Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:53

Wij ook net afspraak gemaakt om kind te laten testen (7 jaar) ze zeiden dat t de kindvriendelijke test is. Van de ene hoor ik dat dat alleen neustest is van een ander weer neus en keel maar dan niet via de auto maar in een aparte ruimte.
We gaan het zien.
Kind mocht zelf kiezen testen en weer buiten spelen en naar school of nog 5 dagen thuisblijven...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:07

mag schreef:
Wij ook net afspraak gemaakt om kind te laten testen (7 jaar) ze zeiden dat t de kindvriendelijke test is. Van de ene hoor ik dat dat alleen neustest is van een ander weer neus en keel maar dan niet via de auto maar in een aparte ruimte.
We gaan het zien.
Kind mocht zelf kiezen testen en weer buiten spelen en naar school of nog 5 dagen thuisblijven...

Hier was het idd een test binnen maar wel beide. Ze namen extra de tijd voor mijn zoontje en hij mocht op schoot zitten bij mij. Na afloop kreeg hij een oorkonde. Hij is 2,5 trouwens.
Hij gaf er helemaal niks om, 3 tranen na de neustest en toen hij de aap op de oorkonde zag was dat voorbij en ging hij springend weer mee naar buiten :D
Hij is nu 2x getest, 1x voor opname in zkh toen hij heel benauwd was omdat hij bang was voor de beschermende pakken dus wilde hem niet in isolatie. En tweede keer ivm een mogelijke besmetting bij de oppas.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:10

Is het ook niet een beetje hoe je er als ouder instaat en dat zo per ongeluk ook doorgeeft?

Raar voorbeeld maar wel zelfde strekking.
Ik geef niets om naalden en spuiten, mijn vriendin is als de dood er voor.
Haar paard stond toen hier bij mij.
Enten daar is mijn paard zo bang van, zij ze. Altijd moeilijk doen en niet stil staan.
Oke, ga jij maar 15 meter terug staan hou ik hem wel vast.
Je raad het al, niet 1 stap verzet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:16

Deels wel denk. Al gaat het paard baasje bij mij niet op toen. Ik ben niet echt bang voor naalden en paard vroeger ook niet. Tot een bepaalde DA die echt enten als een lompe boer. Vergeet nooit meer dat ik rustig stond te wachten tot de DA met spuit aan kwam lopen. Toen had ik ineens geen paard meer vast. :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:33

Mag ik gewoon even blij zijn? Onze gemeente en de buurgemeente waren in januari enorm zwaar getroffen door corona met meer dan 2000 gevallen per 100.000 inwoners. Vandaag staan beiden gemeentes op 0, al veertien dagen geen nieuwe besmettingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:33

Dat is super!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:37

Wat fijn!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:41

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:42

SusanH schreef:
Hopelijk valt het mee voor haar. Mijn dochter ziet er nu al tegenop als ze zou moeten. Maar ja, 10 dagen binnen zitten is ook niks. Hebben we bovendien in dec al gedaan toen we echt ziek waren. Hoop dat jouw dochter weer snel lekker naar school kan Vayo.

mag schreef:
We gaan het zien.

Hier inderdaad ook zelf de keuze gegeven. Medisch noodzakelijke dingen en vaccinaties moeten gewoon, maar dit is natuurlijk niet direct voor hun eigen gezondheid. Ik vind het belangrijk de kinderen hier zelf de keuze in te geven.

Ze is getest en ze vond het leuk! Ze vond de belevenis op zich een uitje zei ze :+ Het stelde niks voor volgens haar en ze moest erbij lachen.

Hier werd ze getest vanuit de auto. Ik heb het gevraagd of het klopt dat ze kinderen testen met een korter stokje. Hij gaf aan dat dit veranderd is. Dat ze bij iedereen nu minder ver de neus in gaan. Ze gingen inderdaad niet heel diep, maar draaide wel flink rond. Het deed geen zeer en ze vond het zelfs niet vervelend. Nu heeft ze een ontzettend hoge pijngrens en vind dit soort dingen altijd wel spannend en leuk. Mijn oudste is een drama queen en ervaart dingen vaak anders :')
Keel deden ze ook. Wel even een kokhalsrefelx, maar dat vond ze niet vervelend.

Mijn dochter is 10 en ik heb via de GGD een afspraak gemaakt voor de PCR test.

Monique, dat is fijn!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:44

Fijn Monique!
Bij de neustest zijn tranen normaal, je oog aan de kant waar de test wordt afgenomen gaat tranen.

Mag, slim van je om je kind te laten kiezen. Hopelijk valt de test mee en is de uitslag negatief.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:48

Joepie Monique fijn weekend

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:50

Hier nu bericht gehad dat ze bij een negatieve uitslag maandag naar school mag.

Maar test er één klasgenootje of meer positief, dan gaat de quarantaine opnieuw in vanaf het laatste contactmoment. Dat is woensdag. Dus afgelopen donderdag dag 1 van die quarantaine. Dat betekend dat ze in dat geval maandag alweer zou mogen laten testen.
Dus ook weer de keuze gegeven van stel dat dit gebeurt .... en dan wilt ze weer heel graag testen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 17:29

Fijn dat het een positieve ervaring was

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:11

Italië gaat het paasweekend in lockdown omdat de cijfers weer de verkeerde kant uitgaan.

Maar we zijn nog maar 12 maart...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:43

Vayo moesten jullie lang wachten op de uitslag? Dochter heeft nog geen digid dus we moeten gebeld worden, begreep dat dat extra lang duurde?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:51

Pandora2 schreef:
Italië gaat het paasweekend in lockdown omdat de cijfers weer de verkeerde kant uitgaan.

Ondanks de prima cijfers hier in Spanje is hier nu ook al bekend gemaakt wat de regels zullen zijn tijdens het weekend na 19 maart en de week van Pasen (Semana Santa). Geen provincie-overschrijdend bezoek en niet bij anderen in huis. Buiten max. 4 personen bij elkaar, restaurants 2 aan tafel behalve mensen uit een huishouden.

Duidelijk voor iedereen en alles om te voorkomen dat het weer uit de hand loopt zoals met kerstmis.

Waar het nodig is, worden de maatregelen nog strenger. En bijna iedereen accepteert het, ondanks de 0 besmettingen hier.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 19:53

mag schreef:
Vayo moesten jullie lang wachten op de uitslag? Dochter heeft nog geen digid dus we moeten gebeld worden, begreep dat dat extra lang duurde?

Mijn dochter heeft om 14:00 de test gehad, maar nog geen uitslag. Inderdaad ook geen digiD. Ook een tip trouwens voor ouders!!! Vraag gewoon een digiD voor je kind aan. Ze gaven aan dat je met DigiD eerder de uitslag hebt, dan telefonisch. Ik moet dus ook gebeld worden en ik verwacht morgen pas de uitslag.
Een vriendin heeft haar kind vanochtend om 9:30 laten testen en wel digiD. Ik ben benieuwd, want zij zou de uitslag vanavond nog moeten krijgen.

EDIT: ik kijk op mijn app en die vriendin met digiD had om 16:15 al de uitslag binnen! Ik heb zo weinig geduld. Ik wil het ook weten. Ik heb wel voor beide kinderen een digiD aangevraagd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:32

Pandora2 schreef:

Italië gaat TOT het Paasweekend in lockdown. Niet pas in het Paasweekend.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:34

Hier heeft jongste neefje wel digid en die uitslag duurder langer als oudste neefje zonder digid. Die kreeg vanmiddag de uitslag na vanochtend getest te zijn. De jongste werd dinsdagochtend getest en kreeg donderdagmiddag de uitslag. Zijn 4 en 7, maar worden beide gewoon getest als het nodig is. De jongste is een enorme bangerd, maar die test boeide hem niet eens :') de oudste was vorige keer jaloers dat hij geen cadeautje kreeg maar hij was niet getest. Die was dus bijna blij dat die mocht testen want dat betekende cadeautje :+

Maar Vayo, als je kon kiezen had je haar niet alleen gelaten, maar dat moet je wel kunnen he? Jammer dat de andere kinderen niet thuis zijn gebleven en dat dus niet snapten, maar je moet iets he? Het is gewoon vreselijk ingewikkeld, dat zei ik vorige keer al bij de positieve gevallen bij mijn jongste neefje in de klas.

Edit, dat nodig bij testen is ook vanwege risicogroepen in gezin en niet thuis kunnen werken, maar ondertussen ook al heel veel zorgverlof opgenomen en ziek thuis geweest omdat zij met klachten absoluut niet mogen komen, zelfs niet met negatieve uitslag

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:13

MyWishMax schreef:
Hier heeft jongste neefje wel digid en die uitslag duurder langer als oudste neefje zonder digid. Die kreeg vanmiddag de uitslag na vanochtend getest te zijn. De jongste werd dinsdagochtend getest en kreeg donderdagmiddag de uitslag. Zijn 4 en 7, maar worden beide gewoon getest als het nodig is. De jongste is een enorme bangerd, maar die test boeide hem niet eens :') de oudste was vorige keer jaloers dat hij geen cadeautje kreeg maar hij was niet getest. Die was dus bijna blij dat die mocht testen want dat betekende cadeautje :+

Maar Vayo, als je kon kiezen had je haar niet alleen gelaten, maar dat moet je wel kunnen he? Jammer dat de andere kinderen niet thuis zijn gebleven en dat dus niet snapten, maar je moet iets he? Het is gewoon vreselijk ingewikkeld, dat zei ik vorige keer al bij de positieve gevallen bij mijn jongste neefje in de klas.

Edit, dat nodig bij testen is ook vanwege risicogroepen in gezin en niet thuis kunnen werken, maar ondertussen ook al heel veel zorgverlof opgenomen en ziek thuis geweest omdat zij met klachten absoluut niet mogen komen, zelfs niet met negatieve uitslag

Ohh dus DigiD betekent dus niet automatisch sneller een uitslag. Nu had een vriendin het er weer over dat zij voor haar kinderen kon kiezen tussen een gewone PCR of een sneltest. Bij die sneltest gaan ze niet de keel in. Dit was ook via de GGD. Ach ze is getest en ik verwacht morgen de uitslag wel. Uiteindelijk heeft ze dan maar 2 of 3 dagen in quarantaine gezeten.

Risicogroepen binnen het gezin en om ons heen hebben we niet. Voor nu hebben we het geregeld voor de volgende keer als ze in quarantaine zou moeten, zodat ik en de andere ouders kunnen werken. Ik vind het zelf wel belangrijk dat een kind zelf kiest voor testen.
Ik bedoel vooral dat het voor de gezondheid van het kind gewoon niet nodig is. Als een kind het dan echt heel eng, vervelend of pijnlijk vindt oid, ga ik ze niet onderwerpen aan zo´n test. De jongste is duidelijk, die vindt testen totaal geen probleem. De oudste vindt het idee wel erg spannend en is nog nooit getest. Ze neigt er naar wel te testen als ze in quarantaine zou moeten, omdat ze weet dat die 5 dagen langer binnen ook 5 dagen zijn waarin geen paardgereden kan worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:24

Nou ja, als ik zag hoe ziek die positieve kinderen in de klas waren vonden wij het juist prettig dat die wel getest werden. Daardoor moest de rest van gezin ook thuisblijven ipv gewoon naar buiten en school. Ook degene met lichte klachten moest nu die 7 dagen en 24 uur klachtenvrij ipv dus eerder weer naar school en mogelijk weer anderen besmetten.

Maar hier zijn ze beide dus wel getest met klachten. De ene nadat de juf en meerdere klasgenootjes positief waren en de andere zelf klachten. Dus wel voor eigen gezondheid maar ook gewoon vanwege andere gezins en familieleden, maar ook ivm oppas. Mijn broer was pas geopereerd, dus die kon absoluut niet op eigen kinderen letten, maat schoonzus zat net als jij met werk. Ik weet niet of ze zonder klachten waren gaan testen.

Het is gewoon heel lastig allemaal :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:43

Is het ook. Onze dochter had gelukkig amper klachten van corona, alleen wat keelpijn en hangerig 2 dagen. Niet getest, want mijn man en ik waren beiden te ziek om de deur uit te gaan, en leek ons ivm de besmettelijkheid ook niet handig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:49

Ppfff de besmettingen zijn vandaag hoog en ik hoorde dat 3 mensen die best dichtbij me staan corona hebben. Over 2 weken moet ik voor toetsen naar school maar ik kijk er erg tegenop. Vooral als ik lees dat op een middelbare school 103 van de 180 positief getest zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:37

Besmettingen nemen vooral toe in de groep tot 25, die hebben over het algemeen weinig last van een besmetting. Het is te hopen dat die groep volop blijft testen zodat er geen verspreiding naar ouderen komt . De verpleeghuizen hebben nog steeds een afname gelukkig, vaccineren helpt daar goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:39

De ic lag gisteren bij mij in de buurt helaas wel weer voller. En de verwachting is toch weer meer door het oplopen van de cijfers.