Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:12

Ik heb vandaag en gister rijles gehad.. Ben een beetje onsecuur aan het worden :') of er rijden gewoon meer malloten op mijn weg :')

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:13

Het komt vast doordat ik vorige keer had gezegd dat ik niet zoveel op de snelweg rijd want vandaag heb ik dat wel moeten doen. Ging opzich wel goed alleen ik vind het wel lekker om gewoon rustig rechts te rijden :o Invoegen naar rechts vind ik een stuk lastiger dan naar links trouwens.

Na hoeveel lessen hadden jullie ongeveer je TTT?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:23

Ik moet nu opeens ook kei veel autoweg.
Vind het wel moeilijk inschatten met inhalen hoe hard de auto op de linkerbaan aan komt rijden.

@ Pluutje, ik bij 30 uur.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:28

Nagini mijn rijinstructeur gaf me daar gisteren een handige tip voor :) als je in je binnenspiegel (dus niet linkerbuitenspiegel) kijkt, en je kan de auto die op de linkerstrook rijdt nog helemaal zien en hij wordt niet snel groter in de spiegel, dan kan je, als je wel snelheid blijft maken, naar de linkerstrook gaan.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:30

heb optijd dit topic gevonden ik mag aankomende dinsdag op en heb vandaag mijn allerlaatste les(hoop ik!!)
ik ga echt kapot, spannend %)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:31

Ik moet ook bijna elke les wel stukje over de snelweg, maar dat is ook maar 5 a 10 min bij ons vandaan :+

Ik mag vanavond om half 5 weer, weet niet hoeveelste les het nu al is geloof de 16e ofzo. maar hier gaat het ook allemaal al aardig gewoon :)
enigste is dat stomme kijken nog dat moet ik er echt even in printen, hoofd heen en weer doen, niet alleen je ogen :Y) :7

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:33

wat ik pas lastig vind is als je ongeveer tussen de 100 en 110 rijdt, hoeveel meer gas je dan moet geven om degene voor je in te halen.

Bij je examen wordt namelijk verwacht dat je 120 rijdt. rijden ze dat op de rechterbaan niet moet jij dus inhalen. maar je moet toch beduidend harder rijden als je wil in halen? maar als ze rechts 110 rijden, en jij wil inhalen, rij je met 120 niet beduidend harder...?

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:34

Je kan toch gas geven om in te halen (en dus wat harder dan 120 gaan), inhalen, weer naar de rechterstrook gaan, en dan wat minder gas geven zodat je 120 rijdt?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:36

Ik meld mezelf ook maar eens in dit topic. Ik heb 3 november eerst een intakegesprek met de rij instructeur. Ik moest maar vragen opschrijven, maar op een paar vragen na zou ik niet weten wat ik moest vragen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:41

@emma, uhu.. maar wat ik dus zeg ik vind het lastig om in te schatten als ik erachter rij, soms kan je een lange tijd 120 rechts rijden, en dan kom je achter iemand te rijden, het mooiste is natuurlijk vloeiend door te rijden (en dus niet eerst aan passen aan het tempo van de voorganger) waardoor ik het lastig vind om in te schatten hoe hard degene die voor me rijd, rijdt.

Kortom het hele inhaalgebeuren is niet aan mij besteed :Y)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:43

Joa, denk niet dat ze daar zo nauw op letten, op die snelheid met inhalen e.d.

@Emma, dankje voor de tip! Ga er eens op letten vrijdag.
@Magic_Lover; ja dat heb ik dus ook. Mijn rij-instructeur heeft me te lang laten kijken zoals ik zelf fijn vond (buiten, binnen, en dan nog de andere spiegel welke kan ik níet opging, en alleen rotondes en fietspaden dode hoek). Nu moet ik dat dus helemaal opnieuw er in stampen. Hebben vandaag dus ook heeeel veel ge-oefent met afslaan links en rechts :')

Vind die dode hoek zo onnozel uitzien af en toe :') Dan kijk je op n rechte weg in je dode hoek terwijl je weet dat er neits is :')

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:53

Loesje88 schreef:
@emma, uhu.. maar wat ik dus zeg ik vind het lastig om in te schatten als ik erachter rij, soms kan je een lange tijd 120 rechts rijden, en dan kom je achter iemand te rijden, het mooiste is natuurlijk vloeiend door te rijden (en dus niet eerst aan passen aan het tempo van de voorganger) waardoor ik het lastig vind om in te schatten hoe hard degene die voor me rijd, rijdt.

Kortom het hele inhaalgebeuren is niet aan mij besteed :Y)

Maar dat zie je toch vanzelf, als je goed vooruit blijft kijken? :) Als je dan een auto op de rechterstrook ziet rijden en die komt steeds dichterbij, dan weet je dat je uiteindelijk zal moeten inhalen. En het is dan handig om dat niet te laat te doen zodat je inderdaad vloeiend kan door rijden.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:06

hihi ik blijf dat hele gebeuren nog wat lastig vinden, maargoed ik ben dan wel al een aantal keer op de snelweg geweest, maar het inhalen heb ik pas 2x gedaan geloof ik := ik neem aan dat het -net als alles met het autorijden- vanzelf wat makkelijker wordt als je het wat vaker doet. En ik ben nu sowieso met iedere les op de snelweg... dus het komt vast goed! :j

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:15

Dat denk ik ook ja :D hoe meer je het doet, hoe meer handigheid je er in krijgt. En ook al vind je inhalen moeilijk (of zelfs eng, zoals ik eerst vond haha), je moet het toch gewoon doen want op je examen moet dat ook, en later als je zelf autorijdt is het ook wel handig als je dat kan/durft ;)
Mijn rijinstructeur was daar heel streng in. Vanaf mijn eerste keer op de snelweg liet hij me al telkens inhalen en niet trutten, en dat vind ik wel heel fijn nu!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:17

Ik heb nog niet hoeven inhalen op de snelweg, lijkt me best moeilijk inderdaad!
Vrijdag weer les, en dan ga ik eindelijk naar Leiden :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:39

@Annn waar kom je vandaan dan? ik rij altijd in en om leiden (vanuit het CBR zeg maar)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:42

Ja ik ook, en vind het echt een rotstad om in te rijden :')

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:46

@emma, ik zie nu pas dat jij uit mijn oude dorpje komt! :D

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:58

Ssssstt niet alle aandacht op dat rare dorp vestigen O:) haha ben er niet trots op dat ik er woon.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:59

waarom denk je dat ik verhuisd ben :o

edit; bij wie les je? Maart & Dick zeker?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:03

Ik kom me hier ook weer eens melden :) Heb inmiddels 19 lessen gehad, theorie al een tijdje in de pocket :D Morgen en overmorgen weer lessen :) Mijn doel is om voor de kerst mijn rijbewijs te hebben, maar of dat gaat lukken :P

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:07

@SL dan hebben wij hetzelfde doel :j mijn examen wordt deze week geloof ik nog ingepland.. dus ik zit te wachten op een examendatum := (ik denk dat het de eerste of 2e week van dec. wordt)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:09

Nou Loesje, hopen dat we het allebei gaan halen :P Ik ben in maart begonnen.. en heb door medische problemen 3 maanden geen rijles gehad.. ben het nu eindelijk sinds 2/3 weken weer aan het oppakken, en ben er ook wel een beetje klaar mee eigenlijk :P Wil NU mijn rijbewijs :=

Hoeveel lessen heb jij gehad? En in hoeveel hoop je m te halen? :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:21

euhm ik geloof dat ik nu op 25 lessen zit ongeveer (ben mn leskaart kwijt :+ maar ik weet zo goed als zeker dat hij nog in de lesauto ligt)

Ben eind juli begonnen (2 lesjes gehad) toen ging mijn instructeur op vakantie, eind augustus weer verder gegaan... en nu wordt mn examen aangevraagd := overigens heb ik 1x in de week een dubbel uur les :)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:28

Loesje88 schreef:
waarom denk je dat ik verhuisd ben :o

edit; bij wie les je? Maart & Dick zeker?

Dat kan ik goed begrijpen haha.

Nee ik les bij Han Lacourt, die zit in Leiden. En jij?