Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In de afgelopen week hebben ruim 163.000 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, ruim 23.000 mensen meer dan de week daarvoor.
Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week afgenomen van 2,5% in de voorgaande week naar 2,2%
Marie_Anne schreef:Het RIVM geeft dat percentage gewoon hoor:Citaat:In de afgelopen week hebben ruim 163.000 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, ruim 23.000 mensen meer dan de week daarvoor.
Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week afgenomen van 2,5% in de voorgaande week naar 2,2%
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Het feit dat nu meer mensen zonder klachten zich laten testen zorgt er wel voor dat het percentage daalt lijkt me.
Marie_Anne schreef:Het RIVM geeft dat percentage gewoon hoor:Citaat:In de afgelopen week hebben ruim 163.000 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, ruim 23.000 mensen meer dan de week daarvoor.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Het feit dat nu meer mensen zonder klachten zich laten testen zorgt er wel voor dat het percentage daalt lijkt me.
bigone schreef:Meer testen betekend niet dat meer mensen positief zijn. De mensen gaan testen en of nu 1 op de 100 of 1 op de 10.000 positief is maakt niet uit. We hebben geen Trump je, die zegt ijskoud volhoud dat het grote aantal positivo’s van het grote testbeleid komt, testen ze niet zijn ze er niet .
Coby schreef:Bij ons op school wel oudergesprekken en ik vind dat pittig. Overal wordt gedesinfecteerd in gebouwen maar bij ons is een swiffer door de klas voldoende. En daarna ga ik maar braaf inspuiten etc. Ramen kunnen niet open ivm wind. Echt vragen om problemen. Tel daarbij ruim een week moeten wachten op test en uitslag en geen vervanging.
Shadow0 schreef:Coby schreef:Bij ons op school wel oudergesprekken en ik vind dat pittig. Overal wordt gedesinfecteerd in gebouwen maar bij ons is een swiffer door de klas voldoende. En daarna ga ik maar braaf inspuiten etc. Ramen kunnen niet open ivm wind. Echt vragen om problemen. Tel daarbij ruim een week moeten wachten op test en uitslag en geen vervanging.
Oudergesprekken zijn toch 1 of 2 leerkrachten en 1 of 2 ouders in een klaslokaal? Dat lijkt mij niet zo'n groot probleem, en zeker niet groter dan het risico van leerlingen in de klas zelf.
Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken.
lenaa_tje schreef:Ik vind de wachttijden wel schrikbarend. 5 dagen lees ik op de lokale nieuws site ...
Marie_Anne schreef:lenaa_tje schreef:Ik vind de wachttijden wel schrikbarend. 5 dagen lees ik op de lokale nieuws site ...
Ja, de wachttijden zijn erg.
Een collega wil haar kleintje van 5 jaar laten testen, omdat de huisarts hem daarna pas wil zien. Bij de GGD waren ze daar nogal terughoudend mee, maar uiteindelijk hoorde ze woensdag dat ze zaterdag terecht kon. Dat schiet niet op toch.
Maar ik begrijp er sowieso niet zo veel meer van. Een collega van mij is besmet. Zijn kamergenoot hoeft niet in quarantaine omdat ze anderhalve meter afstand hebben gehouden. Ik weet niet precies hoe vaak en lang ze bij elkaar in de kamer hebben gezeten, maar toch. Dus die loopt vrolijk rond op kantoor, dat voelt niet zo prettig. Alleen de mensen die langer dan een kwartier binnen de anderhalve meter bij hem zijn geweest moesten in quarantaine. Maar als je in dezelfde kamer zit, ook al hou je afstand, zou ik zeggen dat je toch wel wat risico loopt.
Maar goed, we gaan wel zien of het beperkt blijft tot die ene collega. Ik hoop het.
lenaa_tje schreef:Sheran schreef:Hoe bedoel je wisselende contacten? Die leerlingen zitten immers thuis ook steeds met hun ouders... en je houdt afstand.
Het zijn toch echt weer extra mensen die ik persoonlijk extra zie![]()
Weer extra mensen in het gebouw.
Shadow0 schreef:Coby, hebben jullie de ouders eigenlijk de optie gegeven om het ook digitaal te doen als ze dat willen?