OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:28

_Mara_ schreef:
zap schreef:
Ik heb zojuist mijn product ook opgehaald. Eitje!

Nu even checken of het er allemaal wel opstaat :P

Het systeem zal best gaan werken áls iedereen maar een OV-chipkaart heeft + zijn product erop heeft kunnen zetten, maar daar zit nu juist het probleem :P

Hoe check jij of het er wel opstaat? Ook ik heb vandaag mijn reisproduct maar opgehaald ook al moet ik hem pas vanaf de 22ste halen als ik de site moet geloven, mijn achternaam begint namelijk met de 'Z'. Maar na al dat gezever op het nieuws en het feit dat nog maar 1/3 hem zou hebben geactiveerd zag ik het schrikbeeld al voor me: ellendelange rijen, paaltjes die niet werken en tenslotte een dikke boete. Dus ik heb hem vanmorgen opgehaald, inderdaad, dat paaltje was ubertraag en ik weet nou ook niet zeker of mijn weekabbo er wel op staat.. Ik heb niks in het beeld gehad van: 'kan niet opgehaald worden of wat dan ook' . Nee, ik zou nu volgens het paaltje 2 dingen op me kaart hebben staan. (Achteraf even opgezocht want ik vond 2 reisproducten een beetje raar maar 1 is dus mijn vrijreizenproduct en de ander de 40%korting) Maar hij bleef zo lang Tot Ziens zeggen dat ik niet weet of het er nu wel of niet opstaat. Ik dacht dat je het op de site kon checken en ik heb een account aangemaakt maar nog steeds kan ik nergens vinden of mijn abbonement er nu op staat. Ik ga vrijdag naar huis dus ik vraag het dan wel aan een conducteur als die het wil checken maar als jij een manier hebt waardoor je het thuis kan checken..... :Y)

En zucht, ik denk dat de OVchipkaart DE flop van 2010 gaat worden. Dat kan nooit goed gaan met overstappen van trein naar bus (denk aan de rijen bij de paaltjes en dus je aansluiting mist) en als ik alleen al kijk naar de propvolle bus hier in Groningen die naar het Zernike rijden. De bussen zullen minstens 5 minuten achter op schema liggen als iedereen langs dat paaltje moet gaan...

Het zou via internet kunnen, maar daar kan ik het ook niet vinden :+ . Ik had vandaag een conducteur in de trein die elke student afging om zijn chipding te controleren :j (bij arriva), dus ik heb het bij hem gecheckt en het klopt allemaal :)

_Anouck

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:17

Nou ik zou hem vanaf de 13e al op kunnen halen...bij verschillende paaltjes geprobeerd, en elke keer ophalen mislukt! Ik word er nu echt een keer ziek van...die kl*te dingen zijn ook nog eens super traag. En als je een conducteur vraagt zegt tie ja blijven proberen (ja meneer de conducteur ik heb ook zoveel tijd over, om eerst een half uur in de rij te staan en vervolgens nog 5 min bij dat ding, die mij vertelt dat het ophalen niet lukt) ... Ik weet wel dat als het me niet gaat lukken ik niet bereid ben een boete te betalen...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:19

_Anouck schreef:
Nou ik zou hem vanaf de 13e al op kunnen halen...bij verschillende paaltjes geprobeerd, en elke keer ophalen mislukt! Ik word er nu echt een keer ziek van...die kl*te dingen zijn ook nog eens super traag. En als je een conducteur vraagt zegt tie ja blijven proberen (ja meneer de conducteur ik heb ook zoveel tijd over, om eerst een half uur in de rij te staan en vervolgens nog 5 min bij dat ding, die mij vertelt dat het ophalen niet lukt) ... Ik weet wel dat als het me niet gaat lukken ik niet bereid ben een boete te betalen...

Hier precies hetzelfde probleem :D Nja, ik blijf het proberen en anders dan zie ik het over een weekje wel hoe ik het verder aan ga pakken...
Maar heb ook al diverse palen geprobeerd, maar telkens krijg ik een ander bericht wat er toch iedere keer op neer komt dat het 'activeren' niet lukt :')

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:26

Als ik op internet inlog met mijn nummer etc. staat er dat dit op mijn pasje staat...

Product Status Prijs €
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week € 0,00
Studentenkaart korting week € 0,00

maar ik heb nog nooit wat opgehaald! Dus ik ben bang dat dit het tijdelijke product is en dat ik dan 1 februari een probleem heb. Trouwens het moet ook korting weekend zijn neem ik aan ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:10

Het is officieel na 12 keer als je niet uitcheckt!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:07

@ _Anouck: Dat is je tijdelijke reisproduct wat er nu op staat. Die korting week is gewoon, korting voor heel de week. Maar omdat je ook studenten week hebt, reis je doordeweeks gratis.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:32

hoi!

vraagje: ik heb een week ov. moet ik in het weekend een gewoon treinkaartje kopen (voor jumping amsterdam) zoals voorheen, of moet ik mij ov chipkaart dan opladen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:29

met de trein moet je gewoon kaartje kopen!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:34

ok super! dank je wel! ik reis nooit meer met openbaar vervoer, dus heb geen flauw idee hoe t allemaal werkt. ben bijna afgestudeerd, maar ga dit weekend naar Jumping Amsterdam. Dan is de trein wel makkelijk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:53

Precies :j nee gewoon ff kaartje kopen!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:52

Ik heb hem ook kunnen opladen!
In Groningen gewoon op school, op het zernikeplein! :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:07

Szan schreef:
_Anouck schreef:

Hier precies hetzelfde probleem :D Nja, ik blijf het proberen en anders dan zie ik het over een weekje wel hoe ik het verder aan ga pakken...
Maar heb ook al diverse palen geprobeerd, maar telkens krijg ik een ander bericht wat er toch iedere keer op neer komt dat het 'activeren' niet lukt :')

ik ook. Heb wel achternaam met V dus ik wacht nu maar even tot 22ste, maar hoorde van veel mensen namelijk dat het wel gelukt was die ook achternaam hadden die begon met V of verder.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:16

Prachtig... Heb m opgeladen (dacht ik) met bonnetje en al.. Al van een conducteur gehoord dat ie prima was en ook al netjes op tijd opgehaald..

Nu een conducteur die zei dat ik het nog wel moest doen..? Prima, mijn letter was ook aan de beurt..., maar stond tijdelijk niks klaar, en nu staan er geen producten voor me klaar (zonder tijdelijk :+ )

Oh wat heerlijk, zo'n invoeringsperiode :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:32

Gisteren 3 kwartier in de rij gestaan en er stond niks klaar. Maar voor niemand in de rij. Lekker dus...
En vandaag ook niet...
En dan zeggen ze dat wij lax zijn, ze moeten die dingen gewoon goed maken :\

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:34

Nassie schreef:
Arriva is zowieso slecht geregeld! Kan telkens niet uitchecken in de bus..

Hier hetzelfde probleem. Ik word er ondertussen echt gestoord van. Het ligt aan de apparaten van Arriva, want heb er verder nergens last van. Gelukkig ben ik niet de enige, hoor vaak genoeg bij anderen een piep dat hij het niet doet. Maar zou toch vervelend zijn als over een poosje mn chipkaart is geblokkeerd. :\
De 1e keer dat het me overkwam, zei de buschauffeur: "ach, je hebt je papieren ov toch nog, daar mag je nu ook nog mee reizen." Daar heb ik wat aan..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:36

Wat als dat gebeurt als je met saldo gaat reizen....

Echt een drama dus :P

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:43

Inderdaad, dan ben je dus 4 euro kwijt..

Ben benieuwd of die bestelling ophalen bij mij gelukt is, kan het eigenlijk pas vanaf de 22e doen, maar had het alvast gedaan. In de bus kunnen ze dat volgens mij niet checken toch?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:50

Ik heb m'n reisproduct vorige week al opgehaald, zegt zo'n conducteur vandaag ineens, je moet je kaart nog activeren? Snap er nu echt geen hol meer van hoor :?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:30

Ooh, dit is geweldig :D Ik had mijn kaart nog niet geactiveerd, dacht ik. Nog nooit na 1 januari een automaat opgezocht die het deed. Twee keer heb ik hem wel geprobeerd te activeren, maar beide keren kreeg ik een foutmelding (er stond geen product klaar, of product ophalen niet mogelijk :+ ).
Komt de conducteur vandaag langs en die verteld dat ie gewoon al geactiveerd is? :oo Nou, dat is mooi! Ik kwam later nog 2 andere conducteurs tegen en die zeiden precies hetzelfde.
Ik snap het alleen niet zo goed, want ik heb hem welgeteld een keer geactiveerd, ergens tussen Kerst en oud en nieuw.. maar blijkbaar was dat toch al m'n definitieve reisproduct i.p.v. m'n tijdelijke, zoals ik tot nu toe dacht..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:51

Je tijdelijke stond er vanzelf al op.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:02

Dat is waar, maar dat had ik daarna pas door.. dus ik dacht dat dat wat ik geactiveerd had er vast weer af zou zijn of iets dergelijks ;)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:24

Vandaag speciaal naar de primera en het postkantoor z'n 25km verderop gegaan. HEt is tijdelijk niet mogelijk bestellingen op te halen. Grrrr, en maar overal blijven schrijven dat studenten dat ding niet activeren. Ga morgen maar weer in rotterdam kijken bij de primera of daar het paaltje het weer wel doet.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:35

manonutjuh schreef:
Vandaag speciaal naar de primera en het postkantoor z'n 25km verderop gegaan. HEt is tijdelijk niet mogelijk bestellingen op te halen. Grrrr, en maar overal blijven schrijven dat studenten dat ding niet activeren. Ga morgen maar weer in rotterdam kijken bij de primera of daar het paaltje het weer wel doet.

ik had maandag t/m vandaag precies t zelfde, ben bij 4 verschillende palen geweest en allemaal meerdere keren geprobeerd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:39

ik heb mijn product nog niet op kunnen halen
tijdelijk niet beschikbaar ofzo...

blijkbaar ben ik niet de enige
hopelijk is dit vóór februari opgelost

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:59

Ik denk dat ik die kaart geen eens heb, voor 1 februari...