Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:41

Ik krijg de laatste tijd in de winkel veel knuffel aanvallen, niet leuk meer :n
Gisteren een meisje van een jaar of 10 met het syndroom van down knuffelt mij ineens van achteren dus ik schrik me rot. Laat ze me los en zegt ze ''Hoi mevrouw'' terwijl ze staat te zwaaien. Opzich wel schattig.

En laatst ook een mevrouw van een jaar of 60 die ik een keer aan de kassa had en geholpen had met inpakken omdat er verder geen klanten waren. Zij knuffelde mij ook ineens heel lang (nouja, in mijn beleving duurde het uren). Ik heb zoiets van, leuk dat je me aardig vindt, maar je gaat toch niet een wildvreemde knuffelen?

En vorige week kwam er ook nog een man van 40 / 50 jaar zoiets, die vroeg of ik een vriendje had.
Ik: nee.
Klant: nou als ik jou leeftijd had was jij mijn vriendinnetje geweest.
Ik: heb ik daar zelf nog iets over te zeggen?
Klant: nee
Ik: mooi wel dus, want dat zou nooit gebeuren.
en toen ben ik weggelopen, viespeuk dat het is.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:42

blubdevis schreef:
Toen ik filiaalleider bij Blokker was heb ik het meest rare gesprek van mijn leven gehad..

Klant was het met iets niet eens waarbij Blokker in zijn recht stond, en toen ik die meneer dat vriendelijk uitlegde zei hij op een monotoome manier:
als ik mijn banketstaaf in uw kont mocht steken, zou ik dat nu doen, goedemiddag.

Pfff haha

Echt, waar zulke opmerkingen vandaan komen! Waar is het fatsoen van sommige mensen gebleven?
Een gast in het restaurant waar ik werkte zei ook een keer tegen mijn bazin: "Zooooo, jij loopt net alsof je door een nijlpaard in je kont bent genomen!" Ze wist ook even niet hoe ze moest reageren...

Zelf kan ik trouwens ook wel wat tegen winkelpersoneel zeggen hoor.. Maar dat doe ik alleen als er bijv. een super chagrijnig iemand aan de kassa staat.. Ik kan daar echt slecht tegen. Of als de winkelmedewerkers meer met elkaar bezig zijn dan met hun klanten.. Dan zeg ik ook wel zoiets van: "Nou, jij hebt het hier wel erg naar je zin hè!"
Gisteren nog in de supermarkt.. De jongen achter de kassa zat onderuitgezakt in zijn stoel en druk in gesprek met zijn collega aan de kassa achter hem. Geen aandacht voor zijn klanten en er kon ook geen "fijne dag" of "prettig weekend" o.i.d. vanaf...
Gelukkig maak ik ook heel vaak leuk winkelpersoneel mee :)

Courses

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:49

Winkelpersoneel zonder aandacht voor de klant is voor mij al meteen klaar. Daar heb ik zo'n stronthekel aan :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:42

Franstalige klanten komen een eekhoorn kopen en vragen uitleg.
Ik leg uit dat ze een kooi nodig hebben van min 1.5m hoog, en per twee gehouden moeten worden.
oke, ze gaan achter de kooi, komen terug met een kleine rattenkooi (80 hoog, 80 breed).
ik leg uit dat het wel te klein is, waarop ze antwoorden dat het geen probleem is, want het is maar voor voorlopig.

ik vang een van de eekhoorns voor die mensen.
vraag ik welk eentje ze nog willen?

antwoorden ze dat ze enkel die ene meenemen.

leg het nogmaals uit dat het groepsdieren zijn, en als ze besluiten om maar een diertje mee te nemen elke vorm van garantie bij ons vervalt.
Ze overleggen even, geen probleem, vang hem maar!
dus ik vang het beestje, steek het in een dubbel doosje, loop uit de voliere, zie dat de klanten al aan de kassa staan.
ga het doosje gaan brengen, de klanten bedanken mij (!!!)
dus ik ga terug naar mijn deel.
wordt ik even later gebeld door de kassa, of ik die eekhoorn wilde ophalen :?

ga ik gaan kijken, zijn die klanten met kooi maar zonder eekhoorn weggegaan, excuus: ze wilden hem niet omdat ik er geen garantie wilde op geven.
WTF mensen? speel met een ander zijn voeten ...

edit: beetje duidelijker leesbaar gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:46

Dus als ik het goed begrijp namen ze de eekhoorntjes niet mee? En lieten ze daar dus gewoon staan? :\ Het zijn wel dieren, geen objecten,

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:50

idd. lieten de dieren gewoon aan de kassa staan.
geluk bij een ongeluk, volgende klant wilde toevallig ook een eekhoorntje, dus heb het diertje gewoon kunnen meegeven. had die tenminste geen stress voor niks gehad.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:52

Duhelo, misschien een rare tip voor een moderator maar misschien is het een idee om met hoofdletters te werken, ik vond je tekst onduidelijk te lezen.

Ik weet niet meer zeker of ik deze al had geplaatst, maar toen ik de verbinding wilde verbreken bij een van onze klanten laatst, vroeg ik: "Heeft u nog andere vragen?"
Mevrouw de klant had nog wel een vraag. Of ik zin had om mee op stap te gaan, want ik klonk zo leuk.
Mevrouw was 92. :))

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:00

haha, tips mogen hoor. Bij mijn gewone posts ben ik in principe een gewone gebruiker :D
(ik heb nogal de neiging om iets vlugger te typen / af te rammelen :D)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:08

Al 5 dagen niet gehoord van een vrouw op marktplaats, ik vraag waarom ze niet antwoord..
Zegt ze: Ik zit geen 24/7 per dag op de pc...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:36

Ik had een week geleden een vrouwlijke klant die een capecino bestelde.. Prima.

Klant:'Mag ik een capecino?"
Ik:'Nattuurlijk, alleen de melk was op en dat is nu net bij gevuld, dat moet even opwarmen en duurd 5 minuten, wilt u daar op wachten of iets anders ipv de capecino?'
Klant:'Ow geen probleem ik wacht gewoon even'
En ze rekent hem alvast af.
Ik:'Gaat u maar zitten, ik breng hem aan u tafeltje of wilt u het meenemen'
Klant:'Ik drink het hier op, fijn , bedankt voor de moeite'

Ik zie haar naar de deur lopen, kijkt even links-rechts en loopt weer naar de kassa eb schreeuwt:' Ga je me gvd die kofffie nog geven'?
ik:'huh?"
klant:"ja ^&^&*((wijf, ik heb ent tog koffie besteld!)
ik: " ja mevrouw, die kom ik zo aan uw tafeltje brengen, maar zoals ik zij de melk moet opwarmen'
Klant"schiet tog op!'
iK: WIL JE DAN KOUDE KOFFIE OF WAT?

En ik heb zo koude capeciona op in een glas geflikkerd en voor dr neer gezet.

Goodluck!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:50

Ik zou beginnen met het schrijven als Cappuccino, en als ik zo tegen mijn gasten zou praten dan zou ik ontslagen worden.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:51

Blue_Eyes schreef:
ShannonJuul schreef:
Ik had gister een vervelende klant. Meneer wou gort voor in de boerenkool. Ik moest eerst nadenken want gort voor in de boerenkool??? Daar had ik nog nooit van gehoord.

Afijn ik pak 2 verschillende pakjes gort maar die waren niet goed. ''Gort voor in de boerenkool! Of ken je dat niet.'' Dus ik zeg: ''Nou nee meneer, dat ken ik niet.'' Zegt ie ineens: ''Wat ken je dan wel, patat en frikandellen zeker.'' Hoewel het er niet zo grappig uit kwam dacht ik dat meneer een grapje maakte dus zei ik gewoon ja. ''Ach dat kun je ook wel zien ja!''. Euh pardon?

Als ik die foto's in je profiel zie, is die man nog blind ook := Of eigenlijk ziet hij dingen die ik niet zie...

Er mag uiteraard wel wat af, maar ik weet zeker dat ik er niet uit zie alsof ik alleen maar patat en frikandellen eet :Y)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:54

Vjestagirl schreef:
Ik zou beginnen met het schrijven als Cappuccino, en als ik zo tegen mijn gasten zou praten dan zou ik ontslagen worden.

haha,

Ik vergeet even te melden dat deze vrouw wekelijks zo doet. dus we zijn haar ergens wel beu

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:57

Vjestagirl schreef:

Dat heb ik met meer uitspraken die ik hier soms lees. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:58

Duhelo schreef:
geluk bij een ongeluk, volgende klant wilde toevallig ook een eekhoorntje, dus heb het diertje gewoon kunnen meegeven. had die tenminste geen stress voor niks gehad.

Ik vind het eigenlijk al niet kunnen dat ze het dier dan meekrijgen als ze én een veel te kleine kooi willen hebben, en hem alleen willen houden..
Op mijn oude stage ook wel eens mensen gehad die een rat in een muizenkooi wilden houden maar die hebben de rat niet meegekregen..
Ook 2 jongens die 2 muizen wilden kopen 13/14 jaar oud, en maar lachen en stoer doen, die hebben ook geen muizen mee gekregen. Waarschijnlijk wilden ze die op school loslaten ofzo.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:15

Zoww....sommige uitspattingen naar klanten hier zijn ook niet mals.

Tip om klanten rustig te houden.

Zelf rustig blijven en rust uitstralen. Duidelijk samen met collega's het uitleggen zodat collega's het ook weten van het probleem. En de klant niet zomaar onrust kan opwekken bij andere collega's voor iets wat jij wel of niet hebt gedaan.

Rust+geduld= beloning.

Altijd zo, met dieren zo en met mensen zo.

Mijn lontjes worden soms ook korter, en als klanten echt tegen mij uitvallen zeg ik heel rustig en ook zo simpel.
Hiervoor laat ik mijn baas komen. Hiervoor ben ik niet bevoegd om de keuzes zelf af te handelen. Mijn baas heeft hier voor gestudeerd en zijn diploma ontvangen.

Klanten stil. Want die weten vaak niets meer te zeggen. En voeteren ze maar lekker verder uit tegen mijn baas. Want als hij BOE zegt, dan is het ook BOE en kan ik en hoef ik niet ontslagen te worden, omdat mijn uitspatting naar een klant niet correct was.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:24

dees_daan schreef:
Duhelo schreef:

Ik vind het eigenlijk al niet kunnen dat ze het dier dan meekrijgen als ze én een veel te kleine kooi willen hebben, en hem alleen willen houden..
Op mijn oude stage ook wel eens mensen gehad die een rat in een muizenkooi wilden houden maar die hebben de rat niet meegekregen..
Ook 2 jongens die 2 muizen wilden kopen 13/14 jaar oud, en maar lachen en stoer doen, die hebben ook geen muizen mee gekregen. Waarschijnlijk wilden ze die op school loslaten ofzo.

helaas, klant is koning. ik mag niet weigeren om iets te verkopen. (stel dat mensen enkel een eekhoorn komen halen, ik weet in principe de thuissituatie niet, kan zijn dat ze hem in een hamsterkooitje stoppen, kan ook zijn dat ze een gigantische voliere met soortgenootjes hebben)
Enige dat ik kan doen is uitvissen of de klanten leken zijn of niet. Indien ze leek zijn kan ik enkel "dreigen" met het verlies van garantie, in de hoop dat ze er minstens twee kopen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:30

klant is koning, maar jij bent geen hofnar zijn mijn baas altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:32

Dat is balen dat je er niks aan kunt doen. Vind het een slecht beleid, het zijn geen dingen die verkocht worden.

Wat betreft het rustig houden van klanten, idd zelf rustig blijven, maar ik ben wel duidelijk.. Zeg het vriendelijk maar duidelijk, gaan klanten door dan roep ik idd ook mijn leidinggevende er bij, vaak zeggen ze dan al nee laat maar als ik hem bel maar dan laat ik hem komen ook zodat hij het hopelijk duidelijk kan maken hoe de dingen zitten.
Ik ga zelf niet in discussie, ik zeg hooguit iets vrolijker en harder goedemiddag!! Als de zoveelste klant van die dag niet eerst kan groeten maar meteen 'tasje?!' roept..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:33

ja dat is ook irritant he. of klanten die meteen iets aanwijzen maar never hun mond opentrekt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:34

Musiess schreef:
Ik had een week geleden een vrouwlijke klant die een capecino bestelde.. Prima.

Klant:'Mag ik een capecino?"
Ik:'Nattuurlijk, alleen de melk was op en dat is nu net bij gevuld, dat moet even opwarmen en duurd 5 minuten, wilt u daar op wachten of iets anders ipv de capecino?'
Klant:'Ow geen probleem ik wacht gewoon even'
En ze rekent hem alvast af.
Ik:'Gaat u maar zitten, ik breng hem aan u tafeltje of wilt u het meenemen'
Klant:'Ik drink het hier op, fijn , bedankt voor de moeite'

Ik zie haar naar de deur lopen, kijkt even links-rechts en loopt weer naar de kassa eb schreeuwt:' Ga je me gvd die kofffie nog geven'?
ik:'huh?"
klant:"ja ^&^&*((wijf, ik heb ent tog koffie besteld!)
ik: " ja mevrouw, die kom ik zo aan uw tafeltje brengen, maar zoals ik zij de melk moet opwarmen'
Klant"schiet tog op!'
iK: WIL JE DAN KOUDE KOFFIE OF WAT?

En ik heb zo koude capeciona op in een glas geflikkerd en voor dr neer gezet.

Goodluck!

Mag hopen dat je dat niet gedaan hebt, anders vind ik je echt oprecht een vreselijk slecht personeelslid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:37

Musiess schreef:
ja dat is ook irritant he. of klanten die meteen iets aanwijzen maar never hun mond opentrekt

Dan denk ik dat ik wel iets zou zeggen.. Of ik stel een vraag zodat ze wel antwoord moeten geven :o Hoorde laatst ook ineens pepermunt!! Achter me, nou ja zo heet ik niet dus ik liep door, joehoe!! Ja zeg het eens? Pepermunt! U wilt weten waar de pepermunt ligt neem ik aan? Ja!
Netjes vragen is moeilijk blijkbaar..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-13 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:48

Dat heb ik ook wel eens.. Vermoeiend dat soort mensen

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:48

Vjestagirl schreef:

Amen _/-\o_

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 01:04

Van de week ook.
Man bestelt iets voor 3 euro en geeft een briefje van 10. Had geen briefjes van 5 of muntjes van 2. Alleen euro's maar 7 euro aan muntjes van 1, ga ik niet teruggeven. Dus ik zei: heeft u een ogenblikje ik ga even geld wisselen voor u en liep weg. Roept die opeens HALLO HALLO dus ik liep terug en vroeg wat er was.. Hij: ja krijg nog wisselgeld !!!
Ik: ja dat zeg ik net?? Dus ik weer verder om een pasje te regelen voor wisselgeld. Eindelijk geregeld. Dus ik eet smakelijk, fijne avond. :) Loopt die chagrijnig weg. :roll: