Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:06

Leuke schoenen hoor!
En een borstel hebben ze meestal op de dansschool ook wel, dus is niet iets dat je vandaag nog in huis moet hebben ;)
Verder natuurlijk niet mee naar buiten op de stenen, en als je thuis bent meteen te luchten zetten, gaan ze veel langer mee en ze blijven frisser. Schoenverfrisser en dergelijke wordt meestal enorm afgeraden, zitten allerlei stoffen in die je schoen kunnen beschadigen.

Verder weer lekker aan het lessen en trainen hier?
Magrathea, dans je nog met je vriend? Hoe gaat het?

Wij hebben laatst promotie aangevraagd van de debutanten twee latin naar de Adults B latin. Wij hebben inmiddels de vereiste twaalf finales gedanst en we zaten al 3 jaar in de debutanten 2. Omdat wij heel graag willen gaan tiendansen hebben we dus promotie aangevraagd en die is gehonoreerd :D
Nu dus druk met een sambaprogramma en ons chacha programma wordt gepimpt. Daarnaast moet onze conditie echt beter, dus nu ook twee conditie/kracht (dat wisselt een beetje per week) trainingen erbij gepakt. Lekker druk aan het trainen dus. :D

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:43

Nu het nieuwe seizoen is begonnen, kan dit topic wel een schopje gebruiken! :D Ik ben dit jaar begonnen en wil ook graag meekletsen! Mijn moeder roept al sinds ik klein ben dat ik eens zou moeten gaan dansen, maar het is er nooit echt van gekomen. In juni heeft mijn vriend me verrast met een privéles, om eens te laten zien hoe het is. Ik was zo enthousiast dat we ons de dag erna meteen hebben ingeschreven voor de cursus. :):) Zelf ben ik echt een beginneling, ik kan nog helemaal niks. Mijn vriend (en danspartner dus) heeft al twee jaar les gehad. Dat vind ik wel fijn moet ik zeggen, kan hij me mooi helpen als ik stuntel. :D Hoe gaat het met jullie allemaal?

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:53

Hihi, wij zijn ook nog steeds aan het dansen, nu begonnen aan het tweede jaar, vierde seizoen bij de dansschool. Vorige les weer de samba geleerd.
Soms nog wel erg frustrerend dat we veel al kennen van wat we doen, maar ze proberen wel op ieders niveau les te geven dus we krijgen veel tips over techniek en houding wat fijn is.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:08

Ik kan me voorstellen dat het dan al snel saai wordt ja. Waarom zijn jullie aan het tweede jaar begonnen als jullie allebei al vier siezoenen gedanst hebben? :)

Mijn vriend heeft hetzelfde probleem, die moet nu voor mij ook weer helemaal bij 0 beginnen. De pasjes kent hij allemaal wel, dus hij is net als jullie vooral bezig met houding en techniek. En gelukkig wordt hij daar ook in geholpen. Gister danste iedereen nog hand-in-hand en kregen wij ineens te horen: "nou hup, jullie kunnen best in danshouding, dat kennen jullie allang!" (aha, van die ene proefles ja :+). Voor Sebas meteen een stuk leuker en voor mij ook een mooie uitdaging. :D

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:25

Bij ons is ieder jaar ingedeeld in 2 seizoenen. Dus dit is derde seizoen bij deze dansschool bedenk ik me net, niet vierde ;) En dus tweede jaars (brons ster) Hiervoor hebben we al een keer het eerste jaar gedaan bij een andere dansschool, voor we gingne verhuizen. En daarvoor heeft mijn man al 14 jaar gedanst, ook wedstrijden en alles.
Dus voor hem is het vaak erg makkelijk en we zien nu wat overlap met het eerstejaar dat we bij ander edansschool hebben gedaan (daar leerde we de Samba direct en bij deze dansschool beginnen we daar nu pas mee). Maar het leek ons toch verstandig weer bij 0 te beginnen zodat we ook wat aan onze techniek konden schaven enzo.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:03

Oh, vandaar! :j Dan is het zeker fijn als ze op ieders niveau les geven, zodat je wat meer verder kan waar je gebleven bent (houding ed.). :)

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:44

Okay het valt nog best mee hoe lang het hier stil was, toch? Ik zit ook op stijldansen, nu in goud ^^ leek me wel leuk om me hier te melden.
Ik ben ook eigenlijk op zoek naar een niet te naakte latinjurk die betaalbaar is (maar niet een uitstraling heeft alsof het gewoon een casual jurk is). Iemand tips? Bij ons op de dansschool zijn er met enige regelmaat wedstrijdjes gegeven en voor ballroom heb ik nu een mooie en niet te opvallende jurk, maar voor latin valt het zoeken tegen :(

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:28

Hoi Nooor_. Ik kan je aanraden contact op te nemen met JB Dancefashion in Waalwijk, (ja van onze dansschool), zij maakt op aanvraag maar heeft ook een behoorlijk grote collectie zeer betaalbare latinjurken op voorraad. Wat het snelste werkt is bellen. Je kan dan je wensen kenbaar maken en dan kan zij je wel vertellen of ze iets voor je heeft.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:55

Hallo, ik ben altijd blijven lezen hoor ;) Ik ben ook eindelijk weer lekker bezig! Het gaat steeds beter met mijn vriend, al is alles zo anders en we zitten een beetje in een psychologische oorlogvoering over wie wanneer zijn/haar zin krijgt als het gaat om leiden/volgen, houding, dat soort dingen. Maar het is wel leuk! Al is tango echt intense horror, echt, waar je bij de rest gewoon allemaal figuren achter elkaar plakt zijn de figuren an sich deels nog wel hetzelfde maar ik heb echt het idee alsof ik het weer helemaal van begin af aan moet leren :( Dat is best frustrerend af en toe. Zeker omdat ik niet gewend ben heel erg subtiel geleid te worden (en zijn vorige partner natuurlijk wel) maakt dat het een en ander wel heel moeilijk.

Maar goed, we leren nu samba, en we zijn allebei zo van :z in de les omdat we al meer kennen dan iedereen. En dan eindeloos bezig zijn met samba walks... Nou ja, ooit wordt het vast moeilijker. Weens lukt in elk geval voor geen meter, nooit. Word er duizelig van :o

Wendy_Komen

Berichten: 6340
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:55

Hier afgelopen weekend voor het eerst meegedaan aan een wedstrijdje van Swingmasters. Was erg leuk! Eind deze maand weer!!

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:46

hoihoi,

ben ik ook weer...
wij zijn inmiddels met zilver begonnen,
en wat denk je wat,
mn danspartner op zn werk lelijk gevallen, paar ribben gekneust en 1 gebroken..
das nu 5 weken geleden, dus we zijn al weer aan het oppakken, majah,
we lopen al achter op de rest in de "klas" natuurlijk.

en dat net toen ik echte *\o/* dansschoentjes gekocht had viel hij -O-

verder mag ik assisteren bij de beginners nu, was een heer zonder partner :o?
maak je ook maar 1x in je leven mee wss..

*trots*

Afbeelding

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:14

Het is hier erg stil!

Hoe is het met iedereen? Nog fanatiek aan het lessen, trainen, wedstrijden dansen?

Hier hebben we momenteel de grootste moeite om de trainingen in te plannen tussen studie en werk. En die twee dingen hebben toch echt prioriteit, al verlang ik soms enorm naar een avond lekker trainen.
Toch lukt het ons aardig, laten we links en rechts een borrel schieten, proberen we zoveel mogelijk op dezelfde dagen andere activiteiten dan dansen te plannen en kunnen we tegenwoordig gelukkig ook vaak op zaterdagochtend bij onze trainers terecht. Ideaal is anders, maar het is nu eenmaal even zo.

Toch hebben we gisteren meegedaan aan de Wintertrofee in Nijkerk (NADB). We deden alleen de standaard mee (C-klasse). Was een erg leuke wedstrijd, op een mooie locatie. Het dansen ging gisteren érg lekker. Mijn vriend (en danspartner) heeft een nieuw rokkostuum aangeschaft en dit was onze eerste wedstrijd daarmee. De verbetering ten opzichte van het oude pak was duidelijk merkbaar, de houding oogde zoveel beter! En het ging gewoon lekker :)
Het wierp zijn vruchten af: wij mochten naar huis met een derde plaats!

Nu moeten we weer hard aan de bak, want we willen over twee weken in Zwolle ook de Latin meedansen in de B-klasse. :)

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:17

op dit moment is het weer tussen 2 seizoenen in bij ons. Maar begint binnenkort weer dus dan gaan we weer door.
Hebben overwogen om 2 jaar over te slaan en door te gaan op goud (dus zilver en zilver ster overslaan), maar toch gewoon zilver. Groep is ook erg gezellig en heb eigenlijk geen zin om 2 jaar variaties er in te stampen in een paar privélessen.
Dit jaar ook maar weer eens mee doen met het afdansen, afgelopen jaar beide keren (seizoen is bij ons in 2e geknipt) niet gedaan, hadden 2e keer mee willen oden maar toen hadden we iets dus helaas.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:28

Ik les nu met mijn vriend en daarna met een vriendin, twee uur achter elkaar dus! is soms best intensief.

Ben met examens altijd heel erg zenuwachtig, dus ik denk niet dat wij ooit wedstrijden gaan doen :P. Twijfel wel of ik nog bij deze school wil door dansen, ik wil eigenlijk ook de lindy hop leren, en daar is geen mogelijkheid toe.

Dus misschien dat we volgendjaar bij een rock en roll school gaan.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:10

Mag ik mij ook melden? Ik ben afgelopen donderdag begonnen met mijn eerste stijldansles met mijn, jawel, vriendin. 2 vrouwen dus :) we zijn allebei nog complete beginners wbt stijldanseb maar we vinden het heel erg leuk! We gaan over een kleine 2 jaar trouwens dus dan willen we wel een fatsoendelijk rondje over de dansvloer kunnen maken natuurlijk!

Verder heb ik wel een aantal jaar boogie woogie gedaan, maar dat is toch wel wat anders haha. Alhoewel ik begrepen heb dat het vergelijkbaaf is met de jive.

Weet niet of wij uberhaupt wedstrijden zouden mogen dansen als 2 vrouwen zijnde. Maar daar ligt onze ambitie niet. Gewoon lekker dansen en plezier hebben :)

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:16

Wat leuk dat je met je vriendin bent gaan dansen! Wie van jullie danst als heer? Of wisselen jullie steeds?

Enne, er bestaan wedstrijden voor paren die uit twee heren of twee dames bestaan, dat is het zogenoemde equality dansen :)

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:18

Mijn vriendin danst momenteel als de heer, geen idee of we dat in de toekomst gaan afwisselen, maar het is nu nog niet handig om te wisselen steeds want dat werkt dan alleen maar verwarrend. M'n vriendin is overigens wel groter en sterker dus denk dat het opzich wel handiger is dat zij als heer danst?

Tof om te horen dat er toch ook wedstrijden zijn voor zelfde geslacht, lijkt me wel eens leuk om aan mee te doen. Wordt dit dan anders beoordeeld of het zelfde?

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:19

Die worden hetzelfde beoordeeld als een man-vrouw koppel :j

Op zich is het inderdaad het makkelijkst als de grootste van de twee de heer is, uiteindelijk. In het begin maakt dat nog weinig uit. Maar hé, als dat in de toekomst het makkelijkst blijkt kun je net zo goed meteen zo beginnen, toch? ;)

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:56

Wat leuk dat jij je meldt, zeg! :D Toevallig vroeg ik me dit weekend nog af hoe een homoseksueel stel zou stijldansen. Of ze dan allebei een andere partner zouden hebben of dat twee dames/heren samen ook zou werken. Leuk om daar eens wat over te horen! Trouwens, over de langste die leidt... dat is bij ons ook niet het geval. :)) Ik ben 5cm groter dan Sebas en op hakjes nog iets meer natuurlijk. Ik vind het jammer dat ik daardoor geen hele hoge dansschoenen kon kopen, maar verder zijn we tot nu toe nog niet tegen problemen aangelopen. We zijn gewoon nog steeds lekker bezig. Het is ook leuk om te merken dat we toch net wat voorlopen op de rest, we krijgen telkens weer tips om het weer wat te perfectioneren. Ik heb er echt lol in! :j

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:09

Mag ik mij ook melden :). Mijn vriend en ik hebben gister onze eerste les gehad. Ik vond mezelf nogal een ramp haha. Ik ben een ontzettende perfectionist maar gezellig hebben we het wel gehad. Ben benieuwd of we (vooral ik) het een beetje kan leren. Ik leer normaal niet door te doen dus het duurt meestal wat langer voordat ik zulke dingen door heb.
@maartje1990 in de groep die na mijn groepje kwam waren ook 2 vrouwen daar was de langste vrouw inderdaad de gene die ging leiden.

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:33

Ik heb een tijdje op een dansschool gedanst waar de vrouw van de eigenaar jehova's getuige was, daar mocht je echt niet met hetzelfde geslacht dansen! :oo Vreselijk, die bekrompenheid, bedoel, het is maar dansen :roll: Ik heb toendertijd mijn eerste danspasjes van een vriendin geleerd, zij kende ook de heren passen, ideaal en erg gezellig. Het was maar goed dat die vrouw op dat moment niet aanwezig was, want dan hadden we dus een preek gekregen... Heel apart. Ben wat dat betreft erg blij dat ik later tot de ontdekking kwam dat heel veel andere daar helemaal niet moeilijk over doen :) Het is juist zo leuk dat dansen gewoon voor iedereen is!

Ik ken trouwens een erg succesvol stel waar zij toch echt wel een stukje langer is dan hij, dat maakt uiteindelijk echt niet uit hoor, zolang hij maar wel attitude heeft om daar gewoon lekker als macho te staan :D

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:04

Paisano: ik heb ook een aantal haar geboogied en dat deed ik wel met een man, uiteraard was dit niet mijn vriend :+ maar als je samen met je partner wilt dansen dan kan dat gelukkig ook!


Amable: de eigenaar zelf had er geen problemen mee?

Onze danslerares doet zichzelf steeds excuseren als ze het over de heren heeft. Nu probeert ze "heren passen" oid te zeggen geloof ik haha. Vind ik wel lief al maakt het ons niks uit

We hebben gisteren nog even de basispassen geoefend van wat we al geleerd hadden (quickstep, chachAcha en... Ik geloof de engelse wals?). Ging nog steeds goed alleen een beetje weinig ruimte hah

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:15

De eigenaar volgens mij niet, lag echt bij zijn vrouw. Zo hadden we ook geen kerst en paasbal, maar een winter en lente bal... Ging best ver eigenlijk. Toen hij overleed heeft zij de school nog wel een korte tijd doorgezet maar het was wel echt zijn ding, dus uiteindelijk heeft ze de school redelijk kort daarna verkocht.

Zal inderdaad engelse wals zijn, dat zijn echt de 3 basis dansen :) En Boogie woogie lijkt inderdaad wel een beetje op de live, maar dan zonder gooi en smijt werk :D

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:40

Amable schreef:
Ik heb een tijdje op een dansschool gedanst waar de vrouw van de eigenaar jehova's getuige was, daar mocht je echt niet met hetzelfde geslacht dansen! :oo Vreselijk, die bekrompenheid, bedoel, het is maar dansen :roll: Ik heb toendertijd mijn eerste danspasjes van een vriendin geleerd, zij kende ook de heren passen, ideaal en erg gezellig. Het was maar goed dat die vrouw op dat moment niet aanwezig was, want dan hadden we dus een preek gekregen... Heel apart. Ben wat dat betreft erg blij dat ik later tot de ontdekking kwam dat heel veel andere daar helemaal niet moeilijk over doen :) Het is juist zo leuk dat dansen gewoon voor iedereen is!

Ik ken trouwens een erg succesvol stel waar zij toch echt wel een stukje langer is dan hij, dat maakt uiteindelijk echt niet uit hoor, zolang hij maar wel attitude heeft om daar gewoon lekker als macho te staan :D


Het kan zeker hoor, maar het is als dame toch echt handiger als je net wat kleiner bent dan hij. Met hakken word je sowieso al een stukje groter, en bij het wegstrekken van de dame oogt zij vanzelf weer minder klein. Als zij groter is, oogt ze nog langer wanneer zij een top maakt.
En de heupen komen dan vaak net wat handiger 'in elkaar' te liggen.
Neemt niet weg dat het gewoon kan hoor, een grotere dame. Zeker in latin maakt het al snel minder uit. Maar in de ballroomdansen is het echt makkelijker als zij een fractie kleiner is, al kan het dan ook als de dame de grootste is.

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:15

Maartje, mocht je het leuk vinden:
Dit weekend is er in Zwolle een wedstrijd georganiseerd door de NADB. Hier is ook een klasse 'Same Sex' (=Equality) uitgeschreven, in zowel ballroom als latin. Misschien leuk om te kijken?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat de toegangsprijs is, wij als deelnemer betalen geloof ik 15 euro per persoon.
Hier kun je de timetable vinden:
http://uitslagen.nadb.eu/20160207_Zwolle/timetable.pdf
Ik doe met mijn vriend mee in de C-klasse Standaard en de B-klasse Latin