Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Je kunt toch gewoon je prik halen ipv moeilijk doen?
Needje schreef:Ik zie echt niet in waarom een ziekte met een dodelijkheid van 0,007% en ziekenhuisopname van 0,14% een verplichte enting moet worden.
Alleen omdat men de zorg uitgekleed heeft waardoor we nu in de problemen komen met de zieken.
(en deze % zijn op basis van geteste positieve mensen. Vergeet niet hoeveel mensen er voor het standaard testen het misschien ook gehad hebben welke niet meegerekend zijn)
Needje schreef:Er zijn al eeuwen mensen met lange termijn klachten na andere ziektes.
Waarom is het bij Corona nu opeens anders/erger?
Dat er nu ineens aandacht voor is komt alleen omdat er nu in korte tijd veel mensen waren die er last van kregen. Maar dit probleem van restklachten bestaat al zo lang!
Het is fijn dat er nu wel aandacht voor is. Maar dat staat voor mij nog steeds los van mijn mening over het verplicht vaccineren vs de cijfers.
Als je wil kan je je gewoon vaccineren toch?!
Maar iemand verplichten om te vaccineren omdat er een 0,nog wat kans is dat iemand er ook maar iets aan overhoudt? Voor mij niet nee.
Mizora schreef:Needje schreef:Ik zie echt niet in waarom een ziekte met een dodelijkheid van 0,007% en ziekenhuisopname van 0,14% een verplichte enting moet worden.
Alleen omdat men de zorg uitgekleed heeft waardoor we nu in de problemen komen met de zieken.
(en deze % zijn op basis van geteste positieve mensen. Vergeet niet hoeveel mensen er voor het standaard testen het misschien ook gehad hebben welke niet meegerekend zijn)
Dit zijn wel hele creatieve percentages. Je zit er minimaal een factor 100 naast qua sterfte.
Nederland heeft een CFR van 0.7%. Oostenrijk 1.1%, Zweden heeft een CFR van 1.25%, Frankrijk 1.5%, Duitsland van 1.7%, China van 4.7%.
Qua ziekenhuisopnames zitten we in Nederland nu rond de 3.5%.
Oftewel, 1 op de 30 mensen wordt in het ziekenhuis opgenomen en 1 op de 150 geregistreerde positieve testen wordt als covid19-sterfte geregistreerd.
Citaat:We hebben al eerder gezien dat er verplichte inentingen zijn. Het pokkenbriefje waarop stond dat je die inenting gehad had was verplicht, en zelfs zo verplicht dat ik me nog kan herinneren dat ik daarmee naar school ging als bewijs. Anders werd ik niet toegelaten als kind.
Needje schreef:Mizora schreef:Dit zijn wel hele creatieve percentages. Je zit er minimaal een factor 100 naast qua sterfte.
Nederland heeft een CFR van 0.7%. Oostenrijk 1.1%, Zweden heeft een CFR van 1.25%, Frankrijk 1.5%, Duitsland van 1.7%, China van 4.7%.
Qua ziekenhuisopnames zitten we in Nederland nu rond de 3.5%.
Oftewel, 1 op de 30 mensen wordt in het ziekenhuis opgenomen en 1 op de 150 geregistreerde positieve testen wordt als covid19-sterfte geregistreerd.
Je hebt gelijk, het moest idd 0,7 en 1,4 zijn. Was nog vroeg voor me.
Maar voor mij nog steeds geen % waar ík bang van word.
Mizora schreef:Het is echter geen 1.4%, maar 3.5%. Nee, geen reden om op individueel niveau bang te worden, maar wel voldoende om maatschappijbreed te ontwrichten.