Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaaJarig

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:25

Vrachtwagens vind ik ook niet prettig! Maar dit omdat er binnen korte tijd 2 mensen zijn overleden bij mij uit het dorp door een ongeluk met een vrachtwagen.. Maar als ik rustig blijf valt het wel mee!

Verder ging mn rijles echt super goed vandaag :D !
Heb nu in tegenstelling tot donderdag, wel het idee dat ik klaar ben voor mijn examen!! (is 17maart)
Heb vandaag voor het eerst gefileparkeerd, en ging in een keer goed :D ! vind het echty amkkelijk :D
Nu volgende week vrijdag weer!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:01

Ik heb even opgezocht dat je idd bij de ANWB gewoon eentje kunt halen voor €15,95 maar kan nergens iets vinden over de eisen, terwijl m'n moeder van iemand gehoord had dat je al een x aantal jaar je rijbewijs zou moeten hebben hiervoor. Ik bel morgen de ANWB even op om het te vragen, anders dan koop ik er natuurlijk ook een voor als ik wel in Afrika zou mogen rijden! :j

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:35

Pff, ben wel jaloers op je chann! Ik zou nu in Afrika zitten, lekker 2 weekjes naar de zon & bruiloft van mijn nicht! Ging helaas wegens omstandigheden niet door ;( Had me er zo op verheugd. Maar komt stiekem ook wel goed uit, moet veel voor school doen, en anders had ik mijn projectgroepje in de steek gelaten. Al had ik veeel liever daar gezeten dan hier, met die kou en sneeuw
Maar veel plezier alvast, het is echt een geweldig land :+:

Patricia, nu pas fileparkeren en 17 maart al afrijden? :oo
Doe je een cursus?
ik wil ook wel eens klaar zijn, beetje spijt dat ik geen cursus heb gedaan, maarja, ben nu al zo ver :P

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:46

Mijn les ging vandaag ook weer goed, ik word er alleen een beetje moe van , sta voor 28 lessen, heb er nu 14 gehad, waarvan er 5 alleen maar dom rijden was en ik hoor alleen maar goed zo goed zo, voor mijzelf een beetje geldverspilling eigenlijk.. En gister theorieles, hadden we zo'n oefenexamen met gevaarherkenning enzo, ik was de enige van de 32 die geslaagd zou zijn.. Da's gek, maar wel goed van mezelf, hahaa..

Succes iedereen morgen, ik heb ook weer les, als het weer zo'n niks doe les word ga ik toch maar eens vragen wat hij nou eigenlijk van me verwacht..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:48

Nouja niet zozeer wat hij van jou verwacht, ik denk dat je beter een gesprek kan hebben wat jij van hem verwacht. Want hij verwacht van jou dat jij je rondje rijdt, maar ik kan me goed voorstellen dat je daar een beetje zat van wordt, je zult toch wel het idee moeten hebben dat je vooruit gaat! En als hij niets zegt weet je ook niet wat je moet verbeteren!

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:49

Nee doe geen cursus, maar instructeur zei: dats zo simpel dat kan je wel in een keer, en dat klopte :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:52

Bij mij ging het de eerste keer heel goed (zowel voor- als achteruit) maar daarna ging ik er teveel bij nadenken ofzo denk ik en toen lukte het niet meer :P

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:53

Ik ben er ook best laat mee begonnen, 1e keer ging best, hoe vaker ik het doe, hoe slechter het gaat :')
Ja idd MissPromiss :P

Wanneer ben je begonnen dan patrica?

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:53

met fileparkeren of met lessen?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:57

Met lessen :P

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:08

Annn schreef:
Pff, ben wel jaloers op je chann! Ik zou nu in Afrika zitten, lekker 2 weekjes naar de zon & bruiloft van mijn nicht! Ging helaas wegens omstandigheden niet door ;( Had me er zo op verheugd. Maar komt stiekem ook wel goed uit, moet veel voor school doen, en anders had ik mijn projectgroepje in de steek gelaten. Al had ik veeel liever daar gezeten dan hier, met die kou en sneeuw
Maar veel plezier alvast, het is echt een geweldig land :+:

Patricia, nu pas fileparkeren en 17 maart al afrijden? :oo
Doe je een cursus?
ik wil ook wel eens klaar zijn, beetje spijt dat ik geen cursus heb gedaan, maarja, ben nu al zo ver :P
Wat jammer dat dat niet doorging zeg, ik heb er ook alleen al veel zin in vanwege de temperatuur daar, kan niet wachten om hier weg te zijn uit de kou! :))
En ook ik heb er achteraf spijt van dat ik geen cursus had gedaan, dan misschien maar iets duurder maar binnen 10 dagen m'n rijbewijs zou echt ideaal zijn geweest, dan had ik vanaf september al m'n rijbewijs i.p.v. afgelopen maandag pas. :')

Fileparkeren vind ik ook echt ontzettend moeilijk, de 2 lessen voor m'n examen heb ik het denk ik meer dan 15 keer gedaan en echt geen enkele keer stond ik erg netjes. Bij m'n examen moest ik 't ook doen en toen stond ik, tot m'n eigen verbazing, wel helemaal goed! :wow: Vind 't heel lastig om in te schatten wanneer ik precies helemaal moet insturen en terugsturen...

Dat blije gevoel van 'ik heb m'n rijbewijs' is voor mij volgens mij voorlopig nog niet weg trouwens, vind het echt héérlijk om zelf te rijden! Gister heb ik vriendin naar Rotterdam gebracht en morgen ga ik naar Epe (zo'n 160km) op kraamvisite, dus ik maak meteen aardig wat kilometers haha, moet ook wel aangezien ik maar een weekje kan rijden en dan 2 maanden niet. Mag ook van iedereen auto's lenen, als m'n ouders hem niet nodig hebben dan kan ik die pakken en anders hebben de buren (en goede vrienden van m'n ouders + vriendin en vriend van mij) 3 auto's (jeep van moeder, opel astra van vader en weet niet wat voor maar echt een scheurkar van vriend) die ik altijd kan pakken als zij 'm niet nodig hebben, echt heerlijk. :D Die scheurwagen van die vriend had ik ook mee naar R'dam en morgen mag ik daarmee naar Epe, dat ding trekt echt heerlijk op en gast lekker door, dat rijdt echt tof. :))

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:03

Ik ben de 1e week van oktober echt begonnen met lessen!
Heb er nu ik geloof 28 opzitten en heb er nog iets van 6-10 te gaan :)

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:29

Ik ben de 2e week van oktober begonnen..
Heb er nu 18 gehad. En begin nu met het werken naar het examen toe, puntjes op de i zetten etc. :)
Morgen mag ik voor het eerst anderhalf uur gaan rijden. Spannend :D

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:42

Ik moet morgen afrijden, vraag me af of het doorgaat. Het sneeuwt namelijk ! :(

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:42

Spannend! Alvast succes en ik hoop voor je dat het doorgaat

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:43

@Joosiien: Hoe laat moet je? k zal voor je duimen maar dat het doorgaat dan.. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:52

Josien, heel veel succes morgen!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:59

Ik vroeg mij trouwens nog af hoe tegenwoordig wordt afgereden, wordt dat met Tomtom gedaan of zonder?

Ik vond het wel lekker met Tomtom te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:05

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:06

Volgens mij mag je kiezen tegenwoordig

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:07

Judith_M schreef:
kensha schreef:
Ik vroeg mij trouwens nog af hoe tegenwoordig wordt afgereden, wordt dat met Tomtom gedaan of zonder?

Ik vond het wel lekker met Tomtom te rijden.

Je mag zelfstamdig route rijden met tomtom.. ik was alleen helemaal niet bezig met die tomtom, alleen maar met het zo goed mogelijk rijden, maar moest ook direct aan het begin van mn examen.. Na een tijdje steeds rechtdoor te hebben gereden vroeg mn examinator wanneer we nou eens rechtsaf gingen (stem stond niet aan, had ik altijd wel gehad met lessen) en toen heb ik de rest van het examen niet meer zelfstandig hoeven rijden :+

Tsja we gaan eenmaal niet vals spelen door alleen maar rechtdoor te rijden he dat maak het maar te makkelijk :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:47

_Denise schreef:

de examinator mag kiezen :+
tomtom is optioneel, als de kandidaat dat niet wil hoef je hem niet in de auto te hebben, heb je hem wel is het geen garantie dat ie gebruikt word.
Andere 2 opties zijn naar een bekend punt rijden of een clusteropdracht.

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:59

Polly schreef:
_Denise schreef:

de examinator mag kiezen :+
tomtom is optioneel, als de kandidaat dat niet wil hoef je hem niet in de auto te hebben, heb je hem wel is het geen garantie dat ie gebruikt word.
Andere 2 opties zijn naar een bekend punt rijden of een clusteropdracht.

Aha, duidelijk :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:07

getverderrie weer sneeuw hier...
Heb strakjes een ttt maar gok zomaar dat ze die wel annuleren.

Mag ik meekletsen hier??
Zal me even voorstellen :+
Ik ben Renee, 25 jaar en woon in NH, ben rij-instructeur voor de auto en de motor en lees al een tijdje mee hier :o

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:12

Ik les vanaf eind november en heb er nu tegen de 30 uur opzitten :=

Mag over 4 weekjes afrijden :D jeeejj