Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:52

Ja, dat ga ik zeker doen! :D We hebben zijn eigen kastje zelfs apart laten intekenen in de nieuwe keuken <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 12:13

Haha geweldig dat ie z'n eigen kastje krijgt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 12:55

Cayenne schreef:
Ja, dat ga ik zeker doen! :D We hebben zijn eigen kastje zelfs apart laten intekenen in de nieuwe keuken <3

<3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:50

Ahhhh Mango <3

Veel succes Cayenne! Ik hoop dat het allemaal soepel verloopt :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:21

Thanks! :D
Ons halve huis gaat op hem aangepast worden :+ Zo hebben we bewust gordijnen zonder loodveter (want een loodveter is giftig) en krijgen we een waterdamp haard. Dan kan hij gerust per ongeluk in de open haard landen zonder dat hij een gebraden kippetje wordt :')
En de waterdamp haard zorgt meteen voor een hogere luchtvochtigheid in huis wat ook weer goed voor hem is.
Naast zijn eigen kastje blijft de keuken ook in de huidige opstelling omdat hij graag op de bar landt en bij ons zit tijdens het koken (maar op veilige afstand van het vuur) en we willen hem zijn persoonlijke landingsbaan niet ontnemen :') (waar hij in het verleden al meerdere keren vanaf is geroetsjt omdat hij dan iets te enthousiast aan komt vliegen wanneer ik hem roep voor wat lekkers _O- )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:32

Telpeva schreef:
Cayenne schreef:
Mango is gek op verstoppertje spelen in keukenkastjes, dus hij krijgt zelfs zijn eigen kastje in onze nieuwe keuken :')

Dit vind ik zo lief! maak je een filmpje van hem met verstoppertje spelen in zijn eigen kastje als het zo ver is? Dat lijkt mij geweldig :')

Oh wat schattig zeg. Dat wil ik ook wel zien. Kan hij ze zelf openmaken?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:47

Cayenne schreef:
Thanks! :D
Ons halve huis gaat op hem aangepast worden :+ Zo hebben we bewust gordijnen zonder loodveter (want een loodveter is giftig) en krijgen we een waterdamp haard. Dan kan hij gerust per ongeluk in de open haard landen zonder dat hij een gebraden kippetje wordt :')
En de waterdamp haard zorgt meteen voor een hogere luchtvochtigheid in huis wat ook weer goed voor hem is.
Naast zijn eigen kastje blijft de keuken ook in de huidige opstelling omdat hij graag op de bar landt en bij ons zit tijdens het koken (maar op veilige afstand van het vuur) en we willen hem zijn persoonlijke landingsbaan niet ontnemen :') (waar hij in het verleden al meerdere keren vanaf is geroetsjt omdat hij dan iets te enthousiast aan komt vliegen wanneer ik hem roep voor wat lekkers _O- )

Suuuuuuuper cute dit <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 16:06

Hij kan ze zelf open maken maar hij vindt het leuker wanneer wij hem in het kastje zetten en dan kiekeboe spelen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 16:46

Cayenne schreef:
Hij kan ze zelf open maken maar hij vindt het leuker wanneer wij hem in het kastje zetten en dan kiekeboe spelen :D

:')
Net een klein kind eigenlijk. Wat lief.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:08

Zo gedraagt hij zich ook :))
Vooral wanneer we het kastje op een klein kiertje open maken zodat hij net met een oog erin (of eruit) kan kijken _O- Blijkbaar is dat het allerleukste!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:20

Zijn er hier mensen die vandaag niet hun werk konden doen vanwege het weer en er dus niet heen konden.

Ik ben wel naar mijn werk gegaan maar vooral omdat ik niet wist dat ik mijn leven niet hoef te riskeren vanwege de dikke laag sneeuw. Werd dit bij jullie wel gemeld?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:25

friezenfan2 schreef:
Zijn er hier mensen die vandaag niet hun werk konden doen vanwege het weer en er dus niet heen konden.

Ik ben wel naar mijn werk gegaan maar vooral omdat ik niet wist dat ik mijn leven niet hoef te riskeren vanwege de dikke laag sneeuw. Werd dit bij jullie wel gemeld?

Is bij iedere werkgever natuurlijk anders.

Afhankelijk van exacte functie en de omstandigheden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:27

Geen werk maar school. Ik kan veel thuis doen, maar mis de rechtstreeks feedback van de docenten en kan ook niet even sparren met klasgenoten, terwijl we in de laatste week voor de deadlines zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:37

F_T schreef:
friezenfan2 schreef:

Is bij iedere werkgever natuurlijk anders.

Afhankelijk van exacte functie en de omstandigheden.

Dit dus.

Ik heb altijd werk gehad dat die dag moest gebeuren, dus niet een later tijdstip. En ook niet vanuit huis kon.

Dus ja, dan moest je gaan. Hoe mocht je zelf uitvogelen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:41

friezenfan2 schreef:

Ja. Er wordt al de hele week bij ons geadviseerd om thuis te werken als dat kan, en om vooral voorzichtig te rijden als je toch naar kantoor moet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:47

Ik werk in de zorg. Op de heenweg heb ik over iets van 10 minuten met de fiets was 45 minuten gedaan. En de terugweg een ander fietspad gekozen en toen er 30 minuten over gedaan.

Als ik had geweten dat er een optie was om af te bellen had ik daar voor moeten kiezen. De bussen waren hier in het begin van de ochtend ook al gestopt met rijden.

1 ding is zeker vanavond ga ik goed slapen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:50

friezenfan2 schreef:

Hier sowieso al de mogelijkheid om thuis te werken, maar deze week werd door de werkgever aangeraden niet naar kantoor te komen. Ook de nieuwjaarsborrel is verzet.

Blijft eigen keuze, maar de ruimte is er om de hele week thuis te werken. Maar dat is dus ook makkelijk in ons vakgebied.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:54

friezenfan2 schreef:
Ik werk in de zorg. Op de heenweg heb ik over iets van 10 minuten met de fiets was 45 minuten gedaan. En de terugweg een ander fietspad gekozen en toen er 30 minuten over gedaan.

Als ik had geweten dat er een optie was om af te bellen had ik daar voor moeten kiezen. De bussen waren hier in het begin van de ochtend ook al gestopt met rijden.

1 ding is zeker vanavond ga ik goed slapen.

Maar werk je dan op kantoor dat ook thuis kan?

Meeste zorg is het toch echt geen optie.

En ja een half uurtje / drie kwartier nu ook niet lang.

Maar goed. Heb wel vaker het idee dat er tegenwoordig makkelijker over gedacht word.

En als ze aangeven dat het kan is het prima toch :)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:59

Ik hoorde van de cliënt dat het een mogelijkheid was en dus niet via het hoofdkantoor. En dat had ik ergens verwacht.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:02

Maar hoe kan je je cliënt verzorgen van thuis uit dan?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:06

Ja want zorg bevat alleen het verzorgen van een cliënt.
Dienst had verzet kunnen worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:07

Heeft die cliënt dan geen lijfelijke zorg nodig?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:20

Nee geen lijfelijke zorg.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 19:36

friezenfan2 schreef:

Ik las dit vandaag: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/600 ... -of-school
Uiteraard ben je dan wel afhankelijk van je werkgever en je CAO.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 20:15

Als het niet lijfelijk is.
Maar bijvoorbeeld schoonmaak. Dan zou ik met hoofdkantoor overleggen.
Of het bijvoorbeeld een keer overgeslagen kan worden.

Maar het kan gewoon niet met elk beroep.
Als jij niet komt (jij algemeen) moet een collega die vrij is het overnemen of andere langer doorwerken.