Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:08

Ineke2 schreef:
Niet van iedereen koop ik hem nee. Er was er altijd 1 die stond bij de Bijenkorf zingend en deed de deur voor je open enzo.
Als ik er eens langs kwam dan kocht ik wel bij hem.

Maar mensen briefjes of instrument in de trein of iets nee die krijgen niks.

Jaaa, "maak mij blij, maak mij blij, koop een krantje bij mij!" :D

Helaas is hij nu ernstig ziek. ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:11

Resistance schreef:
Ineke2 schreef:
Niet van iedereen koop ik hem nee. Er was er altijd 1 die stond bij de Bijenkorf zingend en deed de deur voor je open enzo.
Als ik er eens langs kwam dan kocht ik wel bij hem.

Maar mensen briefjes of instrument in de trein of iets nee die krijgen niks.

Jaaa, "maak mij blij, maak mij blij, koop een krantje bij mij!" :D

Helaas is hij nu ernstig ziek. ;(

Hij is niet ziek meer, al overleden... -O-

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:13

;(

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:21

CharleyT schreef:
watchthesky schreef:
Die wc-borstel _O-
Dan heb je wel lef, dat je dat op die lijst zet.
Ons vorige huurhuis had een speciale houder met een borstel erin, die mocht er niet af want “dat is design” :+
Die hebben wij nooit aangeraakt, we hadden er gewoon zo’n ding van een euro naast staan...

Beetje smetvrees? Alsof je met je handen aan de borstel moet komen en aflikken ofzo. Heb vergelijkbare situatie meegemaakt. Borstel in grote emmer met water en chloor gezet(steel en al) paar uur laten staan, afgespoeld en fris en bruikbaar. Houder uiteraard ook even schoongemaakt.

Dat is me teveel werk voor 3 euro..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:05

Schoonmaken zou kunnen ja, maar waarom zou je een 2e hands toiletborstel overnemen wanneer je elders goedkoper een nieuwe kan halen? Een nieuwe toiletborstel inclusief houder kost 1,50 bij de action. En met een nieuw huis inrichten loop je winkels als de action of de ikea waarschijnlijk sowieso plat, dan kan je net zo goed meteen een borstel meenemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:30

quera schreef:
Anthea schreef:
5 cent??? Dat meen je niet?

Wie t kleine niet eert....

Serieus? Je kan er nog geen blikje tomatenpuree mee kopen. :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:31

En voor een jong kind kan t heel veel zijn

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:32

Omdat sommige houders en borstels bij de badkamer of wc horen en dus design zijn en dus geen €1.50 kosten.

Wij hebben ook de wc borstel plus houder gehouden van de vorige bewoners.
De houder er af halen zou ene optie zijn, maar dan moet je een nieuwe houder precies zo terug plaatsen zodat de schroefgaten van de vorige houder gebruikt worden.
En die dat is veel werk en best prijzig als je ook de borstel en houder van de vorige eigenaar kan over nemen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:26

Anthea schreef:
5 cent??? Dat meen je niet?

Wie t kleine niet eert....[/quote]

Serieus? Je kan er nog geen blikje tomatenpuree mee kopen. :')[/quote]

En dat vind ikw eer gierige acties. heel veel muntje van 5 cent is ook meer geld. Voor een milionair kan 1000- een lachertje zijn maar voor een jong kind is 5 cent zakgeld al veel
Belachelijk feit dat hij erna in een dure auto wegrijdt.

Ik geef niks, ja ik doneer bloed en ben orgaandonor en help mensen op andere manieren maar geef geen bedelende mensen geld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:41

poes schreef:
watchthesky schreef:
Daarom geef ik gewoon niets, poes. :)
Ik doneer wel eens aan goede doelen die mensen van de straat helpen, maar ik geef nooit zomaar geld ‘op de man af’ zeg maar. Ik wil ze graag helpen, maar niet van de regen in de drup...

Ook jaren om die reden niet gegeven. Nog steeds weinig hoor. Doneer wel royaal aan goede doelen jaarlijks. Daarna een tijdje idd eten gekocht. Maar toen vond ik plots dat het al erg genoeg is. Als ze verslaafd zijn helpt die ene croissant ook niet. En ze zijn niet allemaal verslaafd. En hey, ja ik geef geld (dat is iets heel anders dan betalen), en geven is geven, niet bepalen. Die mensen hebben niets, gewoon niets. De keuze wat ze dan met die euro gaan doen, dat geef ik ze graag. Want nogmaals: als ze verslaafd zijn, vinden ze toch wel spul.

Inderdaad, niet elke dakloze is verslaafd. Veel daklozen hebben echt nog wel wat trots en vinden het zelf afschuwelijk om te bedelen. Als een ander dan ook nog gaat bepalen wat goed voor je is hou je niet veel eigenwaarde meer over.

MDH dat begrijp ik vanuit jou wel, maar men hoeft dan toch geen geld te vragen voor de overname? Zit dan toch gewoon bij het huis in?
Hoe gênant is het om überhaupt iets van drie euro op de lijst te zetten...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:02

o, niet zozeer gierig, maar ik was ooit eens in Venetie, na een lange vermoeiende dag was ik even op het station op de grond gaan zitten, had een hoed of pet oid op gehad en die naast me neergelegd….komen er mensen aan met geld en willen dat in mijn hoed gooien….domme ik roep ook nog: nee nee...niet nodig….:):)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:19

:') _/-\o_

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:40

Nikass schreef:
poes schreef:

MDH dat begrijp ik vanuit jou wel, maar men hoeft dan toch geen geld te vragen voor de overname? Zit dan toch gewoon bij het huis in?
Hoe gênant is het om überhaupt iets van drie euro op de lijst te zetten...

Nee, bij ons is daar geen geld voor gevraagd en dat er geld voort gevraagd wordt vind ik dus wel het vreemde van het verheel :)
Maar ik plaatste deze reactie vooral omdat er mensen waren die zeiden dat ze sowieso een nieuwe borstel zouden kopen omdat dit heel goedkoop is :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:22

Zo ook een man bij de metro die aan iedereen 10 cent vroeg want dat miste hij voor zn metro kaartje. Nou zat die m 10 cent gaven. Maar zodra die persoon uit het zicht was gebruikte ie dezelfde smoes om van anderen ook weer 10 cent te krijgen. Nou ik kwam aan met de metro daar om laten we zeggen 10 uur, en om 12 uur moest ik weer naar huis, en hij stond daar Nogsteeds met dezelfde smoes van iedereen 10 cent te krijgen.

Dat vond ik wel een beetje dat ik dacht van Mwah. De smoes verzinnen dat je aan tien cent genoeg hebt en dan aan anderen ook met dezelfde smoes tien cent vragen en het dus (denk ik) niet voor metrokaartje gebruiken

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:30

Ik hou er ook niet van als mensen op een opdringerige manier om geld vragen maar iedereen is vrij om nee te zeggen, dus wat voor reden iemand opgeeft boeit me niet zo, want dat kun je toch niet checken.

En ik geef dus ook eigenlijk nooit iets. Geef liever aan een organisatie die ik wel kan checken en die meer structurele oplossingen kan bieden.
Tenzij iemand me om wat voor reden dan ook raakt, maar dan hoef ik ook niets te checken want dan gun ik het iemand gewoon.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:52

Nog even over het bepalen wat een dakloze krijgt,
Het is mijn geld, ik bepaald of ik iemand iets gun of niet.
Als iemand zegt het nodig te hebben voor wat te eten geef ik diegene liever gewoon iets te eten.
IK sponsor geen verslavingen, ik heb genoeg mensen kapot zien gaan/ ik zie ze nog steeds kapot gaan aan een verslaving. Ik sponsor dat niet.
Mensen met een verslaving krijgen geen geld van mij, die krijgen hulp op een andere manier.

Het is mijn geld en ik moet mij goed voelen bij de keuzes die ik maak.
Dat heeft niks te maken met het feit dat ik denigrerend wil over komen, maar het heeft wel alles te maken met hoe ik in het leven sta en waar ik wel of niet mijn geld aan wil besteden.

Overigens zijn mensen bij mij nog nooit ondankbaar geweest als ik ze wat gaf :n

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:52

Ik was in Tsjechie en ik mijn moeder gaven mensen nog wel eens wat klein geld (andere munt eenheid, kronen), want dat hadden we over en kon je niet meer inwisselen. Vooral de mensen met een hond kregen van mij :') Maar dat even terzijde.

Zat ik op mijn moeder te wachten op een bankje, ze maakte ergens een foto. Komt er een ouder dametje die haar handen in een kommetje voor mijn neus duwt. En dan ook echt heel dichtbij (ik hou niet van mensen die te dicht bij mij komen, idem voor familie!) en ik sprong weg. Ging ze achter me aan. Ze bleef maar naar me toe komen en wist niet van ophouden. Nou, sorry, maar dan geef ik dus helemaal niks!

In zwolle zit/zat ook een man met een hondje gitaar te spelen. Die man zat er erg vaak en ik gaf hem wel eens kleingeld. Wederom het hondje die me overhaalde :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:08

eclair98 schreef:
. Vooral de mensen met een hond kregen van mij :') Maar dat even terzijde.

Dat doet mij denken aan enkele jaren terug, toen ik met vriendinnen in Portugal zat. Wij namen de metro en er was een bedelaar, die had een klein hondje in zijn armen, een soort van chihuahua. Een schattig hondje, een van mijn vriendinnen die grote hondenvriend was, was helemaal verkocht. Hij werd ook echt ingezet bij het bedelen. Ze ging overstag en gaf de man wat geld, helemaal overtuigd dat het zo'n soort van romantisch verhaaltje was van dakloze man die geen afscheid kan nemen van zijn lieve hondje en zo samen op straat moeten overleven...

...en toen stapten we de metro uit . Stonden daar rond het plein hopen, echt hópen bedelaars met exact dezelfde kleine hondjes...bleek dus dat die gewoon express gekweekt werden om medelijden te kweken bij voorbijgangers, helemaal geen mooi mens-hond band verhaal...toch weer een lesje geleerd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:14

Klopt inderdaad, in Portugal zie je ze echt heel veel, kleine chihuahua op de schouders of in de armen van een bedelaar, vaak met het bakje voor de muntjes in hun bekje.
Soms speelt de bedelaar dan ook nog een liedje op zijn harmonica. Je ziet ze echt enorm veel.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:12

Wij kregen van schoonzus en zwager het aanbod om babyspullen van hun over te nemen, ze zouden nog een lijst opstellen. Nou ideaal dachten wij.

In de tussentijd met uitruimen van de toekomstige babykamer kwam ik wat nieuwe spullen tegen waarvan ik verwachte dat schoonzus er wel wat aan zou hebben. Haar benaderd en ze wilde het idd graag hebben. Bij geven was ik wat verbaasd dat ze meerdere malen vroeg hoeveel ik ervoor wilde hebben.

Krijgen we pas de lijst toegestuurd van spullen incl nieuw waardes. Nieuwwaarde was 690 euro, ze hebben 2 kinderen in korte tijd gehad en bijna alles voor beide gebruikt.
Wij mochten het voor 500 euro overnemen. Een snelle blik op marktplaats gaf al genoeg mogelijkheden om alles voor nog geen 250 euro bij elkaar te krijgen in een straal van 10 km om ons huis. Heerlijk zo’n familiekorting. :')

Met betalen voor de spullen heb ik absoluut geen moeite, maar nog geen 30% eraf na 2 kinderen vond ik niet bepaald gul. :o
Wij vroegen ons gelijk af hoeveel/weinig korting we hadden gekregen als ik geld voor mijn gegeven spullen had gevraagd. :')

Maar misschien zijn wij juist wel gierig dat we wat meer korting hadden verwacht. :Y)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:29

Als het nog geen 200 euro scheelt zou ik het gewoon nieuw kopen of idd de goedkopere alternatieven via Marktplaats, €200 is een hoop geld, maar €500 voor gebruikte spullen ook vind ik en dat notabene voor familie. -O-

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:43

Mijn nichtje heeft verschillende dingen gratis gekregen van mij toen ze zwanger was van haar zoontje. O.a. een badje met standaard en verschillende kleertjes. Nu had ik ook een draagzak voor de baby, die had ik maar een paar keer heel even gebruikt.
En die wilde ze graag overnemen van me (had ze speciaal om gevraagd). Nu was dat ding niet bepaald goedkoop kwa aanschaf, dus ik heb even op marktplaats gekeken voor hoeveel ze daar gemiddeld op stonden. En hem voor 10 euro minder aan mn nichtje aangeboden. Toen heb ik er niets meer over gehoord.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:05

Tinkertreas, dan is iig duidelijk dat ze die prijs niet in gedachte had. :')

Doordat we per item het merk en type doorkregen in de lijst, was het makkelijk om de gemiddelde prijzen op marktplaats ed op te zoeken.
Marktwaarde was ook onze verwachting waarvoor we het aangeboden zouden krijgen, maar ieder is vrij te vragen wat ze willen natuurlijk.

Er gaat/is een reactie teruggegaan volgens mij dat we eerst verder willen inventariseren wat we aangeboden krijgen/ wat we willen hebben qua merken/smaak/inrichting.
Dat ze de spullen niet voor ons vast hoeven te houden, dus wat ze kunnen/willen verkopen in de tussentijd, ze zeker moeten doen.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:03

cobiie schreef:
Tinkertreas, dan is iig duidelijk dat ze die prijs niet in gedachte had. :')

Doordat we per item het merk en type doorkregen in de lijst, was het makkelijk om de gemiddelde prijzen op marktplaats ed op te zoeken.
Marktwaarde was ook onze verwachting waarvoor we het aangeboden zouden krijgen, maar ieder is vrij te vragen wat ze willen natuurlijk.

Er gaat/is een reactie teruggegaan volgens mij dat we eerst verder willen inventariseren wat we aangeboden krijgen/ wat we willen hebben qua merken/smaak/inrichting.
Dat ze de spullen niet voor ons vast hoeven te houden, dus wat ze kunnen/willen verkopen in de tussentijd, ze zeker moeten doen.

omg ja dat noem ik gierig :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:34

Binnen de familie is heel veel weg gegeven. Daar wordt niet eens gedacht om geld te vragen. Zo heeft mijn zusje een bijna nieuw ikea ledikantje gekregen, zooi kleren en doekjes. Helaas niet meer om dat ik dat een half jaar terug aan mijn schoonzus heb gegeven. Als ik ergens geld voor wil hebben dan verkoop ik het gewoon en als dan familie het echt wil hebben dan haal ik er de kop vanaf. Ga me daar ook niet zelf in de vingers snijden.

Ik heb ooit via de gastouder de vraag gekregen of ik kleertjes wilde overnemen voor een obolus (zoals ze dat hier noemen, een kleinigheidje) Dus ik heb haar een envelop met wat geld gegeven. Bleek dat ze dat te weinig vond en dat ze toch zeker het tienvoudige had verwacht. Ik heb alle kleding weer terug in de dozen gedaan terug gegeven.

Het was niet zozeer dat ik geen geld wil geven voor kleding, maar het is allemaal in de toon. Zeggen dat je er een kleinigheidje wil hebben en uiteindelijk gaat zeggen dat het te weinig en (jaha) gelijk ook een dreigbrief gaat sturen dat je een advocaat inschakelt, dan heb je aan mij de verkeerde.