Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:59

En ik word er een beetje simpel van soms.
Dat als je mening afwijkt je gelijk hem niet onderbouwd en er moeilijk word gedaan wat je typt.

Nessah

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:00

Het is toch logisch dat je je mening onderbouwd? Anders kan er geen discussie zijn?

Aan een reactie: Ik stem op SP en niet op PVV heeft niemand toch iets?

Eefske

Ayasha schreef:
Dat je ruzie maakt met je man omdat ie PVV stemt vind ik ronduit respectloos, en dan durft men van PVV-stemmers te zeggen dat ze respectloos zijn. :=

Waarom wordt TS aangevallen omdat ze vind dat als ze geen fatsoenlijke ontwikkelingshulp kunnen aanbieden (lees: geen hulp die niet rechtstreeks in de zakken van degene gaan die het niet nodig hebben) dat ze het dan beter gewoon niet doen en wachten tot ze wel weten hoe het moet? :?

Nouja, ik kan het me wel voorstellen dat het in je relatie vervelend is als je zo verschillend over belangrijke punten denkt.
Kan me best voorstellen dat daar een woordenwisseling uit ontstaat. En wat ik uit de berichten van de desbetreffende persoon kan maken (weet niet meer wie het was :o ) heeft haar man zich niet/nauwelijks in de andere partijen verdiept. Lijkt me tamelijk frustrerend..

Dobby91

Saffire, ik denk dat als je duidelijk zou typen en je mening duidelijk zou onderbouwen dat er veel minder moeilijk zou worden gedaan. Dat ligt niet aan dat je mening afwijkt, want de meningen liggen hier sowieso ver uit elkaar. :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:01

saffire schreef:
Dat als je mening afwijkt je gelijk hem niet onderbouwd en er moeilijk word gedaan wat je typt.

In een discussie is een onderbouwde mening wel fijn. Een beetje GW nablaten (of Rutte/Balkie/Cohen) kunnen we allemaal wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:02

Edit: volgens mij heb ik Nies haar bericht verkeerd geïnterpreteerd.

Eefske: ga je daar echt ruzie om maken? Dan zouden mijn vriend en ik vorig jaar kletterende ruzie gehad moeten hebben want ik stem extreem rechts en hij toen links. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-06-10 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:03

Ik stem toch op VVD denk ik, ik vind dat PVV teveel linkse standpunten heeft. Alleen qua immigratie vind ik ze goed. En als dat de enige overweging is, geeft dat voor mij niet de doorslag :n

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 15:03

Gittekit schreef:
Saffire, ik denk dat als je duidelijk zou typen en je mening duidelijk zou onderbouwen dat er veel minder moeilijk zou worden gedaan. Dat ligt niet aan dat je mening afwijkt, want de meningen liggen hier sowieso ver uit elkaar. :)

Waarom type ik niet duidelijk dan
ik type abn hoor

Dobby91

Nies_ schreef:
take_one schreef:
Sta echt stomverbaasd te kijken als CDA nog een keer zou winnen, ronduit dom.

Inderdaad :=

Hopelijk zijn de rechts stemmers nog allemaal hard aan het werk voor hun centen die ze allemaal aan de belasting kunnen afgeven. :P

Zo klinkt het net alsof links stemmers niet hard genoeg voor hun centen werken, die ze ook afgeven. :(:)

Ayasha
Blogger

Omdat je geen leestekens gebruikt
en je steeds een enter gebruikt
waar dat niet nodig is
en dat leest irritant

abn bestaat overigens niet meer. :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:04

saffire schreef:
Gittekit schreef:

Waarom type ik niet duidelijk dan
ik type abn hoor

Uhm, nou dan verschillen wij van mening over de definitie abn (wat overigens idd niet eens meer als definitie wordt gebruikt). :Y)
Laatst bijgewerkt door Dobby91 op 09-06-10 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:04

Jammer mijn keus staat er nog steeds niet bij.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:05

Nies_ schreef:
take_one schreef:
Sta echt stomverbaasd te kijken als CDA nog een keer zou winnen, ronduit dom.

Hopelijk zijn de rechts stemmers nog allemaal hard aan het werk voor hun centen die ze allemaal aan de belasting kunnen afgeven. :P

Ben ik blij dat ik dom ben ;) Ik stem CDA, gewoon omdat dat programma voor mij de beste perspectieven heeft. Alleen die hypotheekrente aftrek had van mij wel afgeschaft mogen worden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:05

saffire schreef:

Hier wordt ik dus een beetje krankjorum van. Ik vind dat namelijk wel heel simpel, sorry. Als je een mening hebt (of die nou afwijkt of niet) en je plaats die hier dan krijg je daar een reactie op. En als mensen het dan niet met je eens zijn en vragen om argumentatie of zelf argumentatie geven waarom ze het er niet mee eens zijn dan is dat ineens afwijkend zou zijn? Elke mening is toch afwijkend. Als jij PVV stemt dan wijkt mijn mening af van jou, ik stem namelijk GL. Maar ook andersom! Het maakt mij geen donder uit wat iemand vind, zolang er maar wel uitgelegd wordt waarom iets gevonden wordt én er gereageerd wordt op wat ik zeg. Want ik heb soms het idee dat bokt heel selectief mijn berichten eruit filterd, er wordt niet gereageerd... Misschien omdat ik een afwijkende mening heb?

Ik zou niet eens weten wat dat is... een afwijkende mening? Geen excuus om je mening niet te onderbouwen in ieder geval.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:06

Gittekit schreef:
Nies_ schreef:

Zo klinkt het net alsof links stemmers niet hard genoeg voor hun centen werken, die ze ook afgeven. :(:)

Zo bedoel ik het niet hoor, was meer bedoelt als grapje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:06

Volgens mij is de PVV-stemmer hier juist níet degene met de afwijkende mening, bekijk de poll maar :+

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:07

Okay, dan is het goed. :Y)

Krips, ik ga denk ik maar een fanclub oprichten voor jou, ben het weer met je eens. :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:07

Ayasha schreef:
Eefske: ga je daar echt ruzie om maken? Dan zouden mijn vriend en ik vorig jaar kletterende ruzie gehad moeten hebben want ik stem extreem rechts en hij toen links. :')

Vind ik knap van jullie :j

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:11

Ik twijfelde nog tussen de PVDD en GroenLinks. Het is het laatste geworden. Ik heb op Femke Halsema gestemd. Ik heb ook eerst de stemwijzer gedaan, en ik kwam toen op CDA uit. Ik ben later de vragen eens door gaan nemen en je kan behoorlijk goed zien hoeveel vragen bij een linkse-of rechtse partij horen. Er waren hooguit 3 vragen omtrent dieren. Kortom ik geloofde mijn eigen uitkomst voor geen meter. Dus ik ben alle programma's van alle partijen door gaan lezen in een paar dagen tijd en daaruit trok ik mijn conclusie dat GroenLinks mij het gelukkigste zou maken!

Dus ik zou iedereen als tip willen meegeven. Vertrouw niet blindelings die stemwijzer en neem zelf de moeite om even de campagne punten per partij door te nemen! Scheelt aanzienlijk in je uiteindelijke keus.. althans, dat geldt voor mij! ;)

Ik vind het trouwens tof om te zien dat er gigantisch veel mensen hier op de PVV stemmen. Opzich ben ik het met veel punten eens maar ik haak af op het punt waarop hij altijd weer terug komt. Zijn toespraken waren een tijd geleden nog wel erg sterk en zeer overtuigend voor mij. Maar ik word er een beetje moe van dat hij altijd weer terug komt op de woorden tuig etc. Daar ben ik het gewoon niet mee eens en naar mijn mening moet je stemmen op een partij die alles heeft wat jij zou willen.

Ik hoop dat veel mensen die vandaag stemmen zich ook verdiept hebben, want ik moet zeggen dat ik steeds meer schijt krijg aan types die niet stemmen en wel zeuren. Of mensen die gewoon maar iets stemmen wat de ouders ook altijd stemmen. Neem de tijd. En voor de mensen die stemmen op een partij waarvan ze ook zeker weten dat het hun ligt, +:)+
Laatst bijgewerkt door BounceBabe op 09-06-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:12

Eefske schreef:
Ayasha schreef:

Vind ik knap van jullie :j

Niks knap aan, gewoon respect hebben voor elkaars mening. :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:14

Iedereen heeft recht om te stemmen wat hem of haar aanstaat. Persoonlijk vind ik dat geen reden om mensen te bespotten, af te kraken of erger nog om er ruzie over te maken.

Iedereen kiest uiteindelijk toch vanuit eigen oogpunt / belang en dat is voor iedereen anders. Daarom moet je iemand ook niet proberen over te halen om hetzelfde te stemmen als jij. Je weet nooit hoe zijn/haar situatie is. Er zijn nu eenmaal dingen die je liever voor je houdt.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:15

Mijn beste vriendin en ik verschillen op sommige punten heel erg qua politiek. Zij is SP-er in hart en nieren (ook actief) en ik heb vorige keer ook al op wilders gestemd := Natuurlijk hadden we discusies daarover... maar dat maakt verder toch niet zo veel uit? Zolang je maar kunt onderbouwen waarom je iets hebt gekozen. Tijdens voorgerecht kwam ze er achter :+, tijden hoofdgerecht zijn we aan het discusieren geraakt. En uiteindelijk zijn we vredig aan het toetje begonnen. :9

Als iemand tegen mij zegt: Ik stem CDA want dat doe ik altijd.... tja.. daar kan ik dan niet tegen. Verdiep je erin (geldt voor alle partijen natuurlijk en cda is slechts een voorbeeld)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:16

manishdra schreef:
Mijn beste vriendin en ik verschillen op sommige punten heel erg qua politiek. Zij is SP-er in hart en nieren (ook actief) en ik heb vorige keer ook al op wilders gestemd := Natuurlijk hadden we discusies daarover... maar dat maakt verder toch niet zo veel uit? Zolang je maar kunt onderbouwen waarom je iets hebt gekozen. Tijdens voorgerecht kwam ze er achter :+, tijden hoofdgerecht zijn we aan het discusieren geraakt. En uiteindelijk zijn we vredig aan het toetje begonnen. :9

Als iemand tegen mij zegt: Ik stem CDA want dat doe ik altijd.... tja.. daar kan ik dan niet tegen. Verdiep je erin (geldt voor alle partijen natuurlijk en cda is slecht een voorbeeld)

Precies. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Vriendin van 'n broer stemt Christenunie. Waarom? Stemmen d'r ouders ook. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:18

Ik heb toch echt wel gezegt dat als mijn vriendje op Wilders stemt en Wilders boven mijn gekozen partij komt, dat ik dan onze relatie verbreek. Gelukkig stemt hij geen PVV. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:19

Mijn moeder stemt vandaag VVD en een vriendin van mij ook PVV. ik ben dus niet de enige.. Mijn vader stemt ook PVV..