeggen ipv 'mn'.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:52

Grace schreef:
Ik weet inmiddels iets meer, uit de 2 zinnen mailtjes die ik steeds krijg, maar goed niet iedereen is idd een mailer.. ik kreeg te horen dat ze op stal wennekers komt te staan, met de vraag dat we dan wel een afspraak konden maken dat ze even langs wilden komen, kreeg ik als antwoord:

''voor mij is het moeilijk om langs te komen
maar kan u voor 100 procent zeggen dat ze goed thuis krijgt zomers de hele dag op land in de winter 3 4 uurtjes op met me andere paardje van 3.5 jr ''

Maar dan denk ik zelf weer.. hoe moeilijk is het nou om een paar uurtjes van je week vrij te maken, om bij je ''toekomstige'' paardje te gaan kijken.. je moet toch wel eerst zelf zien wat voor vlees je in de kuip hebt.. om het spreekwoordelijk te zeggen. Daarbij komt nog dat waar ik woon, makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken is.. dus auto of OV alles kan......
Wat vinden jullie...

Lijkt me duidelijk.. mijn paardje zou niet naar iemand toe gaan die op deze manier dieren aanschaft. Niet doen hoor!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:54

Ik zou persoonlijk ook nooit me paard zo aan een "vreemde" mee geven of brengen.
Als ze niet eens even kennis komen maken, weet je niet wat je er van moet verwachten of wat er achter zit.
Moeilijk om langs te komen? weet je ook waarom ze moeilijk langs kan komen? kan natuurlijk een reden hebben.
maar goed je wilt inderdaad weten wat voor toekomstig paard het word lijkt mij en het is geen wegwerp voorwerp die je straks als het toch niet bevalt in kunt ruilen ;)
Ik zal hem daar niet heen brengen voor die gene 10 andere die wel komen kijken, je wilt toch dat je paard een goed huisje krijg en ook een goed gevoel bij de mensen hebt, dan moet je ze teminste een keer gezien hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:56

Nou, ik kom er op terug: met zo'n jong dier hoef je geen klik te hebben wat rijden betreft, niet uitproberen. Je bouwt vanzelf die band op waar iedereen het zo graag over heeft. Beest kun je nog alle kanten opvoeden. Keuring heeft op die leeftijd nog helemaal geen zin.
Ik begrijp heel goed dat iemand geen tijd kan maken, dat probleem heb ik zelf ook vaak. En dan ook echt géén tijd kunnen maken, ook niet "die paar uurtjes". Maar goed, ze gefet geen tijdsaanduiding, maar "moeilijk om langs te komen"... voor hetzelfde geld zit het mens in een rolstoel ofzo ;-)

Is het ver rijden? Want je brengt zelf dus kun je de stal zien en die persoon ontmoeten.

Rosebud

@deniseEs ja, was zelf ook niet zo enthousiast over haar taalgebruik, ik begon steeds netjes met goedendag(..) en mvg(...)
Terwijl ik van haar steeds alleen maar een vraag of antwoord krijg.
Ik gok dan ook dat het een vrouw is, om haar vrouwelijke naam in het emailadres :Y)
Maar vooruit om daar nou iemand op af te keuren.
Dat ze niet wil langs komen, vind ik het grootste punt.
Ik vraag het haar nog 1x en anders gaat het maar voorbij.
Een goed huis en een goed gevoel daarbij, telt voor mij zeker.
Laatst bijgewerkt door Rosebud op 04-04-12 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Ja, ik heb weer wat meegemaakt, verder geen last van gehad
ik had een leuk shetlandertuig, nu is hij opgestuurd, ik heb hem gekregen, en hij was ten eerste helemaal niet compleet, ( miste verschillende dingen, zelf 1 van de grootste belangrijkste delen, ) en het was lang geen shetlander tuig, terwijl zij zegt dat ze hem voor haar kleine shet hebt gebruikt, en mijne is grote maat, en het schoftje is echt veel te groot, maar kan niet kleiner, omdat hij echt al op de kleinste van de zelf gemaakte gaatjes zit, en dat kan nooit voor een shetlander zijn, en zij vind het raar, maar toch is het goed als ik hem terugstuur naar haar ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:57

Zelf zou ik zeggen, niet doen. Als toekomstig eigenaar van het paard wil je het dier toch ook wel eerst met eigen ogen zien.
En straks ga je er op in. Je je met paard naar die persoon. Valt het hem/haar het toch tegen en kan je met paard weer terug. In dit opzicht denk ik dan, geen paard vervoeren voordat er iets ondertekend is.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:07

@Grace Miss voor de fok gebruiken? (Geen idee trouwens of het een merrie is) :o Heb de advertentie niet aangeklikt maar zou dat ook een optie zijn?
Puur kopen ivm de papieren/achtergrond?

Verder had ik laatst ook iemand in een rolstoel die graag wat wou maar niet op kon halen of ik het asjeblieft wou versturen.
Het hoeft niet definitie een slecht iemand te zijn of een handelaar maar kan best iemand zijn in'n rolstoel,gehandicapt kind thuis oid.
Kunnen jullie geen tel.nr's uitwisselen en de boel doorpraten miss zitten er goeie redenen achter?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:31

Ik zou het dus niet doen.
Als je geen tijd vrij kunt maken om te komen kijken, hoe kun je dan tijd vrij maken voor de verzorging van je dier??
En als bijvoorbeeld de reden een rolstoel zou zijn, kan ze dat toch gewoon melden?! Of wat voor 'n andere reden dan ook dat iemand niet zou kunnen reizen!
Ik heb zelfs een keer mensen uit Groningen gehad die bij ons (Zuid Holland) kwamen kijken voor een shet omdat de foto zo aan sprak!!! :D (er zijn er daar in de buurt toch ook zat te krijgen :P )

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:38

Weet je wat ik dan gelijk heb, Ik zit nu ook met mijn knie, kan niet zoveel en had een aanbod gekregen van een foto studio.
Dan meld ik direct dat ik eigenlijks niet kan komen kijken, kan niet fietsen, auto rijden niks en met het OV is het nog een lange tijd om daar te komen plus als ik het kocht, hoe ik het dan mee moest krijgen.
Direct verteld en het was geen probleem enz enz, als je door omstandigheden zoals geen auto, in een rolstoel zit kun je dat toch gewoon eerlijk vertellen.
Grace ze heeft je dat vast niet verteld? misschien kun je daar alsnog na vragen ?
GC, geen tijd geen tijd, ja dat hoor je tegenwoordig steeds vaker maar voor sommige dingen moet je eenmaal tijd maken.
Het lijkt mij de normaalste gang van zaken dat je kennis maakt met de eigenaar en het nieuwe paard, om te praten over van alles, voor het zelfde geld zie je dan van de koop af omdat het toch niet helemaal is wat je zoekt.
Het is geen wegwerp voorwerp die als het je niet bevalt weer in kunt ruilen.
Ik had het niet gedaan, niet komen kijken, is geen koop!
Ik ben voor de pony van Groningen naar Utrecht gegaan, ik had toen die weken amper tijd maar met een vriendin een dag gepland en wezen kijken.
Daarna hebben die mensen hem keurig geleverd omdat ze wel wouden zien waar die kwam staan.
Die mensen vertelde mij ook dat er genoeg mensen waren die door de telefoon de pony al wel gekocht zouden hebben, maar hun zeiden ook niet komen kijken is geen koop!
je wilt gewoon weten bij wat of wie het terecht komt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:49

Ik zou het ook niet doen, een paard zo naar iemand toe rijden. Als je echt twijfelt kun je ook nog eerst zonder paard er naar toe gaan.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:36

nynke55 schreef:
Ik zou het ook niet doen, een paard zo naar iemand toe rijden. Als je echt twijfelt kun je ook nog eerst zonder paard er naar toe gaan.

Nou ik ga sowieso niet daar heen zonder paard.. zij wil wat kopen, moet niet gekker worden :+
Maar heb inmiddels al meer geïnteresseerden en afspraak dat iemand komt kijken, dit heb ik ook gezegd.
Of ze komt, of geen koop, punt!! :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:35

Die verhalen van 'niets meer van gehoord' heb ik een tijdje terug ook meegemaakt!
Ik wou iets heel graag maar moest via pakketpost verzonden worden, dus de vraagprijs was €25,00 euro exclusief verzendkosten.
Ik had dus gemaild of ik het voor €25,00 euro inclusief verzendkosten mocht hebben.
Gewoon heel netjes gemaild.
Niets teruggekregen, zo jammer.
Uiteindelijk was de advertentie weg.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:35

En nu heb ik dat verhaal van mij, en ik heb haar opgebeld, en ze zegt dat ik het terug draai, dus nu kan ik het mooi zelf gaan verkopen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:57

Ik had weer een leuke op de Markt hier. Ik heb wat advertenties staan met paardenspullen wat voor weinig weg mag omdat het in de weg ligt. Nu kreeg ik een bod van 5 euro op (ongebruikte) bijzetteugels, exclusief vind ik dat prima dus gemaild voor de gegevens.
Maar dan ging het over, het moest 5 inclusief zijn. Met 6,75 verzendkosten... Ik heb me weerhouden van uitleggen dat ik dan 1,75 mag betálen om die dingen aan haar te geven en dan gratis en voor niks óók nog eens naar het postkantoor mag sjokken :7 en maar gestuurd dat ik dat te weinig vind :+

Niks meer laten horen gebeurt ook zo vaak :( Nadat je uitgezocht hebt wat het kost om iets naar België te sturen bijvoorbeeld...zucht, hoop tijd en moeite voor nop.

Oh en nog beter, ik had er laatst een die wat dekjes wilde hebben. Prima, prijs overeen gekomen, gegevens uitgewisseld, en ze gaf aan dat het overgemaakt was. Na een paar dagen nog steeds niks op mijn rekening, alles gecheckt, rekeningnr etc klopt. Het heeft hele verhalen en een hoop berichten geduurd over banken die het niet deden, niet terug wilden storten etc etc en een paar weken engelengeduld totdat ze gewoon niks meer liet horen.
Lijkt mij een typisch gevalletje van kijken of iemand zo dom is om de spullen dan maar vast op te sturen voordat er betaald is en nooit van plan zijn geweest te betalen...ik blij dat ik zo snugger ben om dat niet te doen, hoe lief en betrouwbaar iemand ook lijkt (want dat leek ze wel in haar berichten) :\

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:14

ik heb laatst geboden op een model paard. na een week nog niets gehoord dus er achter aan gemaild.
kreeg ik terug: dan is het bod te laag hé?
die gene had toch gewoon even kunnen mailen!?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:15

ja indd.
echt onbeschoft zeg.
sommige mensen hebben blijkbaar geen manieren!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:34

Ik heb wel een keer laatst gehad dat ik nog niet betaald had en het pakketje al wel binnen had gekregen ;)
Dus ik heb er direct weer achteraan gemaild en zo braaf mijn centjes overgemaakt.
(was er nog niet aan toe gekomen en voor ik het wist lag het al binnen)
Vriendin van mij heeft het ook een keer meegemaakt toen werd er gezegd, bedankt de betaling is binnen, terwel ze dus ook nog niet betaald had :Y) haha.
Soms moet je inderdaad engelen geduld hebben, maar soms zijn mensen gewoon irritant ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:22

Ik zoek al lang een BlackBerry bold 9700 white. die gebruikt mag zijn voor 60,00 tot 80,00.
Komt er doodleuk iemand aan: Ik heb een zwarte blackberry curve voor 100,00. Morgen om 16:00 in maassluis komen halen?

Kun je niet lezen ofzow?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:26

Vaak proberen ze het inderdaad ook als ze zien dat de Ad er misschien langer op staat.
Blijkt dan dat je er nog geen hebt en misschien toch wel graag wilt en dan bieden ze hem voor meer aan.
maar het is soms klap lastig inderdaad omdat je gewoon in de prijs van 60-80 wilt blijven zitten en je dan denkt "ken die niet lezen" (ik ken het heel goed)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:32

Haha, inderdaad. Maar raar dat hij dan ook meteen zegt: Morgen om 16:00 in maassluis komen halen.
NienSCHaap schreef:
Vaak proberen ze het inderdaad ook als ze zien dat de Ad er misschien langer op staat.
Blijkt dan dat je er nog geen hebt en misschien toch wel graag wilt en dan bieden ze hem voor meer aan.
maar het is soms klap lastig inderdaad omdat je gewoon in de prijs van 60-80 wilt blijven zitten en je dan denkt "ken die niet lezen" (ik ken het heel goed)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:35

Ik heb nog niet echt rare mensen meegemaakt op marktplaats, maar volgens mij ben ik nu gewoon opgelicht :( Ik zou een jurk en blouse kopen van een meisje, ik heb het geld netjes overgemaakt (al bijna 3 weken geleden!) en m'n adresgegevens gegeven en ik hoor helemaal niets meer terug op mijn e-mailtjes sinds ik heb gestuurd dat ik het geld over heb gemaakt. En ze heeft de advertenties er ook afgehaald nadat ik heb betaald. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus balen dat ik nu toch een keer zo'n persoon tref, maar ik geef het nog even tijd voordat ik aangifte ga doen. Misschien is ze vergeten dat ze haar mobiele nummer bij de advertentie had gezet en die heb ik dus nog, ik ga komende week even bellen en kijken wat voor reactie ik daar op krijg. Mocht dat niet in de haak zijn dan ga ik aangifte doen. Het was echt geen groot bedrag, maar nu is het voor mij gewoon een principekwestie.