Jep. Als het dan toch geen winter wordt, wat ik niet verwacht aangezien we hier over het algemeen alleen maar één lange herfst kennen, zeker hier in het westen, laat het dan maar weer snel lente worden.
Ik ben alleen bang dat het net als voorgaande jaren vooral koud en glad gaat worden in januari/februari. Dus mijn gevoel zegt dat echt winters weer nog gaat komen..
Voor komende week zie ik wel weer een aantal dagen achtereen zon op de voorspelling staan trouwens.
afgelopen vrijdag heeft de zon hier goed geschenen.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 22-12-24 11:15
Winterweer begint natuurlijk voornamelijk pas vanaf nu, het is immers nu ook pas winter Vorig jaar hebben we wel winter gehad begin januari. Maar verder alleen maar herfst.
Maar vorig jaar was hier nu al alles verzopen met steeds volle kelder. Dus vooralsnog doen we het dit jaar beter.
Ik wil het hier alleen niet droog noemen hoor. Minder nat dan vorig jaar misschien, maar alle paddocks en de longeerbak staan blank en ook de ruiterpaden zijn vreselijk nat nu.
DuoPenotti
Met een paar goede droge dagen trekt het gelukkig wel weg en ze zijn nog net te wandelen nu. De stukken gras moet ik echt vermijden want die zijn nat en vreselijk glad vooral. Wilde laatst voor een auto uitwijken de berm in en paard gleed zo een meter weg. Doe ik dus niet meer. Ze wachten maar.
Na 10 dagen eindelijk zon en dan moest ik de hele dag werken. Wilde gisteren eindelijk keer naar het bos want toen kwamen er net stortbuien. Ik geef het op. Ga in maart wel weer naar buiten.
DuoPenotti
Geplaatst: 22-12-24 12:08
Zal ik anders eens iets raars delen. Kijk! Blauw en zon!