Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Ik lees dat in eerste instantie niet de bedoeling was 2 weken te moeten wachten, dus dat dat eigenlijk ook niet afgesproken was. Maar dat jij dat later per mail zo hebt laten weten?
Of interpreteer ik dat verkeerd?
De maten van het zadel, soms worden zo ook breder of smaller gemaakt. Als dat bij de verkoper is gebeurt hoort ze dat te melden uiteraard. Maar als zij daar geen weet van had en gewoon de maten opgeeft die op het zadel staan? Ja wie is er dan fout?
Dat is wel een beetje het risico met particuliere koop.
Ik heb toevallig afgelopen week een zadel verkocht.
1 persoon reageerde, wilde ook passen.
De ander reageerde 2 uurtjes later, wilde ook passen.
Zadel staat al 1,5 maand te koop, verder geen reacties gehad.
Met persoon 1 afgesproken dat ik het binnen 48 uur moest weten, omdat er nog iemand interesse had.
Zij gaf dus inderdaad aan dat het niet paste en is het binnen 24 uur terug komen brengen.
Persoon 2 heeft het van de week gekocht.
Had die 2e persoon 2 weken moeten wachten was er wel een kans geweest dat die al wat anders had en had ik maar weer een ander moeten vinden.
Gini schreef:Ik vind de verkoper heel coulant naar jou toe om het zadel na twee weken nog terug te nemen. Ik zou het namelijk niet doen. In twee weken kan namelijk heel veel met het product gebeuren.
_Penotti schreef:Maar zoals ik door dat 2e bericht lees, wist de verkoper dat het pas na 2 weken gepast werd en eventueel terug zou komen. En daar is verkoper mee akkoord gegaan.
Ik als verkoper zijnde zou dat dus niet gedaan hebben.
Ik had gezegd, als hij er over 2 weken nog is spreken we dan weer af.
Kirrietje schreef:Ik heb 2 weken terug een zadel opgehaald. Prima contact gehad met de verkoper en was snel afgehandeld. Eigenlijk zou ik het op een later moment ophalen, maar ze had een andere geinteresseerde die eerder kon komen dan mij.
Gauw de volgende dag afgesproken en toch maar het zadel opgehaald. Erg aardige mevrouw en het werd netjes afgehandeld.
Ik had er bij verteld dat ik wacht met passen tot een zadelmaker er naar zou komen kijken, en omdat we het eerder ophaalde dab eerst afgesproken had ik de zadelmaker nog niet gesproken. Paard heeft een gevoelige rug en wil niet zomaar rijden met dingen die misschien niet passen.
Volgens de advertentie klopte de maten met het zadel wat ze nu had.
Helaas door enorme drukte kon de zadelmaker pas na 2 weken komen. Baalde hier enorm van en voelde me ook schuldig tegen over de verkoper. Heb haar de hele tijd goed op de hoogte gehouden.
Nou gister de zadelmaker geweest en het paste dus niethet zadel had volgens de verkoopster een medium wijd boom en volgens mijn zadelmaker was het zeker een wijde boom...
Baal hier van want als ik dat van te voren had geweten had ik het zadel niet eens opgehaald.
Nu heb ik de verkoopster weer een berichtje gestuurd. We hadden afgesproken dat als het niet zou passen het zadel weer terug mocht. Alleen voor mij is het zo’n 3 uur heen en weer rijden, dus dat doe ik ook niet zomaar aangezien ik fulltime werk.
Zelf wilde ze het zadel hetzelfde weekend terug omdat ze het dan aan de andere geinteresseerde kon verkopen (heeft nu al een ander zadel) en omdat ze zo lang heeft moeten wachten wil ze me maar 750 euro terug geven, ik heb het zadel voor 850 overgenomendan zou ik dus 100 euro verlies hebben en nog is enorme benzine kosten..
Heb aangegeven het gewoon voor 850 Terug te brengen.
Uiteindelijk afgesproken dat ik m voor 800 terugbreng. 1x in de week is ze ergens wat een stukje dichterbij is, dit is dan maar 2 uur heen en weer rijden. Dus afgesproken dat ik m op die plek terug breng.
Ik had geen zin meer in gezeur en snap haar kant ook echt wel maar vind het nog steeds een beetje raar, vooral omdat het voor mij onmacht was vanwege de zadelmaker.
Kan mezelf wel voor mn kop slaan en regel het voortaan allemaal met de zadelmaker, niks meer zelf regelen. Weer een les geleerd![]()
Ben benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie?
_Penotti schreef:Als zij wist van die 2 weken vooraf, dan vind ik het niet terecht dat ze geld inhoud.
Dan had ze ook kunnen zeggen ik ga daar niet mee akkoord. (dat had ik gedaan, ik had gezeg als het er over 2 weken nog is kom je maar langs)
Ze wist het dus wel, dan moet ze ook niet moeilijk doen dat het na 2 weken ook pas terug komt. En dan vind ik dat je recht hebt op het hele bedrag.
Dat je ver moet rijden is jou keuze.
Gini schreef:_Penotti schreef:Als zij wist van die 2 weken vooraf, dan vind ik het niet terecht dat ze geld inhoud.
Dan had ze ook kunnen zeggen ik ga daar niet mee akkoord. (dat had ik gedaan, ik had gezeg als het er over 2 weken nog is kom je maar langs)
Ze wist het dus wel, dan moet ze ook niet moeilijk doen dat het na 2 weken ook pas terug komt. En dan vind ik dat je recht hebt op het hele bedrag.
Dat je ver moet rijden is jou keuze.
Zo lees ik het niet. Koper wilt het zadel komen ophalen en maakt een afspraak voor de volgende dag. De volgende dag staat de koper aan de deur en neemt het zadel mee. Koper zegt op dat moment: ik wil het wel nog eerst gepast hebben door de zadelpasser, is dat goed? Op dat moment zou ik mij als verkoper al voor het blok gezet voelen, want nee, verkocht is verkocht en mee naar huis is mee naar huis. Zoiets had je eerder kunnen bespreken. Ik zou op dat moment misschien dus wel uit coulance toezeggen, maar happy zou ik er niet mee zijn. Nu, of de verkoper happy was of niet weten we niet, maar wel dat ze heeft toegezegd. Koper gaat met het zadel naar huis en daarna moet verkoper via mail vernemen dat de afspraak pas over 2 weken is? Ik vind het dan echt uitermate vriendelijk, uitermate!!!, dat verkoper zegt: ok meid, doe maar, neem je tijd. En dan duurt het 2 weken en zegt koper doodleuk: ja nou nee, sorry past niet, neem hem maar terug. En dan zegt verkoper: ok meid, doe maar, geen probleem. En als verkoper dan vriendelijk vraagt of ze niet het gehele bedrag mag terugstorten maar een klein percentage mag houden (11% van het totaalbedrag), dan gaat de koper daar niet mee akkoord en moet er onderhandeld worden.
Terwijl ik dit aan het typen ben, is het enige wat ik kan denken: wat een super super superlieve verkoper, om dan in dit topic terecht te moeten komen.
Kirrietje schreef:Ik vind het nog steeds een liever verkoopster hoor! En het is echt niet om haar te shamen, ik bedoel ik weet dat het niet netjes is haar zolang te hebben laten wachten. Maar zoals ik zei is dat onmacht, had hem het liefste indd dezelfde dag terug gebrachtmaar had hem dan ook veel eerder opgehaald dan eerst de bedoeling was.
Voordat ik het zadel kwam halen had ik al besproken dat eventueel het niet zou passen of het terug kon en dat ik er eerst een goede zadelmaker naar wilde laten kijken.
Zoals ik het lees heb ik dus geluk met deze mooie oplossing![]()
Er is van beide kanten wat te zeggen, maar was daarom benieuwd hoe jullie daar over dachten.
Nogmaals wilde geen haat zaaien maar enkel om ervaring vragenZoals ik de begin post ook lees is het topic niet alleen voor nare ervaringen bedoeld
swatch schreef:Als jullie wat via een betaalverzoek verkocht hebben, staat het dan de volgende werkdag altijd voor 18.00u op de rekening? Het valt mij op dat het bij mij niet altijd het geval is.