wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nomination

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:18

furious schreef:
Misschien ligt het dan wel aan de discotheek!

Ben je al uit geweest, of ben je een thuiszitter?
Ben deze week voor mijn werk al in 5 tenten geweest. Stonk er stuk voor stuk, en dat zijn hele goede tenten!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:20

ja hoor furious, volgens jou stinkt het nergens als er niet gerookt wordt geloof ik..

Karin : ik kan me wel goed voorstellen dat de lucht een bijzaak is, dat mensen er last van hun ogen/ longen van krijgen weet ik zelf ook. Ik, als roker, krijg ook wel eens last van m'n ogen als ik in een klein cafe oid sta waar veel gerookt wordt ( werd ).

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:22

De rookvrije plaatsen waar ik geweest ben, stonken niet. Ik moet daar wel bij zeggen dat dat om (drukke) pubs en kroegen ging, omdat ik er geen fluit aan vind om naar een disco te gaan. Het zou dus kunnen dat het daar anders is, maar een beetje normaal geventileerde kroeg is best te doen, in mijn ervaring.

Als het 35 graden wordt binnen zal het best naar zweet ruiken, maar als het 35 graden was toen er nog gerookt mocht worden, vond ik het ook niet fris. Dan rook je ook rook, zweet en weet ik veel wat door elkaar - en rook was daar nou niet bepaald het meest aangename luchtje van.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:24

Ik vind het niet zo'n snuggere beslissing als niet roker zijnde. Vrienden van me hebben er echt moeite mee ofzo, nou denk ik aan de ene kant van tja, dan ga je toch buiten staan? Maar aan de andere kant, iedereen weet, of wist dat als hij of zij naar een kroeg of disco ging, dat zijn of haar kleren dan naar rook roken.. Nu wordt dat imo meer een smerige alcohol lucht..
Vriend van een vriendin vond dat ze het in Belgie beter hebben geregeld, cafés en restaurants enzo, waar gegeten wordt neit meer roken, maar disco's en dergelijke wel. Dat vind ik dan een beter oplossing.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:26

ja Haha!
danneke80 schreef:
Vasthi schreef:
Gisteren voor de eerste keer rookvrij uit eten geweest. Gewoonweg heerlijk!!!!!! Alleen al dat uitzicht al op al die paffende mensen buiten, geweldig.

is dit een vorm van leedvermaak of moet ik het anders opvatten?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:28

haha zeker leedvermaak. bij onsop het werk hadden we laatst ook vergadering over het rookvrije horeca. werk in de horeca dus.. het was zo grappig! personeel dat wil roken max 4 sigaretten per dag en dat wordt als een kwartier pauze gerekent. nou als iemand fulltime werkt zijn dat al gauw een paar uurtjes hahaha..! en ze mogen het niet in de zaak doen. na sluitingstijd wel maar dan moet een niet roker toestemminhg geven MUAHAHA. hebben ze aan mij geen goeie Knipoog haha nee hoor maar wel prachtig dat rookvrije horeca. moet moren werken dus dan zie ik wel hoe het is!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:31

ik vind het heeeeeeerlijk, ik werk in een restaurant en als ik brasserie stond het rook gedeelte was ik daar echt niet blij mee..Nu kan iedereen lekker eten zonder last te hebben ervan en te stinken, als je wil roken doe je het maar lekker buiten Doei, doei

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:33

Ik ben al in het buitenland in rookvrije tenten geweest. En ik vind stinken behoorlijk overdreven. Tuurlijk ruik je nu wel andere dingen! Maar sommige van jullie doen net of je niet meer fatsoenlijk uit kan gaan zonder te kosten van de stank oid.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:33

Ben in de meivakantie naar Frankrijk en Italië geweest, alle 2 hadden ze al rook verbod en ik rook niks bijzonders hoor in die discotheken. We moesten alleen buiten gaan staan maar is ook niet heel erg, op het terras was het nu juist heel gezellig Haha!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:37

Pluttersput : hebben ze goed geregeld in Belgie ja, mogen ze van mij hier ook wel doen. Heeft iedereen keus.

Marlou : tsjah vind jou reactie beetje overdreven.. Als iemand in zijn/ haar pauze mag roken ( max dus 4 per dag ) wat is dan jou probleem als ze dit buiten moeten doen ? En als je tijdens werk buiten moet roken, zou ik dat na sluitingstijd al gelijk uit mezelf doen, dat maakt dan ook niet uit of je weer naar buiten moet of niet.
Dat je het leedvermaak vind, beetje triest ( overigens niet jij alleen hoor ). Toen er nog overal gerookt mocht worden hoorde je toch ook niemand lachen hahahaa iedereen heeft last van mij omdat ik rook ! Beetje belachelijk vind je niet ?
De nieuwe regel is nou eenmaal niet meer roken binnen, ja vind t behoorlijk k*t maar is nou eenmaal zo. ALs ik dus wil roken moet ik naar buiten en anders heb ik pech.
Snap niet waarom iedereen gelijk zo achterlijk moet doen naar de rokers, volgens mij was het hiervoor namelijk niet andersom hoor.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:40

De rokers veroorzaken de overlast en niet andersom dus dat valt niet te vergelijken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:40

Ben het helemaal eens met Kaill87

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:41

furious schreef:
De rokers veroorzaken de overlast en niet andersom dus dat valt niet te vergelijken.

Dus dan moet je maar zo zielig doen als iemand buiten staan?

Jeetje.. je leven zou maar zo saai zijn, dat je daar om kan lachen..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:42

Nomination schreef:
furious schreef:

Dus dan moet je maar zo zielig doen als iemand buiten staan?

Jeetje.. je leven zou maar zo saai zijn, dat je daar om kan lachen..

Ik heb niet gezegd dat ik mensen uitlach hoor! Ik heb last van het rook dus ben blij dat het rookverbod er is, maar ga mensen niet uitlachen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:43

Je kraakt ze wel behoorlijk af en waar dat opslaat snap ik al helemaal niet.. Hoor je ons naar jullie afkraken?

Snap niet waar je je druk om maakt en ons zo moet afkraken.. Het verbod is toch al ingegaan..

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:45

furious : dat weten we nu wel, er is nu een verbod ingesteld, veel mensen blij en ook mensen niet blij. Niemand meer last, verder niet zo zeiken zeg..
Enne, er zijn toch mensen die het als leedvermaak zien als mensen buiten staan te roken. Pff, daar kies je als roker toch zelf voor ? Wij zijn gewoon bikkels dat we in weer en wind buiten gaan staan paffen Tong uitsteken als we dan toch op zo'n toer gaan, pas ik me wel ff aan hoor geen probleem !

Somebitch : sommige mensen denken dat het nog niet helemaal duidelijk is ofzo dat het verbod er is. ALs ik zulke mensen dus op straat tegenkom ( waar ik WEL mag roken ) kan diegene een rookpluim in zn giechel verwachten. Triest doen kan ik ook.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:46

Jullie zetten je zelf nu wel erg in de slachtoffer rol!
Moet je zelf weten, want het verbod veranderd er toch niet op.

Maar ik ga nu naar school Doei!

edit: er is een verbod Clown

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:47

ehm hallo zeg gaan we nu zeuren dat het nog stinkt Clown
vind dat wel super dom
wees blij dat dat verbod er is

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:49

furious schreef:
Jullie zetten je zelf nu wel erg in de slachtoffer rol!
Moet je zelf weten, want het verbod veranderd er toch niet op.

Maar ik ga nu naar school Doei!

edit: er is een verbod Clown

Zeg dan niet dat wij overlast veroorzaken want dat doen we al niet meer sinds dat verbod. Clown
Overigens maken niet rokers ook weleens overlast waarvan ik denk tjonge moet dat nu.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:50

Stress is ook ongezond Ja Haha!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:52

Furious : ik zeg toch dat we bikkels zijn dat we buiten gaan staan paffen ? Waaruit maak jij op dat ik me dan slachtoffer voel ? Volgens mij weet je gewoon niet meer wat je moet zeggen ofzo.

Waar is een verbod op ? Op dom doen ?? Joh fijn dat je het me laat weten, ga maar gauw naar school dan, kom je misschien van domheid af.
Haha raar gel*l van sommige..

Somebitch : jaa nu veroorzaken sommige niet-rokers overlast, is er een verbod komen ze nog zeuren !
Wij zeggen ja en amen en roken buiten, so what's the problem ?!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:54

Mystica : uhuh Tong uitsteken

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:54

Snap het ook niet Kaill...
Sommige mensen maken het leven voor hun toch zo moeilijk he. Clown

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:58

ja he :p zie het probleem niet zo hoor ! Steek er nog ff eentje op, BINNEN !

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:04

kaill87 schreef:
Marlou : tsjah vind jou reactie beetje overdreven.. Als iemand in zijn/ haar pauze mag roken ( max dus 4 per dag ) wat is dan jou probleem als ze dit buiten moeten doen ? En als je tijdens werk buiten moet roken, zou ik dat na sluitingstijd al gelijk uit mezelf doen, dat maakt dan ook niet uit of je weer naar buiten moet of niet.
Dat je het leedvermaak vind, beetje triest ( overigens niet jij alleen hoor ). Toen er nog overal gerookt mocht worden hoorde je toch ook niemand lachen hahahaa iedereen heeft last van mij omdat ik rook ! Beetje belachelijk vind je niet ?
De nieuwe regel is nou eenmaal niet meer roken binnen, ja vind t behoorlijk k*t maar is nou eenmaal zo. ALs ik dus wil roken moet ik naar buiten en anders heb ik pech.
Snap niet waarom iedereen gelijk zo achterlijk moet doen naar de rokers, volgens mij was het hiervoor namelijk niet andersom hoor.

hoezo is mijn reactie overdreven? dat vind jij. dit zijn gewoon dingen die besproken zijn in de vergadering en die punten heb ik niet verzonnen dus Clown ik vind het leedvermaak ja Vork het is meerdat ze die tijd verrekenen omdat het niet eerlijk is tegen over de nietrokers die werken. rokers staan om de 5 minuten te hijsen en dan gaan ze weer eens aan het werk. ik ben neit zo een krent die er op let van ja luister ik vind het niet eerlijk datjullie zo veel staan te rokers tegen over de nietrokers maar het klopt wel... ze staan tijdens het werken een hoop weg te roken en dat wil de baas niet hebben..

wat wel zo is, het schijnt verschrikkelijk naar zweet te gaan ruiken in kroegen Knipoog omdat sigaretenrook boven zweetlucht gaat.. Vork