Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:20

Lienek schreef:
Waarom ruil je gewoon het niet om bij je nichtje? Dat snap ik gewoon niet.. geef haar eentje die gratis van marktplaats komt en dan is alles klaar.

Daar ga ik niet teveel van openbaar zetten, maar mijn nichtje is niet een "normaal" kindje en ze zal in "paniek" raken als ze hem opeens weer terug moet geven.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:27

Kentaro schreef:
5,00 vind ik een prima bod! Een vijfde van het totaalbedrag staat in mijn ogen in verhouding met het tafeltje.
Het is niet handig hem vergeten mee te geven, maar hij was er toch ook zelf bij en om er dan een week later op terug te komen is ook wel weer apart.

Dat vind ik zelf ook. En natuurlijk is het niet handig, maar een foutje is menselijk.. hij had het zelf ook kunnen zien. Een week later vond ik zelf ook wel raar. Ik heb het kastje expres een paar dagen laten staan om te kijken of hij nog zou reageren.

Sammie schreef:
Hahaha, laat het hem lekker terug brengen dan. Het is niet gezegd dat hij dan z'n geld terug krijgt. Wat een gezeur over een kastje. Dat heen en weer rijden kost nog meer!

Ja... ik ben alleen zo bang dat hij dan vervelend gaat doen ofzo.. ik zit helemaal niet te wachten op ruzie ofzo. Ja helaas, voor mij is het alleen wel echt veel geld momenteel. En ik denk inderdaad dat het heen en weer rijden hem meer kost (hij kwam in een hele dikke BMW, die niet zo zuinig rijdt, het bed ophalen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:32

De meeste mensen die dat roepen dreigen daarmee, die komen niet echt!

Het is alleen vervelend als je er net een treft die wel komt. -O- Deur dicht en zeggen dat je politie belt kan dan ook wel eens helpen.

Woon je alleen?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:37

Ik zou ook aangeven dat hij het spul terug kan brengen als hij niet akkoord gaat, waarschijnlijk bluft hij gewoon en anders verkoop je het aan iemand anders.. Als mensen zo beginnen zou ik ook dwars worden.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:38

Ik hoop het maar. Ikzelf ben niet bang aangelegd, maar mijn moeder woont daar ook en die heeft momenteel al veel aan haar hoofd. Ik wil niet dat ze dit er dan ook nog bij krijgt... we hebben wel een grote hond dier erg waaks is.

Dees_daan: daar ga ik niet aan beginnen hoor. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. En je weet ook niet wat er ondertussen nog mee gebeurd is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:57

joh..die komt niet terug hoor!! Hij probeert er gewoon een slaatje uit te slaan...juridisch is volgens mij onzin...laat hem maar bewijzen dat kastje niet geleverd is. Of..je vraagt een week huur voor het opslaan van zijn spyllen. Of..kastje stond buiten...je dacht dat hij het had meegenomen en nu is ie gejat...ff bij wijze van spreken he....tuurlijk is het rot maar die vent probeert ervan te profiteren en daar was ik snel klaar mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:02

Ik zou gewoon voet bij stuk houden bij dat bedrag en anders gewoon ff niet meer reageren. Zeikstraal, ik snap dat het niet leuk is maar voor 2,50 a 5 euro kan ie zelf elders een kastje halen. Dat is imo een meer dan redelijk bedrag. :=

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:41

Haha bedankt voor jullie hulp! Ik heb om half 4 vanmiddag gestuurd dat ik 5 euro wil terugstorten en echt niet meer. Hij reageert al heel de dag heel snel na mij, maar nu heeft hij nog steeds niet gereageerd maar hij heeft het wel gelezen... ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:38

Of zijn vrouw/dochter/eender wie is niet blij met het bed, en hij probeert het op deze manier te regelen dat jij zegt "breng maar terug dan" :D Nee joh, €5 is meer dan genoeg voor dat kastje als ie zo graag geld wil zien. Tenzij hij van ver kwam, dan kan het altijd dat dat kastje hem niet kan schelen maar dat hij zo de benzinekosten "vergoed" wil krijgen.

De kijkers van de camionette haken af, ze blijven bij hun bod van de helft van de vraagprijs met bijkomende APK. Ze vermoeden dat ik hem dan niet aan hen wil verkopen. Euh, juist geraden, want voor dat bedrag haal ik de laadbak er wel af die ik dan als grote schuilstal kan gebruiken ;) Met een tussenwand er uit heb ik dan een schuilhok voor 2 grote paarden erbij, inclusief rubber matten.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:19

snuffie123 schreef:
ElizevdS: heb je een juridische opleiding dat je dit weet?
Het tafeltje hoort niet persé bij het bed en is nu niet meer te koop. Het kastje bij de ikea lijkt er wel sprekend op, vandaar dat ik het daarmee vergelijk.
Er staan er daar heel veel van op marktplaats. Zelfs gratis aangeboden. Ik heb zelf geen auto of ander vervoer anders had ik die opgehaald en bij hem afgeleverd.

Maar ik heb hem 2.50 geboden, dit vind hij niet genoeg en hij wil nu 7.50 euro anders komt hij hem terugbrengen... ik ga als laatst nog 5 euro bieden en anders heeft hij pech. Voor 5 euro kan die prima een nieuwe kopen. Terugbrengen doe ik niet aan. (Ik hoop niet dat hij vervelend gaat doen, hij weet natuurlijk nu wel waar ik woon)...

Ja. Niet alleen opleiding trouwens, ook qua werk was dit onderwerp 80% van mijn bezigheden. Ik verzin het heus niet zomaar :).
Dat het voor jullie raar klinkt wil niet zeggen dat de wet er heel zwart wit naar kijkt he.

Als hij hem voor 5 euro ergens kan kopen is dat toch een nette oplossing :). Ik heb nooit gezegd dat het 10 euro moest zijn, alleen dat het een prijs is waarmee hij kan vervangen en dat die los staat van de gehele overeenkomst (behalve dat hij natuurlijk niet meer kan worden dan 50 euro)

Terugbrengen heeft ie dan weer geen recht op. Juridisch gezien heb je het dan over ontbinden. Het gebrek moet ontbinding rechtvaardigen. Het bed functioneert zonder het kastje. Het gaat om een relatief klein onderdeel van de overeenkomst en er wordt een redelijk alternatief geboden ook nog eens.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:12

ElizeVdS schreef:
snuffie123 schreef:
ElizevdS: heb je een juridische opleiding dat je dit weet?
Het tafeltje hoort niet persé bij het bed en is nu niet meer te koop. Het kastje bij de ikea lijkt er wel sprekend op, vandaar dat ik het daarmee vergelijk.
Er staan er daar heel veel van op marktplaats. Zelfs gratis aangeboden. Ik heb zelf geen auto of ander vervoer anders had ik die opgehaald en bij hem afgeleverd.

Maar ik heb hem 2.50 geboden, dit vind hij niet genoeg en hij wil nu 7.50 euro anders komt hij hem terugbrengen... ik ga als laatst nog 5 euro bieden en anders heeft hij pech. Voor 5 euro kan die prima een nieuwe kopen. Terugbrengen doe ik niet aan. (Ik hoop niet dat hij vervelend gaat doen, hij weet natuurlijk nu wel waar ik woon)...

Ja. Niet alleen opleiding trouwens, ook qua werk was dit onderwerp 80% van mijn bezigheden. Ik verzin het heus niet zomaar :).
Dat het voor jullie raar klinkt wil niet zeggen dat de wet er heel zwart wit naar kijkt he.

Als hij hem voor 5 euro ergens kan kopen is dat toch een nette oplossing :). Ik heb nooit gezegd dat het 10 euro moest zijn, alleen dat het een prijs is waarmee hij kan vervangen en dat die los staat van de gehele overeenkomst (behalve dat hij natuurlijk niet meer kan worden dan 50 euro)

Terugbrengen heeft ie dan weer geen recht op. Juridisch gezien heb je het dan over ontbinden. Het gebrek moet ontbinding rechtvaardigen. Het bed functioneert zonder het kastje. Het gaat om een relatief klein onderdeel van de overeenkomst en er wordt een redelijk alternatief geboden ook nog eens.

Ohh sorry zo bedoelde ik het niet hoor. Er wordt alleen vaak heel veel juridisch advies gegeven op bokt die totaal niet klopt (van mensen die er niks vanaf weten). Vandaar dat ik het even navroeg bij jou voordat ik het voor waar aanneem...

Ik weet zelf ook een beetje hoe de wet werkt inmiddels, dus het klinkt niet raar. (Heb zelf behoorlijk wat privaatrecht gehad, maar het is vakantie en het was niet mijn beste vak zegmaar dus dat is allemaal weer behoorlijk gezakt :')

Ik heb hem inderdaad 5 euro aangeboden en heel wat tafelstjes op marktplaats voor hem in de link gezet waarvoor hij het kan kopen (staan ook gratis tussen). Hij is hiermee akkoord gegaan. Ik wacht alleen alweer een tijdje op het rekeningnummer.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:59

Ik heb mijn auto maar weer te koop gezet... moet over 2 weken beginnen op stage en hoop echt dat ik mijn auto binnen 2 weken ook kwijt kan. Voor 1750 er op gezet maar heb best wel speling in de prijs omdat ik er toch echt vanaf moet... en dat terwijl ik juist een motorisch goede auto heb maar omdat ze niet vaak voorkomen en vaak mee geraced wordt is iedereen wat afstandelijker. Begrijp ik aan de ene kant wel.. andere kant denk ik deze is minder afgeragd dan een gemiddelde vw van dezelfde leeftijd.
Hoop maar dat er snel wat op komt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:06

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:15

Haha maar toch even een bericht gestuurd maar denk niet dat het wat gaat worden haha. Mensen die het type niet kennen zijn vaak te huiverig :(

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:42

Had het bericht gelezen. (Ben voornamelijk meelezer hier in dit topic)
Ik moet eerst met mijn auto naar de garage waar die vandaan komt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:34

Ik heb een mobiele telefoon op Mp staan gratis bij overname contract. Of een goed bod voor de mobiel zelf
Nou wat ik daar allemaal op af krijg is echt om te huilen. Niemand leest ook de advertentie goed. Ze zien alleen maar gratis mobiel, stelletje kippen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:41

:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) oh gratizzz :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:11

En dat bedrijf van die reclame, over je auto verkopen? Die komen naar je toe, en het wordt snel geregeld. Geven je schijnbaar een nette prijs. Dan weet je zeker dat je m op tijd kwijt bent. Maar ik weet zo even niet hoe het heet...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:15

Wijkopenautos.nl van die poedersuiker reclame. Begreep dat je soms meer krijgt als je het naar de sloop brengt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:16

Ik hoorde juist dat ze inderdaad nette prijzen bieden voor een tussenhandelaar... misschien gewoon proberen? Lienek kan altijd nee zeggen als het te weinig is...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:16

Hahaha ja ze komen naar je toe. :D dat betaal je wel zelf natuurlijk :))

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:18

Off-topic ook over de auto verkopen.
Via zo een site bieden ze heel netjes en komen dan netjes aan de deur. Daarna gaan ze alles afkraken en bieden daarna de helft.
Zonde van je tijd.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:19

fjordjes schreef:
Wijkopenautos.nl van die poedersuiker reclame. Begreep dat je soms meer krijgt als je het naar de sloop brengt.

Wij hebben van hun een goede prijs gehad hoor! Je hebt ook ikwilvanmijnautoaf.nl, die zijn wat minder ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:48

Ik kreeg voor mijn (nog prima rijdende) renault clio uit 2002 125 euro vd sloop. 150 als ie aan de buitenkant nog gaaf was (toen k zei dat ie n paar x gekust is door paaltjes en andere autos hadden ze t zelfs over 100,-

(Zaten 4 gloednieuwe michelin banden onder en een nieuwe originele uitlaat)

Er was een of andere spiraal stuk en de ander was ook aan vervanging toe. Mn remblokken en remschijven waren op en hij moest gekeurd worden (kwam hier niet mee door de keuring) reparatie zou ong. 400,- gaan doen.

Op mp zou ik blij zijn als ik 650,- kreeg, gerepareerd en met nw apk.

Dus dat was 125,- "winst" minus kosten op mp zetten en omhoog bellen en wachten op lui om te komen kijken/rijden en dus benzine enz.

Degene die m had proefgekeurd wist iemand die een goedkoop autootje zocht. Heb 150,- gekregen en hij had m overgeschreven, gerepareerd en gekeurd. Uiteindelijk zijn de reparatiekosten rond de 550,- komen te liggen.

Ik even blij dat ik 150,- had aangepakt :+

Had m 3 jaar daarvoor gekocht bij n garage voor 2100,- maar wel heel veel km's mee gemaakt dus ik heb nooit mogen klagen vond k.

Moraal van het verhaal:

Bedrag van de sloop valt ook vies tegen hoor. Je krijgt de oud ijzer prijs (dat zij voor een handschoenenkastje alleen al 10-15 euro vragen en voor 1 deurhendeltje 7,50-10 dat gaan ze jou niet betalen. Daar zit voor hun de winst.. of m ff opkalavateren met slooponderdelen en m dan voor goede prijs "slijten" aan een andere gek die eigenlijk geen geld heeft voor een auto maar toch ffies wil rijden

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:55

djuulsie schreef:
fjordjes schreef:

Wij hebben van hun een goede prijs gehad hoor! Je hebt ook ikwilvanmijnautoaf.nl, die zijn wat minder ;)

Mijn ervaring is precies andersom. Wijkopenautos ging echt op nog geen kwart van het eerdere bod zitten.