MPR4 schreef:Mijn ouders hebben beiden al 30+ jaar niet meer gereden en hebben nog steeds een geldig/legaal rijbewijs. Zou het echt niet aandurven om bij hun in de auto te stappen hoor.
Nee daar zou ik dan ook niet bij instappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:Shenavallie schreef:Daar kan ik een aanvulling op doen. Mijn mening is echt zeer onpopulair in mijn omgeving, maar ik blijf ervoor staan: iedere automobilist moet ELKE 5 jaar opnieuw theorie- èn rijexamen doen.
Zwaar op tegen. Alleen maar weer een manier om mensen nog verder financieel uit te melken.
Bloodymary schreef:Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.
Autorijden is autorijden en als je dat niet altijd en overal kan ben je er blijkbaar niet geschikt voor.
pmarena schreef:Het is niet iets dat door iedereen goed ontvangen zal worden, maar wel goed om eens in overweging te nemen denk ik inderdaad. Ik weet eigenlijk niet of er betrouwbare cijfers zijn van ongelukken die daardoor voorkomen hadden kunnen worden.
Bloodymary schreef:Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.
Autorijden is autorijden en als je dat niet altijd en overal kan ben je er blijkbaar niet geschikt voor.
LadyMadonna schreef:Bloodymary schreef:Maar die mensen met hun ontbrekende inzichten hebben wel gewoon hun rijbewijs gehaald. Dus weet niet of dat zal helpen. Ik ken ook meerdere vrouwen die niet in het donker rijden, vooral niet op de snelweg. Dat durven ze niet, of ze zijn zogenaamd nachtblind. Of ze durven niet te rijden waar ze het niet kennen of zo. Ik zeg dan direct: rijbewijs inleveren.
Wat een onzin...
We hebben hier een hele korte invoegstrook, die ik heel vervelend vind.... daar rij ik dus voor om.
Ik rij ook liever niet in het donker, dat zegt niks over hoe ik overdag rij
LadyMadonna schreef:Het CBR kan de drukte nu al niet aan![]()
Maar vind het idee aan sich helemaal niet verkeerd
Anne_GTI schreef:LadyMadonna schreef:Het CBR kan de drukte nu al niet aan![]()
Maar vind het idee aan sich helemaal niet verkeerd
Uhm, dan ben ik nog een poosje extra druk... naast code 95 ook de rest van de rijbewijzen bijhouden.
Wordt nog lachen als iedereen ook praktijktest voor de tractor moet afleggen... en al die oudjes die E er ook gratis bij gekregen hebben.
Niobe schreef:En wat nou als je eens op een nieuwe plek komt en je komt daar ook toevallig een korte invoegstrook tegen?
Al moet ik zeggen dat iets vervelend vinden en er heel angstig voor zijn ook weer iets anders is.
Toch vind ik dat je in dit soort gevallen dat juist moet oefenen.
IMANDRA schreef:Magrathea schreef:Is er wettelijk vastgelegd hoe de Gouden Eeuw heet dan?En trouwens het lijkt me sterk dat daar op een vrijdag een spoeddebat voor is geweest en er al over gestemd is, zo snel gaan dingen niet die niet nationale crises zijn
Vind het altijd zo speciaal als mensen voortschrijdend inzicht niet kunnen handelenstel je hebt een leuke vriend(in) en komt er na jaren achter dat diegene al die tijd al achter jouw rug om heeft geroddeld, geld van ne heeft gejat en tegen je heeft gelogen. Blijf je dan vrienden omdat het onzin is en dat de rest van de vriendschap wel leuk was?
Mensen die niet willen leren van de geschiedenis, dat is pas erg.
Hoe heeft jouw voorbeeld betrekking op de situatie en hoe leert men niet van de geschiedenis wanneer ze simpelweg de naam vasthouden die onze generatie niet eens verzinnen heeft maar wel gewoon uitgebreid uitleggen hoe het in die tijd eraan toe ging? Op scholen wordt echt wel besproken waarom het zo genoemd werd en welke slechte zaken er ook waren rond die tijd. Bij mij in ieder geval wel.
Een beter voorbeeld is dat die vriendin al sinds geboorte ‘Lieve’ heet, maar jij er helemaal van op de hoogte was van alles wat ze deed (en er ook bij verteld werd dat dit niet goed was), en nu ineens haar naam veranderd moet omdat haar gedrag niet overeen komt met haar naam.
Edit: oké niet vanaf geboorte, maar de term bestaat wel al ontzettend lang.
Magrathea schreef:Huh?Dat vind ik pas een rare vergelijking. Toen de 17e eeuw begon dacht men niet "ok vanaf nu noemen we dit de Gouden Eeuw
" Die term is later pas gekomen. En beeldvorming is alles: als je echt uitgebreid behandelt wat voor gruwelijkheden er óók zijn gebeurd in die tijd zou de eerste vraag die rijst toch moeten zijn "waarom noemen we het dan eigenlijk de Gouden Eeuw?"
Magrathea schreef:Laten we het omdraaien: wat is precies het probleem van niet langer accepteren dat de 'Gouden Eeuw' misschien niet voor iedereen zo 'Goud' was? Wanneer je aan die naam blijft vasthouden zeg je toch een soort van dat het wel meeviel met het kolonialisme, dat er niet echt armoede was en dat het eigenlijk voor iedereen wel gewoon leuk was. En dat is allerminst waar. Een gigantisch deel van onze welvaart (zelfs die vandaag de dag) is gewoon ten koste gegaan van landen die we nu omschrijven als tweede- of derdewereldlanden. Dat kan je onmogelijk 'goud' noemen.
chanicha schreef:Nou LadyMadonna hier nog een!
Ik moest voor mijn werk via de A27 Utrecht naar de A12 richting Driebergen, hele korte invoegstrook was dat en ik hield iedere keer mijn hart vast!
Heb daar een keer een militaire colonne gehad en kon gewoon de invoegstrook niet op