Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Was voor een PET-scan, dan spuiten ze vooraf een kleine hoeveelheid radioactieve stof in je bloed.Ailill schreef:Nu snap ik ook waarom al de verplegers de ruimte uitgingen toen ik een shotje kreeg
Dit vergt wat meer uitleg Ailill....![]()
Als ik shotjes krijg lopen mensen meestal niet meteen weg
Varekaj schreef:Bij Rx/MRI/CT krijg je contraststof ingespoten op basis van jodium.
Bij een PET krijg je een radioactieve stof ingespoten. Je bent dan ook een tijdje radioactief. Ook je urine is radioactief bijvoorbeeld, je moet dan naar een apart toilet etc.
DeMolenhoek schreef:Ondertussen een paar jaar terug al, maar een man was na een auto ongeluk volledig verlamd. Hij communiceerde door middel van een computer en oogbewegingen. Meermaals gaf hij aan euthanasie te willen. Telkens werd dat geweigerd want hij kon zijn handtekening niet onderaan het formulier zetten. Verschrikkelijk gewoon.
Sheehan schreef:Ik heb nog nooit wat gekregen en tocg genoeg rontgen gehad
Varekaj schreef:Ik heb op RX gewerkt, dankjewel voor de bijscholing![]()
Ze passen het niet altijd toe die contraststof, het is niet altijd nodig of bij jodiumallergie bijvoorbeeld.
Als ze het inspuiten krijg je het helemaal warm, en het voelt alsof je in je broek plast
quera schreef:Varekaj schreef:Bij Rx/MRI/CT krijg je contraststof ingespoten op basis van jodium.
Bij een PET krijg je een radioactieve stof ingespoten. Je bent dan ook een tijdje radioactief. Ook je urine is radioactief bijvoorbeeld, je moet dan naar een apart toilet etc.
Er staat nergens altijd?
moonsparkle schreef:https://www.unbelievable-facts.com/2016/12/hisashi-ouchi.html
Over een Japanse man waarvan het lichaam ernstig gewond raakt en aftakeld doordat hij in aanraking kwam met heel veel straling. Het erge is nog dat hij het niet meer zag zitten, maar de artsen hem nog probeerde in leven te houden. Let op er zit een schokkende foto bij.
quera schreef:Varekaj schreef:Ik heb op RX gewerkt, dankjewel voor de bijscholing![]()
Ze passen het niet altijd toe die contraststof, het is niet altijd nodig of bij jodiumallergie bijvoorbeeld.
Als ze het inspuiten krijg je het helemaal warm, en het voelt alsof je in je broek plast
Vandaag weer