Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:45

Heeft het ook niet nog met die storing te maken?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:58

Maar 700 op hoeveel testen?

waarom geven ze het niet in procenten weer?
Dan zie je toch pas echt of er stijgingen zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:59

Meer testen betekend niet dat meer mensen positief zijn. De mensen gaan testen en of nu 1 op de 100 of 1 op de 10.000 positief is maakt niet uit. We hebben geen Trump je, die zegt ijskoud volhoud dat het grote aantal positivo’s van het grote testbeleid komt, testen ze niet zijn ze er niet .

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:32

Letterlijk genomen heeft ie gelijk, Bigone. :+ Als je niet test, zijn er geen positieve tests.

Wel zieke mensen, maar geen positief geteste corona mensen. |o

Dat een pandemie daar niet mee verdwijnt, zal zelfs hij toch wel snappen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:35

Natuurlijk maakt dat wel uit.
1 op de honderd is toch echt wel ernstiger dan 1 op de 10.000.
In procenten weergeven zou veel beter zijn.

Die 700 zegt me echt niets. Is een getal dat ernstig kan zijn, maar ook helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:22

Het RIVM geeft dat percentage gewoon hoor:
Citaat:
In de afgelopen week hebben ruim 163.000 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, ruim 23.000 mensen meer dan de week daarvoor.
Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week afgenomen van 2,5% in de voorgaande week naar 2,2%

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Het feit dat nu meer mensen zonder klachten zich laten testen zorgt er wel voor dat het percentage daalt lijkt me.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:24

Marie_Anne schreef:
Citaat:
In de afgelopen week hebben ruim 163.000 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, ruim 23.000 mensen meer dan de week daarvoor.
Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week afgenomen van 2,5% in de voorgaande week naar 2,2%

Het feit dat nu meer mensen zonder klachten zich laten testen zorgt er wel voor dat het percentage daalt lijkt me.

Ik vind de wachttijden wel schrikbarend. 5 dagen lees ik op de lokale nieuws site ...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:25

Pas op met kaarsen aansteken als je net je handen hebt gedesinfecteerd:

De Texaanse Kate Wise heeft zware brandwonden opgelopen toen ze een kaars aan wilde steken, terwijl ze net haar handen had gedesinfecteerd. Ook het flesje handgel vatte daardoor vlam en explodeerde. Met tragisch gevolg. Binnen een fractie van een seconde stond Kates gezicht in lichterlaaie.

Ad.nl

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:26

Ik vind het wel super fijn om te lezen dat zoveel mensen zich nu laten testen :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:27

Marie_Anne schreef:
Citaat:

Bedankt daarvoor!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:30

Bij ons op school wel oudergesprekken en ik vind dat pittig. Overal wordt gedesinfecteerd in gebouwen maar bij ons is een swiffer door de klas voldoende. En daarna ga ik maar braaf inspuiten etc. Ramen kunnen niet open ivm wind. Echt vragen om problemen. Tel daarbij ruim een week moeten wachten op test en uitslag en geen vervanging.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:31

bigone schreef:
Meer testen betekend niet dat meer mensen positief zijn. De mensen gaan testen en of nu 1 op de 100 of 1 op de 10.000 positief is maakt niet uit. We hebben geen Trump je, die zegt ijskoud volhoud dat het grote aantal positivo’s van het grote testbeleid komt, testen ze niet zijn ze er niet .

euhhh 1 op 100 of 1 op 10000 is toch echt wel een verschil !

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:33

Ik kan trouwens niet vinden waarop het RIVM nou baseert dat er meer mensen zijn die zich zonder klachten laten testen. Ik denk dat er gewoon echt heel veel mensen zijn met onduidelijke verkoudsheidklachten: 14 dagen geleden zaten we nog in een hittegolf, de scholen zijn weer overal begonnen... het lijkt mij echt volkomen aannemelijk dat heel veel mensen die zich melden ook daadwerkelijk (lichte) klachten hebben, en zich als keurig burger gewoon aanmelden omdat ze hun collega's/klasgenoten/patienten/anderen niet aan willen steken.
Volgens mij was het streven voor het najaar 70.000 tests per dag. Daar zijn ze nog niet...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:37

Coby schreef:
Bij ons op school wel oudergesprekken en ik vind dat pittig. Overal wordt gedesinfecteerd in gebouwen maar bij ons is een swiffer door de klas voldoende. En daarna ga ik maar braaf inspuiten etc. Ramen kunnen niet open ivm wind. Echt vragen om problemen. Tel daarbij ruim een week moeten wachten op test en uitslag en geen vervanging.

Oudergesprekken zijn toch 1 of 2 leerkrachten en 1 of 2 ouders in een klaslokaal? Dat lijkt mij niet zo'n groot probleem, en zeker niet groter dan het risico van leerlingen in de klas zelf.
Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:39

Shadow0 schreef:
Coby schreef:

Oudergesprekken zijn toch 1 of 2 leerkrachten en 1 of 2 ouders in een klaslokaal? Dat lijkt mij niet zo'n groot probleem, en zeker niet groter dan het risico van leerlingen in de klas zelf.
Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken.

Het zijn wel weer veel wisselende contacten maar niet vervangbaar.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:41

Ja klopt meestal 2 ouders, leerkracht en kind. Soms met hulpverlening erbij. Zelf vind ik al die bewegingen in de school qua volwassenen pittig. Maar je hebt gelijk ik werk met de leeftijd 10 tm 13 en na een aantal weken weer het gewone contact. Dat is inclusief de knuffels helaas. Maar dat laatste zo belangrijk voor deze doelgroep.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:41

Hoe bedoel je wisselende contacten? Die leerlingen zitten immers thuis ook steeds met hun ouders... en je houdt afstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:43

lenaa_tje schreef:
Ik vind de wachttijden wel schrikbarend. 5 dagen lees ik op de lokale nieuws site ...

Ja, de wachttijden zijn erg.

Een collega wil haar kleintje van 5 jaar laten testen, omdat de huisarts hem daarna pas wil zien :roll: . Bij de GGD waren ze daar nogal terughoudend mee, maar uiteindelijk hoorde ze woensdag dat ze zaterdag terecht kon. Dat schiet niet op toch.

Maar ik begrijp er sowieso niet zo veel meer van. Een collega van mij is besmet. Zijn kamergenoot hoeft niet in quarantaine omdat ze anderhalve meter afstand hebben gehouden. Ik weet niet precies hoe vaak en lang ze bij elkaar in de kamer hebben gezeten, maar toch. Dus die loopt vrolijk rond op kantoor, dat voelt niet zo prettig := . Alleen de mensen die langer dan een kwartier binnen de anderhalve meter bij hem zijn geweest moesten in quarantaine. Maar als je in dezelfde kamer zit, ook al hou je afstand, zou ik zeggen dat je toch wel wat risico loopt.

Maar goed, we gaan wel zien of het beperkt blijft tot die ene collega. Ik hoop het.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-20 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:44

Coby, hebben jullie de ouders eigenlijk de optie gegeven om het ook digitaal te doen als ze dat willen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:46

Marie_Anne schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja, de wachttijden zijn erg.

Een collega wil haar kleintje van 5 jaar laten testen, omdat de huisarts hem daarna pas wil zien :roll: . Bij de GGD waren ze daar nogal terughoudend mee, maar uiteindelijk hoorde ze woensdag dat ze zaterdag terecht kon. Dat schiet niet op toch.

Maar ik begrijp er sowieso niet zo veel meer van. Een collega van mij is besmet. Zijn kamergenoot hoeft niet in quarantaine omdat ze anderhalve meter afstand hebben gehouden. Ik weet niet precies hoe vaak en lang ze bij elkaar in de kamer hebben gezeten, maar toch. Dus die loopt vrolijk rond op kantoor, dat voelt niet zo prettig := . Alleen de mensen die langer dan een kwartier binnen de anderhalve meter bij hem zijn geweest moesten in quarantaine. Maar als je in dezelfde kamer zit, ook al hou je afstand, zou ik zeggen dat je toch wel wat risico loopt.

Maar goed, we gaan wel zien of het beperkt blijft tot die ene collega. Ik hoop het.

Dat is echt raar inderdaad. Ook een beetje van je collega - als mijn kamergenoot besmet zou zijn zou ik me even koest houden.

Maar bv ook een positieve leerling op school die de hele dag met klasgenootjes heeft lopen te ravotten, daarvan hoeft de klas ook niet in quarantaine.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:50

Sheran schreef:
Hoe bedoel je wisselende contacten? Die leerlingen zitten immers thuis ook steeds met hun ouders... en je houdt afstand.

Het zijn toch echt weer extra mensen die ik persoonlijk extra zie :+
Weer extra mensen in het gebouw.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:55

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Het zijn toch echt weer extra mensen die ik persoonlijk extra zie :+
Weer extra mensen in het gebouw.

Oh zo.

Ja, ik vind het weinig uitmaken of er nou 901 of 902 mensen in het gebouw zijn _O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:57

Gaat wel om wat meer hè? Als alle ouders van die 900 leerlingen een gesprek hebben.
Ik heb 30 leerlingen. Dat zijn toch tussen de 30 en 60 (soms zelfs nog meer :') ) extra.
En dat dus voor alle collega’s

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:59

Ik zou daar als ouders niet op zitten wachten, zo’n gesprek kan toch wel telefonisch of online. Lijkt me beter voor iedereen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:59

Shadow0 schreef:
Coby, hebben jullie de ouders eigenlijk de optie gegeven om het ook digitaal te doen als ze dat willen?

Ja en ik heel erg bewust heel veel digitaal. Het lastige is dan vaak dat voor een groot deel van onze nieuwe leerlingen er echt overleg nodig is. Je merkt dan dat persoonlijk contact beter werkzaam is. De weegschaal van wat kan en wat niet handig is. Echt balanceren en weten dat geen fysiek contact natuurlijk beter is. Maar het duurt te lang en zal dan ten koste gaan van gezinnen en kinderen. Heel lastig.