[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:50

Ik kende het al wel, maar had nog niet eerder zulke goede foto's ervan gezien! Wel heel interessant om de gemummificeerde mensen te zien! Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik nog een emotionele band zou voelen met een half vergaan en uitgedroogd lichamelijk overblijfsel van een geliefde. Dan zou ik toch eerder voor het eren van de ziel gaan en daar rituelen mee doen. :')

Doet me wel denken aan dat in de victoriaanse tijd het gebruikelijk was om met de doden op de foto te gaan. Maar dat is misschien ook al een keer gedeeld.
https://www.bbc.com/news/uk-england-36389581

AvHdG

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:05

Oepsie ik zat inderdaad nog niet in andere topic..

Next dan maar :):)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:32

Ik weet niet meer in welk land het was (Argentinië? Mexico? Peru? Of...?), maar daar stond toen in een documentaire een aantal gemummificeerde lijken in een hoekje van een garage.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:44

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 06:59

Noisy schreef:
_Reneee schreef:
Ik denk dat het met die lichaamssappen wel meevalt. Wij hebben mijn oma in mei dood in bed aangetroffen, helaas lag ze er waarschijnlijk al een etmaal. Zij had alleen wat urine laten lopen en het stonk ook absoluut niet. Zag er gewoon nog prima uit. Ze had een paar lijkvlekken op haar lijf en haar vingers waren zwart.

Rigor mortis verdwijnt trouwens ook alweer vrij snel. Dus dan is 8 uur nog vrij kort, al lijkt het me wel een verschrikkelijk idee.

Dan heb je wel mazzel gehad. Ik heb een tijd lang als overledenen verzorger gewerkt en ben regelmatig bij een gelijksoortig overlijden geweest als jouw oma en die lagen er toch niet zo florissant bij, onder de deken dan hè :r
Het zal ook schelen dat ze heeft gelegen, als je overeind zit doet de zwaartekracht zijn werk...

Ja? We weten uiteindelijk niet wanneer ze precies is overleden en mij verbaasde het ook, aangezien het al best warm was. Voel me er nog steeds schuldig over dus ik hoop gewoon dat ze er nog niet zo lang lag, maar zeker zullen we het helaas nooit weten. De officiële overlijdensdatum klopt in ieder geval niet, best krom.

Ze lag op haar zij en had op haar heup één vlek en haar gezicht was aan de ene kant wat roder. Maar verder viel het echt mee.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:49

Bij mijn moeder klopt de datum ook niet. Ik heb haar net voor middernacht op kerstavond gevonden, maar de arts was er pas om 01.30 om te schouwen. Dus er staat 25 december.

Op de rouwkaart staat gewoon 24 december.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:01

Kwam deze tegen op Facebook, vond ik ook wel bijzonder.
Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:09

Even doorgezocht over die paarden, maar waarschijnlijk zijn ze zo gedood en begraven :-(
Citaat:
Sadly, it appears that the chariot was placed in a narrow hole with a sloping side to allow horses, decorated with elaborate harnesses, to pull it into its final resting place, after which they were killed. Experts reached this conclusion after noticing that the horses were still attached to their harnesses and to the carriage.

Dat vind ik altijd zo onnodig om dieren (of mensen) te offeren. Het is zo'n onzinnige dood voor een dier.

Deze paarden en een hond waren bij een graf gevonden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:10

welmoed__ schreef:
[ [url=m/bIbP12.png]Afbeelding[/url] ]

Wow, dat ziet er best wel indrukwekkend uit!

Heb het opgezocht, want het leek me onlogisch dat dit ontstaan is door een lawine of iets. En blijkbaar was het gewoonlijk in Bulgarije tijdens de tijd van het Romeinse Rijk om nobele mannen met hun koets + paarden te begraven, die werden van te voren geofferd en in deze positie gelegd.

https://www.livescience.com/60678-thracian-chariot-on-reddit-explained.html

Edit: beert was me voor

Laatst was ik in Denemarken bij Lindholm Høje, een heuvel die 600 jaar lang als begraafplaats is gebruikt door verschillende volkeren van de ijzertijd tot in de vikingtijd, daar hebben ze ook in een flink aantal graven honden gevonden. Het was dus traditie om de dode met hun hond te begraven en de hond werd dan natuurlijk ook gedood hiervoor... Ondanks dat ik ook absoluut tegen het offeren van dieren ben (ik bedoel, ben al 10 jaar vegetariër :') ) en het een verdrietige en onnodige praktijk vind, vond ik het ergens toch ook een mooie gedachte hebben. Als je bedenkt dat hoe diep een mens-dier band, met name bij honden, kan gaan en je dan samen in het graf eindigt. Alleen had ik dan liever gezien dat het graf van de persoon werd open gemaakt om het dier erbij te leggen zodra het een natuurlijke dood was gestorven. Het raakte me wel dat zelfs toen al die band tussen mens en dier als belangrijk werd gezien.

Wat foto's van de begraafplaats, de kleinere cirkels bovenop waren het oudste.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:24

Een artikel over een kunstenares die in een ruimte met mensen was en ze ging zich 6 uur lang passief gedragen kijken wat mensen zouden doen, er waren 72 voorwerpen ter beschikking

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rhythm_0

Dan ben ik altijd verbaasd over hoe mensen kunnen zijn/veranderen, moest ook denken aan van die nare ontgroeningen en Stanford prison experiment
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 14-08-22 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:35

moonsparkle schreef:
Ik hoorde wat over een kunstenares die in een ruimte met mensen en ze ging zich 6 uur lang passief gedragen en er waren 72 voorwerpen ter beschikking

Dan ben ik altijd verbaasd over hoe mensen kunnen zijn/veranderen, moest ook denken aan van die nare ontgroeningen en Stanford prison experiment

Oké, de zin waarmee je dit introduceerde was voor mij compleet onbegrijpbaar :')

Maar bizar wat ze allemaal met haar gedaan hebben, ik snap niet hoe zulke ideeën in je opkomen. Wel mooi om te lezen dat er een groep was die haar juist ging verdedigen en zelfs voor haar vochten toen het gevaarlijk werd.

Ik heb al vaker over werk van haar gelezen, zij is vooral bekend van haar werk waarin ze meer dan 700 uur stil zit tegenover andere mensen en simpelweg in de ogen kijkt. Ik heb erg veel respect voor haar en het werk wat ze bedenkt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:39

Ja ik wist ook even niet zo goed hoe ik het kon omschrijven :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:40

Ik snap ook kant noch wal van die zin. :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:42

Bellatrix schreef:
Ik snap ook kant noch wal van die zin. :=

Ik zou zeggen lees het artikel en het word duidelijk :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:44

De kunstenares gaat in een ruimte staan, passief, en in de ruimte liggen 72 voorwerpen (van een roos en stift tot zaag, tot zelfs een geladen pistool) en het publiek mag alles met haar doen waar ze naar verlangen. Sommige bewegen simpelweg een arm, laten haar een foto vasthouden of schrijven iets op haar. Maar als snel is ze naakt, verminkt en betast... Tot zelfs iemand haar het pistool laat vasthouden en haar vinger over de trekker legt. In het publiek ontstaat er een tweedeling, de ene groep wilt haar beschermen en de andere is tot nare dingen in staat, op het punt dat het pistool wordt gebruikt ontstaat er een gevecht in het publiek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:46

Okee wow...dat is eigenlijk best ziek. (ik heb het artikel gelezen)
q

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:00

Suliko schreef:
De kunstenares gaat in een ruimte staan, passief, en in de ruimte liggen 72 voorwerpen (van een roos en stift tot zaag, tot zelfs een geladen pistool) en het publiek mag alles met haar doen waar ze naar verlangen. Sommige bewegen simpelweg een arm, laten haar een foto vasthouden of schrijven iets op haar. Maar als snel is ze naakt, verminkt en betast... Tot zelfs iemand haar het pistool laat vasthouden en haar vinger over de trekker legt. In het publiek ontstaat er een tweedeling, de ene groep wilt haar beschermen en de andere is tot nare dingen in staat, op het punt dat het pistool wordt gebruikt ontstaat er een gevecht in het publiek.
Ooooh, ik vind haar echt briljant! Ze doet al jaren aan zulke uitspattingen, enorm interessant.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:22

Suliko schreef:
welmoed__ schreef:
[ [url=m/bIbP12.png]Afbeelding[/url] ]

Wow, dat ziet er best wel indrukwekkend uit!

Heb het opgezocht, want het leek me onlogisch dat dit ontstaan is door een lawine of iets. En blijkbaar was het gewoonlijk in Bulgarije tijdens de tijd van het Romeinse Rijk om nobele mannen met hun koets + paarden te begraven, die werden van te voren geofferd en in deze positie gelegd.

https://www.livescience.com/60678-thracian-chariot-on-reddit-explained.html

Edit: beert was me voor

Laatst was ik in Denemarken bij Lindholm Høje, een heuvel die 600 jaar lang als begraafplaats is gebruikt door verschillende volkeren van de ijzertijd tot in de vikingtijd, daar hebben ze ook in een flink aantal graven honden gevonden. Het was dus traditie om de dode met hun hond te begraven en de hond werd dan natuurlijk ook gedood hiervoor... Ondanks dat ik ook absoluut tegen het offeren van dieren ben (ik bedoel, ben al 10 jaar vegetariër :') ) en het een verdrietige en onnodige praktijk vind, vond ik het ergens toch ook een mooie gedachte hebben. Als je bedenkt dat hoe diep een mens-dier band, met name bij honden, kan gaan en je dan samen in het graf eindigt. Alleen had ik dan liever gezien dat het graf van de persoon werd open gemaakt om het dier erbij te leggen zodra het een natuurlijke dood was gestorven. Het raakte me wel dat zelfs toen al die band tussen mens en dier als belangrijk werd gezien.

Wat foto's van de begraafplaats, de kleinere cirkels bovenop waren het oudste.

[ [url=m/elcho4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vQ9ZKc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GJV7gR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super interessant! :j

Wat betreft het offeren van dieren: de oma van mijn man zei ooit dat als zij zou komen te overlijden, dat we haar kat dan ook maar moesten laten inslapen. Daarop werd gezegd: "Geldt dat dan ook andersom?" :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:27

moonsparkle schreef:
Een artikel over een kunstenares die in een ruimte met mensen was en ze ging zich 6 uur lang passief gedragen kijken wat mensen zouden doen, er waren 72 voorwerpen ter beschikking

Zo zie je maar hoe eng de psyche van de mens hierin weer is: zodra het alles mag doen, dat het ook werkelijk tot nare dingen in staat is. Knap dat ze zich zo kon laten bewerken en hopelijk houdt ze er geen trauma's aan over.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 20:31

Ik vraag mij wel af hoe ze de walrus Freya hebben laten inslapen/gedood.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:09

furious schreef:
Ik vraag mij wel af hoe ze de walrus Freya hebben laten inslapen/gedood.

Ik denk dat ze haar hebben neergeschoten. Ze konden niet goed genoeg in de buurt komen om haar te verdoven en te verplaatsen dus zullen ze ook niet dicht in de buurt hebben kunnen komen om haar te euthanaseren.
Ik vind het wel heel erg hoor. Omdat de mensen niet uit de buurt leven moest Freya maar dood.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:11

https://youtu.be/S6dwUo2wp8U

Ik kwam dit filmpje tegen. Er zijn er nog meer. Cartoons over de beste en raarste manier om te overlijden.
Het zijn dus tekenfilmpjes waarin de karakters op rare manieren dood gaan. In een ander filmpje werd bijvoorbeeld een meisje plat gedrukt door KingKong omdat hij ineens moest niezen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:23

Leandra schreef:
https://youtu.be/S6dwUo2wp8U

Ik kwam dit filmpje tegen. Er zijn er nog meer. Cartoons over de beste en raarste manier om te overlijden.
Het zijn dus tekenfilmpjes waarin de karakters op rare manieren dood gaan. In een ander filmpje werd bijvoorbeeld een meisje plat gedrukt door KingKong omdat hij ineens moest niezen.
Erg hilarisch!! :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:39

Ergens ook wel een beetje luguber, eeuwenoude hongerstenen die zichtbaar worden in de rivier de Rijn en Elbe. Met teksten als ‘huil als je mij ziet’, omdat de lage waterstanden voedseltekorten betekende.

https://www.nu.nl/klimaat/6217155/extreem-laagwater-in-rijn-en-elbe-legt-oeroude-waarschuwingen-bloot.html?fbclid=IwAR0tWhXk17ZnkK1yB1jMEt7iv8xIk0GXGAdvokgMhgi_vtnp0WOeTP-elZw

(En voordat klimaatverandering ontkenners zeggen ‘kijk, dit is van alle tijden!’: nee, lager dan dit heeft de Rijn ik Nederland nog niet gestaan.)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:52

Schijnt online alweer ontkracht te zijn gezien de tekst absoluut niet eeuwenoud is.