Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:57

Heb al paar keer laatste paar weken, dat er in mijn postnl post zie staan, maar helaas tot heden nooit ontvangen heb... En kwam daar dus pas achter toen ik een aanmaning kreeg, nou gelukkig uitgeleged, en een coulante klantenservice, dus die aanmaning is "kwijtgescholden" maar anders.... :=

Exitium

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:31

Anders ook niets. Die betaalverzoeken van een paar euro kun je zonder problemen weggooien. Ze versturen ze in de hoop het geld alsnog binnen te krijgen, maar zo niet doen ze er niets mee. Kunnen ze ook niet, jij hebt namelijk geen dienst afgenomen bij PostNL

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:27

Apacheshadow schreef:
rond half 8 al bij de eerste zijn

ik wil niet zo vroeg mijn pakketje ontvangen XD

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:29

Aantal weken geleden brief van een incassobureau gekregen. Was vorig jaar ook al zo... Bewoner woont er al meer dan een jaar niet meer.
Adres doorgestreept en de code onderaan de brief ook.

Ligt ie vandaag weer in de bus...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:44

Exact dezelfde met het doorgestreepte adres of een nieuwe?
Hier komen ze ook binnen van de vorige bewoonster (2014 verhuisd). Ik doe er geen moeite meer voor, ze gaan linea recta naar het oud papier. We hebben er 2 ooit teruggestuurd, maar een incassoburo moet ook onderzoek doen of diegene inderdaad ingeschreven staat op dat adres.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:46

Neonlight schreef:
Exact dezelfde met het doorgestreepte adres of een nieuwe?
Hier komen ze ook binnen van de vorige bewoonster (2014 verhuisd). Ik doe er geen moeite meer voor, ze gaan linea recta naar het oud papier. We hebben er 2 ooit teruggestuurd, maar een incassoburo moet ook onderzoek doen of diegene inderdaad ingeschreven staat op dat adres.

Met hetzelfde adres.
Ik heb niet veel zin dat er dadelijk een deurwaarder voor de deur staat. Hebben die lui geen inzage in de GBA?
Ik vind het vooral apart dat het een jaar stil is geweest rond de incasso post...

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:52

..
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 08:55

Maar daar kan postnl dan toch niets aan doen?
Een incassoburo mag niet aan de deur staan voordat ze hebben gechecked of die persoon daar nog inderdaad woonachtig is, in het GBA inderdaad.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 09:38

Neonlight schreef:
Maar daar kan postnl dan toch niets aan doen?
Een incassoburo mag niet aan de deur staan voordat ze hebben gechecked of die persoon daar nog inderdaad woonachtig is, in het GBA inderdaad.

Ja dit dus. Ze sturen met de post gewoon net zo lang incasso’s tot er echt een deurwaarder moet komen, die heeft toegang tot de BRP en kijkt dan of die persoon er überhaupt nog woont. Een incassobureau kan/mag als het goed is niet zomaar bij die gegevens dus die blijven gewoon sturen naar het laatst bekende adres.
Dat er ineens een deurwaarder bij jou op de stoep staat voor een ander hoef je in principe niet bang voor te zijn, tenzij diegene zich nooit van jouw adres heeft uitgeschreven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 11:02

Zo zijn wij stiekem aan het hopen dat die deurwaarder nog wel langs komt. :') Zijn meerdere openstaande rekeningen bij hetzelfde bedrijf, en het gaat om enkele duizenden euro's. Sinds 2014 dus, maar nog altijd niets gezien. :))

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:55

Als je twijfelt check dan voor de zekerheid bij de gemeente even of je de enige bent die ingeschreven staat op je adres? Zo ja, niks aan de hand. Zo nee, bij de gemeente onderzoek laten doen om die extra personen uitgeschreven te krijgen. Je krijgt dan een aantal keer post van de gemeente geadresseerd aan die persoon. Die stuur je dan retour afzender ivm verhuisd. En dan na een maand of 3 zijn ze uitgeschreven.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:58

Mijn brievenbuspostpakketje blijft uitgesteld worden :(
Het was vrijdag, kreeg bericht dat bezorger onderweg was - uur later werd het uitgesteld naar zaterdag. Zaterdag precies hetzelfde, werd het uitgesteld naar dinsdag zelfs! En vandaag weer naar morgen.. tsjongejonge.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:12

Dreamy schreef:
Mijn brievenbuspostpakketje blijft uitgesteld worden :(
Het was vrijdag, kreeg bericht dat bezorger onderweg was - uur later werd het uitgesteld naar zaterdag. Zaterdag precies hetzelfde, werd het uitgesteld naar dinsdag zelfs! En vandaag weer naar morgen.. tsjongejonge.

Van zaterdag naar dinsdag is niet gek (lees: normaal) gezien er op zondag en maandag geen post wordt bezorgd. En brievenbuspakketjes met de gewone post meekomen. Helaas merken wij bij de webshop waar ik werk ook nog steeds vertragingen in brievenbuspakketjes.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:31

Oh voor mijn gevoel werd er op maandag ook bezorgd :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:31

Hier komt brievenbus pakketje dan weer wel op maandag. Zou ook een pakketje komen afgelopen zaterdag, niet gelukt en het is maandag bezorgd.
Gewone post komt inderdaad niet op maandag.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:25

Oh dan is het wellicht niet overal hetzelfde? Bij ons thuis komt het iig met de gewone post mee :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:28

Kan me indenken dat als ze teveel brievenbuspakketjes voor een gebied hebben, ze een keer rijden om die apart te bezorgen. Postbode kan ook maar een beperkte hoeveelheid meenemen natuurlijk

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:10

Dreamy schreef:
Oh voor mijn gevoel werd er op maandag ook bezorgd :o

Meestal wel hoor!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 07:22

Nee, PostNL bezorgt al jaren geen gewone post meer op maandag, met uitzondering van de maandagen rond de feestdagen.
Of in sommige gebieden met onderbezetting, daar blijft soms op zaterdag onbezorgd, waar dat dan in sommige gevallen op maandag alsnog bezorgd wordt.
Maar normaal gezien wordt er op maandag geen post meer bezorgd en normaal gezien dus ook geen brievenbuspakketjes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 07:32

Maar waarom gaan sommige brievenbuspakketjes met de normale post en anderen met de pakketten? Is dat alleen de manier van verzenden? Want ik krijg wel elke keer een track en trace waar dan uiteindelijk staat dat het of door de brievenbus past en dus niet thuis hoef te zijn of gewoon tijdvak. Ze komen bij mij nooit in de app bij de normale post te staan maar toch wel verschil haha

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:05

Bij ons komen de brievenbus pakketjes wel in de app bij de gewone post te staan.
En mijn man heeft iig altijd tassen vol met pakketjes die hij moet scannen naast de tassen gewone post.
Dat zijn de brievenbuspakketjes met track&trace.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:06

Heel veel kleine pakketjes die door de brievenbus passen worden ook nog steeds als gewoon pakketje opgestuurd waardoor de met de pakketbezorgers komen ipv postbezorgers.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 16:11

Yessy schreef:
Hier gaat het eigenlijk altijd goed. Ik ben meestal thuis en anders wordt het achter gezet nadat ik een keer heb aangegeven dat dat kan. Maar nu door die extreme drukte helaas mis, en extreem onhandig ook. Vrij groot en zwaar pakket wat eerst gister zou komen, toen vandaag en over de dag heen ging ie van ‘komt later’ naar ‘komt op een ander moment’ naar ‘morgen ophalen bij het pakketpunt’. Ik weet nog niet goed hoe ze dat voor zich zien want je kan daar niet in de buurt parkeren (of komen met de auto) en het is te groot en zwaar om zo’n eind te sjouwen. Extra suf is dat het helemaal geen haast heeft dus ik had liever dat ze het over een paar dagen nog eens zouden proberen.

Helaas weer precies hetzelfde vandaag, vrij groot pakket wat vanmorgen geleverd zou worden, toen naar status 'komt iets later' ging en nu direct naar het nog altijd onbereikbare pakketpunt. Ik bestel niet zo veel dus het gaat nu vaker fout dan goed, onwijs onhandig. Des te meer omdat ik een afspraak heb verzet om het thuis aan te kunnen nemen :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:37

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 20:54

Vandaag kwam een Ikea pakketje via PostNL. 30 kilo Max zal het geweest zijn. Meneer sommeert mij meteen naar beneden want “zwaaaaaar mevrouw”. Dus ik via de intercom gemeld dat hij gewoon naar boven kan lopen. Duurde lang dus ik toch naar beneden: “ja mevrouw is zwaaaaaar en geen lift”. Ja en? Voor mij wordt t ineens lichter? “Ja kan wel helpen hoor” dus ik: mooi, en pak 1 pakket op en de ander laat ik voor hem. Volgt ie me niet dus ik zeg: “kom je nog?” “Ja maar mevrouw…deze is zwaar die niet!” Ja? Jullie zijn volgens mij verplicht om t tot 4 verdiepingen hoog te brengen dus kom maar mee. “Maar mevrouw..” zucht, weet je laat maar zitten als je het niet aan kan, dan doe ik het zelf wel. En weg was ie. Ik pak t pakket op en voel wel gewicht maar even.. als dit “zwaar” is dan wil ik niet weten wat ie licht vind.

Ben ik nu echt zo raar dat ik verwachtte dat hij het boven kwam brengen? 2e verdieping hè.