Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:12

Ik lees dat in eerste instantie niet de bedoeling was 2 weken te moeten wachten, dus dat dat eigenlijk ook niet afgesproken was. Maar dat jij dat later per mail zo hebt laten weten?
Of interpreteer ik dat verkeerd?

De maten van het zadel, soms worden zo ook breder of smaller gemaakt. Als dat bij de verkoper is gebeurt hoort ze dat te melden uiteraard. Maar als zij daar geen weet van had en gewoon de maten opgeeft die op het zadel staan? Ja wie is er dan fout?
Dat is wel een beetje het risico met particuliere koop.

Ik heb toevallig afgelopen week een zadel verkocht.
1 persoon reageerde, wilde ook passen.
De ander reageerde 2 uurtjes later, wilde ook passen.
Zadel staat al 1,5 maand te koop, verder geen reacties gehad.

Met persoon 1 afgesproken dat ik het binnen 48 uur moest weten, omdat er nog iemand interesse had.
Zij gaf dus inderdaad aan dat het niet paste en is het binnen 24 uur terug komen brengen.
Persoon 2 heeft het van de week gekocht.
Had die 2e persoon 2 weken moeten wachten was er wel een kans geweest dat die al wat anders had en had ik maar weer een ander moeten vinden.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:19

_Penotti schreef:
Ik lees dat in eerste instantie niet de bedoeling was 2 weken te moeten wachten, dus dat dat eigenlijk ook niet afgesproken was. Maar dat jij dat later per mail zo hebt laten weten?
Of interpreteer ik dat verkeerd?

De maten van het zadel, soms worden zo ook breder of smaller gemaakt. Als dat bij de verkoper is gebeurt hoort ze dat te melden uiteraard. Maar als zij daar geen weet van had en gewoon de maten opgeeft die op het zadel staan? Ja wie is er dan fout?
Dat is wel een beetje het risico met particuliere koop.

Ik heb toevallig afgelopen week een zadel verkocht.
1 persoon reageerde, wilde ook passen.
De ander reageerde 2 uurtjes later, wilde ook passen.
Zadel staat al 1,5 maand te koop, verder geen reacties gehad.

Met persoon 1 afgesproken dat ik het binnen 48 uur moest weten, omdat er nog iemand interesse had.
Zij gaf dus inderdaad aan dat het niet paste en is het binnen 24 uur terug komen brengen.
Persoon 2 heeft het van de week gekocht.
Had die 2e persoon 2 weken moeten wachten was er wel een kans geweest dat die al wat anders had en had ik maar weer een ander moeten vinden.

Had het aangegeven dat ik het ophaalde. En ook in de chat voordat ik het zou ophalen. Bedoeling was om het zadel 2 weken later op te halen. Dan was er dus niks aan de hand geweest. We hadden eigenlijk net de datum afgesproken toen ze zei dat er iemand m in het weekend zou passen op stal en indien kopen.
In het zadel stond niks qua boommaat alleen de inch maat en die klopte, vandaar dat ik van haar woord was uitgegaan.
Maar daarom zeg ik ook, ik snap mijn kant maar ik snap haar kant ook heel goed. Vond het alleen jammer dat er dan met het terug brengen zo’n gedoe ontstaat en ze me dus niet het hele bedrag wil teruggeven terwijl ik er wel weer een heel eind voor moet rijden.
Maar zoals ik al zei les weer geleerd, soms moet je fouten maken :+
Was benieuwd naar wat jullie hadden gedaan en of ik het zo oke heb aangepakt/opgelost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:21

Ik was akkoord gegaan met maar €750 terug. Anders had zij het zadel waarschijnlijk ook al lang verkocht gehad. Hetzelfde weekend terug is heel normaal. Dat het 3 uur rijden is is ook haar zorg niet.

Bij mij is zadel ophalen = verkocht. Wil je passen mag je met jou paard naar hier komen. Je weet nooit wat er in die 2 weken gebeurt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:24

Als zij wist van die 2 weken vooraf, dan vind ik het niet terecht dat ze geld inhoud.
Dan had ze ook kunnen zeggen ik ga daar niet mee akkoord. (dat had ik gedaan, ik had gezeg als het er over 2 weken nog is kom je maar langs)
Ze wist het dus wel, dan moet ze ook niet moeilijk doen dat het na 2 weken ook pas terug komt. En dan vind ik dat je recht hebt op het hele bedrag.
Dat je ver moet rijden is jou keuze.

Matheno

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:31

Bij mij geldt opgehaald = verkocht, dus ik zou mijn verlies van 100 euro nemen. Al erg aardig van de verkoper dat ze akkoord ging met 2 weken wachten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:42

Door het snel te gaan ophalen en daarna 2 weken bij je thuis te laten liggen, heb je de verkoper de kans ontnomen om die andere persoon te laten passen. Misschien had het dan verkocht geweest. Een zadel op marktplaats zetten kost ook geld... Wist ze van tevoren dat de koop enkel doorging na akkoord van de zadelmaker en wanneer de zadelmaker kwam? Dus dat het sowieso 2 weken ging duren? Dat maakt ook nog verschil uit. Als ze dat op voorhand wist, dan vind ik het onterecht dat je geld moet bijgeven. Als niet duidelijk was dat ongeacht het moment van ophalen de passessie pas op x datum was, mag je blij zijn dat je het nog kunt terugbrengen.

Dat het zo ver rijden is en je er benzinekosten en tijd insteekt is niet haar probleem, die keuze heb je zelf gemaakt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:48

Ik vind de verkoper heel coulant naar jou toe om het zadel na twee weken nog terug te nemen. Ik zou het namelijk niet doen. In twee weken kan namelijk heel veel met het product gebeuren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:07

Gini schreef:
Ik vind de verkoper heel coulant naar jou toe om het zadel na twee weken nog terug te nemen. Ik zou het namelijk niet doen. In twee weken kan namelijk heel veel met het product gebeuren.

Exact dit.

Ik had pas ook een zadel te koop en dat was passen en binnen 24 uur terug in dezelfde staat, anders verkocht.

Uiteindelijk is hij opgestuurd en daardoor dus direct verkocht.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:09

Maar zoals ik door dat 2e bericht lees, wist de verkoper dat het pas na 2 weken gepast werd en eventueel terug zou komen. En daar is verkoper mee akkoord gegaan.
Ik als verkoper zijnde zou dat dus niet gedaan hebben.
Ik had gezegd, als hij er over 2 weken nog is spreken we dan weer af.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 16:15

Oh jeetje bij mij mag je komen passen en als het in de buurt is kom ik zelf wel met het zadel om te passen, maar 2 weken weg en wachten had voor mij een no go geweest ik had het zadel dan ook niet meer terug genomen, dus ik vind het nog coulant van de verkoper. Ik heb ooit een zadel verkocht, ze heeft hem gepast ermee gereden de stalhoudster naar laten kijken en akkoord. Krijg ik opeens een maand later een mail dat ze haar geld terug wil omdat de zadelmaker (een commerciële die graag zijn eigen zadels verkoopt) heeft gezegd dat het niet past. Ik heb dat zadel dus niet terug genomen. Ik ben geen winkel. Heb daar nog best een tijd last van gehad bedreigen, etc.... (was een zadel wat ik voor €100,- had verkocht)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:27

Jeetje 100 euro en dan nog bedreigen...
Verkoop het zelf dan gewoon door pff...

Ik vind de verkoper in het geval van kirrietje ook coulant, want het is voor haar balen dat ze het zadel weer terug krijgt, in de tussentijd heeft ze het niet kunnen verkopen en ze weet niet wat er mee gebeurd is. ( mensen doen de gekste dingen met spullen, nou beschuldig ik je daar niet van maar je weet het als verkoper gewoon niet, kijk naar het verhaal hierboven echt bizar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:56

_Penotti schreef:
Maar zoals ik door dat 2e bericht lees, wist de verkoper dat het pas na 2 weken gepast werd en eventueel terug zou komen. En daar is verkoper mee akkoord gegaan.
Ik als verkoper zijnde zou dat dus niet gedaan hebben.
Ik had gezegd, als hij er over 2 weken nog is spreken we dan weer af.

Zoals ik het eerste bericht lees vat ik op dat de poster de zadelpasser eerder probeerde te laten komen dan de geplande afspraak, dit ook zo heeft gecommuniceerd (wat anders hou je de verkoper niet op de hoogte want dan is 2 weken gewoon 2 weken) maar dit helaas niet is gelukt. Als de verkoper ook aangeeft het zadel het liefste hetzelfde weekend ook terug te hebben en je weet op voorhand dat dat niet lukt dan neem je dat eigenlijk niet mee, vind ik.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:02

Dat is inderdaad precies waar het om gaat, hoe was de communicatie.
Duidelijk dat het zadel pas over 2 weken werd gepast en dan eventueel ook terug.
Of was dat niet duidelijk.

Was dat duidelijk en verkoper was het daarmee eens, dan hoort ze het mijn inziens zonder gedoe terug te nemen.
Maar komt koper er mee, nee sorry wilde dat wel maar lukte niet.
Dan had ik al verkoper zijnde het niet terug genomen, ook niet voor minder. Dan is de verkoper erg coulant dat wel te doen.

Ik heb dan afgelopen week dus zelf 2 mensen hier gehad om te passen, maar dan ook echt duidelijk de tijd aangegeven en ook de staat van het zadel.
Zoals een ander mooi zei, als particulier ben je geen winkel.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:16

Kirrietje schreef:
Ik heb 2 weken terug een zadel opgehaald. Prima contact gehad met de verkoper en was snel afgehandeld. Eigenlijk zou ik het op een later moment ophalen, maar ze had een andere geinteresseerde die eerder kon komen dan mij.
Gauw de volgende dag afgesproken en toch maar het zadel opgehaald. Erg aardige mevrouw en het werd netjes afgehandeld.
Ik had er bij verteld dat ik wacht met passen tot een zadelmaker er naar zou komen kijken, en omdat we het eerder ophaalde dab eerst afgesproken had ik de zadelmaker nog niet gesproken. Paard heeft een gevoelige rug en wil niet zomaar rijden met dingen die misschien niet passen.
Volgens de advertentie klopte de maten met het zadel wat ze nu had.
Helaas door enorme drukte kon de zadelmaker pas na 2 weken komen. Baalde hier enorm van en voelde me ook schuldig tegen over de verkoper. Heb haar de hele tijd goed op de hoogte gehouden.
Nou gister de zadelmaker geweest en het paste dus niet ;( het zadel had volgens de verkoopster een medium wijd boom en volgens mijn zadelmaker was het zeker een wijde boom...
Baal hier van want als ik dat van te voren had geweten had ik het zadel niet eens opgehaald.
Nu heb ik de verkoopster weer een berichtje gestuurd. We hadden afgesproken dat als het niet zou passen het zadel weer terug mocht. Alleen voor mij is het zo’n 3 uur heen en weer rijden, dus dat doe ik ook niet zomaar aangezien ik fulltime werk.
Zelf wilde ze het zadel hetzelfde weekend terug omdat ze het dan aan de andere geinteresseerde kon verkopen (heeft nu al een ander zadel) en omdat ze zo lang heeft moeten wachten wil ze me maar 750 euro terug geven, ik heb het zadel voor 850 overgenomen : dan zou ik dus 100 euro verlies hebben en nog is enorme benzine kosten..
Heb aangegeven het gewoon voor 850 Terug te brengen.
Uiteindelijk afgesproken dat ik m voor 800 terugbreng. 1x in de week is ze ergens wat een stukje dichterbij is, dit is dan maar 2 uur heen en weer rijden. Dus afgesproken dat ik m op die plek terug breng.
Ik had geen zin meer in gezeur en snap haar kant ook echt wel maar vind het nog steeds een beetje raar, vooral omdat het voor mij onmacht was vanwege de zadelmaker.
Kan mezelf wel voor mn kop slaan en regel het voortaan allemaal met de zadelmaker, niks meer zelf regelen. Weer een les geleerd :')

Ben benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie?

Ik vind dat de verkopende partij enorm coulant is geweest. Zij moet er ook maar op vertrouwen dat er in 2 weken niets gebeurd is met het zadel en ze had het anders dat weekend al verkocht kunnen hebben.

Ik heb wel eens zadels verkocht maar daar gelde wel bij dat ik ze binnen 24 uur weer terug wilde hebben wanneer het niet paste.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:28

_Penotti schreef:
Als zij wist van die 2 weken vooraf, dan vind ik het niet terecht dat ze geld inhoud.
Dan had ze ook kunnen zeggen ik ga daar niet mee akkoord. (dat had ik gedaan, ik had gezeg als het er over 2 weken nog is kom je maar langs)
Ze wist het dus wel, dan moet ze ook niet moeilijk doen dat het na 2 weken ook pas terug komt. En dan vind ik dat je recht hebt op het hele bedrag.

Zo lees ik het niet. Koper wilt het zadel komen ophalen en maakt een afspraak voor de volgende dag. De volgende dag staat de koper aan de deur en neemt het zadel mee. Koper zegt op dat moment: ik wil het wel nog eerst gepast hebben door de zadelpasser, is dat goed? Op dat moment zou ik mij als verkoper al voor het blok gezet voelen, want nee, verkocht is verkocht en mee naar huis is mee naar huis. Zoiets had je eerder kunnen bespreken. Ik zou op dat moment misschien dus wel uit coulance toezeggen, maar happy zou ik er niet mee zijn. Nu, of de verkoper happy was of niet weten we niet, maar wel dat ze heeft toegezegd. Koper gaat met het zadel naar huis en daarna moet verkoper via mail vernemen dat de afspraak pas over 2 weken is? Ik vind het dan echt uitermate vriendelijk, uitermate!!!, dat verkoper zegt: ok meid, doe maar, neem je tijd. En dan duurt het 2 weken en zegt koper doodleuk: ja nou nee, sorry past niet, neem hem maar terug. En dan zegt verkoper: ok meid, doe maar, geen probleem. En als verkoper dan vriendelijk vraagt of ze niet het gehele bedrag mag terugstorten maar een klein percentage mag houden (11% van het totaalbedrag), dan gaat de koper daar niet mee akkoord en moet er onderhandeld worden.

Terwijl ik dit aan het typen ben, is het enige wat ik kan denken: wat een super super superlieve verkoper, om dan in dit topic terecht te moeten komen. :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:26

Gini schreef:
_Penotti schreef:

Zo lees ik het niet. Koper wilt het zadel komen ophalen en maakt een afspraak voor de volgende dag. De volgende dag staat de koper aan de deur en neemt het zadel mee. Koper zegt op dat moment: ik wil het wel nog eerst gepast hebben door de zadelpasser, is dat goed? Op dat moment zou ik mij als verkoper al voor het blok gezet voelen, want nee, verkocht is verkocht en mee naar huis is mee naar huis. Zoiets had je eerder kunnen bespreken. Ik zou op dat moment misschien dus wel uit coulance toezeggen, maar happy zou ik er niet mee zijn. Nu, of de verkoper happy was of niet weten we niet, maar wel dat ze heeft toegezegd. Koper gaat met het zadel naar huis en daarna moet verkoper via mail vernemen dat de afspraak pas over 2 weken is? Ik vind het dan echt uitermate vriendelijk, uitermate!!!, dat verkoper zegt: ok meid, doe maar, neem je tijd. En dan duurt het 2 weken en zegt koper doodleuk: ja nou nee, sorry past niet, neem hem maar terug. En dan zegt verkoper: ok meid, doe maar, geen probleem. En als verkoper dan vriendelijk vraagt of ze niet het gehele bedrag mag terugstorten maar een klein percentage mag houden (11% van het totaalbedrag), dan gaat de koper daar niet mee akkoord en moet er onderhandeld worden.

Terwijl ik dit aan het typen ben, is het enige wat ik kan denken: wat een super super superlieve verkoper, om dan in dit topic terecht te moeten komen. :')

Helemaal mee eens! Zo las ik het ook en ik dacht hetzelfde!

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:38

Ik vind het nog steeds een liever verkoopster hoor! En het is echt niet om haar te shamen, ik bedoel ik weet dat het niet netjes is haar zolang te hebben laten wachten. Maar zoals ik zei is dat onmacht, had hem het liefste indd dezelfde dag terug gebracht :j maar had hem dan ook veel eerder opgehaald dan eerst de bedoeling was.
Voordat ik het zadel kwam halen had ik al besproken dat eventueel het niet zou passen of het terug kon en dat ik er eerst een goede zadelmaker naar wilde laten kijken.
Zoals ik het lees heb ik dus geluk met deze mooie oplossing *\o/*
Er is van beide kanten wat te zeggen, maar was daarom benieuwd hoe jullie daar over dachten.
Nogmaals wilde geen haat zaaien maar enkel om ervaring vragen :j Zoals ik de begin post ook lees is het topic niet alleen voor nare ervaringen bedoeld :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:57

Ik heb dinsdag 6 midibalen hooi op MP gezet voor €22,50 ps. Binnen 2 uur waren ze verkocht aan een bekende. Hij kan ze maandag pas halen, dus ik gereserveerd op de advertentie gezet. Krijg ik gisteren een bericht van iemand. "Ik heb ze echt! nodig, als ik ze allemaal koop kan ik ze dan ook voor minder krijgen? " Je zou denken als je ze zo graag wilt ben je bereid meer te betalen. Ik heb geantwoord: ze zijn gereserveerd en nee ze worden niet goedkoper. Het is tot nu nog niet eens gelezen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:59

Kirrietje schreef:
Ik vind het nog steeds een liever verkoopster hoor! En het is echt niet om haar te shamen, ik bedoel ik weet dat het niet netjes is haar zolang te hebben laten wachten. Maar zoals ik zei is dat onmacht, had hem het liefste indd dezelfde dag terug gebracht :j maar had hem dan ook veel eerder opgehaald dan eerst de bedoeling was.
Voordat ik het zadel kwam halen had ik al besproken dat eventueel het niet zou passen of het terug kon en dat ik er eerst een goede zadelmaker naar wilde laten kijken.
Zoals ik het lees heb ik dus geluk met deze mooie oplossing *\o/*
Er is van beide kanten wat te zeggen, maar was daarom benieuwd hoe jullie daar over dachten.
Nogmaals wilde geen haat zaaien maar enkel om ervaring vragen :j Zoals ik de begin post ook lees is het topic niet alleen voor nare ervaringen bedoeld :+

Ja, iedereen heeft zijn visie uiteraard en ik zeg ook zeker niet dat jij hier de bad guy bent, hoor. :) Maar soms is het verhelderend om even heel objectief naar een situatie te kijken.
Zo noem jij het bv. ook onmacht. Maar in mijn ogen valt een afspraak willen maken bij een toevallig drukbezette zadelpasser niet echt onder onmacht. Dat is eenvoudigweg 'jij die iets wilt'. Terwijl onmacht per definitie iets is dat buiten jouw wil om gebeurt. Snap je?

Maar ok, alles is opgelost. Het is zeker niet de bedoeling om er tweestrijd goed-slecht van te maken, want ik geloof echt wel dat ook jij goede bedoelingen had. :)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:08

Als jullie wat via een betaalverzoek verkocht hebben, staat het dan de volgende werkdag altijd voor 18.00u op de rekening? Het valt mij op dat het bij mij niet altijd het geval is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:27

Met een betaal verzoek staat het meteen op de rekening.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:40

Ineke2 schreef:
Met een betaal verzoek staat het meteen op de rekening.

Nope. Zit een werkdag tussen, vaak wordt het de volgende dag in de middag gestort. :)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:08

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:10

swatch schreef:
Als jullie wat via een betaalverzoek verkocht hebben, staat het dan de volgende werkdag altijd voor 18.00u op de rekening? Het valt mij op dat het bij mij niet altijd het geval is.

Doorgaans wel als het voor 18:00 uur ontvangen is dan staat het de volgende werkdag voor 18:00 uur op je rekening.

Je krijgt wel meteen een melding van marktplaats dat er betaald is en je kunt bij “mijn betalingen” ook zien dat er betaald is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:32

ik dacht dat dit topic over rare mensen op MP ging. Nu alweer enkele pagina's over de betaalverzoeken, terwijl dat 10 blz geleden ook al het geval was.