Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:23

Als ze dan in ieder geval maar hebben gekozen voor de optie Goed of Veelgebruikt en niet iets mooiers er van gemaakt hebben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:26

Zeer goede staat :+ Helaas, het is nu zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:29

Ik heb wel enkele t-shirts van Disney die zo een verwassen look hebben uit zichzelf, waarbij dat net de bedoeling is. Soms is dat ook wel lastig natuurlijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:32

Ja dat zijn gewoon best lastige kwesties, vind ik. Die omschrijving zou ook wel beter kunnen op Vinted, van wat nu precies Zeer goed of Goed is, ik twijfel zelf ook regelmatig welke ik moet kiezen :o

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:54

pmarena schreef:
Moestuin: Verwassen vind ik wel een lastige. Van bvb. die Zweedse eco merken kinderkleding kunnen er best snel verwassen uitzien, maar dan is er nog steeds veel animo voor :j Zonde om weg te gooien dan denk ik zo :) En eerlijk gezegd raak je er zo aan gewend dat het er snel zo uitziet, dat ik me kan voorstellen dat mensen dat vergeten specifiek te vermelden.... omdat het toch soort van normaal is dan.

Ik vind het echt bizar dat zo snel verwassen gewoon geaccepteerd wordt door klanten van dat merk. Mooi niet dat ik dat mijn kind laat dragen ondanks dat het een "merk" is. Zag laatst in een kringloop iets van maxomorra, leuk printje, goede maat voor mn dochter maar toch wat verwassen. Het was maar 25 cent maar heb het niet meegenomen.

Zodra er iets van een vlekje, gaatje , iets pillig is gaat het bij mij de kledingcontainer in en niet op vinted.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 18:59

Wel zonde hoor! Er zijn altijd mensen wanhopig op zoek naar bepaalde printjes en die nemen het voor lief dat het dan niet meer perfect er uitziet...want dat krijg je toch wel. Dat risico is toch wat hoger bij de echt fijne, zachte stoffen en als je die graag wilt, dan neem je dat wel voor lief :)

Beetje pillig, beetje verwassen, gekraakte print....als je er echt naar op zoek bent dan neem je dat wel voor lief :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:16

Zeker, Mini Rodini verkoopt altijd top. Ook met vlekken :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:01

Dan kan je ook buitenspelen in je favoriete stijl en doen de vlekken niet zo'n zeer :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:01

corinep schreef:
pmarena schreef:
Moestuin: Verwassen vind ik wel een lastige. Van bvb. die Zweedse eco merken kinderkleding kunnen er best snel verwassen uitzien, maar dan is er nog steeds veel animo voor :j Zonde om weg te gooien dan denk ik zo :) En eerlijk gezegd raak je er zo aan gewend dat het er snel zo uitziet, dat ik me kan voorstellen dat mensen dat vergeten specifiek te vermelden.... omdat het toch soort van normaal is dan.

Ik vind het echt bizar dat zo snel verwassen gewoon geaccepteerd wordt door klanten van dat merk. Mooi niet dat ik dat mijn kind laat dragen ondanks dat het een "merk" is. Zag laatst in een kringloop iets van maxomorra, leuk printje, goede maat voor mn dochter maar toch wat verwassen. Het was maar 25 cent maar heb het niet meegenomen.

Zodra er iets van een vlekje, gaatje , iets pillig is gaat het bij mij de kledingcontainer in en niet op vinted.

Die zijn hier lievelings pyjama’s!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:42

Ik heb een vraag, mij artikelen worden heel weinig bekeken. En ik gebruik nu bijna 2 maandej vinted en in die tijd heb ik nog maar 1 item verkocht. Ik heb zowel merk als merkloos er opstaan.
Afgelopeb weekend heb ik dus 'in de etalage' gekocht, maar ook hiermee merk ik geen verschil. Items worden alsnog niet bekeken of nauwelijks bekeken.
Ook heb ik afgelopen week nieuwe artikelen er opgezet zonder resultaat.
Hebben jullie dit al eens gehad? Of wat doen jullie zodat je artikelen meer bekeken /verkocht worden?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:12

Goedkoper zetten, wat zijn je merken en prijzen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:30

Bij mij is eigenlijk het meeste zo weg, iig kinderkleding. 80% binnen 2-3 dagen als het in het goede seizoen is.

Mijn eigen kleding duurt wel iets langer, ligt ook aan de items. Nieuwere collecties zijn zo weg, oudere collecties duurt langer. Prijs en fotografie maakt ook zeker uit.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:31

Ook al gedaan :')
Ik heb Gstar, mango, guess en shein. De 2 shein jurkjes heb ik er voor €4 op staan. De guess jurk heb ik al verlaagt naar van 12.50 naar €10. De rest is ook allemaal €10 of €7.50.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 07:24

Volgens mij werkt het het beste om bij wijze van spreken elke dag er iets op te zetten, zodat je relevant blijft zeg maar. En eigenlijk zou ik ook eerst de "mindere" dingen er op moeten zetten (minder bekende of geliefde merken) en daarna pas de wolletjes, bekende merken en barefoot-schoenen, want dan heb je meer kans dat mensen nog iets extra's er bij kopen O:)

(alhoewel dat ook weer niet helemaal op gaat, want bij die populaire dingen weten mensen dat ze snel toe moeten slaan en gunnen ze zichzelf dan weer vaak geen tijd om de rest van je kledingkast te bekijken, terecht bang dat het item waar het om ging, dan al door een ander gekocht is := )

Van bepaalde dingen weet je dat ze snel weg zijn. De prijs doet natuurlijk heel veel :j

Ik zet er bvb. ook wel dingen op waar ik over twijfel. Die heel leuk zijn, maar waarvan ik merk dat we die waarschijnlijk niet (gaan) gebruiken omdat we andere favorieten hebben. Die zet ik er dan op voor een hogere prijs, want voor een lagere prijs mag dat gewoon nog niet weg omdat ik teveel twijfel.

Het is dan ook echt even schrikken als zulke dingen toch ineens gekocht worden, soms binnen een uur nadat ik het er op zet := Er moet maar net iemand zijn die het heel graag wil.

De omschrijving doet ook veel, ik probeer daar zoveel mogelijk informatie in te zetten want de zoekfunctie van Vinted is niet echt top. Dus zoveel mogelijk info waar mensen op zouden kunnen zoeken.

Bvb. als iets slank valt. Als een broek een pull-on model is waardoor kind hem makkelijk aan en uit kan trekken zonder getrut met knoopjes, wat voor afbeelding er op staat... welke kleur. Dat soort dingen :)

Dat vind ik zelf als "zoeker" ook fijn als ik specifiek zo snel iets kan vinden :j

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:38

Eerste keer dat ik een kledingstuk heb ontvangen met vlekken en dierenharen er op. Met de staat ‘heel goed’. :x Ik vind dat dus ook gewoon smerig. T-shirt gaat nu op 60 graden de was in met vlekkenspul en dan zie ik wel wat er van over blijft. :')

Was niet duur dus ik laat het zitten maar wel een berichtje gestuurd aan de verkoper met foto’s. En een slechte review gegeven.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:21

Maar als je een slechte review geeft, krijg je dan niet ook een slechte review terug van de verkoper ?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:20

AmyJamess schreef:
Ook al gedaan :')
Ik heb Gstar, mango, guess en shein. De 2 shein jurkjes heb ik er voor €4 op staan. De guess jurk heb ik al verlaagt naar van 12.50 naar €10. De rest is ook allemaal €10 of €7.50.

Ik weet niet hoe het met andere zit, maar ik kijk zelf bijna niet naar artikelen in deze prijsklasse, omdat dat gewoon niet rendabel is qua verzendkosten. Ik koop eigenlijk alleen via Vinted vanaf 20/25 euro en het liefst dan nog in bundel.
Qua verkoop zet ik er ook weinig/niks op onder de 15,-, dat schiet gewoon niet op..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:29

Balen zeg.... hoe kwam het uit de was?

Ik heb hier een grens van een euro of 4 in gedachten waarvoor ik het nog de moeite vind om het in te pakken en af te droppen. Heb er een paar dingen van een euro op staan maar die kunnen beter in een pakket dan denk ik.

Had van de week iemand die 1 dingetje van 1 euro bestelde..... daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in joh om voor die ene euro aan het werk gezet te worden :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:20

Ik heb zoiets als er een euro op straat ligt pak ik m ook op. Vind het ook gewoon leuk dat kleding hergebruikt wordt. Laatst heb ik zelf een kinderpyjama gekocht voor 1 euro, die had mijn oudste dochter, 2e kindje was een jongen dus alles weggedaan. Mijn jongste lijkt heel erg op haar grote zus dus wilde heel graag dezelfde pyjama.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:21

Dat soort spul breng ik naar de kringloop, wat een armoe voor een euro. Vind ik dan hè, power to you uiteraard.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:35

Ik had laatst een nieuwe Hema jeans voor €1 gekocht. Daar was ik wel blij mee want meneer verslijt ze erg snel momenteel

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:38

Hier nog iemand hoor! Ik koop meestal maximaal voor 10€ (p.s).
Mijn dochter had nog een ‘oude’ winterjas nodig omdat we op vakantie gingen. Ik heb er een voor 1,20€ kunnen vinden van Hema en goed gebruik van gemaakt. Tja of dat dan armoe is of niet, hier gewoon gierigheid. Ik vind het niet leuk om veel geld aan kleding uit te geven, ook als het nieuw is besteed ik daar niet veel aan. Ik verkoop bij mij alles voor 5€, dat loopt als een tiet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:01

Ik heb wel een fijn budget voor kleding, ik gebruik Vinted voor collector's items of stukken die heel mooi zijn, zoals de Stella jasjes. En ik verkoop ook af en toe, heb er nu veel op gezet en dat loopt goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 16:50

Ik koop zelf ook wel dingetjes voor een habbekrats hoor, als het precies is wat ik op dat moment zoek ben ik er hartstikke blij mee :j

Maar ik vind het zelf niet echt leuk om voor 1 euro een pakje in orde te maken en weg te brengen.... nu had ik geluk en was het DHL, kon het meteen weg toen ik wat af ging halen. Maar bij UPS en Homerr pakjes heb ik toch vaak dat ik speciaal (om) moet rijden met de auto en ook wel meerdere keren moet gaan omdat het dan dicht is weet je wel.

Dat is sowieso al vervelend als je het al druk zat hebt, maar helemaal als je dat voor 1 euro zit te doen, dat kost eigenlijk meer dan het oplevert := Dan heb ik toch eigenlijk meer plezier van het idee dat ik het voor een goed doel weg kan geven :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 17:23

Ik heb echt nog bijna niks verkocht. Eens een keer een paar all stars en dat is alles… van ellende die ik het na een maand in een zak en breng ik het naar de kringloop want dan ligt het me zo in de weg dat ik er beu aan ben…