Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:24

Boekhouding verloopt normaal per kwartaal. Van zijn leven niet dat zij hiervoor een boete ontvangt. Kan niet. Als ze een boete krijgt is het omdat er een vorig kwartaal werd verprutst. Ik denk eerder dat ze de boete niet kan betalen en nu snel op zoek is naar geld. Ik zou mij hier volledig uit terug trekken TS. Hier is zeer zeker wat mis mee. Ik ben zelf zelfstandige en het zou wat zijn moesten mijn klanten per direct moeten betalen. :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:25

Dat is zo. Dan zou ik zelf wel een account hacken dat langer dan 8 maanden bestaat en betere beoordelingen heeft gekregen.

Helaas wil haar belastingdienst het vandaag allemaal al hebben en ze zijn erg 'vol hard'. Dus ik vrees dat ze dan die boete gaat krijgen door mij. ;)

Swifter

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:26

Kan niet. Echt waar. Kan niet. Zij krijgt vandaag geen boete door jou.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:27

Ik eet mijn rijlaarzen op als het echt zo is, maar ik blijf meelevend. Stel dat er meer achter zit dan ik denk. :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:46

Wat een mens zeg :')

Hier ook een bedrijf, maar kwartaal loopt nog. Dus klink klare onzin dit.

En als het zo mooi wit is omdat ze een bedrijf is. Heb jij netjes natuurlijk een factuur gekregen :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:57

Helaas, zo wit is het dan weer niet. :P

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:04

:D :') :')

Heb je op z’n minst wel een track en trace gekregen ?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 17:26

Volgens mij wordt je echt dik opgelicht. Het is maar goed dat je kopersbescherming hebt genomen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:50

Ik had het ook niet gedaan zonder kopersbescherming, want ik zag de bui al hangen. Al kan ik nog wel die baksteen krijgen. :P

Er is tot op heden geen t&t gedeeld.

Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Na 7 dagen wordt automatisch het geld vrijgegeven. Ik zou dan voor die tijd moeten aangeven dat ik niets heb ontvangen. Waarschijnlijk moet de verkoper dan kunnen bewijzen dat het is opgestuurd?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 18:08

_Lorette_ schreef:
Ik had het ook niet gedaan zonder kopersbescherming, want ik zag de bui al hangen. Al kan ik nog wel die baksteen krijgen. :P

Er is tot op heden geen t&t gedeeld.

Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Na 7 dagen wordt automatisch het geld vrijgegeven. Ik zou dan voor die tijd moeten aangeven dat ik niets heb ontvangen. Waarschijnlijk moet de verkoper dan kunnen bewijzen dat het is opgestuurd?

En via een T&T aantonen dat het ook daadwerkelijk aan je geleverd is. Dat kan dus niet als ze je oplicht. Ik ben toch wel heel benieuwd om wat voor een artikel het gaat. Moet je nu niet hier vertellen hoor, pas als het afgerond is (als je dat wil).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:06

Ze geeft aan de verkoop te annuleren, om de boete te voorkomen.

Het gaat om een paar Eskadron beenbeschermers, niks speciaals.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:49

_Lorette_ schreef:

Ik was inmiddels super benieuwd waar het om ging
Bedankt voor het delen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:42

_Lorette_ schreef:

Duidelijk verhaal toch? Als het al op de bus was gegaan was er niks te annuleren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:26

Volgens mij is het zelfs zo dat ze niets geannuleerd heeft. Er wordt namelijk nog steeds geld vrijgegeven over 6 dagen, tenzij... Aangezien het nu zeker weten niet komt, kan ik alvast contact opnemen met de helpdesk.

Mocht iemand in de buurt van Schiphol wonen en ze voor me op willen halen. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 01:59

Die heeft waarschijnlijk een gat in de begroting. :')

Ik zou mezelf zeker niet op laten jagen als ik jou was. Het zaakje stinkt. :))

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:15

Swifter schreef:
Boekhouding verloopt normaal per kwartaal. Van zijn leven niet dat zij hiervoor een boete ontvangt. Kan niet. Als ze een boete krijgt is het omdat er een vorig kwartaal werd verprutst. Ik denk eerder dat ze de boete niet kan betalen en nu snel op zoek is naar geld. Ik zou mij hier volledig uit terug trekken TS. Hier is zeer zeker wat mis mee. Ik ben zelf zelfstandige en het zou wat zijn moesten mijn klanten per direct moeten betalen. :+

Je hebt gebroken boekjaren of boekhoudingen van die van mei tot mei lopen… maar dan nog heb je de hele maand november om je aangifte over au-okt te doen :') en deze transactie is van november toch? Dies dan pas in februari aan de beurt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:30

Of ze is al bekend bij de belastingdienst en moet maandelijks aangifte doen?
Maar dan nog het is echt de grootste onzin die er te bedenken is…..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:54

Wat is de goedkoopste optie om van België naar nl te verzenden? Pakket van formaat verhuisdoos en 9,2 kg. Goedkoopste wat ik kan vinden is 45€, maar de inhoud is 100€ waard, dus dat is wat veel. Of wil ik iets dat niet bestaat? :))

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:56

Sting schreef:
Wat is de goedkoopste optie om van België naar nl te verzenden? Pakket van formaat verhuisdoos en 9,2 kg. Goedkoopste wat ik kan vinden is 45€, maar de inhoud is 100€ waard, dus dat is wat veel. Of wil ik iets dat niet bestaat? :))

Je zou even kunnen kijken of het via homerr kan.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:20

Sting schreef:

Homer of Mondeal.

Kan het niet kleiner verpakt worden?

Ik vind het op post NL (maat verhuisdoos) tot 10 kilo voor €24. Ook al naar DPD gekeken? Of iemand aanspreken die eventueel zakelijk voor jou kan versturen? Vaak hebben die goedkopere tarieven als ze regelmatig pakketten versturen :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:22

Sting schreef:

Via PostNL kom ik hierop uit
Afbeelding

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:01

_Lorette_ schreef:
Dat weet ik. Daarom mijn advies om haar vervelende situatie voor te leggen aan Markplaats. Dan weten ze wat voor een buitensporige gevolgen hun kopersbescherming heeft voor sommige verkopers. :j

Je trapt daar toch hopelijk niet in.

Eerste verhaal van mp koppelen was al bullsh**

Maar nu belastingdienst en boete van 800 euri als je het geld niet vrijgeeft???
Kom op zeg _/-\o_
Dat is de grootste onzin, maar ook wel de grappigste manier om geld te ontfutselen, die ik tot nu toe gehoord heb, haha.

Laat je de track&trace geven.. en wacht met rust op jouw item.

Je schrijft, het gaat niet om een groot bedrag... maar als verkoper met deze smoes vaker succes heeft, dan verdient die ook een aardig zakcentje zo, haha

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:40

Het aankoopbedrag wordt teruggestort, maar de kopersbescherming en transactiekosten ben ik wel kwijt. Mijn nieuwsgierigheid heeft me 1.50 euro gekost. Was er via MP een verzendlabel aangekocht, dan had ik die kosten ook apart terug moeten vragen. Al met al een veel minder goede bescherming dan via Vinted.

Ik had de verkoper al gewezen op onzin van de 800 euro boete en hoe je die kan vermijden, maar het is natuurlijk gewoon een domme smoes, dus daar doet ze niets mee. Er was aangegeven dat het item al verzonden was. Op mijn vraag hoe het dan geannuleerd kon worden kreeg ik alleen de reactie 'makkelijk'. Ik wist toch al dat er niets onderweg was, omdat ze zo raar deed over het verzendlabel via MP en er ook geen t&t werd gedeeld, ondanks alle beloftes dat wel te doen en zo te benadrukken dat de verzending gegarandeerd goed zou gaan (dat weet je nooit als je het niet zelf komt brengen). 1000 rode vlaggen, maar ergens past het niet in een oplichtersverhaal. Want de producten die ze verkoopt kosten 75 cent tot 10 euro en dat zet echt geen zoden aan de dijk. Het zijn ook geen 'te mooi om waar te zijn' prijsjes. Ze had hier nog aan kunnen verdienen door een lege doos op te sturen en aan te geven dat ik het product had ontvangen. Dus ik zit nog steeds met vragen. :P

Nu rest de vraag: beoordeel ik deze verkoper? Want ik heb al eens meegemaakt dat ik kapotte beenbeschermers had ontvangen (je keek er dwars doorheen, die kant was niet op de foto gezet en het was niet vermeld). Dat vond ik niet netjes en gaf 2 sterren, kreeg ik 1 ster terug. Terwijl ik de deal heel snel gesloten had, vraagprijs had betaald, beleefd ben gebleven, etc. Het heeft me véél moeite gekost om die review te laten verwijderen. Aangezien al mijn andere beoordelingen positief zijn, zit ik daar niet op te wachten. Maar dan laat ik dit 'onbestraft'en waarschuw ik niemand.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:15

Dat is hét grote nadeel van de beoordeling op MP; je kunt geen tekst toevoegen. Als iemand er echt induikt kan hij wel jou beoordeling terug zoeken en dus weten wat er speelt.
Persoonlijk denk ik dat je wel een flinke negatieve beoordeling mag geven anders veranderd er nooit iets aan dit gedrag.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:47

Nu zoek ik ook een hondenbuggy voor onze senior. Ik zie er 1 in de buurt en geef aan deze voor de vraagprijs te willen hebben. Het is alleen zo dat hij niet meteen opgehaald kan worden en dat ik hem al wel zou moeten betalen. Goed, een aanbetaling zou ik me kunnen voorstellen, maar het hele bedrag? Wat vinden jullie daarvan?
Het gaat natuurlijk ook weer om iemand die minder goed NL spreekt OF gewoon niet zo fijn kan/wil typen en dat geeft me zo weinig vertrouwen. -O-

- Kan de buggy opgehaald worden?
> Maar eerste betalen
- Is betalen bij ophalen ook een optie?
> Nee

Waarom kan het niet even een keer normaal. :+