Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:58

Janine1990 schreef:
Gezien de ontdekking van de AB en de enorm hoge productie is het niet heel gek… gelukkig is het antibioticagebruik de afgelopen jaren drastisch gedaald in de veeteelt.
Helaas doet de humane geneeskunde nog niet zo lekker mee.

We zijn het niet helemaal met elkaar eens, maar dat gaat voor hier te ver. Wie weet tot in een ander topic.

Voor een beetje luchtigheid:
Pieter Derks over hoe kinderen de economie draaiende moeten gaan houden

https://www.facebook.com/derkspieter/videos/2564125900572235/

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:00

SusanH schreef:
IN Italie en specifiek de stad Bergamo en omstreken is één patient enkele keren onderzocht en weer weggestuurd. En die bleek toch corona te hebben dus enkele keren contact met medici, onbeschermd. En Als je ziet wat de verspreiding doet zullen er die eerste tijd veel mensen en besmet zijn en het werd niet onderkend. Dan gaat het als een razend vuurtje, alleen al de dood van veel artsen, huisartsen en verplegend personeel is iets wat daar ook van in het verlengde ligt. In Nederland liepen er ook besmette personen rond maar een week verschil, als die eerste patient niet zou zijn getest, dan hadden we hier ook een nog veel ernstigere uitbraak.

In Nederland heeft ook een vrouw een week op IC gelegen (februari) zonder dat ze getest is op Corona, bij overplaatsing naar ander ziekenhuis bleek ze het wel te hebben.

https://nos.nl/artikel/2325309-beatrixz ... in-nl.html

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:01

Over de intensieve veehouderij: Nu zijn het de Chinezen maar een volgende pandemie met een gemuteerd varkenspest- of vogelgriepvirus, kan heel verstrekkende gevolgen hebben. Er zijn nu al zo veel zoönosen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:01

Klinkt plausibel hoe dat in Italië is gegaan.

Ja Pieter had ik gisteren ook gehoord. Erg grappig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:06

Cer

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:13

Er kan nog van alles beter geregeld worden op het gebied van de intensieve veehouderij maar zoals de PvdD nu in de Coronacrisis staat heeft zij bij mij iig geen zieltje gewonnen.. wat een zure haring is dat zeg.. (eveneens die mevrouw van de SP.. hoe onbeschoft die was gisteren, absurd :n )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:23

Astorga schreef:
Bedoel je dat vegetariërs/veganisten bij voorbaat al onder risicogroep zouden vallen? Ook bij lichte klachten en zonder dat opname logischerwijs noodzakelijk is? De post-IC patiënten hier leven voornamelijk nog op sondevoeding, wat vegetarisch is. Dus ik zie het probleem niet zo.
De spierafbraak is herkenbaar, maar zie wel snel herstel in kracht en motoriek. Dat vind ik heel hoopgevend voor de revalidatie.

Ze lopen hoger risico op complicaties na besmetting, omdat hun risico op spiermassa-afbraak groter is, omdat hun risico op te weinig eiwitten eten hoger is. Het gaat dus juist om vóór de IC-opname en vóór de sondevoeding. De sondevoeding zelf is uiteraard zodanig gebalanceerd dat die wel eiwitrijk is, dat is niet vergelijkbaar met een normaal oraal voedingspatroon.

Janneke2 schreef:
Ik vind het ook maar raar, dat vegetariërs in het nadeel zouden zijn.
Dat veel diëtisten weinig weten over vegetariërs en goed, eiwitrijke vegetarische voeding is natuurlijk wel jammer.
(Want er zijn veel goede redenen om weinig tot geen vlees meer te eten.)

Het gaat in deze niet over kennis van diëtisten. Het gaat om risico-signalering. De eiwit-behoefte wanneer je een forse besmetting hebt is heel hoog. Bij vegetarische voeding moet die nog hoger liggen omdat de essentiële eiwitverdeling minder optimaal is. Over het algemeen komt de diëtist dan pas in beeld als de boel al verslechterd is. Vandaar ook dat ze als risico-groep zijn aangemerkt. Niet omdat vegetarisch en eiwitrijk niet mogelijk is, maar omdat percentueel gezien meer vegetariërs niet voldoende eiwitten binnen krijgen om de spiermassa-afbraak te compenseren.
Helaas hebben we in deze pandemie geen luxe om individueel en preventief te werken en moeten we de boel toch in groepen categoriseren ;)

En verder was mijn doel niet om vegetarisch of niet vegetarisch te promoten, maar wel om een beeld te geven hoe bizar de voedingsbehoefte van iemand verandert bij besmetting met COVID-19.
Vegetarisch eten (of eigenlijk standaard eten) bij gezond zijn of risico op ziekte is nou eenmaal niet vergelijkbaar met dat bij (ernstige) ziekte.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:30

Ben benieuwd naar de Bron dat vegetariërs een risico groep zijn, op het RIVM zie ik wel obesitas toegevoegd als risico maar geen vegan of vegetarisch.

Wel er net achter dat mijn man ook risico groep is ( geen milt , ongeluk 16 jaar geleden )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:32

Eleeke schreef:
Ben benieuwd naar de Bron dat vegetariërs een risico groep zijn, op het RIVM zie ik wel obesitas toegevoegd als risico maar geen vegan of vegetarisch.

Wel er net achter dat mijn man ook risico groep is ( geen milt , ongeluk 16 jaar geleden )

Ik zei niet dat vegetariërs een risico groep zijn, ik zei dat sommige ziekenhuizen en instellingen de vakgroep diëtetiek vegetariërs heeft ingeschaald als risicogroep (op extra complicaties dus).

Dat betekend dat wij dus deze mensen extra monitoren en extra richtlijnen schrijven om deze doelgroep op te vangen als ze worden opgenomen (in het ziekenhuis) of bij ons wonen (in het verpleeghuis).

Zie ook bijvoorbeeld https://www.ad.nl/breda/voeding-belangr ... ~a6193b53/

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:39

Dan heb ik dat verkeerd begrepen van je
RIVM heeft de officiële lijst met mensen die risico lopen op complicaties en daar zag ik het niet, zou fijn zijn als dat wat algemene bekend zou worden.
Ik eet al 40 jaar 364 van de 365 dagen per jaar vegetarisch en mijn kinderen zijn ook vegetarisch ( zelf gekozen we hebben altijd dubbel gekookt totdat ze aangaven dat ze geen vlees meer wilden eten)

Aangezien ik al risicogroep ben ( auto immuunziekte op de longen) zou ik het prettig vinden als ook het RIVM dit ook deelt.

Ik heb trouwens nooit het beeld gehad moeite te hebben met spieropbouw ( heb subtop gesport ) . En er zijn vrij veel vegetarische topsporters, maar kan me er wel iets bij voorstellen als je niet op je eiwit inname let.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:47

Eleeke schreef:
Ik heb trouwens nooit het beeld gehad moeite te hebben met spieropbouw ( heb subtop gesport ) . En er zijn vrij veel vegetarische topsporters, maar kan me er wel iets bij voorstellen als je niet op je eiwit inname let.

Dat maakt het ook zo lastig. We hebben niet de ruimte om mensen individueel te screenen als de pleuris uitbreekt, dus moeten in risicogroepen gaan denken en op die manier dingen algemeniseren. Wat we weten is dat na besmetting met corona en serieuze klachten dat de spiermassa heel snel achteruit loopt en dat de eiwitbehoefte heel fors verhoogd wordt.
Wat we ook weten is dat je met een vegetarisch eetpatroon relatief gezien meer eiwitten moet eten dan met een niet-vegetarisch eetpatroon (omdat de eiwitverdeling niet optimaal is).
Waar we zien dat met een niet-vegetarisch eetpatroon icm de klachten van corona (vermoeidheid, benauwdheid, diarree, overgeven, malaise) het al heel moeilijk is om voldoende eiwitten tot je te nemen, is dat dus nog moeilijker als je ook nog een niet optimaal eiwitprofiel tot je neemt (en dus nóg meer moet eten om voldoende eiwitten binnen te krijgen).
Vergis je niet, met echt forse klachten van corona is eten gewoon een gigantische uitdaging, met of zonder dierlijke producten. Dat is nauwelijks te vergelijken met een gezond persoon die bewust met zijn eten bezig kan zijn.

En dat patiënt A daar fluitend doorheen gaat en nergens last van heeft, terwijl patiënt B nauwelijks meer kan ademhalen omdat de spiermassa zo afneemt maakt het verloop van dit ziektepatroon zo ontzettend grillig en ingewikkeld. Beter neem je een risicogroep ten overvloede mee in je behandelplan, dan dat je iets over het hoofd ziet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:48

Hihi eleeke ga je dan los op oudejaarsavond? :')

Hier ook risico groep ivm groot overgewicht en al 25 jaar vegetariër. Maar zo voelt het voor mij niet moet ik zeggen, voel me fit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:49

Cer schreef:
Er kan nog van alles beter geregeld worden op het gebied van de intensieve veehouderij maar zoals de PvdD nu in de Coronacrisis staat heeft zij bij mij iig geen zieltje gewonnen.. wat een zure haring is dat zeg.. (eveneens die mevrouw van de SP.. hoe onbeschoft die was gisteren, absurd :n )

Eh - had een van de geachte afgevaardigden een zinnig idee, of was het juist alleen maar verpakking?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:50

SusanH schreef:
Ik slik al jaren maanden achtereen anti histamine. Ik word daar niet slaperig van. Wel van de hooikoorts zelf, als er veel pollen in de lucht zijn.

Wat ik wel bijzonder vind idd is het aantal besmettingen van zorgpersoneel. Afgaande op wat ik uit andere landen had gehoord had ik dat hier veel erger verwacht. In Italië bijvoorbeeld had personeel toch ook beschermingsmiddelen? Waarom dan daar veel meer besmettingen onder artsen en verpleegkundigen. Ligt dat echt zo ver uiteen met hier of lijkt dat maar zo?

Hier is ook ontzettend veel personeel besmet, maar de meesten lijken de milde variant te hebben. Hier maar weinig meldingen van artsen die zelf op de IC belanden volgens mij.

Grote nadeel is hier juist dat zorgpersoneel moet blijven werken bij milde klachten en ook na 24 uur klachtenvrij weer aan de slag moet. En dat dan vaak ook nog zonder bescherming.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:02

elnienjo schreef:
Ik vind de bonus voor de KLM topman verwerpelijk.
Ze schoppen hun personeel massaal de WW in en eisen toch overheidssteun.
Van mij kon KLM verrekken nadat ze hun schulden hebben voldaan. Staat ongetwijfeld wel weer een of andere rijke zakenman op die deze schaamteloze vertoning een herstart kan geven.
De K zou in elk geval van de naam afmoeten, dit is toch niet meer te verantwoorden naar de bevolking?
Laat de Koning het maar financieren als ie nog steeds achter het Koninklijke van KLM staat.

Marie_Anne schreef:
Bizar dat plan van Air France/KLM. Was net die bonus van de Nederlandse topman van de baan, nu dit weer. In wat voor wereld leef je als je denkt dat dit een goed idee is? Ik vind het bericht helemaal geen stemmingmakerij, schandalig dat ze het zelfs maar durven te bedenken.
https://www.nu.nl/economie/6046613/topm ... steun.html

Weet je wat ik altijd zo jammer vind van zulke stemmingmakende berichten, dat alleen de negatieve geluiden in de media komen.

In goede tijden hoor je niemand zeggen: wat fijn dat KLM in Nederland ruim 30.000 werknemers heeft die allemaal belasting betalen, of wat fijn dat de staatskas gespekt wordt met premies die KLM daarover betaalde. Weet je hoeveel uitkeringen en toeslagen daarvan betaald kunnen worden?

Niemand heeft het er over dat de winstdeling over 2019 voor de KLM werknemers niet wordt uitgekeerd. Geld van een zeer positief boekjaar blijft nu in de kas.

Voor het uitzend personeel dat is “ontslagen” is gewoon NOW aan te vragen en dat moet via het uitzendbureau zelf.
Dit personeel is al niet meer ingehuurd voordat de Nederlandse regering überhaupt corona maatregelen had genomen omdat er simpelweg geen werk meer voor is.
Het is dus niet zo dat er eerst steun is aangevraagd en daarna deze mensen op straat zijn gezet.
Citaat:
Geldt de NOW ook voor uitzendkrachten met uitzendbeding?
Ja, de NOW geldt ook voor uitzendkrachten, met of zonder uitzendbeding. Ook voor hen kan de uitzendwerkgever via de NOW een tegemoetkoming krijgen. De aanvraag moet dus worden ingediend door het uitzendbureau.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -aanvragen

Niemand heeft het er over dat Ben Smith 25% van zijn vaste salaris heeft ingeleverd.

Afbeelding

In het volledige document staat niet eens letterlijk dat Smith een hogere bonus krijgt als hij staatsteun binnen haalt, er staat in dat de bonus afhankelijk is van de liquiditeit van de holding AFKLM. Ja, dan zou je kunnen zeggen hoe meer geld van de staat op de rekening, hoe hoger de bonus. Echter staat er ook nog in dat de bonus afhangt van verdere besluiten van de staat, dus als daaruit voort komt dat er geen bonus mag worden uitgekeerd, zoals NL nu voorstelt, dan is er dus geen bonus.

Afbeelding

https://www.airfranceklm.com/en/system/ ... _klm_1.pdf

Overigens is de steun die nu wordt aangevraagd ook steun van banken en niet alleen van de staat zelf.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:05

Ik wil niet veel zeggen, maar het komt er op neer hoe harder KLM haar klanten weet te naaien nu met die vouchers ipv geld, hoe hoger de bonus voor die schaamteloze graaier uitvalt:
Citaat:
Hoe hoog Smith's bonus over dit jaar zal uitpakken, is dan voor 70 procent afhankelijk van de financiële positie van het bedrijf. Hoe meer geld er in kas blijft, bijvoorbeeld door reizigers geen geld terug te betalen maar een voucher te geven, en hoe meer financiële steun Smith weet los te krijgen, hoe hoger zijn bonus.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... france-klm

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:09

Citaat:
Weet je wat ik altijd zo jammer vind van zulke stemmingmakende berichten, dat alleen de negatieve geluiden in de media komen.

In goede tijden hoor je niemand zeggen: wat fijn dat KLM in Nederland ruim 30.000 werknemers heeft die allemaal belasting betalen, of wat fijn dat de staatskas gespekt wordt met premies die KLM daarover betaalde. Weet je hoeveel uitkeringen en toeslagen daarvan betaald kunnen worden?

Niemand heeft het er over dat de winstdeling over 2019 voor de KLM werknemers niet wordt uitgekeerd. Geld van een zeer positief boekjaar blijft nu in de kas.

Voor het uitzend personeel dat is “ontslagen” is gewoon NOW aan te vragen en dat moet via het uitzendbureau zelf.
Dit personeel is al niet meer ingehuurd voordat de Nederlandse regering überhaupt corona maatregelen had genomen omdat er simpelweg geen werk meer voor is.
Het is dus niet zo dat er eerst steun is aangevraagd en daarna deze mensen op straat zijn gezet.

Goed dan.

Even een paar andere geluiden uit de media, waar sommigen kennelijk overheen lezen.

Zoals geluidsoverlast.
Het met voeten treden van de regels door Schiphol.
Luchtvervuiling.
Import van ongewenste, invasieve exoten.

Het is voor mij geen uitgemaakte zaak dat werknemers van KLM en Schiphol per saldo een positieve bijdrage aan de Nederlandse samenleving leveren.
(Let vooral op het woord saldo: ik ben niet principieel tegen vliegtuigen, maar ze vliegen tegen afbraakprijzen. Dwz: de KLM en Schiphol de lusten, de afbraak en de lasten zijn voor anderen.)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:11

elnienjo schreef:
Ik wil niet veel zeggen, maar het komt er op neer hoe harder KLM haar klanten weet te naaien nu met die vouchers ipv geld, hoe hoger de bonus voor die schaamteloze graaier uitvalt:
Citaat:
Hoe hoog Smith's bonus over dit jaar zal uitpakken, is dan voor 70 procent afhankelijk van de financiële positie van het bedrijf. Hoe meer geld er in kas blijft, bijvoorbeeld door reizigers geen geld terug te betalen maar een voucher te geven, en hoe meer financiële steun Smith weet los te krijgen, hoe hoger zijn bonus.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... france-klm

Nogmaals, het is niet gezegd dat hij de bonus ook daadwerkelijk krijgt. Dat ligt nog op tafel en o.a. Hoekstra is er tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:29

MizzMontana schreef:
Marie_Anne schreef:
Bizar dat plan van Air France/KLM. Was net die bonus van de Nederlandse topman van de baan, nu dit weer. In wat voor wereld leef je als je denkt dat dit een goed idee is? Ik vind het bericht helemaal geen stemmingmakerij, schandalig dat ze het zelfs maar durven te bedenken.
https://www.nu.nl/economie/6046613/topm ... steun.html

Citaat:
Geldt de NOW ook voor uitzendkrachten met uitzendbeding?
Ja, de NOW geldt ook voor uitzendkrachten, met of zonder uitzendbeding. Ook voor hen kan de uitzendwerkgever via de NOW een tegemoetkoming krijgen. De aanvraag moet dus worden ingediend door het uitzendbureau.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -aanvragen

Niemand heeft het er over dat Ben Smith 25% van zijn vaste salaris heeft ingeleverd.

[ [url=m/fdgTI3.jpg]Afbeelding[/url] ]

In het volledige document staat niet eens letterlijk dat Smith een hogere bonus krijgt als hij staatsteun binnen haalt, er staat in dat de bonus afhankelijk is van de liquiditeit van de holding AFKLM. Ja, dan zou je kunnen zeggen hoe meer geld van de staat op de rekening, hoe hoger de bonus. Echter staat er ook nog in dat de bonus afhangt van verdere besluiten van de staat, dus als daaruit voort komt dat er geen bonus mag worden uitgekeerd, zoals NL nu voorstelt, dan is er dus geen bonus.

[ [url=m/SoOuu3.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.airfranceklm.com/en/system/ ... _klm_1.pdf

Overigens is de steun die nu wordt aangevraagd ook steun van banken en niet alleen van de staat zelf.

Wat een onzin, dan zou je nooit kritiek mogen hebben op KLM. Dat de winstdeling niet wordt uitgekeerd lijkt me overigens vanzelfsprekend nu.

Een bonus in deze tijd, zeker als je aanspraak wilt maken op staatssteun, is not done. Punt.

Ik ben me ervan bewust dat er niet specifiek staat dat het om staatssteun gaat nee, zo idioot zijn ze nou ook weer niet. Gelukkig is minister Hoekstra het met me eens:
https://www.ad.nl/politiek/hoekstra-bon ... ~acb85ef6/

Ik ben in goede tijden trouwens altijd zeer positief over KLM, ik ben bereid om flink meer te betalen om met KLM te vliegen ipv met een budgetmaatschappij. Bij easyJet of Ryanair zul je mij bijvoorbeeld niet zien. Van dat soort bedrijven verwacht ik dit soort ongein. Des te teleurstellender vind ik dit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:32

Eleeke schreef:
Dan heb ik dat verkeerd begrepen van je
RIVM heeft de officiële lijst met mensen die risico lopen op complicaties en daar zag ik het niet, zou fijn zijn als dat wat algemene bekend zou worden.
Ik eet al 40 jaar 364 van de 365 dagen per jaar vegetarisch en mijn kinderen zijn ook vegetarisch ( zelf gekozen we hebben altijd dubbel gekookt totdat ze aangaven dat ze geen vlees meer wilden eten)

Aangezien ik al risicogroep ben ( auto immuunziekte op de longen) zou ik het prettig vinden als ook het RIVM dit ook deelt.

Ja maar dat is het dus
Je valt niet onder een risicogroep door vegetarisch of veganistisch te eten :n

Het is puur dat als je door corona ziek word en flink inlevert het lastiger is om dat allemaal weer op te bouwen of om te voorkomen dat je extra inlevert

Wat mijn inziens prima te ondervangen is (want er zijn meer dan genoeg manieren om meer dan voldoende proteine binnen te krijgen in opneembare vorm
Maar het os nog geen standaard waardoor het in de huidige systemen idd wel iets is waar ze goed op moeten letten en over na moeten denken )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:40

secricible schreef:
Eleeke schreef:

Dat maakt het ook zo lastig. We hebben niet de ruimte om mensen individueel te screenen als de pleuris uitbreekt, dus moeten in risicogroepen gaan denken en op die manier dingen algemeniseren. Wat we weten is dat na besmetting met corona en serieuze klachten dat de spiermassa heel snel achteruit loopt en dat de eiwitbehoefte heel fors verhoogd wordt.
Wat we ook weten is dat je met een vegetarisch eetpatroon relatief gezien meer eiwitten moet eten dan met een niet-vegetarisch eetpatroon (omdat de eiwitverdeling niet optimaal is).
Waar we zien dat met een niet-vegetarisch eetpatroon icm de klachten van corona (vermoeidheid, benauwdheid, diarree, overgeven, malaise) het al heel moeilijk is om voldoende eiwitten tot je te nemen, is dat dus nog moeilijker als je ook nog een niet optimaal eiwitprofiel tot je neemt (en dus nóg meer moet eten om voldoende eiwitten binnen te krijgen).
Vergis je niet, met echt forse klachten van corona is eten gewoon een gigantische uitdaging, met of zonder dierlijke producten. Dat is nauwelijks te vergelijken met een gezond persoon die bewust met zijn eten bezig kan zijn.

En dat patiënt A daar fluitend doorheen gaat en nergens last van heeft, terwijl patiënt B nauwelijks meer kan ademhalen omdat de spiermassa zo afneemt maakt het verloop van dit ziektepatroon zo ontzettend grillig en ingewikkeld. Beter neem je een risicogroep ten overvloede mee in je behandelplan, dan dat je iets over het hoofd ziet.

Dit vind ik een hele interessante post.

Vraagje. Stel ik ben een veganist en/ of mijn man. En wij zijn in aanraking geweest met iemand met corona besmetting of we hebben zelf lichte corona klachten. Is het dan slim om gelijk tijdelijk ons eet programma te veranderen en wel meer eieren, vis en vlees te eten, of maakt het dan niet meer uit als het om het spieropbouw verhaal gaat omdat we dan toch al achter de feiten aanlopen?

Sonja_vR je zit teveel met je opmerking in emotionele overtuigende hoek mijn inziens. NIemand zegt dat veganisme of vegetarisch zijn slecht is. Het blijkt alleen dat.... dus........als je corona mocht krijgen.....dat......

Probeer daar gewoon eens naar te kijken zonder gelijk op de achterste benen te gaan staan. Alles wat we doen in ons leven heeft zijn voor- cq nadelen hetzij voor de omgeving hetzij voor ons zelf. Zo is het nu eenmaal.
En als dit beleid vanuit ervaring gevolgd wordt vind ik dat heel erg interssant en wil ik daar meer van weten en ook voor mijzelf lering uit trekken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:41

Ben een beetje aan het puzzelen met het nieuwe protocol. Handen wassen is een dingetje, heb geen water in de salon. Dus nu wat aanpassingen op het toilet aan het maken. Nieuw prullenbakje, papierroldispenser (Is dat een woord? :') ) besteld...
Preventie scherm komt vandaag of morgen binnen...

Let's do this! +:)+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:49

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:57

Marie_Anne schreef:
Ik ben in goede tijden trouwens altijd zeer positief over KLM, ik ben bereid om flink meer te betalen om met KLM te vliegen ipv met een budgetmaatschappij. Bij easyJet of Ryanair zul je mij bijvoorbeeld niet zien. Van dat soort bedrijven verwacht ik dit soort ongein. Des te teleurstellender vind ik dit.

Het valt mij de laatste paar jaar juist tegen dat KLM zich verlaagt tot praktijken van budgetairlines. Ik had een heenvlucht met Delta en terug met KLM en bij Delta was stoelkeuze inbegrepen en bij KLM moest je bijbetalen. Vind dat niet KLM-waardig eerlijk gezegd.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:58

Ik blijf het apart vinden . Nergens vind ik in bronnen iets over vegetarisch en Corona. Niet in het engels niet in het Nederlands. Dit klinkt voor dit moment als een hoax.

Dat mensen met weinig spieren of mensen die geen eiwitten eten sneller interen , ja dat klinkt logisch maar de link met vegetariër zijn zie ik niet , en belangrijker , vind ik nergens.

Ik word graag overtuigd ,maar wel met bronnen