Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:39

bigone schreef:
Die buren jagen zichzelf op kosten.

Hoeft niet, als ze een rechtsbijstandverzekering hebben kunnen ze het heel lang vol houden voor niet een heel hoog bedrag per jaar.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:44

meggiemeg schreef:
bigone schreef:
Die buren jagen zichzelf op kosten.

Hoeft niet, als ze een rechtsbijstandverzekering hebben kunnen ze het heel lang vol houden voor niet een heel hoog bedrag per jaar.

verzekeringsmij hebben ook een max hoor, is niet onbeperkt maar iedereen voor nix aanklagen.

daantjuhhh

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:46

Rechtsbijstand vergoed zeker niet oneindig.

BOTtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:27

Hi Ts, inmiddels wel beetje aan het genieten van je kleine?
Geen updates of gekke plantenbakken? :')

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 21:05

We zijn net terug van een heerlijk lang weekend op Ameland! Was mega leuk met die kleine ook erbij <3

Geen updates naast dat de politie vorige week weer terug was :+. Voor de hanen weer. Agent heeft nu mijn nummer, dan hoeft hij niet telkens langs te komen.
We verwachten binnenkort wel wat te horen van de rechtbank.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:26

Moonfight schreef:
We zijn net terug van een heerlijk lang weekend op Ameland! Was mega leuk met die kleine ook erbij <3

Geen updates naast dat de politie vorige week weer terug was :+. Voor de hanen weer. Agent heeft nu mijn nummer, dan hoeft hij niet telkens langs te komen.
We verwachten binnenkort wel wat te horen van de rechtbank.

:')
Fijn dat je een leuke vakantie heb gehad. Hopelijk snel nieuws van de rechtbank.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:51

Maar wat is hun klacht dan? Hanen kraaien? En dat mag niet ofzo?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 23:01

De agent legde uit dat als iemand een stuk of 10x melding doet van overlast dat er dan vanuit de gemeente gekeken gaat worden of er echt overlast is. In dit geval zou er iemand decibels moeten komen meten smorgens vroeg. Als de gemeente dan bepaald dat er inderdaad overlast word veroorzaakt, dan kan de politie boetes uitschrijven.
Maar
1. De hanen staan dusdanig ver van het huis dat die niet genoeg decibel produceren
2. De hanen liggen binnenkort in de vriezer. Sterker nog, de eerste helft ligt dat al. Dus zover komt het nooit.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:12

Ik zou het geluid van de hanen opnemen.
En wanneer ze allemaal id vriezer liggen afspelen op een box buiten.
Dat de politie dan weer langs komt voor de hanen…. Welke hanen ? :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:36

Ik zou er 1tje gewoon laten leven. :7

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:22

Waarom suggesties om terug te pesten? Dan verlaagd TS haar niveau naar dat van de buren.
Moet je toch helemaal niet willen?

Agent ziet in dat het onterechte melding is maar legt uit hoe het werkt. Na een X aantal meldingenis het gevolg dat er een geluidsmeting komt. Daar komt niks uit omdat de hanen te ver van het woonhuis zitten. Prima. klaar.

Terugpesten geeft alleen maar negativiteit.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:28

Op enig moment ben je wel klaar met de wijste zijn.
Ik tenminste wel.

Ts leuk een weekend weg met je gezin.
Beetje goed weer gehad?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:36

Mri schreef:
Waarom suggesties om terug te pesten? Dan verlaagd TS haar niveau naar dat van de buren.
Moet je toch helemaal niet willen?

Agent ziet in dat het onterechte melding is maar legt uit hoe het werkt. Na een X aantal meldingenis het gevolg dat er een geluidsmeting komt. Daar komt niks uit omdat de hanen te ver van het woonhuis zitten. Prima. klaar.

Terugpesten geeft alleen maar negativiteit.

Dat noem je humor. En dat heb je nodig om hierdoor heen te komen anders word je gek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:38

Laat de buren zichzelf maar voor schut zetten door elke keer een melding te maken. Dat is al humor genoeg toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:41

Van die flauwe opmerkingen plaatsen in wat terug te doen vind ik ook wel humor.
Maar zouden mensen het menen om te doen niet meer.
Ik ga er vanuit dat het bedoeld is om de flauwekul en niet dat ze vinden dat ts het ook echt moet doen.

Maar echt, wat vergallen die buren hun eigen leefgenot, die zitten waarschijnlijk steeds in de ergernis en stress puur door hun eigen acties.
uiteraard vergallen ze daarmee ook het genot van ts, maar denk zeker zoveel van hunzelf, hoe stom ben je dan??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:54

Ach van die ene haan is een grapje. De haan zorgt niet voor overlast. Dat maken de buren ervan.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:26

We hebben hier toch al vaker grapjes gemaakt ?
Wat is er toen niet allemaal aangegeven over de bloempot :')

Dit sleept al aan van in 2018 als ik me niet vergis. En lees ook al mee van toen.
Je moet er soms ook mee lachen, anders hou je het niet vol.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:58

Zou ze een bevroren haan uit de vriezer brengen en aangeven dat het probleem is opgelost :+

Verder neem ik aan dat dit gezeur bij instanties leid tot juist het tegenovergestelde bij bijvoorbeeld een rechter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 10:03

Het vonnis komt toch ook begin deze maand? Misschien nog weer een pesterij ronde van de buren. hebben die mensen niks beters te doen?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 10:36

daantjuhhh schreef:
Ach van die ene haan is een grapje. De haan zorgt niet voor overlast. Dat maken de buren ervan.

Dat is maar net hoe je het / de buren ervaart. Mijn buurman had 3 hanen. Die sliepen in de bomen naast ons huis, relatief dichtbij onze slaapkamer. De buurvrouw aan de overkant van de straat, dan tussen wat huizen door en daar dus achter, die had enorme last van het gekraai. De hele nacht door, aldus de buurvrouw. Wij zelf namen dat gekraai niet waar. Hebben er dus ook nooit last Van gehad. Het is dat ik achter het huis een wildcamera had hangen, waarvan ik de beelden in de nacht altijd terugkeek. Daardoor wist ik dat de buurvrouw gelijk had, de hanen kraaiden letterlijk de hele nacht door.

Als alles wat de buren doen je al irriteert, dan zul je elke scheet van een mug horen, zolang die mug van en bij de buren is.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 10:39

Houden jullie elkaar heel? Af en toe een grapje kan best in dit topic, maar het moet niet te lang doordraven. Ik snap dat het voor jullie best vermakelijk is, maar wij zitten er echt middenin. En dan is het wel eens fijn om het op een iets serieuzere toon te bespreken.

Wat Suzanne F. zegt is hoe wij er ook instaan. Vind actief pesten ook een beetje kinderachtig en onze energie niet waard. Al fantaseren wij natuurlijk ook regelmatig :+ dus snap ook dat jullie dat regelmatig doen :D

Onze eigen hanen (3 stuks) blijven trouwens wel gewoon. Maar deze zitten opgesloten tot wij voeren smorgens dus neem aan dat dat geen probleem is. Daar heb ik de agent ook niet over gehoord.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 10:41

Maar TS, jullie zitten toch ook in het buitengebied? Dan valt er toch eigenlijk niet te klagen over dit soort landelijke geluiden?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 10:44

Rocamor schreef:
Maar TS, jullie zitten toch ook in het buitengebied? Dan valt er toch eigenlijk niet te klagen over dit soort landelijke geluiden?

dan heb je toch net zo goed met het aantal decibel te maken?
Kijk woon je ruim vrijstaand heeft een buurman niet snel last van je haan, maar een tweekapper net zo goed als de 2 kapper in de bebouwde kom.
En denk ik dat landelijk wonen betreft dat geen verschil maakt.

Ik ken boeren die bijvoorbeeld geen voer gelost mogen krijgen tussen bepaalde tijden, meen 23;00 - 7.00 omdat buren klaagde.
Dan was het ook niet zo dat het bij de landelijke geluiden hoorde.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 10:54

Rocamor schreef:

Klopt helemaal, vooral omdat hun eigen haan net zo hard kraait. Net zoals alle hanen van alle buren in de nabije omgeving.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:01

Moonfight schreef:
Rocamor schreef:

Klopt helemaal, vooral omdat hun eigen haan net zo hard kraait. Net zoals alle hanen van alle buren in de nabije omgeving.

Ho wacht, stapje terug.

Ze klagen wel over jullie hanen en hebben er zelf ook eentje?