Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 11:41

Tsja als je zoveel pijn hebt en midden in een verhuizing zit heb je ook niet echt de puf om meer te rijden, maar dat komt wel weer. Ik hoop in ieder geval dat ze je snel kunnen helpen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 13:18

En ik vond de slaapkamer leeg halen al een drama... wat een zooi heeft een mens soms. Maar het behangen wordt mooi.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-26 21:37

Dank je Mer

Hahahatsjoe nu wil wel graag een foto zien van het behang?

Het blijft inderdaad een werk om alles te verhuizen. En de mensen waarvan we de caravan kopen hebben geen haast om hem uit te ruimen dus die laat nog op zich wachten. Maar goed ook wij moeten werken en vooral mijn man moet de zware dingen doen en ze zijn extra vroeg aan het zaaien dit jaar wat niet helpt.

Hoe zit het trouwens met brandstof bij jullie? Hier is er een run op brandstof want er dreigt een tekort. De lokale bezine pompen hebben een limiet van 50 liter (dat vult onze Prado niet). Normaal hebben wij thuis diesel want dat zit in mijn man zn loon. De leverancier zegt mogelijk niet genoeg te hebben dus wij gaan vanaf nu naar de bezine pomp en sturen hem dan de rekening.

Net voor de restricties had een boer blijkbaar de gehele onbemande pomp geleegd. Ik weet niet wie het was maar hij zal bang geweest zijn dat hij tijdens het zaaien zn machines niet kon vullen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 21:38

Oef dat klinkt heftig. Hier is het gewoon vooral heel duur maar voorlopig nog geen tekort.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 03:28

Ik weet ook eigenlijk niet hoe groot dat te kort is of dat ze aan het ‘panic buying’ zoals het wc papier tijdens covid.

Ik heb in ieder geval boodschappen gedaan. Bij het nieuwe huis worden van het weekend 3 van de 4 paddocks worden gezaaid. De paarden paddock met gras en de andere 2 met gerst en wikke voor hooi. Dat zal voor het grote deel verkocht worden.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 05:34

Van het weekend zijn de paddocks gezaaid. Zonder onkruid en vlak getrokken ziet het er al een stuk beter uit. Gisteren zijn ze eerst nog een keer vlak gemaakt en vandaag is alles gezaaid.

Het gras zaad had ik zelf gekocht en was al bij het huis. De gerst en wikke moest vanuit huis nog mee vanmorgen. Maar alles is gezaaid en op tijd want als het goed is komt er morgen en dinsdag regen.

We hebben nog niet alle benodigdheden zelf dus het zaaien is gedaan met een spreader. Hier wordt die doorgaans gebruikt voor bemesting maar het werkt prima om te zaaien ook.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een paar van Davy omdat hij schattig is. Davy was vanmorgen boos op zn speeltjes. Hij loopt namelijk een groot deel van de dag rond met een speeltje in zn mond maar vanmorgen wilde hij er twee. En dat paste niet in zn kleine mondje.
Afbeelding
Afbeelding